Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #282 Skrevet 14. mars 2009 ojojoj... hundedritt i parker og stort sett andre steder er ikke noe hyggelig! (sier ikke at kattedritt nødvendigvis er det heller..) men i går når jeg spaserte til jobben kom jeg til et sted hvor hele gangbanen var gulbrun i slapsen og det luktet så hundedritt at jeg holdt på å kaste opp da jeg prøvde å komme meg gjennom det, hundedritten lå oppover måkekantene og hele pakka, nei du får holde smella de om katte eierer og hunde eiere er jammen meg ikke NOE bedre! (katter driter sjelden på offentligeplasser som i parker, i byer osv sånn som så UTROLIG mange hunder gjør)
Gjest Gjest_Kattepus_* Skrevet 14. mars 2009 #284 Skrevet 14. mars 2009 En viktig grunn til at katter ikke skal gå i bånd og løpestreng ute er at de ikke har den friheten å forsvare seg om en stor skummel hund kommer og angriper den. Hunder har lettere for å forsvare seg i og med at de, selv om de er ganske små har en mye større bitekraft enn katter har.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #285 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Jeg er så enig! Kattedritt inneholder langt flere skadelige organismer, enn hundemøkk. Og kattedritt lukter hundre ganger verre også. Når katter jakter på småfuglene, hører man at "de må jo få lov til det, fordi det er naturens gang". Javel, men det er faktisk naturens gang at hunder jakter på katter også. Og det er naturens gang at hunder jakter på vilt i skogen også. Og selvsagt må man ha regler for dette. Men da burde det for pokker ha vært noen regler for kattehold også. Men den gang ei. Det er sikkert like mange som plages av naboens ansvarsløse kattehold, som naboens ansvarsløse hundehold. Men det er alltid hundeeiere som må rette seg etter regler, ellers blir det bråk! Katter derimot, kan herje rundt som de vil, selv om de er en pest og plage for andre. Endret 15. mars 2009 av Trampe
Trampe Skrevet 15. mars 2009 #286 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Tråden er ryddet. Reglene Spørsmål/kommentarer ang moderering er flyttet til ris og ros. Trampe -mod- Endret 15. mars 2009 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #287 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er så enig! Kattedritt inneholder langt flere skadelige organismer, enn hundemøkk. Og kattedritt lukter hundre ganger verre også. Når katter jakter på småfuglene, hører man at "de må jo få lov til det, fordi det er naturens gang". Javel, men det er faktisk naturens gang at hunder jakter på katter også. Og det er naturens gang at hunder jakter på vilt i skogen også. Og selvsagt må man ha regler for dette. Men da burde det for pokker ha vært noen regler for kattehold også. Men den gang ei. Det er sikkert like mange som plages av naboens ansvarsløse kattehold, som naboens ansvarsløse hundehold. Men det er alltid hundeeiere som må rette seg etter regler, ellers blir det bråk! Katter derimot, kan herje rundt som de vil, selv om de er en pest og plage for andre. Er helt enig i det du skriver her, men selv om det ikke finnes regler for kattehold er det jo noe som heter sunn fornuft. Det sier seg jo selv at så lenge du mater katten din, driter den også. Om den ikke gjør det i en kasse inne, så gjør den det hos naboen. Nå er vel 99,9% av alle kattene eid av barn eller kvinner, er det her problemet ligger?
lucy_in_the_sky Skrevet 15. mars 2009 #288 Skrevet 15. mars 2009 Har ikke lest gjennom hele tråden siden det så ut til at den begynte å gå helt over styr og OT.. Men ang TS sitt opprinnelige innlegg: Det er ikke greit å ha bjelle på båndet til katten! Herremin, tenk deg litt om da! Fatter ikke hva som foregår i hodet til produsentene som lager kattehalsbånd med bjelle på.. Skulle vært forbudt! Det har ingenting med at katten skal få jakte å gjøre, men tenk deg selv da, hvordan du ville likt og hatt en konstant ringing i ørene?? Katter har veldig god hørsel og det må jo være omtrent tortur og gå å høre på en ringlende bjelle hvert sekund hele dagen..
Trampe Skrevet 16. mars 2009 #289 Skrevet 16. mars 2009 Tråden er ryddet gjentatte ganger, og stenges nå. Trampe -mod-
Fremhevede innlegg