Eve Luna Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #221 Skrevet 31. oktober 2007 Det ble en lang dag i går. Jeg var på ansiktbehandling rett etter jobben. Og det var deilig. Lærte litt om min egen hud type også. Jeg har alltid hatt fet hud og det var hun som behandlet meg enig i. Men hun også sa at min hun trengte fuktighet. Jeg trodde at fet og fuktighet var det samme, men det er visst ikke det. Så jeg må skaffe meg en fuktighetskrem som ikke er fet og som er ikke for tørr hud. Jeg har fortsatt penger på gavekortet. Tror at neste gang så skal jeg ta massasje eller fotpleie. Må tenke litt på det. Jeg er ganske imponert av det nye Sandvika Storsenteret. Det var mye bedre og større enn jeg forventet. Jeg likte at de hadde mange små nisje butikker, og ikke bare masse kjedebutikker som du finner overalt. Og jeg brukte uendelig mye tid i Barnas Hus. De hadde mange barnevogner utstilt der. Og jeg har snakket med ekspeditriser og tatt med brosjyrer. Har funnet ut foreløpig at de aktuelle barnevogn merker for oss er Brio, Simo og en type av Quinne. Jeg har ikke fått sett på noen brosjyrer eller vogner at Teutonia eller Emmaljunga, men tror de kan også være aktuelle. Jeg tror jeg brukte 2,5 timer i den kjøpesenteret, frem til stengetid, og fortsatt rakk jeg ikke innom alle butikker jeg hadde lyst å kikke innom Men det er så godt å ta det rolig når jeg skal shoppe . Jeg var hos jordmor i dag. Magen ble målt, vi hørte på hjertelyden til den lille , jeg ble veid og blodtrykket og urinen ble sjekket. Alt OK. Det var litt godt å høre hjertelyden igjen, selv om jeg kjente masse spark fra den lille i morges. Det var 148 hjerteslag i min. Og vi snakket en del om ting som jeg lurte en del på. Som fødsel og amming og smertestillende ved fødsel. Hun var veldig flink til å høre på meg og tok seg tid til å snakke med meg om disse tingene. Hun har faktisk klart å roe meg litt ned angående fødsel og angsten for å bli overkjørt av jordmor ved fødsel. Og jeg fikk en liten bok om amming fra henne. Hun foreslo at jeg skriver et brev som skal gis til jordmor når jeg skal føde med mine ønsker og bekymringer. Hun skal holde svangerskapskurs i januar og jeg og samboeren er påmeld. Samboeren har egentlig ikke så veldig lyst å være med på disse kurs, men jeg har sagt at han MÅ være med . Jeg tror ikke det at han tror at han ikke vil ha nytte av de, men at han bare er litt giddeløs når det gjelder sånt. Det er viktig for meg at han er med og hører det som blir sagt der. Det angår ham også. Og jeg trenger en samarbeidspartner under fødsel, ikke bare en som svirrer rundt og vet ikke helt hva han skal gjøre. Jeg føler meg ikke helt i form i dag. Tror jeg begynner å bli forkjølet . Jeg sov utrolig dårlig i natt. Våknet flere ganger fordi nesa var tett og jeg fikk ikke puste ordentlig. Samt at jeg klarte å våkne 1,5 timer før jeg skulle opp og klarte ikke å søvne igjen. Skal prøve å få i meg litt kaffe :kaffe: så jeg klarer å holde meg våken til arbeidstid slutt.
angelou Skrevet 31. oktober 2007 #222 Skrevet 31. oktober 2007 Samboeren min hadde heller ikke noe lyst å være med på kurs, men han hadde ikke noe valg for å si det sånn Tror faktisk han syntes det var alright - de trenger jo å forberede seg de også. Og så gir det jo dere, slik som det ga oss, en mulighet til å få samtalen i gang i etterkant om hvordan dere ønsker å ha det
Simpleminded Skrevet 31. oktober 2007 #223 Skrevet 31. oktober 2007 Håper det hjalp med litt kaffe Spennendes å lese om besøket ditt hos jordmor. Det må være betryggende å ha en jordmor som er forståelsesfull og svarer på de spørsmålene du har Ha en fortsatt fin dag May Helen!
Eve Luna Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #224 Skrevet 31. oktober 2007 Samboeren min hadde heller ikke noe lyst å være med på kurs, men han hadde ikke noe valg for å si det sånn Tror faktisk han syntes det var alright - de trenger jo å forberede seg de også. Og så gir det jo dere, slik som det ga oss, en mulighet til å få samtalen i gang i etterkant om hvordan dere ønsker å ha det Samboeren min er en skikkelig slappe av, det ordner seg type. Han tror at dette klarer vi helt fint selv om vi ikke går på noe kurs. Jo, helt sikkert. Men kurset hjelper masse. Trenger vi virkelig å begynne å lure på ting å ha masse spørsmål under fødselen? Han blir nok takknemlig for at han ble med etterpå, kan jeg tenke meg. Det vil i hvert fall jeg være
Eve Luna Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #225 Skrevet 31. oktober 2007 Simpleminded: Ser at du har endret litt på signaturen. Ikke lenge til testdagen. Skal du teste på IKM dagen? Klarer du å vente så lenge? Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til det.
Tinúviel Skrevet 31. oktober 2007 #226 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har nettopp vært med på fødselsforberedende kurs, og spesielt siste kvelden, da vi hadde foredrag om amming, "babyen fra topp til tå" og litt om samlivet etterpå var veldig interessant. Det var en flott helsesøster som klarte å få oss med på diskusjonen og spørre masse, og selv om kanskje vi ikke var like imponert de andre kveldene, er det som du sier greit å ha vært gjennom, spesielt for oss førstegangs
Gjest Neria Skrevet 31. oktober 2007 #227 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har også meldt oss på svangerskapskurs. Og det gleder jeg meg til. Og mannen min har heldigvis lyst til å være med. Men han er ikke så veldig opptatt av det ennå... Han driver fortsatt og sier at det er lange til ungen kommer hver gang jeg prøver å snakke om vogner og sånn slags... Har tenkt meg en tur til Sandvika en dag jeg også. Gleder meg til å se de nye butikkene. Liker å tusler rundt på sentre med absolutt alt under et tak.
Eve Luna Skrevet 1. november 2007 Forfatter #229 Skrevet 1. november 2007 Tinuviel: På hvilken sykehus hadde du kurset? Hvor lenge varte den?
Simpleminded Skrevet 1. november 2007 #230 Skrevet 1. november 2007 Hei igjen May Helen! IKM er til mandag, men jeg regner med jeg kommer til å teste på søndag hvis ikke før Jeg skal være borte fra kjæresten i helga da jeg skal besøke familien, og det hadde jo vært koselig å være sammen med han når jeg testet. Så hvis jeg klarer å holde meg, så skal jeg teste på mandagen.. Har en god følelse denne gangen, men man vet jo aldri.. :klø:
Eve Luna Skrevet 2. november 2007 Forfatter #231 Skrevet 2. november 2007 Jeg er syk. Det er skikkelig kjipt. Jeg kjeder meg så hjemme. Jeg vet at gravide er mer utsatt for sykdom pga redusert immunforsvar, men dette er 2. gangen i høst at jeg har infuensa. Det passer så utrolig dårlig nå. Jeg skulle egentlig treffe noen jenter fra snart mamma i går, og dessuten så kommer onkelen på overnattingsbesøk fra lørdag til søndag. Det går sikkert greit men jeg kunne tenke meg å være syk på en tid hvor jeg har lite å gjøre. Og det er så ensom hjemme for samboeren og hunden kommer ikke tilbake fra jakta før sent i kveld. Jeg gleder meg skikkelig å se de igjen. Jeg savner de veldig. Har til og med drømt om de i natt. Jeg har kjøpt meg mange blader så jeg har noe å lese. Får vel underholde meg med det og KG til de kommer i kveld.
Flying Skrevet 5. november 2007 #234 Skrevet 5. november 2007 Neimen har du vært syk du da? Håper du føler deg bedre nå! Synes det går så fort her inne hos deg jeg. Ser ut som om dere har det veldig bra om dagen. De bekymringene du har innimellom med lite aktivitet osv kjenner jeg meg godt igjen i. Men det meste er "normalt".. Ser ut som om du har fått shoppet en del allerede. Gøy! Greit å orientere seg litt når det gjelder vogner. Vanskelig altså.. Jeg hadde de samme kriteriene som deg. Jeg kjøpte til slutt en Simo vogn. Selv om den fortsatt står "til pynt" i stua, så er jeg veldig fornøyd med den. Stabil, romslig og fin. Eneste negative er selvfølgelig vekten. Den er litt tung. Men igjen så gjør det at den er veldig trygg og stødig. Så lenge du ikke bor i blogg uten heis, så ser jeg ingen problemer med å kjøpe Simo. Den tar litt ekstra plass i bilen, men det gjør jo alle vogner. Ha en fortsatt fin dag!
Simpleminded Skrevet 5. november 2007 #235 Skrevet 5. november 2007 Uff da... Influensa er ikke no' gøy *trøste masse* Håper du blir fort frisk hvertfall!
Eve Luna Skrevet 7. november 2007 Forfatter #237 Skrevet 7. november 2007 Jeg er fortsatt hjemme, syk. Skulle egentlig på jobb på mandag, men følte meg enda verre på mandag enn de foregående dager. Tror noe av skylda er at det var så mye å gjøre grunnet besøk i helga, at jeg fikk ikke bli frisk til mandagen. Så på mandag var jeg hos fastlegen og fikk sykemelding ut uken. Og den benytter jeg godt. Jeg er hjemme og slapper av. Det er ingenting som haster. Gjør bare det jeg klarer i løpet av dagen. Og det består for det meste bare av å gå tur med hund og kanskje handle litt mat i nærmeste butikk, samt lage litt enkelt mat til samboeren kommer hjem fra jobben. Jeg har nesten ingen energi. Blir utrolig fort sliten. Å gå opp 4 etasjer er som å løpe maraton. Ellers så har jeg det moro med å kjenne babyen sparke hver dag. Den sparker nå også. Men tror det skyldes den brødskiven med nugatti jeg nettopp spiste
Gjest imli Skrevet 7. november 2007 #238 Skrevet 7. november 2007 Godt du fikk sykemelding da, når formen er såpass dårlig. Er sykemeldt selv, men bare 50% da. Så koselig at lille baby lager liv! God bedring!
Simpleminded Skrevet 8. november 2007 #239 Skrevet 8. november 2007 God bedring May Helen! Nå er det viktig å bare ta tida til hjelp og gjøre det du orker.. Jo mere kroppen får slappe av og holdes god og varm, jo fortere blir du frisk Ha en fortsatt fin dag og kos deg med sparkinga til den lille!
Flying Skrevet 8. november 2007 #240 Skrevet 8. november 2007 Henger det i ennå. Bra du tar det med ro da! Du må ha riktig god bedring og kos deg med sparkene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå