Gå til innhold

Livet som utøvende mamma

Karius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke noe spesielt fornuftig å komme med, bare at jeg tenker på dere - og på Lille, vakre Pi... :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ingen ord fra meg kan gjøre det lettere for deg, men jeg sender deg iallefall en god :klem:

Håper dere har fått en forklaring på hva som skjedde dengang, slik at dere slipper å tenke "hvorfor" - hele tiden.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

:troest: Jeg pleier ikke å skrive i disse dagbøkene, bare leser, men nå klarte jeg ikke å la være å svare.

Jeg sitter på jobben med tårer i øynene nå. SÅ ufattelig trist. Håper virkelig alt går veien for dere nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:cry: utrolig rørende det du skriver om lille vakre Pi, og jeg klarer ikke holde tårene tilbake.

håper så inderlig at det går bra denne gangen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klemmer og hilsninger!

Torsdag ble en fin dag, tross alt.

Vi tilbringte noen timer på kirkegården, hengte opp hjerteballonger og Lille Pi fikk en ny engel som passer godt på han.

Foreldrene mine hadde vært der på morran, med friske blomster i en vase og et rørende kort.

De tenker nok mye på go'gutten de oxo.

Svigers hørte vi ikke noe fra, men vi kan kanskje ikke regne med at folk rundt oss har de samme tankene på slike dager som vi har.

I helga har jeg vært skikkelig lat, mens Baktus har stått på som vanlig. Nå har vi fått nytt tak på badet, med downlights. Det ble skikkelig fint, og badet er nå ferdig oppusset. (la flis på gulv og vegger ifjor)

Nå er det stua som står igjen, der er vi ikke helt enige... :sjenert:

Men forhåpentligvis blir vi ferdige i løpet av sommeren, dette svangerskapet skal IKKE gå med til oppussing av hus! ;)

Idag har vi vært ute hos Lille Pi og rydda unna ballongrester.

Når vi kom hjem, fikk vi besøk av Bror m/fam. Koslig å sitte på terrassen, med is og kaffe i godt selskap. :)

Nå har vi grilla og skal bare slappe av resten av kvelden.

Tv'n har vært avslått i hele helga, utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gripende å lese det du skriver om lille Pi. Tårene strømmer på her hos meg. Gir deg en stor :klem: . Det er godt at du opplever torsdag som en god dag tross alt, du er sterk :klem:

Håper at du har hatt en fin helg ellers, og det er sant at det er godt å ha fjernsynet avslått av og til, har faktisk heller ikke vært tent her hos oss, siden fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Belle & Skravla! :klem:

Forøvrig 9+1 idag, snart skal vi dele hemmeligheten med familie&venner!

Venter til etter ferien, da er vi i den 12. uken. Veldig spent på reaksjonen!

Noe av det vi frykter mest, er at Lille Pi skal bli glemt og at folk tror vi har "kommet over" det. Bare tanken gjør meg uvel... :tristbla:

Mange har sagt at vi kan jo få flere barn, akkurat som om sorgen og savnet etter Lille Pi forsvinner med et nytt barn i hus?

Tror enkelte i familien/omgangskretsen tror at alt blir så mye enklere når vi får et nytt barn, da kan de slutte å ta "hensyn" til sorgen vår.

Jeg har allerede bringt temaet på bane ift familien min, og de har forsikret meg om at Lille Pi vil være i deres hjerter og tanker for bestandig uansett hvor mange barnebarn/nevøer/nieser de får i fremtiden.

Verre med den andre siden av familien, der er Lille Pi et ikke-tema. Og de spør aldri hvordan det går, til tross for at de har sett hvor tynn og pjusk Baktus har blitt. Der blir det sagt at alt er fint med oss, når folk rundt spør. :forvirret:

Til tider svært, svært glad for avstanden det er fra Hedmark til Trøndelag. :sjenert:

Nok svada for idag, tid for å finne køya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankene dine, men jeg trur at de aller fleste oppegående mennesker ikke vil tenke sånn... dere får jo ikke et nytt barn for å glemme og lindre sorgen over lille pi.

men jeg må innrømme at jeg ovenfor (face to face) en person som har opplevd det samme som dere at jeg ikke hadde vært helt sikker på hvordan jeg skulle ha reagert og omtalt og pratet om pi når det hadde gått en stund og dere hadde fått et nytt barn... hadde ikke vært sikker på hvordan jeg skulle ha oppført meg ovenfor dere ang det.. (jeg vet ikke engang hvordan jeg ville at andre skulle ha gjort det ovenfor meg dersom jeg hadde vært i den situasjonen)..og det kan jo være at andre også tenker og er usikker på det.. men jeg trur ikke at de mener at dere vil få det lettere og mindre sorgfylt.. men mange er sikkert usikre på hvordan de skal "oppføre" seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Pasha, mange vet kanskje bare ikke hva som er best å si/ikke si, gjøre/ikke gjøre. For jeg er sikker på at de aller aller fleste mener det godt med det de gjør.

Tanten og onkelen min mistet sin sønn for noen måneder siden, han ble bare 24. Vi snakker mye om ham når jeg er sammen med dem, men noen ganger lar jeg vær å si noe om ham, om jeg ser de har en "god" dag, virker muntre og klarer å glede seg over andre ting. Jeg vet at sorgen er der likefult, men tenker at av og til er det kanskje godt å le og smile over trivielle ting.. Men så er de veldig flinke til å prate om sønnen sin igjen når det passer for dem, og den enorme sorgen kommer over dem igjen. Og det tror jeg er noe av cluet...snakk om lille Pi når dere vil og føler for det. Det tror jeg det gjør det lettere for de rundt dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill Pasha og Samba! :klem:

Jeg skjønner godt at folk rundt oss kan synes det er vanskelig å forholde seg til oss og det som har skjedd. Det går ikke an å sette seg inni noe sånt, uten at man har vært der selv.

Vi har heldigvis klart å være åpen om ting helt siden Lille Pi ble født, og det tror jeg de nærmeste har satt stor pris på. Det har nok hjulpet både oss og de rundt i etterkant.

Og noen har vanskelig for å prate om følelser med andre, det må vi bare respektere.

Men synes det er trist at Baktus sin familie ikke tør å spørre om hvordan ting går, virker som de er redd for å få et ærlig svar og at de ikke kan hjelpe.

Men vi får bare gjøre det beste utav det, og leve vårt liv så godt vi klarer. Vi har jo heldigvis folk rundt oss, som vi kan prate med og dele Lille Pi med. Ikke bare familien min, men oxo folk som er Baktus "sine".

Skikkelig husmor idag, grove rundstykker og 2 brød står til heving.

Til middag blir det hjemmelaget lasagne med ferske pastaplater som jeg omsider fikk tak i på lørdag.

I tillegg vaskes det klær, har ikke fått fixa den delen som er ødelagt - men tar sjansen på å bruke den likevel.

4 uker uten mulighet for å vaske klær begynner å vokse oss over hodet rett og slett!

Kjenner jeg har fått tilbake litt energi, må utnyttes mens den er her... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis klart å være åpen om ting helt siden Lille Pi ble født, og det tror jeg de nærmeste har satt stor pris på.

Det er bra at dere er åpne, da er det lettere for alle rundt dere. Men leit å lese om den andre delen av familien som ikke sier stort/ingenting...

Ha en fortsatt god dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips! så var all ekstra energi sporløst forsvunnet igjen! :ler:

Men har da fått gjort litt idag, så litt sofatid nå er fortjent. ;)

Hjemmelaget lasagne var knallgodt, og det ble masse mat!

Ser ut til at vi har nok til en middag+lunsj i løpet av uka her - kjekt!

Har vært flink med vann idag, sikkert fått i meg 3-4 liter.

Er egentlig veldig glad i vann, men blir fort glemt når jeg er hjemme på dagtid. Kjempeflink på jobb, da kan jeg fylle opp vannflaska både 3 og 4 ganger i løpet av en halv dag.

Nå gjelder det å komme igang med gåturer, så er jeg igang igjen. Har ikke tenkt å gå opp mer enn nødvendig i vekt under svangerskapet. Med Lille Pi ble det 9,5 kg - godt fornøyd.

Som forrige gang, er målet om maxvekt +12 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...