Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
I selve meldingen står det at jeg drikker langt på natt med barna våkne.I et papir jeg fikk tilsendt forrige uke står det hvor lenge tilsyn vi skal ha og litt om grunnen.Der står det jeg drikker men ikke nødvendigvis med barna til stede.Det står ikke noe om det som skjer eller har skjedd under besøkene.

Jeg synes du har lov til å spørre hva de mener med det de har skrevet. De (barnevernet) kan ikke bare skrive at du drikker langt på natt uten at de har andre kilder enn en påstand som ikke kan dokumenteres. Hvis det er rapporten for hvorfor du får besøk dette står skrevet, kan du vel ha krav på at dette slettes. Også når det gjelder barnevernet bør det være muliug å kreve dokumentasjon og hun som utfører tilsyn bør vel kunne forklare hvorfor dette står der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes du har lov til å spørre hva de mener med det de har skrevet. De (barnevernet) kan ikke bare skrive at du drikker langt på natt uten at de har andre kilder enn en påstand som ikke kan dokumenteres. Hvis det er rapporten for hvorfor du får besøk dette står skrevet, kan du vel ha krav på at dette slettes. Også når det gjelder barnevernet bør det være muliug å kreve dokumentasjon og hun som utfører tilsyn bør vel kunne forklare hvorfor dette står der.

Det at jeg drikker langt på natt er den opprinnlige meldingen fra en som lyver.Det brevet jeg fikk forrige uke var mere info.Rapport kommer fram under møtet vi skal ha denne uken.De har aldri sett meg med øl og heller aldri beruset.Likevel så reagerte jeg at det står litt annet i de to brevene.Dette gjør meg usikker.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er TS her og vil skrive at saken ble henlagt. Vi får hjelp av barnevernet når det gjelder barnehage. Men det var noe som jeg spurte om selv. Takker alle for svar. Dette mennesket som rapporterte meg er ute av mitt liv og jeg vil aldri snakke med henne.

Skrevet

TS her igjen. Jeg glemte å skrive om rapporten. Vi hadde hjemmebesøk minst to ganger i uken. Rapporten er helt nydelig. Det står at vi er utrolig harmonisk familie. Og at jeg virker veldig oppriktig interessert i barna. Litt rot her og der i hjemmet men det er forandret på nå.

Takk som sagt.

Jeg er TS her og vil skrive at saken ble henlagt. Vi får hjelp av barnevernet når det gjelder barnehage. Men det var noe som jeg spurte om selv. Takker alle for svar. Dette mennesket som rapporterte meg er ute av mitt liv og jeg vil aldri snakke med henne.
  • 5 måneder senere...
Skrevet

TS her igjen. Må nevne at vi har enda hjelp fra barnevernet. Barnet vårt går i SFO mens jeg tar utdannelse. :tommelopp::bolledeig: Fikk brev om det i dag der det står at det har skjedd store positive forandringer hos oss og de vil hjelpe med sfo til jeg får jobb. Nederst står det: Delmål: Familien skal bli selvhjulpen.

Med dette vil jeg også si at det er mange som tar feil når de påstår at barnev er ute etter å splitte familier. Hadde det ikke vært for den hjelpen vi har fått og får, så hadde jeg aldri kunne utdanne meg eller fått styr på våre økonomiske problemer. Samtidig hadde jeg ikke innsett de tingene som jeg har. Har god tone med saksbehandleren og føler oss ikke"beglodd" eller "gransket" lenger i det hele tatt. :)

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

:) Fint at dere samarbeider, men barnevernet er noe drit spør du meg. Det gjør meg sint at de kommer til dere tre ganger i uken når det er bevist gang på gang at dere er gode foreldre og så gjør de ikke det de skal i andre situasjoner. Jeg kjenner en fyr som har en datter som ikke fikk se datteren sin, men måtte betale moren alikavel. Tilslutt dro de til retten og moren sa at han ikke var faren og da de tok farskaps test kom det frem at han var. Så hun løy i retten, ikke greit. :nei: Nå går hun på dop og faren får fremdeles ikke datteren deres fordi et barn skal liksom være hos moren. Det irriterer meg at de kommer så ofte til dere når alt er greit, men de kan ikke fjerne en stakkars jente i fra en mor som doper seg med barn i huset. :skravle:

Barnevernet er fukka de prioriterer de feile sakene!

Skrevet
:) Fint at dere samarbeider, men barnevernet er noe drit spør du meg. Det gjør meg sint at de kommer til dere tre ganger i uken når det er bevist gang på gang at dere er gode foreldre og så gjør de ikke det de skal i andre situasjoner. Jeg kjenner en fyr som har en datter som ikke fikk se datteren sin, men måtte betale moren alikavel. Tilslutt dro de til retten og moren sa at han ikke var faren og da de tok farskaps test kom det frem at han var. Så hun løy i retten, ikke greit. :nei: Nå går hun på dop og faren får fremdeles ikke datteren deres fordi et barn skal liksom være hos moren. Det irriterer meg at de kommer så ofte til dere når alt er greit, men de kan ikke fjerne en stakkars jente i fra en mor som doper seg med barn i huset. :skravle:

Barnevernet er fukka de prioriterer de feile sakene!

hei

det du snaker om der er en barnefordelingsak ikke en barnevernsak det er forskjel

til tradstarter bra dere samarbeider, men er det snak om en prioritert plass som dere bokoster sel, betaler ike barnevernet er det ike kostnad for komunen og da er det letere og fa igjenom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...