Gå til innhold

Kvinner som tjener over 400 000 i året


Gjest Gjest_Vinga_*

Anbefalte innlegg

Gjest håndverker

De yrkene som er nevnt til nå, krever lang utdanning og antakelig også høyt studielån. Trekker en fra hva man må betale til lånekassa når man begynner å jobbe, er ikke lønna så god lenger, kanskje....

Bli håndverker! Det er skrikende mangel på fagfolk i yrker som rørlegger eller elektriker. Lønna er bra, og det er gjerne gode muligheter for å jobbe overtid og tjene ekstra penger.

Jeg kjenner en som holder på å utdanne seg til maskinist nå, det er to år på vg. skole + to år læretid på båt, motormann (med lønn). Etterpå går man på teknisk fagskole ett år eller to (husker ikke helt). Som maskinist kan man tjene fra tretti til sytti tusen pr mnd, har min unge venn fortalt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg leste nylig i avisa om en bilforretning/verksted i Tromsø som betalte mekanikerne sine godt - for de ville ha de beste. Tror det sto at alle mekanikerne der tjente over fire hundre tusen ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig i avisa om en bilforretning/verksted i Tromsø som betalte mekanikerne sine godt - for de ville ha de beste. Tror det sto at alle mekanikerne der tjente over fire hundre tusen ifjor.

Jeg kjenner endel bilmekanikere, med bonus er det ikke uvanlig med 400 000+ i årslønn. Men, det er som sagt endel bonus, tror timelønna er rundt 140,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er førskolelærer (styrer) og tjener over 400 000 i året..

Trudde ikkje det var mulig å tena så bra i det yrket!

Tippar mora di enten må jobba i ein privat barnehage, med god økonomi - eller i ein veldig stor barnehage.

Eg jobbar som pedagogisk leder i ein kommunal barnehage, og tenar rett under 300 000 kr.:( Elendig lønn, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på en jobb offshore.. masse fritid og god lønn!! Men du må tåle å være borte fra hjem og familie i to uker i slengen..men så får du jo 3-4 uker hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som utvikler / programmering innen IT. Spesialfeltet mitt er det som kalles business intelligence, dvs se på data som finnes i bedrifters datasystemer og bruke det til å se trender og sammenhenger. Det er blitt mer hot i Norge de siste årene, så det var greit å forhandle lønn dajeg byttet jobb sist.

Det en del jenter må bli flinkere til, er å kreve den lønna de mener at sin kompetanse er verdt. Dette er selvfølgelig enklere når det er gode tider for arbeidstagerei din bransje, og du jobber for et firma eller organisasjon som har litt fleksible grenser for lønn. Finn ut hva som er gjennomsnittslønn i bransjen, men sjekk også om det faktisk stemmer for de fleste arbeidstagere, så når du får spørsmål om lønnsforventninger, så har du et saklig svar. Ikke noe å knusle for, regn med at menn kommer med høyere lønnskrav, og de får jo også jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som jobber innen it, hva slags utdanning har dere? (Dataing., informatikk, diverse privatskoler...?)

Jeg er økonom og jobber i IT-bransjen.

Tjener oppunder 600 000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eg jobbar som pedagogisk leder i ein kommunal barnehage, og tenar rett under 300 000 kr.:( Elendig lønn, rett og slett!

Har du og/eller forbundet ditt bare gjort en dårlig avtale?

Jeg vet da om flere pedagogiske ledere og styrere i barnehager og de tjener fra kr. 335 - 395 000 avhengig av ansiennitet. Det er da slett ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kokker, snekkere, rørleggere og elektrikere kan tjene godt over 400 000. Er man hudpleier eller eier solstudio kan man også tjene over 400 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokker, snekkere, rørleggere og elektrikere kan tjene godt over 400 000. Er man hudpleier eller eier solstudio kan man også tjene over 400 000...

Kokk er vel ikke det yrket jeg ville satset på om jeg var ute etter høy lønn. Noen få tjener meget bra, men for de aller fleste kokker i dette landet er hverdagen et godt stykke unna 400 000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange yrker man KAN komme til å tjene over 400 000kr, men desto flere yrker som generelt sett ikke gir noe særlig god utbetaling. Ser ikke poenget med å nevne yrker hvor man stort sett tjener gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Avdelingssykepleier i kommunal sektor gir over kr 400 000 + tillegg! Alt i alt en fet lønn til sykepleier å være :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du og/eller forbundet ditt bare gjort en dårlig avtale?

Jeg vet da om flere pedagogiske ledere og styrere i barnehager og de tjener fra kr. 335 - 395 000 avhengig av ansiennitet. Det er da slett ikke dårlig.

Eg får iallfall utbetalt rett under 300 000 kr! Kva eg tenar før trekk, veit eg ikkje. Dei pengane får eg jo aldri likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eg får iallfall utbetalt rett under 300 000 kr! Kva eg tenar før trekk, veit eg ikkje. Dei pengane får eg jo aldri likevel!

Oppga du din nettolønn? Det er ikke så interessant...Når vi sammenlikner lønn snakker vi om bruttolønn.

Bruttolønnen til pedagigske ledere i kommunen er i realiteten (virkeligheten er altså annerledes en nminstelønntariffer og tabeller) kr. 350 000 og oppover. Hvis du har mye lavere kan du jo stille spørsmålstegn ved etterspørsel og din forhandlingsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -eline-
Eg får iallfall utbetalt rett under 300 000 kr! Kva eg tenar før trekk, veit eg ikkje. Dei pengane får eg jo aldri likevel!

Utbetalt rundt 25000 i måneden kan vel ikke betegnes som elendig?! Det vil jo si at du tjener godt over 350.000 i året, det er da slettes ikke dårlig, selvsagt ikke vanvittig høy lønn, men jobber man i kommunen så er jo lønningene lavere enn i det private (til gjengjeld så har man endel fordeler...).

Er det bare jeg som har for lave forventninger? Har sjekket hos fagforeninga "mi" og jeg kan forvente en begynnerlønn på 330-360.000 når jeg er ferdig med masteren min, noe som høres helt greit ut egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det bare jeg som har for lave forventninger? Har sjekket hos fagforeninga "mi" og jeg kan forvente en begynnerlønn på 330-360.000 når jeg er ferdig med masteren min, noe som høres helt greit ut egentlig...

Tror det er ganske realistisk forventning og nivå i kommunesektoren når man er helt fersk og nyutdannet med en Master. Kommunal sektor betaler rundt kr. 340 - 360 000 for nyutdannede med Master (det som før het hovedfag og var 6-årig).

I privat sektor kan en forvente at lønnsnivået er høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppga du din nettolønn? Det er ikke så interessant...Når vi sammenlikner lønn snakker vi om bruttolønn.

Bruttolønnen til pedagigske ledere i kommunen er i realiteten (virkeligheten er altså annerledes en nminstelønntariffer og tabeller) kr. 350 000 og oppover. Hvis du har mye lavere kan du jo stille spørsmålstegn ved etterspørsel og din forhandlingsevne.

Søren om eg veit... men når eg sjekkar ein av lønnsslippane mine, står det faktisk at årslønna mi er på 299.536 kr. Og det må vel vera bruttolønn? Og det er heilt seriøst ei råtten lønn.

350 000 trur eg absolutt ikkje er vanleg lønn for pedagogiske ledarar! Eg trur faktisk topplønna berre er litt over 300 000 kr. Det er iallfall det eg har høyrt. Og min forhandlingsevne kan du berre gløyma, for førskulelærarar i kommunale barnehagar kan ikkje forhandla seg til noko høgare lønn! Etterspørselen etter førskulelrarar er faktisk ganske stor for tida, pga utbygging av mange nye barnehagar, for å nå målet om full barnehagedekning. Men til tross for stor etterspørsel etter førskulelærarar for tida, er lønna altfor dårleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt rundt 25000 i måneden kan vel ikke betegnes som elendig?! Det vil jo si at du tjener godt over 350.000 i året, det er da slettes ikke dårlig, selvsagt ikke vanvittig høy lønn, men jobber man i kommunen så er jo lønningene lavere enn i det private (til gjengjeld så har man endel fordeler...).

Er det bare jeg som har for lave forventninger? Har sjekket hos fagforeninga "mi" og jeg kan forvente en begynnerlønn på 330-360.000 når jeg er ferdig med masteren min, noe som høres helt greit ut egentlig...

Eg får dessverre berre utbetalt mellom 16 000 og 17 000 i månaden. :( Så det var mi superlønn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...