Gjest Neria Skrevet 5. oktober 2007 #181 Skrevet 5. oktober 2007 Hipp, hipp for halvveis. Og riktig god helg til både deg og den lille i magen :kle.:
Eve Luna Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #182 Skrevet 8. oktober 2007 Halvveis.. Er det muuulig!.... Dette går jo enda raskere enn inne hos meg det! Ha en riktig god helg! Klem. (Byttet nick. Ex Isdronningen) Jeg følger med på deg, vet du Jeg viste at du har byttet nick. Kos deg på shopping May Helen og riktig god helg! Hurra for halvveis! Hipp, hipp for halvveis. Og riktig god helg til både deg og den lille i magen :kle.: Det er helt utrolig er jeg er over halveis. Men jeg gleder meg uendelig til den lille er ute. I helga var vi på besøk hos søstra til samboer. Og hennes 4 år gamle datter uttalte med en gang hun så meg at magen min har blitt stor. He, he. Hun er den første som har kommentert magen. Vi har fortalt henne at jeg venter barn, så hun skjønner at det er derfor magen vokser. Hun er bare helt herlig. Vi har vært på 2 visninger i helga, men ingen av de er aktuelle for oss. Så enda en bomtur. Jeg skal på visning i morgen og vi skal også på 2 visninger til helga. Så det er fortsatt håp vi finner noe vi liker og som vi har råd til. Hjemme ser det ikke ut. Vi river kjøkkenet og vi pakker tingene. Det er esker og rot overalt. Samt at samboeren har nå malt ferdig begge soverommene, så det er i hvert fall ferdig. Jeg gleder meg bare til alt dette er over og vi har solgt leilighet, og kjøpt ny bolig. Når det er i boks så tror jeg at jeg skal klare å slappe mer av.
Simpleminded Skrevet 8. oktober 2007 #183 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, jeg kan tenke meg at det vil roe seg når man først har funnet leiligheten/huset man ønsker seg Og hvertfall for dere som har ett barn på vei! Masse som skal ordnes før nurket ankommer, men så fort drømmeboligen har dukket opp så går det nok slag i slag og vips så er dere på plass!
Eve Luna Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #184 Skrevet 9. oktober 2007 Det var en slitsom dag i går. Jeg hadde skikkelig voksesmerter. Hele mageregionen og ryggen verket. Magen var så stram og det var veldig ubehagelig med magen som vokste. Og den lille var ekstra aktiv. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre av meg på kvelden. Ingen ligge- eller sitte stilling var behagelig. Varm dusj før jeg la meg hjalp, også det å smøre magen og ryggen med en fet krem. Og siden den lille var ekstra aktiv i går så var det mange dulker. Jeg satte samboerens hånd på magen og han kjente faktisk noen av dulkene. De var svake, men han kjente de. Så herlig. Og i dag bemerket en av kollegaene at magen min har blitt mer synlig stor de siste par ukene. Og det stemmer. Det er lett å se nå at jeg er gravid. Men jeg tror nesten hele veksten kom i løpet av den siste uken. Det gikk fort. Plutselig var magen der. Som over natta. Håper det roer seg litt ned nå. Men jeg må innrømme at det er litt herlig å ha noe å vise frem. Slik at folk ser at jeg faktisk er gravid, og ikke noe jeg bare sier.
Gjest imli Skrevet 10. oktober 2007 #185 Skrevet 10. oktober 2007 Så fint med litt gravid-mage da May Helen
Simpleminded Skrevet 10. oktober 2007 #186 Skrevet 10. oktober 2007 Det er mange menn som syns at gravide kvinner er vakre Det syns kjæresten min - og han gleder seg til å se meg gravid :rødme: Kom bare til å tenke på det ettersom en kollega av deg bemerket magen din.. var det en mann som bemerket det tro? :-D Innom med en
Eve Luna Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #187 Skrevet 10. oktober 2007 Det er mange menn som syns at gravide kvinner er vakre Det syns kjæresten min - og han gleder seg til å se meg gravid :rødme: Kom bare til å tenke på det ettersom en kollega av deg bemerket magen din.. var det en mann som bemerket det tro? :-D Innom med en Det var en kvinnelig kollega som bemerket det. De mannlige kollegaer her på jobben er ikke så fritt tallende, he, he. I dag også bemerket en kvinnelig kollega at magen har hoppet ut. Og det kjennes sånt også. Og for litt siden begynte voksesmerter igjen. Hele magen er anspent og det er ubehagelig i hele mageregionen og ryggen. Får vel bruke kvelden på å ligge i sofa og se på tv. Men har egentlig tenkt å pakke i dag. Ha en fin dag
Eve Luna Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #188 Skrevet 11. oktober 2007 Hadde merkelig drøm i natt. Drømte at jeg fødte en måned fortidlig. Og fødselen var i en stressless stol hjemme hos noen. Og det gjorde ikke vondt i det hele tatt , men barnet veide mindre enn 3 kg. Jordmor som tok imot barnet glemte å veie og måle, så det ble først gjort dagen etter. Men da har barnet allerede lagt på seg så den veide 8,5 kg og var blitt mye lenger. Og jeg likte ikke helt barnet så dagen etter fødsel tok jeg på meg en rød kjole og høyhælede sko og dro ut på restaurant for å spise med venner. Herlighet for en drøm. Måtte le for meg selv i morges. Muligens jeg ble litt påvirket av jordmødre serien i går. Jeg har sikkert uttalt tidligere at jeg liker ikke hun jordmoren som sa at epidural er for pyser. Og det var hun som tok imot det setefødsel barnet. Må si at litt av fødselsangsten kom tilbake da jeg så det. Stakkart fødende. Hun uttalte på slutten at dette går ikke og at barnet ikke ville ut. Jordmoren bare beordret henne å presse. Jeg hadde håpet på noe mer i duren av at det bare føles sånn, det er nærmere slutten enn det virker, du har vært så flink så langt. Et eller annet betryggende ord. Det var som om den fødende ikke ble tatt på alvor. Og det er det jeg er redd ved fødsler at jeg som fødende og spesielt førstegangsfødende ikke vil bli tatt på alvor og at mine meninger og yttringer ikke teller. I duren " hva vet vel hun om fødsler som førstegangsfødende". Og siden jeg da vil være ruset av smerte og smertesillende at jeg heller ikke vil klare å protestere eller reagere hvis noe skjer som jeg ikke liker/ønsker. :gråte:
Eve Luna Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #189 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har passert 1.000 innlegg. Og er nå C-kjendis. Jippi. Heier litt for 21 uke også.
Simpleminded Skrevet 12. oktober 2007 #190 Skrevet 12. oktober 2007 Som regel så får man bygge ett forhold til jordmor før fødselen, og da er man trygg på at det han/hun sier under fødselen er det rette i forhold til den personen som føder. Jordmødre må jo være menneskekjennere og kanskje i forhold til denne fødende måtte hun si det på denne måten ettersom fødselen i tillegg også var litt dramatisk.. Men du får nok en flink jordmor, og en bra fødsel tror jeg. Ofte blir det slik man gjør det til for 1000 innlegg og 21 uker :-D Håper du får en flott helg!
angelou Skrevet 14. oktober 2007 #191 Skrevet 14. oktober 2007 Og så er det veldig viktig tror jeg at du snakker med mannen på forhånd om hvordan du vil ha det, slik at han kan formidle det hvis ikke du orker, likedan hvis det er noe du ønsker under selve fødselen. La han få ansvaret for å si ifra/ordne opp litt - tror det er bra for han også. De fleste jordmødre er ganske gode menneskekjennere, så de ser vel an hvem de har foran seg de også, om det er noen som trenger trøst, kommandoer eller oppmuntring - selv er jeg av den typen som kommandoer funker på, da blir jeg forbanna og tenker - jeg skal f''''' vise deg!! Det kommer til å gå så bra
Eve Luna Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #192 Skrevet 19. oktober 2007 Sikkert ei uke siden jeg skrev noe her. Har vært så opptatt. Leiligheten ser ikke ut. Det er rene byggeplassen. Kjøkkenet er reven ned totalt og elektrikere har vært og gjort en del arbeid. Og i dag kommer rørlegger. Vi kommer oss ikke videre før rørlegger har gjort sitt, så jeg håper inderlig at han kommer i dag og at han blir ferdig i dag. For vi måtte frakoble alle rør før han skal komme, slik at vi er helt uten vann. Det hadde vært kjipt hvis rørlegger arbeidet måtte vente til etter helga. En helg uten vann hjemme frister ikke akkurat. Jeg bare trøster meg med at det hele er over i løpet av 10 dager og da er alt på plass og vi har et nytt kjøkken og kan selge leiligheten endelig. Så ettermiddagene hjemme går på å rive kjøkken og sette sammen kjøkken, samt handling av materialler til kjøkken. Men jeg får tid til å gjøre litt andre ting også. Skal på burdsdagsfest til en vennine i kveld, og skal treffe en annen vennine på kafe på søndag. Jeg må bare klage litt og si at dette med vannkoking er utrolig kjipt. Og at vi må holde på med sånt i mange uker fremover. Herlighet, det er slitsomt. Men jeg har lest at selv om mor blir smittet av disse parasiter så blir ikke fosteret smittet. Så det er litt betryggende. Ellers så merker jeg den lille i magen hver dag og flere ganger om dagen. Har begynt å merke en vist mønster også. Når jeg bytter kroppsstilling så flytter den lille seg også. F. eks. hvis jeg har ligget på ryggen og snur meg på siden, da flytter den seg også litt og da kjenner jeg noen dulker og spark. Det er herlig, for nå vet jeg hvordan jeg kan få den til å beveges seg hvis jeg ønsker det. Og magen er mer tydelig. I går var det første gang ei som jeg ikke kjente kommenterte at jeg var gravid uten at jeg sa det først. Så det er litt moro at andre ser det så tydelig også. Skal jobbe en kort dag i dag på jobben, må hjem snart og vente på rørlegger. Ha en fin helg alle sammen.
Flying Skrevet 19. oktober 2007 #193 Skrevet 19. oktober 2007 Hei snuppa! Så godt at du kjenner babyen da. :rødme: En god følelse det! Skjønner godt at du blir sliten av å bo på en "byggeplass". Men ti dager rasser av gårde. Blir godt å bli ferdig med det. Kjipt at det er så mye styr med å koke vann osv.. Ekkelt altså. Men det er nok snart ok igjen det også. Ha en super helg May Helen! Jeg la forresten link til stellebordet vi har sett på inne i dagboken min.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2007 #194 Skrevet 19. oktober 2007 22 uker allerede! God helg, May Helen.
Simpleminded Skrevet 19. oktober 2007 #195 Skrevet 19. oktober 2007 Da vet du hvertfall hva du skal gjøre dersom venner har lyst til å se babyen sparke inni der Koselig å høre fra deg May Helen! Håper ellers alt går bra med deg og nurket :-D
Gjest Neria Skrevet 19. oktober 2007 #196 Skrevet 19. oktober 2007 Puh, det er slitsomt når leiligheten er en byggeplass. Men 10 dager er ikke lang tid for å få fiksa et kjøkken! Håper du får en bra helg likevel oppi alt rotet
pondusa Skrevet 19. oktober 2007 #197 Skrevet 19. oktober 2007 Så artig at magen endelig kommer nå. Gratulerer med 22 uker, og ønsker dere en riktig fin helg!
angelou Skrevet 19. oktober 2007 #198 Skrevet 19. oktober 2007 Så koselig med spark og voksende mage :rødme: Ha ei fin helg
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2007 #199 Skrevet 24. oktober 2007 Å, alt går så fort med deg altså! 23 uker i morra! Du er akkurat 6 uker foran meg. Håper alt er bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå