Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #201 Skrevet 28. juli 2008 Det er faktisk bare tull. Det er akkurat like enkelt å kjøpe seg løk, auberginer og squash, slenge det i panna, og gafle dette i seg. Ærlig talt, det vet du godt at det ikke er. For det første må det handles inn mer, skrelles, skjæres opp og freses mens man står der og passer på. For det andre må man ha langt større mengder enn et par pølser eller en kyllingfilet.
Adriana88 Skrevet 28. juli 2008 #202 Skrevet 28. juli 2008 Venninnen min er vegetarianer så lenge jeg kan huske, og hun er det bare pga dyrenes rettigheter :-D
cilipili Skrevet 29. juli 2008 #203 Skrevet 29. juli 2008 Ærlig talt, det vet du godt at det ikke er. For det første må det handles inn mer, skrelles, skjæres opp og freses mens man står der og passer på. For det andre må man ha langt større mengder enn et par pølser eller en kyllingfilet. Hørt om sojapølser? Sojaburgere? Sojafarse (funker på samme måte som kjøttdeig)? Ikke så veldig stress skal jeg fortelle deg
mysan Skrevet 2. august 2008 #204 Skrevet 2. august 2008 Vegetarisk kosthold er både fullverdig og sunnere enn vanlig kjøttkosthold da en vegetarianer lever markert lenger enn en kjøttspiser i snitt. Her må du ta høyde for (for et teit uttrykk egentlig) at vegetarianere jevnt over er mer opptatt av kosthold og helse enn den gjengse kjøttspiser, som er hvem som helst. Vegetarianere har et bevisst forhold til maten de putter i seg, de aller fleste kjøttetere (altetere) har ikke det, ergo blir statistikken som viser at vegetarianere i snitt lever lenger, feil. Jeg vil anta at dersom man tok to grupper mennesker som begge var like opptatt av og opplyst når det kommer til kosthold, men kun den ene gruppen spiste kjøtt, så ville livslengden være temmelig lik for begge gruppene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå