Gå til innhold

Kvinner som tjener over 400 000 i året


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Dette er langt fra normalen. Ingen av mine foreldre tjener over 400 000, og det gjør heller ikke mine venners foreldre.

Hvis ingen hadde tatt til takke med lavere lønninger, hadde vi fått problemer i samfunnet...

Idiotisk å tro at folk uten utdannelse kan tjene over 400 000. Det tilhører sjeldenhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Pia_*
400.000 er ikke så mye, og jeg vil tro at du kan få denne type lønn uansett hva du velger av utdannelse ( men ikke til å begynne med, du må også få litt erfaring ). De fleste jeg kjenner og vet om tjener fra 450 og oppover. Selv har jeg ingen utdannelse utover videregående, men har jobbet meg "oppover" i forskjellige stillinger opp igjennom årene, og jobber i dag som CRM, med en årslønn på kr. 850.000 i året. Jeg er 36 år.

850.000 i året, ingen utdanning etter vgs? wow.

To spm;

1. Hvilken linje gikk du på vgs?

2. Hvor lenge har du jobbet i CRM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bli ansatt som ingenør uten å ha ingenørutdannelse? Er ikke yrkestittelen beksyttet?

Og hva går egentlig arbeidsoppgavene til en ingenør ut på? Har sett at det finnes mange forskjellige ingenørstudier å velge mellom. Tjener alle like godt?

Nope. Ingeniørtittelen er ikke beskyttet, så man kan klassifiseres som ingeniør både med ingeniørhøgskole, distriktshøgskole (finnes forresten det lenger?) og med diverse kursing+realkompetanse.

Arbeidsoppgavene kommer helt an på hvilken fagdisiplin man har valgt. Bygningsingeniører prosjekterer bygg eller veier eller jernbaner, VVS ingeniører jobber med opplegg for vann, varme eller sanitær mens dataingeniører gjerne jobber med vedlikehold og utvikling av datasystemer i større foretagender. Kjemiingeniører kan brukes til å foreta analyser i f.eks. mattilsynet eller som prosessansvarlige i kjemiske bedrifter. Og dette er bare noen få eksempler, -innen de forskjellige disiplinene finnes det et stort antall forskjellige arbeidsoppgaver man kan settes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninde. Tjener 450 000kr i året .. Hun er lærer.. på ungdomsskolen :s

Jeg har og en venninne, hun jobber i barneskolen som lærer og har ei lønn på 460 000,- i året. Ganske bra...(bedre enn meg, og jeg har lengre utdanning enn henne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest etterspurt
Skikkelige gode sekretærer vokser IKKE på trær. De som går den ekstra mila, og stiller opp døgnet rundt om det måtte være får betalt for det. Mens de som bare vil hjem til unga og mannen kl 4 og ikke lever i jobben sin får mest sannsynligvis aldri slike lønninger

Stemmer overhodet ikke, og som andre har nevnt - kjennetegnet på en skikkelig god sekretær er at hun er så godt organisert at hun er ferdig med arbeidet til kl. 16. Jeg tjener over 400' og det hører til unntaket at jeg jobber overtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kjersti_*

Hvorfor i all verden blir ikke flere i dette landet sekretærer og ingeniører?!

Jeg forstår ikke...studiene er enkle, alle kommer inn (åpne studier) - og lønningene er skyhøye!!

Hva venter dere på, kvinner? Bli sekretærer og ingeniører, for svingende!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde. Tjener 450 000kr i året .. Hun er lærer.. på ungdomsskolen :s

Dette høyrest merkeleg ut... Eg er inspektør på ein ungdomsskule, og eg tener 420 000 i året... Og eg er lektor med tilleggsutdanning og har 8 års erfaring. Kva i all verda har venninna di av utdanning? Har ho PhD og 16 års erfaring? Mor mi har 35 års erfaring og ho er adjunkt med tilleggsutdanning og har 405 000 i året. Ho jobbar også på ungdomsskule.

Endret av gjest*ts*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en venninne, hun jobber i barneskolen som lærer og har ei lønn på 460 000,- i året. Ganske bra...(bedre enn meg, og jeg har lengre utdanning enn henne.)

Det må være det samme stedet hvor ped-ledere i barnehage tjener 370000,- i året.

Jeg venter fremdeles på å få vite hvor dette er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest etterspurt
Hvorfor i all verden blir ikke flere i dette landet sekretærer og ingeniører?!

Jeg forstår ikke...studiene er enkle, alle kommer inn (åpne studier) - og lønningene er skyhøye!!

Hva venter dere på, kvinner? Bli sekretærer og ingeniører, for svingende!! :kjefte:

Alle sekretærer tjener ikke så mye da, må bemerkes. Det tok litt tid før jeg kom dit, men er du dyktig nok og utmerker deg så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden blir ikke flere i dette landet sekretærer og ingeniører?!

Jeg forstår ikke...studiene er enkle, alle kommer inn (åpne studier) - og lønningene er skyhøye!!

Hva venter dere på, kvinner? Bli sekretærer og ingeniører, for svingende!! :kjefte:

Nå er ikke ingeniørstudiet et enkelt studium, bare for å ha sagt det. 50% av alle som begynte i min klasse sluttet fordi det var for tøft.

Ikke er det et åpent studium heller siden du må ha matte og fysikk (kjemi også? Husker ikke..jeg hadde det iallefall.) fra videregående.

MEN et spennende yrke, DET er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*

i følge jobbfeber.no tjener en farmasøyt 480 000 i gjennomsnitt, uten tillegg. da regner jeg med at det er en farmasøyt, med fem års universitetsutdannelse?

er det noen som vet mer/ er farmasøyt? (cand. pharm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke ingeniørstudiet et enkelt studium, bare for å ha sagt det. 50% av alle som begynte i min klasse sluttet fordi det var for tøft.

Ikke er det et åpent studium heller siden du må ha matte og fysikk (kjemi også? Husker ikke..jeg hadde det iallefall.) fra videregående.

MEN et spennende yrke, DET er det.

Ja, spennende er det. Det kan vel ikke være så veldig vanskelig tror jeg, da jeg kjenner en hel tgruppe med husmødre som er alenemødre og hadde såvidtr ståkarakterer fra videregående: de er alle nå deltidsstudneter til å bli ingeniører (husker ikke hvilke fag/retninger de har valgt). Men de gjorde det på grunnav de gode lønningene etterpå! Smart av dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være det samme stedet hvor ped-ledere i barnehage tjener 370000,- i året.

Jeg venter fremdeles på å få vite hvor dette er...

En jobber ved en barneskole i Østfold, ei anna i Aust-Agder i en av kraftkommunene og ei tredje i Ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...