Gå til innhold

Kvinner som tjener over 400 000 i året


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner flere, jeg. De fleste jeg studerte sammen med har godt over 400.000 i årslønn. Så også jeg. Sivilingeniør innen kjemi (som det het den gang jeg begynte) fra NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 450 000. Jeg jobber i IT-bransjen. :)

Kan jeg spørre hva slags utdannelse du har? Datateknikk, informatikk osv? Jeg driver selv og ser på diverse it-utdannelser, men jeg er usikker på hvilken retning som er lurest å gå i.(Hvor behovet for arbeidskraft vil være størst i tiden framover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Kan jeg spørre hva slags utdannelse du har? Datateknikk, informatikk osv? Jeg driver selv og ser på diverse it-utdannelser, men jeg er usikker på hvilken retning som er lurest å gå i.(Hvor behovet for arbeidskraft vil være størst i tiden framover)

Jeg har bachelorgrad i IT og informasjonssystemer (+ 1-årig informatikk). den type studie omfatter flere områder innen IT, og vi kunne velge litt retning 3. året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannlege

Er offentlig ansatt tannlege (dvs i fylkeskommunen), og tjener 480 000 i året fra 1.august i år.

Er 26 år, og har jobbet i 2 år. Første året tjente jeg 410 000, andre året gikk jeg opp til 430 000, og skulle egentlig opp til 450 000 i år, men fikk 30 000 i ekstra lønnsøkning.

Jobber fra 8 - 15, 5 dager i uken, og får i tillegg bonus som har ligget fra 10 til 15 000 årlig de siste årene.

Er svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bachelor i økonomi og administrasjon + MCSE sertifisering + div cisco sertifisering (2 år it studier) + grafisk designer (1 år privatundervisning betalt av arb.giver). Tjener ca 500 000.

Økomomistudiet er et fint allround-studie som gir deg mange muligheter og få begrensninger, alle bedrifter trenger en økonom av et slag :)

Ellers så tjener flesteparten i min venninnegjeng over 400 000, kan blant annet nevne biolog, journalist, bachelor i markedsføring, regnskap og revisjon, siv.øk

alle under 30 år og mindre enn 5 års arbeidserfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekrætær/controller i privat sektor med begynnerlønn på 400.000,-

(ikke fullført bachelor og ikke særlig med erfaring heller)

Ferdigutdannete økonomer tjener nok godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sannsynlig

Hvem skrev "folk som driver egne butikker". Den uttalelsen er det mest naive jeg har vært borti. Å starte for seg selv er enten:

- 17 timers dager, du må ta opp lån til egenkapital/varelager og så kanskje du får lønn for strevet (lønna kan variere fra lavere enn vaskehjelp til direktørlønn avhengig om du treffer blink)

eller

- 17 timer dager + du tar opp lån til varelager etc og så finner du ut at markedet likevel ikke var stort nok. Så taper du alle pengene du har lånt + at du har jobbet gratis i kanskje ett-tre år før du ga opp.

Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Begynnerløna for lektorar MÅ ligge under 375 000,- for det er regulert begynnarløn for lektorar med opprykk. Men eg sklir opp til over 400 000,- etter neste års lønsoppgjer, då med fem års ansiennitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nyutdannete kan bli statsautoriserte, da det er krav om minst to års relevant praksis, så å sammenlikne en statsautorisert revisor med en nyutdannet innen et annet fagfelt blir jo litt feil. Å bli statsautorisert tar jo minst 7 år: master tar 5 år, samt 2 års praksis, samt en eksamen med ca 80% stryk. Og det er gjerne partnerne som tjener veldig mye, da de er deleiere gjennom såkalte indre selskaper. De er dessuten oppdragsansvarlige, så det er de som blir bura inne i kasjotten når det går galt (finance credit)

I tillegg er det ikke sikkert revisorplikten varer i all evighet, selv om et høringsutvalgt nylig har kommet med innstilling om at den skal vedvare.

I Danmark er den fjernet.

Kommer Siv til makten henger den sikkert i en tynn tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye rart folk tror om lærere- hadde jeg hatt den lønna folk tror jeg har, så hadde jeg vært en rik kvinne.

En adjunkt tjener 334 400 i året og kan, med maks ansiennitet på 16 år tjene 401 000.

Er du adjunkt med opprykk starter du på 348 300 og kan, etter 16 år få 422 000

Tar du en mastergrad, blir du lektor og begynner på 363 300, du må jobbe i 10 år før du kommer opp i 403 800.

Det er ikke relevant å si at "jeg kjenner mange adjunkter som tjener over 400 000 i året". For det første må du ha årevis med ansiennitet, for å komme langt over 400 000 må du også ha oppgaver ut over undervisningen. (kontaktlærer, avd.leder e.l.)

Det er ingen av lærerutdanningene som i dag har en begynnerlønn som overstiger 400 000. Topp utdanning, lektor med opprykk, tjener 375 800.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst VELG ingeniør, jeg kjenner ingen nyutdannede kvinnelige ingeniører som tjener under 400, og det er en del av dem. (Ja de får bedre betalt enn oss mannfolk, men det gjør meg ingenting siden det er kjekkere på jobb med mer damer)

Personlig tjener jeg over en million (er ingeniør) har ikke ansinitet, håper på å komme opp på 1,5mill innen 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Em kamerat av meg tjener 405.000,- og har master fra handelshøyskolen i Bodø. Han starter opp innen finans i et privat selskap og har ingen arbeidserfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig tjener jeg over en million (er ingeniør) har ikke ansinitet, håper på å komme opp på 1,5mill innen 5 år

Ok, 23 år, ingen erfaring men over 1 million i lønn. Da jobber du i en rik kraftkommune, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 23 år, ingen erfaring men over 1 million i lønn. Da jobber du i en rik kraftkommune, regner jeg med.

Jobber i et operatørselskap og reiser en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tonje_*
Seriøst VELG ingeniør, jeg kjenner ingen nyutdannede kvinnelige ingeniører som tjener under 400, og det er en del av dem. (Ja de får bedre betalt enn oss mannfolk, men det gjør meg ingenting siden det er kjekkere på jobb med mer damer)

Personlig tjener jeg over en million (er ingeniør) har ikke ansinitet, håper på å komme opp på 1,5mill innen 5 år

Kan jeg spørre hvilken ingeniørretning du har valgt? Master i Prosessteknologi kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør - 800000. Det blir mye utenlandsoppdrag da.

Damn! Det var fett betalt for å få reise rundt og se på verden ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...