Doratheexplorer Skrevet 17. juni 2007 #221 Skrevet 17. juni 2007 Dumme kommune!!! Sender deg en varm jeg, og litt
Marna Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #222 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Takk Ballerina, Pesto, Tassie, Sympatia og Susiepia for varme tanker og oppmuntring!!! Det hjelper massevis i en vanskelig periode. Var ute på byen i går med en god venninne, det var godt å få møte gamle kjente og frigjøre tankene! Herlig! Så i dag går alt så mye bedre, prøver i allefall og tenke positivt og slappe av! Og ja, jeg har uendelig mye å se fram imot det nærmeste året, det tar bare litt lengre tid enn antatt ifht hus. Pytt pytt, venter i spenning til onsdag da vi skal ha møte med kommunen, håper på fornuftige svar!!! Har fri til torsdag nå, det er hærlig med litt fritid nå som det er og sommer. Ikke noe nytt på bryllupsfronten, tror jeg har skiftet mening ang serviettene. Har funnet en måte og brette serviettene i en bryllupsbok jeg fant en dag (kjekkt å flytte så man ser hva men har kjøpt ) Skal prøve å scanne bildet og vise fram i nærmeste fremtid. Må sende dere suuuuper snille, omtenksomme og herlige KG jentene store og Endret 17. juni 2007 av Marna
*Lollipop* Skrevet 17. juni 2007 #223 Skrevet 17. juni 2007 Jeg synes dere fortjener å få bygd drømmehuset uten problemer jeg... kommuner eller andre ting skal alltid ødelegge koselige ting som man gleder seg til og det er så fryktelig irriterende Men det er iallefall godt å vite at man er to i en sånn situasjon og at om under ett år så er dere mann og kone Det synes jeg er så god tanke hvis det er noe som tynger eller noe... Jeg brukte jo bryllupsforberedelser som oppmuntring og motivasjon gjennom hele eksamensperioden og det funket velllldig bra altså! Masse gode på deg Marna, håper dere får det bedre og du må kose deg massssse mens du har fri
Marna Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #224 Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes dere fortjener å få bygd drømmehuset uten problemer jeg... kommuner eller andre ting skal alltid ødelegge koselige ting som man gleder seg til og det er så fryktelig irriterende Men det er iallefall godt å vite at man er to i en sånn situasjon og at om under ett år så er dere mann og kone Det synes jeg er så god tanke hvis det er noe som tynger eller noe... Jeg brukte jo bryllupsforberedelser som oppmuntring og motivasjon gjennom hele eksamensperioden og det funket velllldig bra altså! Masse gode på deg Marna, håper dere får det bedre og du må kose deg massssse mens du har fri Ja tenk om naboen kunne vært litt medmenneskelig og tatt hensyn til at vi må få litt fortgang på husbygging?? Har levd med tanken om at vi må vente et halvt år på svar nå i en uke, er fortsatt mektig irritert og oppgitt, men det nytter ikke å bli hverken sur eller sint. Og å gi opp har aldri vært et alternativ, dermed tar vi opp kampen mot naboen! (Og vi skal søke om riving og da får vi god tid på den delen. Pluss at vi kan gjøre grunnarbeid nøye! Og all min frustrasjon som plutselig melder seg av og til går med på å hamre løs på gammel huset! Skal skrive et takkebrev til naboen for god hjelp og motivasjon for rivingen ) Ellers har jeg hatt fri mesteparten av uka, og nå er det helg igjen! Har hatt bestevenninnen min med saboer og herlig datter på grilling i kveld, kooooooost oss masse!!! Herlig med St. Hans Lenge siden jeg har vært her inne nå! Har fått inspirasjon fra en bryllupsbok jeg har kjøpt meg for lenge siden ang hvordan serviettene, invitasjonen og pynt på glasset skal bli! Bestemte oss i dag for å gå for den!!! Det blir så fiiiint det Så i dag har vi bytta inn de hvite hjertene vi tenkte å ha på invitasjonen og på glassene og båndet vi trodde vi skulle ha inni invitasjonen og på glassene. Nå går vi for silkeroser med to grønne blader. Har alltid vært så glad i disse bittesmå silkeblomstene, og nå blir det på bryllupet vårt Fikk dårlig service på kjøpesenteret her vi bor i dag, fikk ikke byttet inn det vi hadde kjøpt i Trondheim. Så da sa jeg i fra til hun bak kassa at da kjøper vi ALT i Trondheim i stedet. Så får de bare ha det så godt. Makan til service, de fører jo panduro her også! Muligens litt frekkt å si det slik, men det måtte bare ut der og da! Har blitt en vanskelig kunde jeg den siste tiden Skal legge ut bilder av vårt nye påfunn ifht teamet vårt. Må bare ladde kameraet først. Stooooore og til dere alle!!!
*Lollipop* Skrevet 23. juni 2007 #225 Skrevet 23. juni 2007 Det hørtes spennende ut med den nye dekoreringen! Dumme panduro-dame da, men det blir interessant å se et bilde! *veldig spent* Også så flinke da til å klare å bestemme noe helt sikkert! Har du noen tips eller? (klarer aldri å bestemme oss for de invitasjonstingene vettu ) Håper naboen kan begynne snart å bli litt mindre ufølsom mot dere... det går nok bra til slutt! Skjønner det er godt å få ut frustrasjon på rivingen, alle skulle nesten hatt sånne vegger å rive iblant Godt å se deg her igjen Marna! Savner av og til min dato-venninne her vettu på Marnajentaaa også litt også
Marna Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #226 Skrevet 23. juni 2007 Her er linker til hvordan vi skal ha det på bordet på den store dagen: Slik skal vi ha serviettene Invitasjonen blir som vist før, bare med denne blomsten. Muligens det grønne inni også Blomst på vinstetten Pynt på blomsterkrukker Og her er noen bilder av fiiiine rammer og bryllupsalbum jeg fant: Fin ramme 1 Fin ramme 2 Fine rammer 3 Fint bryllupsalbum 1 Fint bryllupsalbum 2
Marna Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #227 Skrevet 23. juni 2007 Det hørtes spennende ut med den nye dekoreringen! Dumme panduro-dame da, men det blir interessant å se et bilde! *veldig spent* Også så flinke da til å klare å bestemme noe helt sikkert! Har du noen tips eller? (klarer aldri å bestemme oss for de invitasjonstingene vettu ) Håper naboen kan begynne snart å bli litt mindre ufølsom mot dere... det går nok bra til slutt! Skjønner det er godt å få ut frustrasjon på rivingen, alle skulle nesten hatt sånne vegger å rive iblant Godt å se deg her igjen Marna! Savner av og til min dato-venninne her vettu på Marnajentaaa også litt også Nå er linkene lagt ut! Trodde vi hadde bestemt oss før også da ang dette, men da jeg så bildene ble jeg bare "ååååååå, dette må vi bare velge" Men nå VET jeg at vi har bestemt oss, det er godt! Tips om hvordan man bestemmer seg, nja, den var litt vanskelig å svare på Tassie Er vel bare å se litt i bøker eller på en hobbyforetning (feks panduro), de har jo mange ferdige eksempler en kan se på. Ellers synes jeg de du la ut sist var utrolig nydelige jeg da!! De sitter på netthinnen ennå, det er et godt tegn, sant? Det er godt å være her inne også, savner dere herlige KG jenter jeg også når det går litt for lang tid i mellom at jeg tar meg tid til å sitte her forran pc'en. Tiden flyyyyyr jo når jeg sitter her!
*Lollipop* Skrevet 23. juni 2007 #228 Skrevet 23. juni 2007 Det var helt nyyydelig alt sammen Marna! :rødme: Skjønner godt at du ble helt ååå det må vi ha for jeg ble nesten det jeg og, men skal ikke stjele ditt! Nei det blir nok det jeg har lagd hittil som blir det endelige... bare noen små detaljforandringer Helt nydelig var det! Har sett mye på de små blomstene jeg og, lagde jo aller først en invitasjon med sånne små blomster massepå
Marna Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #229 Skrevet 23. juni 2007 Takk takk takk, det var godt å høre at de falt i smak hos flere Og det er bare å stjele i vei altså, det er slik det fungerer her inne! Men skjønner godt at du går for det du har laget et eksemplar av, det var nydelig!! Superflink er du, jeg er imponert over dine kunster. Gleder meg til å se hvordan de blir helt til slutt etter dine små justeringer masse massepå tilbake til verdens herligste & besteste Tassie! Min-samme-bryllupsdag-venninne! :-D
Marna Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #230 Skrevet 28. juni 2007 Intet nytt er godt nytt sier jeg bare! Liiiiite som skjer på bryllupsfronten og dermed lite besøk her inne. Men vi fant en fiiiiin lime grønn løper på rull her en dag, så da går vi for den i stedet for å måle, klippe og sy løper av ikea stoffet vi har kjøpt. Så leverer vi inn det på ikea! Mye lettere og jeg tror det blir enda finere! Finner stadig noe å endre på jeg... :klø: Men så tørr jeg ikke gå fra ting heller, da kjøper jeg heller og leverer tilbake! Det var dagens oppdatering fra mei
*Lollipop* Skrevet 28. juni 2007 #231 Skrevet 28. juni 2007 Det hørtes bra ut Marna Det er så mange detaljer i bryllupsplanlegging at det kan være deilig å slippe enda en 'klippe-lime-lage' sak... tro meg! lagde 80 bordkort og 80 menyer idag for ei venninne ...da lærte jeg en lekse.. ta en og en ting, dropp det man kan droppe av fikleting, det er faktisk nok man skal fikle med Det er godt man har god tid når det er sååå mye som er fint! Jeg er helt som deg.. ser noe skikkelig fint, også ombestemmer, men tør ikke helt å satse på at det kanskje hadde vært fint likevel... også kanskje det går ut av butikken! ..og vet du.. nå synes jeg det begynner å nærme seg mer og mer... skoleåret går så fort og det er jo snart skole igjen... da er det bare 10 mnd, og det går fort!! menmen Håper det går fint med dere og alle deres planer! Stooooooor på go-jenta!
Gjest Ballerina Skrevet 28. juni 2007 #232 Skrevet 28. juni 2007 Men vi fant en fiiiiin lime grønn løper på rull her en dag Hvor da??????????
Marna Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #233 Skrevet 28. juni 2007 Det hørtes bra ut Marna Det er så mange detaljer i bryllupsplanlegging at det kan være deilig å slippe enda en 'klippe-lime-lage' sak... tro meg! lagde 80 bordkort og 80 menyer idag for ei venninne ...da lærte jeg en lekse.. ta en og en ting, dropp det man kan droppe av fikleting, det er faktisk nok man skal fikle med Det er godt man har god tid når det er sååå mye som er fint! Jeg er helt som deg.. ser noe skikkelig fint, også ombestemmer, men tør ikke helt å satse på at det kanskje hadde vært fint likevel... også kanskje det går ut av butikken! ..og vet du.. nå synes jeg det begynner å nærme seg mer og mer... skoleåret går så fort og det er jo snart skole igjen... da er det bare 10 mnd, og det går fort!! menmen Håper det går fint med dere og alle deres planer! Stooooooor på go-jenta! Oj, så flink du er som lager og står på med bordkort og menyer til venninnen din! Snille, snille Tassie jenta! Hadde likt å fløyet deg hit også når jeg skal starte med utskjæring av bordkortene Ja, det blir nok nips og småtterier å lage selv utover, så det var veldig befriende å finne et annet finere løper-alternativ! Jeg gikk forbi løperen lørdag, og fikk den med en gang på hodet. Fikk den ikke ut derfra før jeg dro tilbake på mandag og bestilte to ruller Bra det ikke er bare meg som tenker og veier ting på gullskål Skal jo være mest mulig perfekt! Jeg er HELT sikker på at tiden kommer til å fly fram mot bryllupet, du har nok rett der ja! Sjønner seriøst ikke hvor det blir av tiden jeg!!! :klø: Folk som jeg nettopp syntes fikk baby, ser jeg er tilbake på jobb allerede, og da har det jammen meg gått et år siden når jeg tenker tilbake! Sykt er det! Og av og til begynner jeg å ane hva det er vi planlegger, men tror ikke det går opp for meg før det er like før. Det er jo så stort å GIFTE seg! Lille meg kan da ikke det?? Eller... Lurer litt på når det skal gå opp for meg... Det skjer vel plutselig en dag når jeg minst aner det! Går ikke noe framover med planene, så de snakker vi ikke så mye om...Mest beleielig det Stooooooor på go-jenta til deg også :-) Hvor da?????????? Jeg fant løperen på en gavebutikk vi har her jeg bor, men ingen kjedebutikk... Løperen er skikkelig limefarget, og har liksom tråder som skaper mønsteret. Hullete med luft. Har et bilde på mobilen jeg kan vise frem når jeg får litt hjelp ( ) så du sjønner hva jeg mener. Nok en gang har jeg litt vanskeligheter med å forklare. Bilder er rett og slett GENIALT. Og liker du løperen er det jo mulig at jeg kjøper for deg og sender i posten vettu Ingenting er umulig! Koslig å se deg her inne forresten!!!! Må og litt på jeg med det samme jeg har deg her :-)
Gjest Ballerina Skrevet 29. juni 2007 #234 Skrevet 29. juni 2007 Gleder meg til å se bilde Nå vet jeg jo ikke om vi skal ha løper lenger, for jeg tegna opp bordet i går og da tror jeg kanskje det blir litt mye... kanskje vi skal ha på hovedbordet Men takk og tilbake!
*Lollipop* Skrevet 29. juni 2007 #235 Skrevet 29. juni 2007 Oj, så flink du er som lager og står på med bordkort og menyer til venninnen din! Snille, snille Tassie jenta! Hadde likt å fløyet deg hit også når jeg skal starte med utskjæring av bordkortene Og av og til begynner jeg å ane hva det er vi planlegger, men tror ikke det går opp for meg før det er like før. Det er jo så stort å GIFTE seg! Lille meg kan da ikke det?? Eller... Lurer litt på når det skal gå opp for meg... Det skjer vel plutselig en dag når jeg minst aner det! Tja jeg gjorde det for venninnen min fordi hun måtte ha de ferdig igår innen klokken 1 for da skulle hun avgårde på manikyr og diverse saker og ting og hadde ikke tid mer før bryllupet (nå på lørdag)... kan godt slippe det stresset en gang til Helt utrolig at vi planlegger dette ja, jeg har også hatt sånne følelser før. Og inntil forrige lørdag så var jeg litt sånn at det ikke hadde gått opp for meg sånn ordentlig.. men så var jeg i bryllup til ei venninne og etter det har jeg bare grått og grått til alle bryllupsting De snakker om kalde føtter innpå Bryllupsforumet.. jeg har ikke det for at jeg skal gifte meg, men det å få den oppmerksomheten fikk jeg litt sånn... når jeg var i bryllupet forrige lørdag.. men det er jo bare en dag! Dagen etter er vi gift! 15. juni så er Marna og Tassie fornøyde da :rødme:
Gjest Pesto Skrevet 29. juni 2007 #236 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Her er linker til hvordan vi skal ha det på bordet på den store dagen: Hei Marna, en stund siden jeg har vært her inne og snust nå, her har det jo skjedd morsomme ting. Bordet kommer til å bli et veldig fint med det du har funnet frem til nå. Stilig med de små blomstene, særlig på glassene, de likte jeg. Det er ikke lett og bestemme seg for sånt, jeg har rotet rundt i flere måneder og synes aldri at jeg blir helt ferdig med ting. Men tror at jeg bare må gå for det lille jeg har gjort for at det ikke skal bli for mye dill. Kjenner igjen "hamstre" tanken ja. Jeg kjøpte noen perler på en blomstebutikk her for noen uker siden, fikk en stor boks, sikker 250 stk. eller noe sånt for 39,- De er ikke like god kvalitet som de man får i perlebutikken, men prisen avgjorde saken. Skal jo bare lage serviettringer og bordpynt av det likevel. Men her om dagen gikk jeg innom igjen og spurte om de hadde flere, da hadde de 7 bokser igjen, og jeg kom hjem med alle sammen.. Det er litt sjokk noen ganger å tenke på at man skal gifte seg. Det blir plutselig så veldig styrete fordi vi måtte begynne å booke og bestille ting så tidlig. Har tenkt mye praktisk i det siste på grunn av det, men da tenker man plutselig veldig lite følelser og hva man egentlig begir seg ut i. Får vel tenkt litt på det i ferien, skal ikke drive så mye med bryllupsting i sommer tenkte jeg siden det viktigste er på plass. Ønsker deg en god helg Endret 29. juni 2007 av Pesto
Doratheexplorer Skrevet 29. juni 2007 #237 Skrevet 29. juni 2007 Hei! Må si meg enig med Pesto, de småblomstrene er virkelig søte. Det kommer til å bli kjempefint med de Vurderte de selv faktisk, da i rosa...men jeg er så lite kreativ at det ikke ble noe av
*Lollipop* Skrevet 4. juli 2007 #238 Skrevet 4. juli 2007 Bare innom med en liten natte og håper du har det fint om dagene!
Marna Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #239 Skrevet 6. juli 2007 Hei hei og tuuuusen takk for svar og at dere jenter holder litt liv i boka mi! Har hatt en utrolig travel uke, mye jobb. Så nå skal jeg hoppe i dusjen og så drar jeg og min kjære med natoget til Oslo og videre til Asker i bryllup i morgen!!! Gleeeeeder meg kjempemasse! Tenk, det siste bryllupet vi er i før vårt eget!!! :juhu: Ha en toppers helg, jeg skal kooooose meg på tur! Tudelitu!
Gjest Pesto Skrevet 6. juli 2007 #240 Skrevet 6. juli 2007 Hei hei og tuuuusen takk for svar og at dere jenter holder litt liv i boka mi! Har hatt en utrolig travel uke, mye jobb. Så nå skal jeg hoppe i dusjen og så drar jeg og min kjære med natoget til Oslo og videre til Asker i bryllup i morgen!!! Gleeeeeder meg kjempemasse! Tenk, det siste bryllupet vi er i før vårt eget!!! :juhu: Ha en toppers helg, jeg skal kooooose meg på tur! Tudelitu! Ha en fin helg i bryllup, siste før dere ja, det blir vel en liten påminning om hva som står for tur da Kommer innom igjen om ca. 3 uker, drar på ferie i morgen og kommer til å være langt unna KG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå