Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok

MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

imli: 35 uker idag ja.. :jepp: Våknet rundt kl sju idag. Trøtt, men det er jeg vant til..

¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Klarer nesten ikke å gå nå, og har slitt som pokker i natt når jeg har skullet på do. Har måttet bruke gåstavene mine som støtte... Har fått time til akupunktur idag, håper det kan lette, selvom jeg tror ikke på hokus pokus etter bare en gang. Men, lov å håpe.. Mormor skal komme med ei varmepute til meg etterpå.

Idag er dte hvitt ute, ikke snø men rim over hele. Småfglene sitter å spiser fuglefrøene vi har lagt ut og jeg har tent stearinslys. Veldig koselig. :) Ganske kaldt idag kjenner jeg, så vi må hente mer ved. Har drøyet i flere dager nå.

Jeg får bare gjøre det jeg klarer og ikke mer, sånn er det bare. Jul blir det uansett.

Skal få låne et par krykker utover dagen, de er velgig greie å ha spesielt opp trappa og på kvelden.

Nå skal jeg spise opp frokosten min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du sliter så med å gå.

Håper akupunktur hjelper. Har du prøvd fysioterapi?

Jeg har lyst å prøve modningsakupunktur når det tid nærmer seg.

Jeg vet ikke helt om du bør bære ved hvis du har så vanskeligheter med å gå. Kanskje best å overlate det til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen : Jeg er ikke idiot, selvsagt skal jeg ikke bære ved! :ler: :ler:

Veldig fornøyd med akupunkturen. Føler ikke at legen min tar bekkenløsning nok på alvor til å få fysioterapi, så derfor prøver jeg dete først og heller ser an. De fleste jeg har snakket med synes ikke at fysioterapi har hjulpet mot bekkensmerter..

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Hun masserte og satt nåler, det gjorde &%$#"=% vondt, fordi hun traff punktene så bra, men kjente etterpå at det funka. Lettere å gå med en gang. Men, siden jeg ble bedre så har jeg "pusha" grensene litt.. :sjenert: Dro på et senter og gikk med små skritt og handlet de siste gavene for mannen, med hjelp av mormor.. Her hjemme blir ikke i orden fort nok for meg, så jeg måtte rydde litt også... Og nå sitter jeg her da... Vondt og sliten som pokker, men jeg skal ikke klage, kan takke meg selv.

Skal hvile meg litt nå, mannen skal ut noen ærend. Mest av alt kunne jeg tenke meg å lagt meg litt, men det kommer elektriker snart, så da bør jeg være våken.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment sånt. Jeg satt bare med inntrykket at det er du som skulle ordne ved.

Det er bra at du føler at akupunktur hjelper. Skjønner meg ikke på leger som ikke tar slik alvorlig. Spesielt hvis man må bruke krykker for å bevege seg.

Jeg har selv merket at lysten og ønske etter å bevege seg mer og gjøre mer er større enn det kroppen klarer. Jeg glemmer at jeg er gravid og tror at kroppen klarer så mye mer enn den faktisk gjør nå for tiden. Vi får bare lære oss å la rotet være og heller ta mer hensyn til helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen: Er så enig med deg. Skulle gjerne gjort så mye mer enn jeg får til, men trøster meg med at det er bare 5 uker igjen. :hjerte: Tenkte jeg skulle bruke den siste tiden tilå gå ut å spise noen ganger , gå på kino osv. Det kan jo bli en stund til vi får gjort slikt sammen igjen. Viktig å ta vare på parforholdet. Selvom jeg nå føler at det er bare min kjære som tar vare på meg... :fnise: Men, det er koselig da.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Jeg har fått time til modningsakupunktur også, skal dit 2 januar kl 11.00 Hun anbefalt e å begynne med det i uke 37, lurte ikke du på det May Helen? Hun jeg skal til er jordmor også. Blir spennende. Har hørt man kan sette igang fødsel med akupunktur også. Men, da må det jo selvsagt være meningen at man skal det.

Vi skulle egentlig til Sverige å handle mat idag, men jeg har time hos frisøren kl 12.30 (jeg er frisør selv og skal til frisøren) :fnise: så vi fant ut at vi måtte dra etter det, ellers hadde dte bare blitt stress,og det er ikke akkurat bra nå. MEN, så fant mannen ut at han har time til akupunktur for ryggen sin kl 16.30 så da får vi ikke dratt i det hele tatt.

Så da tar vi gaverunden idag, og drar heller til Sverige imorgen istedet. Vi skal hente stesønnen også, så da tar vi med oss han på handlerunden. Bedre det enn å ha han med på gaverunde, det kan bli litt mye mas.

Vi skal ta julebaksten imorgen også, så han får vært med. Skal lage peperkakehus, sjokoladeboller, pepperkaker, og noe annet til. Skal prøve meg på delfiakake for første gang. :sjokolade: Det er jo ikke vanskelig. Men, moro å prøve seg. Har lagt på voksduk på spisestuen, blir ikke noe ståing når jeg skal bake akkurat...

Nå får jeg ta meg noe mat her.. Lei av å spise egentlig, er så kjedelig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nesten tidlig oppe i dag jo ;)

Hørtes koselig ut å bake, det er sånt jeg ikke gjør ;)

sitter på kontoret til min kjære jeg nå, fikk låne dataen litt for at jeg skulle svare på dagens julekalender.

Men det irriterer meg at det er en jeg ikke fikk svart på for jeg var så dårlig den dagen. Men men, skal snart ned til sentrum av oslo tenkte jeg å kjøpe den aller aller siste gaven og se om jeg finner noen spennende klær.

Har jeg egentlig spurt om når du fikk mage? For det ser ut som om jeg har lagt på meg :fnise: så sambo mener vi kommer til å avsløre oss. Kan ikke gå å holde inn magen i 4 dager til heller.

Etterpå reiser vi videre igjen, og dit vi skal er det visst masse snø (og veldig kaldt og brrrrr)

snakkes da snuppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie: Fant du noe tøy? Tror nok du tror at folk ser det bedre enn de egetnlig gjør..husker det selv. Jeg synes at det vistes leeenge før folk var enige, men i uke 17 så hadde jeg tydelig kul altså. :gravid:

Idag har det vært tidenes handledag, vi har vært i Sverige og det ikk ehadde der måtte vi handle i Norge. Men, skulle jo lage delfiakake, noe som ble ille vanskelig når hovedlageret i Norge var tomt lissom.. :sukk: Så det ble det ikke, men vi lagde kakemenn, pepperkakehus (mannen og stesønn lagde og skal sette det sammen imorgen) daimkake, og fløtekarameller. Nå sitter jeg her i halvsøvne... Har fått vasket opp alle boller og kar da, for det så jo ikke ut på kjøkkenet etter baksten.. :ler: Deilig å få det på plass med en gang.

Kjøpte himmelstativ og himmel til sprinkelsenga idag da. Gleder meg masse til å sette det opp. Det blir nok etter JUL, da setter nok ventetiden inn for fullt tenker jeg..

Men, godt å ha noe å gjør mens jeg venter da. :jepp: Så etter en slik pose til bilsetet, men ingen av de passet til5 punktsele so i vårt, bortsett fra ett.. Det var fra besafe, men skal vente til januar og se om det blir noe salg. Har brukt endel penger på babystæsj, men ikke så lett å la være da.. :fnise: Får jo penger for både stellebord og sprinkelseng også, og det har jeg jo allerede kjøpt.. :rødme:

Nå må jeg legge meg snart. Imorgen kommer søs og vasker, da må det være plettfritt her. Dessuten er jeg utrooolig sliten. Mannen sitter å ser x-files og skal se litt til, kjedelig å legge seg alene.. :fnise: Men, jeg må nok. Han skal snart legge seg da.

Har hatt endel magesmerter og kynnere idag også, er virkelig trangt for babyliten nå... Og noen ganger kjennes det ut som h*n klorer meg også! :ler: Kjenner masse liv da, og det er jo herlig... :hjerter_rundt:

5 uker på dagen til terminen idag... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Fikk sovet litt idag, det var deilig. Har våknet mange ganger i natt, måtte jo tisse sånn ca 100 ganger... :fnise: Dessutten har mannen ufrivillig "dælja" meg i ansiktet og litt sånn forskjellig. :ler:

Nå skal mannen ut i skogen til et vennepar av oss å hente juletre! De skal hogge det selv.. Sååå koselig. Har alltid drømt om det selv. :tre:

Jeg orker ikke å bli med på det idag, dessuten er det koselig for gutta å gjøre slit sammen. :jepp:

Jeg har endle smårydding og klessvask å gjøre idag. Henge opp litt blder osv etter vi gjorde om her. Ser litt tomt ut på veggene nå.

Blir så sliten av stesønnen fortsatt jeg da. Han er så misfornøyd synes jeg. Han svarer meg så surt også. Er han sjalu på meg kanskje? Mannen min måtte si til hen istad at han måtte skjerpe seg, og ikke bli sur bae jeg snakkett til han.. Dette begynner å bli veldig tøft til tider, prøver å tenke positivt. De har jo faser de må gjennom osv, så jeg får prøve å være tålmodig. Tenker jo på dette mye mht at han snart får et sØsken osv. Spent på det. Da er det jo viktig at jeg ikke gjør forskjell også. Men, en baby krever utrolig mye oppmerksomhet og sånn må det bare bli, bare vitkig å innvolvere han.

De drar ut nå, og hvis sant skal sies så gleder jeg meg! Det sier litt om hvor masete det blir her...Han er suuuperhyper! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen klær jeg. Det lille jeg fant var jo så innmari dyrt 4-500kr for ei bukse som jeg ikke kan ha så lenge syns jeg var innmari dyrt og det er så vanskelig å få på seg disse buksene enda jeg ikke har stor mage. Buhu...dumme klær

Ellers så får du ha en super duper jul så må vi sees snart syns jeg

stooooooor jule:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siter her å spiser smågodt fra Sverige OG chatter og surfer litt. Vil egentlig bare legge meg rett ut å sove eller se en film. Men, jeg sitter egentlig å venter på å begynne med siste rest av ordning til imorgen. Kommer masse folk hit, vi har "åpent hus" fra kl 14 til 20 og da kommer det nok folk jevnt hele dagen.. Koselig det da.

Men, nå er treet pynta og det meste ellers i boks da..Deilig.

Snart natta på meg. Gleder meg!

Ha en fin bittelille julaften alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No shorty: Tusen takk for det, det er akkurat det jeg har planer om å gjøre. :jepp: Skal nyte den siste tiden med å gå på kino, ut å spise, gå på cafe med nenninner osv. Er jo en stor mulighet for at dte blir en stund til jeg kan gjøre sånt.

God jul til deg No shorty! Koooose deg :=

imli: God jul til deg også! :klem:

Nå skal jeg straks sete igang med dagens oppgaver her.. Har endel småting å gjøre, stryke litt skjorter, juleduker, pakke inn litt gaver og litt smårydding.

Egentlig bare kos! De førte gjestene kommer rundt kl 15 ca..

Har sovet elendig i natt, så jeg føler meg ikke helt uthvilt, men regner me dat det ikke blir så sent ikveld, sikkert utslitt etter å være vertinne hele dagen.. :fnise: Pluss at det jo er JULAFTEN imorgen! :) Gleder meg jeg.

Nå må jeg igang her..

Ha en flott lille julaften folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle mine KG jenter en gledelig jul og et godt spennende nyttår!

Håper dere får alle ønsker oppfylt!

Masse :klem: fra Minniemoose og lillebaby!

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en strålende kveld. Det var superkoselig å feire ho min pappa. Vi var 8 stk. Fikk så utrolig mye fint..Også jeg som trodde at det ikke skulle bli så mye nå som jeg har blitt stor. :ler:

Fikk nydelig parfyme av mannen min som jeg ønsket meg. Så fikk jeg en egen kontroll til ninendo wii´n så vi kan spille 2 player :jepp: ,og så fikk jeg fonduesett som jeg også har hatt lyst på en stund. Fikk masse, masse annet fint også. sÅ fikk vi masse penger også!

Og en hel del til baby..

*vogna av pappa (fikk før jul)

*saueskinn

*masse søte klær i litt større størrelser, veldig ok! :jepp: bodyer, joggedress i fleece, spakebukse, strømpebukse, sokker og bamse.. :hjerte:

*penger til babyseng+madrass

*nydelig sengetøy i hvitt med ender på.

*laken

*beroligende hudlotion

*smokker som lyser i mørket :)

*treleketing som holder smokken fast til tøyet, veldig søt..

* myk muserangle til å ha rundt armenpå baby

*2 bøker om barn helse og utvikling (dette ønsket jeg meg!)

Veldig, veldig fornøyd!

Alle sier at det ser ut som jeg skal føde om 5 minuter og ikke 5 uker... :fnise:

Gleder meg så mye nå.. Til å se lille min..Om det er han eller hun.. :hjerter_rundt:

Nå er jeg kjempetrøtt.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt har det vært tøft.. Da jeg lå på sofaen å slappet av igår før leggetid begynt jeg plutselig å fryse som bare det. Ble veldig kvalm og uvel og måtte i dusjen fpr å varme meg. Er veldig glad i varmt vann og tåler endel varmere vann enn det f.eks min mann gjør..Så vanligvis ser jeg ut som en kokt hummer når jeg er ferdig! :fnise:

Mn, det hjalp ikke igår. Jeg stod å frøs i dusjen også, ble mer og mer svimmel og mannen måtte hjelpe meg i seng. Da jeg hadde ligget litt og var i halvsøvne så begynte jeg å brekke meg og mannen måtte hente bøtte til meg.. :sjokkert:

Æsj.. Jeg tenkte at nå går jeg ut av mitt gode skinn snart, dette var så utrolig ubehagelig! Jeg har ikke vært ifluensasyk/hatt omgangsyke på lange tider så jeg ble redd for at det skulle være noe sånt. Men, jeg er heldigvis mye bedre nå. Deilig det.

Ble nettopp bedt bort på an avslappet aften hos min forlover og tante nå.. Koselig. Mannen skal jobbe og muligens sove over på hotell i natt, hvis de får det dekket av jobben/showet. Han trenger å komme seg litt ut... Hadde lissom planer om å evt være med idag, men jeg har ikke noe på byen å gjøre nå synes jeg iallfall. Føler meg ikke i form til det. Og for alt jeg vet så kandet jo hende at mannen kommer hjem også.

Skal hvile meg litt til før jeg drar, kanskje sove litt, hvis jeg får til. ente å lese litt i de nye bøkene vi fikk igår.

Spise 2 loffskiver nå, for å få i meg noe og kjenner sånn vond smak i munnen..ÆSJ, redd for å brekke meg igjen...*håper jeg ikke gjør det*

35+5 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

For en slitsom natt du har hatt! Hadde du feber? Må ringe jordmor hvis du får feber altså.. *hønemor* :sjenert: Ellers husker jeg at jeg var en del kvalm mot slutten. Håper du slipper det fremover, magen er jo slitsom nok fra før nå.

Anyhûr.. Tusen takk for gaven!! Dere er så snille!

Så mye fint baby har fått! :) Dalia fikk flest gaver av alle her hjemme hos oss...hun som ikke skjønner hva det er engang! :fnise: Jeg trenger ikke kjøpe klær på en stund for å si det slik! Kos dere videre i romjulen! Deres siste jul uten barn! :)

Ps. Penatenkremen er super for røde og såre rompestumper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempekoselig kveld hos forlover. Vi så filmen "Walk the line", jeg har set den før også den er så bra.. MEEEEN, jeg har virkelg ikke flaks kkrat nå for tida tror jeg. Har fått meg en skikkelig strekk i ryggen så nå sliter jeg med å gå i trapper og kle av/på meg og reise meg opp. Akkurat som ikke dte er vanskelig nok fra før!! :sukk: Håper det er borte imorgen...Og at jeg får sove i en noenlunde behagelig stilling i natt.

imli: tror nok ikke det er uvanlig med kvalme sånn mot sluten egentlig. Har orhørt eg litt. Spiste jo ribbe på julaften og det er joike akkurat LITE fett, og var nok mye av runnen til brekningene/halsbrannen... Men, dette var jo KRAFTIGERE enn "vanlig" halsbrann jeg pleier å ha da... :spy:

Calla: Tusen hjertleig takk for gavene fra dere også! Utrolig kjekt :) Ble vedig glad for det.

synes det er tungt nok nå ja, så natten var ikke særlig morsom nei... :sukk:

Men, de tendensene virker som de er borte nå, heldigvis. :jepp:

Moro at snella fikk så mye fint da, sikkert herlig med jul når man har barn, gleder meg veldig til å oppleve det! :hjerte: :hjerte: :hjerte: jeg som har hatt så lyst til å kjøpe nissedrakt nå, de er jo så små og nusselige..Men, litt dumt år baby ikke kommer før i januar da...Hehehe... :fnise:

Håper vi sees litt mer fremover enn vi har gjort i det siste...Ikke bra det :riste: Men, skjønner jo at det fort blir litt liten tid til slikt med barn og alt, at man blir mindre fleksibel. Men, jeg har ile lyst til å ta meg en tur til deg en dag! Skravle litt om fødsel og se på snuppa deres.. :hjerter_rundt:

Mannen komme rike hjem i natt, han er ute på byen å koser seg. unner ham det. Ikke så ofte han har mulighet. Imorgen skal vi til min onkel å spise middag.

Nå skal jeg surfe litt før jeg sovner.. :søvn:

Leggkramper nå..Æsj... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...