Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok

MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Hehe, har vært mange sene kvelder på deg i det siste :)

Skjønner ikke hvordan du klarer :fnise:

Jeg har vært supertrøtt i det siste, har til og med tatt meg en liten lur midt på dagen, men ikke det har hjulpet heller, for jeg kan jo ikke sove for lenge!

Finne på noe snart? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg nok igjen kjære Amalie.. Da jeg var like langt på vei som deg så la jeg meg ultratidlig hver kveld og mannen synes jeg var sååå kjedelig. :ler: Nå er ting litt annerledes..Hadde jeg hatt kontroll på søvnmønsteret mitt selv, så hadde det nok ikke vært som det er med døgnrytmen, men i natt har jeg faktisk sovet ganske ok! Kan ikke huske å ha hørt vekkeklokka i det hele tatt da... :sjenert: Så bare flaks at jeg våknet før det var langt utpå dagen. :fnise: Funker dårlig for meg å sove i mer enn 7 timer, for d blir ikke ryggen til å leve med.. :sukk:

Nå er det frokost og så er det matte, matte, matte resten av dagen. Imorgen er det EKSAMEN!!!!!!! Dere må sende meg noen gode vibber imorgen kl 08.45- 12.00 okay? Det trenger jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen millioner takk Imli! :klem:

Nå har jeg bare au, au i rompa (bekkenet) fordi jeg har sittet i så mange timer med oppgavene.. Og etterpå skal jeg ha en "prøveksamen" som vi har hentet ut fra utdanningsdirektoratet.no

Gruer meg..Til imorgen. :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du tenkte på meg Kvist :klem:

No Shorty: Jeg er veldig usikker på hvordan eksamen gikk egentlig! Blir spennende å se. Men, nå er jeg sjeleglad for at det er over fpr denne gang. Uansett hva som skjer så får jeg ikke gjort noe med det på en god stund. Resultatet kommer ikke før ut i Januar en gang... Så nå kaan jeg bare kose meg med juleforberedelsene :nisseblunk::Nikke:

Var på Julebord fra tirsdag til onsdag (igår) var kjempekoselig. Litt mer stille og rolig enn ellers. Var ikke så mange som drakk faktisk. Vi fikk oernatting også, siden man måtte med ferje for å komme dit. :) Var deilig å bare slappe av på dag 2 med god mat, hvile, boblebad og hudpleie! Det skal jeg absolut gjøre litt oftere... Man føler seg jo som ny etterpå.. :ler: Mange som får ganske uren hud etter fødsel har jeg lagt merke til, så jeg får forebygge så godt jeg kan. Kjøpte meg noen av produktene hudpleieren anbefalte meg også.

Var på siste kurskved på svangerskapskurset igår også, det var en psykoterapeut der som snakket om samliv osv etter barnet kommer. Det var veldig interessant! Det blir jo en stoooor overgnag, og dte er det viktig å være bevisst på. Ikke bare seg selv og kjæresten lenger..

Etter kurset møttes hele gruppa på sykehuset hvor vi fikk omvisning på fødeavdelingene i Fredrikstad. Veldig ok. :)

Kjente jeg ble litt redd da jeg var der, tenker på fødsel 24/7 nå. Det nærmer seg med stormskritt. 33 UKER+ 1 DAG på vei nå.

Meeen, jeg skal nok klare det. :fnise:

Idag skal jeg ut å se på bilsete til babyen. Skal til Sverige med kusina til mannen. Skal se etter div annet utstyr også. Blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen nærmer seg nå ja. Ikke så rart du er litt redd. Det går nok bra, skal du se :) Tenker ikke så mye på det enda, jeg, men prøver å si til meg selv at jeg egentlig ikke kan være så redd når jeg ikke vet hvordan det er. Lurt å ikke høre på andres skrekkhistorier i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli: Skrekkhistoriene har jeg blokkert ut fra første dag. De er jeg bare ikke interessert i å høre på! Synes det er så lite nødvendig avfok å fortelle om sånt også jeg da. Hensynsløst. Men, jeg blåser faktsik i det.. :fnise: Selvfølgelig skal jeg klare det når mennesker har klart det siden tiden morgen. Men, litt nerver er jo naturlig. Noe annet ville vært rart. Har ikke tenkt særlig på det før i det siste jeg heller.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Nå har baby våknet kjenner jeg! Skikkelig liv her nå, magen buler ut her og der. :ler: Får vel gå å spise litt frokost jeg, før jeg setter igang med dagens oppgaver. Skal rydde og tørke støv. Søs kommer å gjør rent her i ettermiddag. Og imorgen drar vi på Hafjell.Skal være der i helgen, blir deilig det. Veldig ok å slippe matlaging, husarbeid osv i en hel helg. Har fått med oss niesa vår også, så blir stesønnen litt enklere å ha med seg oså. :fnise: Han er så krevende nå.

Nå er jeg sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

best å blokkere ut skrekkhistoriene ja..

fødselen går som den går og det er jo svært lite man for gjort med å endre den.

Hvordan fødsel hadde din mor? man sies at ofte (spesielt dersom man har samme kroppsfasong) kan likne på moren sin når det gjelder fødseler.. og jeg gjorde det med min fødsel..

men som alltid er det jo noen unntak her også.. (kanskje både desverre og heldgivis.. avhenig av hvordan fødsel moren din hadde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha: Jeg håper i grunnen ikke jeg er lik min mor når det gjelder å føde.. Men, jeg har også hørt at i noen tilfeller så stemmer det du sier. Da mamma skulle ha meg så måtte jeg bli dratt ut med sugekopp osv, og det hele var ikke noe særlig tror jeg. Men, hun ble satt igang da. Jeg skal begynne med modninsakupunktur om et par uker, så jeg slipper forhåpentligvis å gå på overtid. Tror de andre fødslene til mamma var lettere enn da hun skulle ha meg. Men, den første er jo i de fleste tiilfeller den tøffeste da. Men, jeg skal nok klare det. :jepp:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Veldig fornøyd med meg selv idag jeg. Nesten ferdig med julegavehandelen nå! Har sittet ikveld å pakket inn og syslet litt. Godt med alt som er gjort. :nisseblunk:

Har min nærmeste familie igjen, så svigerfamilie, men det tar jeg sammen med mannen min. Han er verdensmester i å kjøpe julegaver. Jeg skal bestille gave fra USA til min kjære, via en bekjent som bor over there. Håper bare den rekker frem i tide...

Har kjøpt bilstol til babyen idag, ble et brunt Gracosete med base. Fornøyd! :) Skal kjøpe sånn pose til å ha i setet også, etterhvert. De hadde endel fine der. :jepp: Jeg kjøpte også noen bodyer og utevinterdress i nyfødtstr, ellers har jeg ikke handlet mye i de helt små str. Men, noe må jo baby hå på seg på hjemreisen fra sykehuset. Så jeg kjøpe en kjempesøt dress på halv pris. :hjertesmil:

Veldig trøtt jeg nå, skal legge meg på sofaen å sløøøve..

Mannen er på jobb og stesønnen min sover. Imorgen drar vi på Hafjell, skal bli deilig å komme bort noen dager!

Nattebra folkens.. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vinter på Hafjell nå. Der har de i hvertfall snø. Jeg savner snø. Håper det kommer litt ordentlig vinter her til Oslo snart.

Virker som om det meste at babyutstyr kommer på plass hos deg. Sikker greit å ha ting i orden i god tid før terminen.

Min mor gikk 2 uker overtid med meg før hun ble satt i gang. Jeg håper jeg slipper det. Har også tenkt å ha modningakupunktur når terminen begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi badet i bassenget på hotellet hele gjengen. Stod opp tidlig til frokosten, så rett i pool`en etterpå. Stesønn og kusina hans er med oss på tur. De elsker jo å være i vann!

Etterpå sjekket vi ut Hujderfossen, men der var det stengt. Så vi dro å tok gondol oppi fjellet. Stoppet da vi var 850 m.o.h og drakk kakao på en utsiktscafe, koselig!

Mannen trengte en hvil nå før de skal ha lydprøve for kvelden så jeg tok med barna på lekeland, hvor jeg nå sitter. :)

Har hatt endel vondter i natt, så noe kvalitetsøvn fikk jeg ikke.

Men, etter kl 05 sov jeg som en unge.. Og tok en liten times hvil etter vi badet. Jeg må bare benytte de sjansene jeg har når kroppen vil sove! :jepp::jepp: May Helen: Helt riktig, skikkelig nydelig vindter her på Hafjell nå. Og jeg elsker at dte er så mye snø! :danse:

Kjørte gjennom Oslo igår, der var dte ikke mye vintervær nei. Men på Kløfta og nærmere Gardermoen var det ikke så ille da! Håper dere får snø.. Det ønsker jeg meg til Jul også. :nissegutt:

Har litt utstyr på plass nå, men mangler jo det meste da. Vogna var det veldig lang leveringstid på, så jeg er spent på når den kommer. Jeg bestilte denn til midten av Desember, men hun var usikker. Det er nemlig produksjonsproblemer med Simo Duovognene.. Får bare vente tålmodig.

Tror jeg skal kjøpe stellebord og sprinkelseng neste uke, må ta turen til Ikea :-D Blir nok noen tepper, lamper og diversje utstyr også.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå nærmer det seg virkelig!

Jeg vil også ha snø... Det har snødd en del ganger her, men ikke noe som har lagt seg.... Du bor vel også på sør-østlandet hvis ikke jeg forveksler deg med noen andre. Og her tar det vel litt tid før snøen kommer. Men jeg har bestilt snø til før jul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fantastisk deilig ut din helg egentlig :fnise:

Bare 7 uker??? oioi, det går så fort. Får jeg besøke deg på sykehuset? :fnise:

Jeg får vel ikke vite det før du kommer hjem ;)

Ha en super duper dag vennen. Så snakkes vi snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Home sweet home..

Var deilig å komme hjem igjen igår, ble masse levende lys,pizza og Ringenes herre 1. Koselig :)

Mulig jeg blir med på fjellet til helgen også, men blir i tilfelle trangt i bilen, så vi får se an litt. Men, ytrolig deilig å ikke ha noen "plikter" en hel helg..Bare hvile..

Idag har jeg sovet lenge og fikk faktisk dårlig samvittighet, men sier til meg selv at det skal jeg ikke ha. For nå trenger jeg all hvile jeg kan få i tillgg til at det snart blir slutt på å sove lenge.. :fnise:

Litt rastløs idag kjenner jeg. Må få gjort noe. Skal til farmor senere idag, hun har visst en overraskelse til meg. Mannen skal bli med også, det er kos. :jepp:

Vi har vært gift i 1,5 år idag! :hjerter_rundt: Så jeg ble vekket av mannen som sa ""gratulerer med bryllupsdagen" :) Søøt han.

Nå må jeg ha litt frokost kjenner jeg... Baby har våknet også kjenner jeg.. :fnise:

imli: Stemmer at jeg bor på østlandet og her er det ikke mye vintervær nei..Savner snøen på Hafjell veldig. Det er så pent!

Amalie: Jeg vet! 7 uker er ingenting.. Jeg har skrevet deg inn i "fødselsmappa" på tlf så du får beskjed når det skjer noe vettu. :) Når det gjelder besøk osv så får vi bare se an hvordan ting ligger an etter fødselen. Ikke sikkert jeg er så pigg, og man er jo bare på sykehuset i 2 dager nå. Så da kan det hende at det er bedre å komme å titte når vi er hjemme igjen. :babysmokk:

Kan jo aldri vite sånt på forhånd. Men, håper jo selvsagt at det hele går smertefritt og at jeg er oppe å går med en gang. :ironi:

:ler::legrine::hoho::fnise: Men, sier uansett ikke noe annet til deg da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :hoppe: jeg får vite det med en gang. Skjønner at man kanskje er litt sliten ja etter å pressa ut den stooore tingen. Så vil vel familie være først ute, så kan være greit at jeg ikke kommer da å maser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker! Står jeg på lista di da? :mobil: Hvis ikke har du sikkert bare glemt det.... hehe

Og gratulerer med halvannen bryllupsdag i dag, hehe. Tenk å ha en mann som husker sånt da... Han må du passe på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist Selvsagt er du på listen min! :jepp: Ikke lenge igjen nå nei... Helt sinnsykt egentlig..

Mannen min ja, han tviholder jeg på! Verdens beste han :love: Heldige meg..

Mannen min smelta meg idag, sa han hadde så lyst på nye nintendo wii.. Og der vi var å handlet istad hadde de det, og jeg sa "ok du kan få den i julegave" og han ble kjempeglad, Har ønsket seg den siden den kom ut.... Men, jeg har jo en annen julegave på gang jeg da.. :fnise: Ville gjøre min kjære litt glad jeg se.. Og det ble han, så han og jeg har sittet å spilt gamle supermario Bros 3 idag, kjempekoselig!

Imorgen blir jeg hjemme alene hele dagen. Mannen skal til tigerstaden.

Ringte butikken hvor jeg bestilte vognen idag, og den har kommet! Så papa skal hente den og kjøre den hjem til meg imorgen! Gleder meg til å få den i hus.

Fikk litt penger av min farmor idag. tenkte kanskje jeg fant litt mer utstyr imorgen også. Er endel jeg trenger. Får jo nesten alt, vogn, seng og stellebord..Må si vi er heldige! Et ønsket barne- og oldebarn dette :love: :fnise:

Nå skal jeg ta kvelden, min kjære har vel sovnet fra meg allerede tenker jeg..

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...