Karius Skrevet 11. august 2007 Forfatter #241 Del Skrevet 11. august 2007 :stappmett: Vi har spist taco, og jeg er så sprengt! Hele familien storspiste, for vi glemte lunsjen idag. Til og med Storesøster klarte å presse ned 4 tubs. Dagen har flydd, lille A har aktivisert oss i flere timer. Hun har vært høyt og lavt, og skulle virkelig utforske huset vårt. Ikke ville hun sove noe særlig heller, men slokna ca. 15 min før pappa'n kom for å hente henne. Men hun har vært i kjempehumør, sjarmert naboene og virkelig kosa seg. Vi tok frem en balje og bada henne på plena i formiddag. Hun tok helt av i vannet, og hele familien måtte ta på tørre klær etterpå. Storesøster har fått nyheten om lille Spire, tok det med fatning for å si det sånn. Ikke helt den store jubelen som forrige gang, men det hadde vi vel ikke venta heller. Nå er ihvertfall bomben sluppet, så får vi ta ting litt etter litt... Nå skal Baktus & Storesøster se på dvd - Biler. Den har vært vist ca. 10 ganger tidligere på "kinoanlegget" vårt, så jeg tror jeg står over denne visninga. Jeg leste ut siste Ragde-boka igår, kjenner jeg er litt irritert. Ikke helt den slutten jeg håpa på, må nok ha litt betenkningstid før jeg skriver noe mer om den. Tror jeg skal finne meg ei ny bok, og bevilge meg litt sofakos resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 11. august 2007 #242 Del Skrevet 11. august 2007 Holder på med Ligge i grønne enger for tiden jeg også. Er litt usikker på hva jeg syns og veldig spent på hvordan det vil gå til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 11. august 2007 Forfatter #243 Del Skrevet 11. august 2007 Ifb ul igår, fikk vi prata litt ang. fast kontaktperson på sykehuset som vi kan forholde oss til under svangerskapet. Nå er det jo forskjellige folk hver gang, bortsett fra PCOS-dama vår. Hun har jo stilt opp 110%, men jeg var litt usikker på om hun syntes det var ok at jeg ringte henne hvis spørsmål o.l. underveis. Men hun ville gjerne at jeg ringer henne, uansett når og hva det gjelder. Hun er overlege, og fødselsspesialist, men jobber mest på kontoret i 6. etg. Vi er utrolig takknemlig for det hun har gjort for oss foreløpig, og kommer til å spørre om hun vil være med på fødsel hvis anledning. Men hun skjønte problemstillingen med forskjellige jordmødre for hver kontroll, så neste gang vi skal nedover blir det møte med avdelingsleder på poliklinikken. Da skal vi prøve å få til en fast jordmor, som vi skal forholde oss til resten av svangerskapet. Uansett kan vi møte ulike jordmødre på kontroller, men de skal prøve å begrense det. Og hvis vi får et fast kontaktpunkt der nede, vil det hjelpe oss masse! Når vi satt på venteværelse kom fastlegen vår inn. Hun har termin i oktober, og er rimelig diger for å si det mildt. Litt rart å sitte sammen med henne, og prate om svangerskap uten at vi er på legekontoret og hun er den som skal gi råd og være typisk lege. Nå var det faktisk jeg som kom med tips for å stoppe halsbrann bl.a. Og mens vi satt der, kom jordmora "vår" fra forrige svangerskap og ropte meg inn. Hun fulgte oss i 9 mnd, og var til og med ned å besøkte oss og lille Pi på nyfødt intensiv. Jeg traff henne på første kontrollen i dette svangerskapet, og det ble tårevått den gangen. Ikke noe mindre nå, når hun fikk øye på Baktus mens han strøk meg på magen. Synd hun ikke skal være der lenger enn oktober, hun har absolutt vært en kandidat for fast kontaktpunkt. Nok svangerskapsprat for idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 11. august 2007 Forfatter #244 Del Skrevet 11. august 2007 Holder på med Ligge i grønne enger for tiden jeg også. Er litt usikker på hva jeg syns og veldig spent på hvordan det vil gå til slutt. Gi meg et hint når du er ferdig da, så kan vi diskutere litt... Jeg føler et behov for å prate med noen om den, men ingen i omgangskretsen har lest den enda. (bare jeg som var så innmari nyskjerrig at jeg forhåndsbestilte på nett... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 11. august 2007 #245 Del Skrevet 11. august 2007 Og jeg har ikke lest de to første engang! De står i bokhyllen da - bare så mye annet spennende som frister først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. august 2007 #246 Del Skrevet 11. august 2007 Og jeg har ikke lest de to første engang! De står i bokhyllen da - bare så mye annet spennende som frister først... Jeg har heller ikke fått lest de to første. Håper imidlertid å få lest dem i ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. august 2007 #247 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har alle tre stående ulest i hylla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 11. august 2007 #248 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg snoka innom dagboka til Ciara i dag og ser at hun har lest den. Hun hørtes dessverre ikke så veldig imponert ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 12. august 2007 Forfatter #249 Del Skrevet 12. august 2007 Hæ? Har dere bøkene, men ikke lest de? Anbefaler de 2 første, men den siste kunne jeg ha spart meg for. Jeg var nok litt ekstra lett å fange, ettersom jeg er svært godt kjent i nærområdet der handlingen foregår. Jeg sov lenge idag, mens Baktus var ute på gåtur sammen med en kompis. Storesøster kosa seg alene oppe, med pc'n. Kom meg omsider opp, og ordna en deilig brunch til Baktus kom hjem. Nå sitter vi alle tre i sofaen, med hver vår pc...skikkelig sosialt. Uvant at Storesøster er her såpass seint på en søndag, som regel er de jo på tur rundt 11. Men det passa visst bedre at hun kom hjem litt senere idag, så de drar vel ikke herfra før 5. Skal spise middag sammen før de drar. Men nå tror jeg vi må finne på et eller annet, kanskje dra ut til Lille Pi en tur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. august 2007 #250 Del Skrevet 12. august 2007 Hæ? Har dere bøkene, men ikke lest de? Jeg skal lese dem altså.... lover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 12. august 2007 #251 Del Skrevet 12. august 2007 Så bra at de prøver å ordne fast jordmor og sånn da Det høres iallefall ut som dere blir tatt seriøst, og det er jo kjempeflott. Jeg som har gledet meg sånn til siste neshov-boka... Har ikke kjøpt den enda, synes den var i overkant dyr. Er jo nødt å lese den, men kanskje jeg skal skru ned forventningene litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Belle~ Skrevet 12. august 2007 #252 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg er bare innom for å gi deg en kjempestor søndagsklem , Kjempeglad for at det gikk bra på forrige ultralyd, og at dere blir møtt med forståelse. Ha en fortsatt god søndag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 12. august 2007 #253 Del Skrevet 12. august 2007 Gi meg et hint når du er ferdig da, så kan vi diskutere litt... Jeg føler et behov for å prate med noen om den, men ingen i omgangskretsen har lest den enda. (bare jeg som var så innmari nyskjerrig at jeg forhåndsbestilte på nett... ) For en treig slutt.....nei - ble litt skuffet over den siste boka jeg altså. Hadde ikke gjort noe om den ikke ble skrevet når det skulle ende slik.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 12. august 2007 Forfatter #254 Del Skrevet 12. august 2007 Daria, ikke meninga å være så streng altså. Men de to første bøkene er absolutt grei underholdning. Hei Lily, vi håper det ordner seg med en fast jordmor. Det hadde nok hjulpet oss endel fremover. Kan nok være greit å ikke ha så store forventninger til bok nr.3 ja, jeg hadde nok skrudd opp mine litt for mye. En god klem tilbake til deg Belle! Koslig at du stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 12. august 2007 Forfatter #255 Del Skrevet 12. august 2007 For en treig slutt.....nei - ble litt skuffet over den siste boka jeg altså. Hadde ikke gjort noe om den ikke ble skrevet når det skulle ende slik.... Jeg ble veldig skuffet. Hørte på forhånd at poenget med bok nr. 3 var at vi skulle bli bedre kjent med Torunn. Jeg ble bare enda mer forvirret med den slutten? Utrolig intetsigende ending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 12. august 2007 #256 Del Skrevet 12. august 2007 Holder på å lese ut eremittkrepsene jeg nå, men vet jo nesten ikke om jeg får lyst til å lese den siste boka når dere sier sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 13. august 2007 Forfatter #257 Del Skrevet 13. august 2007 For å si det sånn, du går ikke glipp av så veldig mye hvis du ikke leser bok nr. 3 Toblerone! Litt klokere blir man jo, men slutten er begredelig! Sliten i hodet, etter en lang dag på jobb. Fikk omsider sjefen min i tale, og vi skal ha et planleggingsmøte på onsdag. Det var jo ikke akkurat for tidlig for å si det mildt! Har fått flere purringer fra NAV, ang. en oppfølgingsplan fra arb.giver ettersom jeg har vært delvis sykemeldt i mer enn 8 uker. Det er jo ikke mitt ansvar, men jeg blir litt småstressa av slike "strenge" brev fra det offentlige. Jeg er møkklei av å må ta initativ til absolutt alt ifb jobbsituasjon, og har vel egentlig gitt litt f en stund nå. Men så begynner det å plage meg litt. Jeg vil gjerne ha ting på plass, sånn at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Ting har sklidd helt ut i løpet av de siste 2 årene, i takt med voldsom vekst og store visjoner. Jeg føler meg rett og slett ikke "hjemme" lenger, og må bare ta konsekvensen av det når ting har roa seg litt ifb permisjon osv. Sånn...da var jeg ferdig for ikveld... Fri i morra, og muligens blir det en tur til Bror m/fam. Der er det ferie denne uka, og visstnok hadde lille A uttrykt stort savn av tante siden lørdag. Eller så er det foreldrene som trenger litt avlastning, for å få unna litt oppussing av hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 13. august 2007 #258 Del Skrevet 13. august 2007 Misunner deg å bo såpass nærme tantungen altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karius Skrevet 13. august 2007 Forfatter #259 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg må på jakt etter bukser! Buksene som jeg brukte frem til permisjonen sist, har allerede blitt for små!!!! :dåne: Magen har kommet på rekordtid denne gangen, synes den har vokst masse bare de 2 siste ukene. Skal ta de første magebildene ikveld, også blir det 1 bilde i uka fremover. Akkurat som når Lille Pi bodde i magen min. Det meste er på magen da, buksene er heldigvis ikke for trange i bena eller over rumpa. Trøster meg med det...foreløpig... Men frykter at det kan bli noen scener hver morra når jeg skal finne jobbklær fremover, stakkar Baktus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 13. august 2007 #260 Del Skrevet 13. august 2007 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå