Gå til innhold

Kvinner som tjener over 400 000 i året


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Gjest Mette-Marits
De som bare vil hjem til unga og mannen kl 4 og ikke lever i jobben sin får mest sannsynligvis aldri slike lønninger

Mener du at de som går hjem kl. 16 ikke rekker å levere i arbeidet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

it-personell, lege, pilot, flygeleder, sivilingeniør, sjøkaptein, folk som driver egne butikker, advokater,

+ butikksjefer i flere store kjeder tjener fort godt over 400 000,. ;

Vær sikker på hva du vil, så du ikke kaster bort mange penger på å feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at de som går hjem kl. 16 ikke rekker å levere i arbeidet sitt?

jesus josef maria, tenk nå litt selv også. Skal man ha en suksessfull karriere går man ikke hjem kl 4 hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går stort sett hjem kl 16 til mann, unge og hund, katt - whatever - og tjener over 400 000,- . Det går om du er flink til å planlegge, prioritere og delegere. ;)

Endret av LvonB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gul_*

It-konsulent og ligger på ca 600 000. Hadde fått mer om jeg gadd å jobbe noe overtid, men jeg er faktisk en av dem som prioriterer fritiden min ganske høyt også så det blir lite overtid. Jeg kan faktisk telle på 1 hånd de gangene jeg drar hjem fra jobb etter klokken 16 i løpet av en måned. Det er fullt mulig å gjøre en god jobb (som blir belønnet med god lønn) uten å jobbe lange dager. Det er bare snakk om å prioritere riktige arbeidsoppgaver og være effektiv i de 7,5 timene som er normalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mette-marits
jesus josef maria, tenk nå litt selv også. Skal man ha en suksessfull karriere går man ikke hjem kl 4 hver dag

Nøyaktig hvorfor ikke det? Opplys oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Dawn
Så flott! Hvorfor i all verden blir ikke flere sekretærer i dette landet?!!!

Dere tjener jo bedre enn alle akademikerne jeg kjenner! :klemmer:

Jeg er enig med deg ... jeg forstår ikke hvorfor ikke flere ønsker å bli sekretær. For min del så har jeg en kjempespennende jobb som gir meg nye utfordringer hver eneste dag. Å være sekretær idag er ikke det samme som da jeg startet min jobb-karriere for over 20 år siden - det kan er nærmest som et annet yrke.

For meg som elsker å ha orden i sakene, liker å organisere, klarer å holde hodet kaldt om det koker rundt meg, liker å omgås forskjellige typer mennesker, liker å ta initiativ, osv. så er det å jobbe som sekretær noe av det beste jeg kunne ha funnet på den gang jeg gikk ut i jobb etter videregående, kunne aldri tenkt meg en annen jobb ..

Skikkelige gode sekretærer vokser IKKE på trær. De som går den ekstra mila, og stiller opp døgnet rundt om det måtte være får betalt for det. Mens de som bare vil hjem til unga og mannen kl 4 og ikke lever i jobben sin får mest sannsynligvis aldri slike lønninger

Der tar du nok litt feil, min gode mann. Jeg jobber veldig sjeldent overtid, kun når jeg selv ønsker det og føler at jeg må gjøre det for å få hodet over vannet.

Selvom jeg elsker jobben min så er det ingenting som slår fritiden min. Fritiden er gull verd og ingen jobb i verden kommer opp imot det å jobbe i hagen, treningen min, gå tur med hunden min, pusle rundt i huset, sitte ute på terrassen og bare nyte stillheten ...

Men jeg du har helt rett i EN ting .. gode sekretærer vokser ikke på trær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige gode sekretærer vokser IKKE på trær. De som går den ekstra mila, og stiller opp døgnet rundt om det måtte være får betalt for det. Mens de som bare vil hjem til unga og mannen kl 4 og ikke lever i jobben sin får mest sannsynligvis aldri slike lønninger

Så breial, og så uvitende...

Det klareste kjennemerket på en god sekretær er at hun er så organisert at hun klarer å gå hjem klokken 4 nær sagt alle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeniøren

Jeg har fleksitid, og nå om sommeren er det sjelden jeg er på jobb senere enn kl.15:00.

Jeg har ikke høyskoleutdanning, men jobber som overingeniør. Tjener over 400.000.

Er også alenemor!

Tankens kraft, dere! Se på alt som mulig, og det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyutdanna ingeniører( ingeniør i tekniske fag, ikke tøyseing. som bio eller design o.l) som ofte får førstejobb som konstruktør eller prosjekting. tjener ikke særllig bedre enn andre. Etter ei stund, dersom du er ambisiøs og flink er det fullt mulig å komme (godt) over en halv mill når du har jobba 5-10 år.

Men ikke alle ingeniører tjener spesielt bra..og hvis du ikke vil bli ingeniør så kommer du sikkert ikke til å være særlig flink;)

Et stalltips kan være å kombinere teknisk ing. eller siv.ing. med økonomi for å komme høyt i lønn.

Hvis du har karakterene, så ta master i Industriell økonomi og teknologiledelse på NTNU, studentene der er blant de mest ettertraktede og aktuelle til topplederstillinger i fremtiden..men dette er selvsagt jobber der du må regne med å jobbe mye og gjøre en uvanlig stor innsats.

Mye riktig her. Grunnen til at det er for få med høyere teknisk utdannelse i Norge er simpelthen at lønnen ikke står i forhold til arbeidsinnsatsen De alternative utdannelsene som kan være alt fra håndverker til siviløkonom avhengig av hvilken retning og nivå man er på, gir gjennomsnittlig mer igjen enn en ren teknisk utdannelse. Slik har det vært i de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg er selger, og etter budsjett skal jeg tjene over 400 000 kr i året. Umulig å si nøyaktig når man jobber på provisjon, men har god lønn og jobber kun 6 timer pr dag =D

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Jobber med web, tjener over 400.000 i året, arbeidstid ca. kl.08-17.

Har ingen relevant utdannelse etter videregående.

Kunne aldri tenke meg å velge yrke etter lønn. Min erfaring er at hvis du er villig til å jobbe hard, kan du tjene godt nesten hvor som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke land mener du da? "Nordsjøen" hva da? Schumberger er et firma som sender sine ansatte til utlandet/verden rundt, og lønningene er skyyyyhøye!

Det er in og trendy i selskapet og være lite hjemme og mye på jobb, så de ansatte ser sjelden barna og konen...

Øh, javel? Det kommer jo helt an på hva man jobber med.

Delte selv hus med en som er tekniker i schlumberger, han tjener godt ja, men han ser da barna og kona hver eneste dag, uten problem.

Han syns jeg forøvrig er et godt bevis på at lønn ikke er alt - som sagt tjener han utrolig bra, men han misliker selskapet han jobber for, og hater arbeidsmiljøet sitt. Han vil gjerne vekk, men siden han er så dyktig får han stadig bedre betingelser for å bli der - strengt tatt hans eget problem at han velger lønn fremfor trivsel, men jeg ville ALDRI gjort det. Å bruke 8 timer hver dag for å jobbe for et selskap du ikke tåler trynet på er bortkastet uansett lønn.

Blir så utrolig oppgitt over at folk bare ser på lønninger og automatisk anser jobbene som "fantastiske". Det krever faktisk litt fra deg hvis du skal ha godt betalt!

Og ingeniører blir ikke toppbetalte helt uten videre - det kommer helt an på hvor man får seg jobb. Og jeg forstår ikke helt hvordan folk kan kalle det et åpent studie - du trenger 2mc, 3mx og 2fy for å bli ingeniør, og på NTNU må du ha 4 i 3mx - hvordan kan det kalles åpent studie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeniøren
Og jeg forstår ikke helt hvordan folk kan kalle det et åpent studie - du trenger 2mc, 3mx og 2fy for å bli ingeniør, og på NTNU må du ha 4 i 3mx - hvordan kan det kalles åpent studie?

Jeg er overingeniør i staten, og har ikke noe over 1ma-1mx..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell
Jeg er overingeniør i staten, og har ikke noe over 1ma-1mx..

Trenger man ikke full fordypning i matematikk og enten 2FY, 3FY+2Kj eller 2FY + 2KJ + 3KJ lenger for å komme inn på ingeniør/siv.ing-studiet? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ingeniøren

Det kan hende, men man trenger ikke det for å bli ansatt som ingeniør.

Jeg jobber med sivilingeniører, og alle her har lik lønn..

Kan hende jeg har vært heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bli ansatt som ingenør uten å ha ingenørutdannelse? Er ikke yrkestittelen beksyttet?

Og hva går egentlig arbeidsoppgavene til en ingenør ut på? Har sett at det finnes mange forskjellige ingenørstudier å velge mellom. Tjener alle like godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell
Hvordan kan man bli ansatt som ingenør uten å ha ingenørutdannelse? Er ikke yrkestittelen beksyttet?

Tror ikke den er beskyttet lengre nå. Siv.ing.-tittelen er iallefall ikke beskyttet lengre, selv om den brukes parallelt med den nye tittelen "Master of Engineering".

Og hva går egentlig arbeidsoppgavene til en ingenør ut på? Har sett at det finnes mange forskjellige ingenørstudier å velge mellom. Tjener alle like godt?

Arbeidsoppgavene kommer helt an på hvilken type ingeniør man er og hvilken bransje man jobber i. Lønn avhenger av det samme, i tillegg til om man jobber privat eller statlig/kommunalt. Og ansiennitet selvfølgelig.

Endret av Magica de Spell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400.000 er ikke så mye, og jeg vil tro at du kan få denne type lønn uansett hva du velger av utdannelse ( men ikke til å begynne med, du må også få litt erfaring ). De fleste jeg kjenner og vet om tjener fra 450 og oppover. Selv har jeg ingen utdannelse utover videregående, men har jobbet meg "oppover" i forskjellige stillinger opp igjennom årene, og jobber i dag som CRM, med en årslønn på kr. 850.000 i året. Jeg er 36 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...