Gå til innhold

Milk and toast and honey


Lipstick

Anbefalte innlegg

Jeg er fattig! Har ikke råd til bussen til skolen i morgen, må låne penger bare til dette. Er så kjedelig. Får lønn på fredag da. Har vel blitt litt flere utgifter denne måneden enn jeg hadde regnet med.

Om tre og en halv uke skal bacheloroppgaven inn. Har hatt seminar om dette igjen i dag, følte det for det meste ble en oppramsing av ting jeg allerede visste. Selv om jeg har masse arbeid igjen som jeg ikke gjorde i påsken, er jeg helt vanvittig glad for at jeg snart er ferdig. Føler at jeg har en kniv på strupen helt frem til den dagen jeg har bestått siste eksamen. Må ta en dag om gangen og bruke energi jeg ikke har. For egentlig burde jeg jo vært inne og skrevet hele dagen, men da føler jeg at jeg mister det sosiale livet jeg gjerne vil ha, så da sitter jeg heller oppe til langt på natt og skriver. Sove får jeg gjøre når jeg er død... Skal jo f.eks. trene i dag. I hele påsken var jeg sammen med nevøene mine og resten av familien, og så har jeg hatt kjæresten på besøk hos meg fra jeg kom hjem til Bergen til i går kveld. Når skal jeg få tid? Når jeg kommer hjem i dag og frem til jeg springer på trening? Og hva med i morgen, hadde lyst å sløyfe forelesningen siden jeg ikke ville fått fravær likevel og ikke har penger til bussen, men så fikk jeg mail om at jeg skal lede en del av forelesningen, så da går ikke det heller. :sur: Torsdag har jeg fri, fredag og lørdag skal jeg jobbe... Stress, altså! I et desperat øyeblikk kunne jeg tenkt meg å være en seriøs nerd som bare satt hjemme og gjorde lekser, og som manglet på både venner, kjæreste og jobb. Hadde vært dritkjipt i tiden etterpå, men akkurat nå... Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat ringt fastlegen og bestillt time til GU neste uke. Må visst skaffe meg prevensjon igjen. Blir vel p-piller denne gangen og, selv om jeg helst vil klare meg uten. Kom på et sitat fra russetiden: Kjære Maria, du som fødte uten å synde, lær meg å synde uten å føde.

Var på besøk hos familien til typen i helgen, og det var kjempekoslig. Traff masse slektninger og fikk sett hvor flott det er der han har vokst opp. Likte familien hans veldig godt! Innser bare mer og mer at han er en god gutt og at jeg selv har vært kjempeheldig som har blitt kjent med han :hjerte: Blir enda mer glad i han jo mer jeg blir kjent med han. Det er jo bra, men det er ekkelt også, fordi jeg merker at jeg helt ubevisst begynner å ta det for gitt at vi alltid skal være sammen. Jeg kan ikke slå meg til ro med det. Vi smelter ikke sammen til ett, selv om vi er sammen. Jeg må fremdeles ha mitt eget liv, mine egne interesser, mine egne venner og alt det der, er nødt å være selvstendig. Må ta lappen etterhvert også, vil ikke bli en sånn kjæreste som ikke gidder å ta lappen bare fordi at kjæresten kjører bil. ;)

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned gamle låter av The Kelly Family. :ler: Jeg var dødsforelsket for første gang da "I Can't Help Myself" var populær, hihi. Har lyst å samle all 90-tallsmusikken min i egen mappe på mp3-spilleren. Fra før av har jeg mappene:

* R'n'b & hip hop

* Diverse (sanger som ikke passet inn i de andre mappene)

* Gladmusikk

* Madonna

* Rock & Metal

* Norsk & Country (kaller denne Oddapop)

* Ballader

* Techno/Trance

Liker å sortere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Kom på et sitat fra russetiden: Kjære Maria, du som fødte uten å synde, lær meg å synde uten å føde.

:ler:

Har lastet ned gamle låter av The Kelly Family. :ler: Jeg var dødsforelsket for første gang da "I Can't Help Myself" var populær, hihi. 

Åh,det var jeg også.

Vi var på klassetur og han jeg var forelsket i var også med. Men i løpet av turen så fikk jeg vite at han hadde fått seg kjæreste :grine:

Husker jeg spilte I can't help myself og trodde jeg skulle dø av sorg.

Tror aldri jeg har vært så forelsket verken før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Hehe Kelly family er det lenge siden eg har hørt på... Prevensjon er nok lurt, er litt slitsomt uten. Åh eg savne kjæreste når eg hører på deg altså. Det kommer eit referat om osloturen i dagboken snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Mrs. Potter, jeg ble også mye mer forelsket før. Følelsene mine gikk mye mer bananas i begynnelsen av tenårene, heldigvis har jeg vokst fra det :ler:

Håper du har det bra, Spider :) Jeg gleder meg til å lese om Osloturen din!

Fant noen syke lover på nettet! Syns det var verdt å lime inn i dagboka ;)

Visste du at:

1. de fleste land i Midtøsten anerkjenner lov om et seksuelt forhold til lam. Dødssynden er imidlertid å spise dens kjøtt i ettertid

2. i Libanon er det tillat for menn å ha sex med dyr. Forutsetningen er at dyret er hunkjønn. Det er derimot straffbart å ha sex med dyr av samme kjønn og dette kan straffes med døden til følge.

3. i Bahrain har ikke leger lov til å kikke på kvinners underlig, selv ved en pågående undersøkelse. Derimot har han lov å se kvinnens underliv gjennom et speil.

4. muslimer har ikke lov å se på kjønnsorganer av lik. Dette gjelder også for ansatte i begravelsesbyråer. Kjønnsorganet må til enhver tid være tildekket.

5. i Indonesia kan onanering straffes med halshugging. Så her er det best å passe på å være diskret..

6. på stillehavsøyen Guam har ikke jomfruer lov å gifte seg. Det er derfor erfarne menn som har som heltidsjobb å dra rundt i landsbyer og sørge for at unge jenter får sin første erfaring – mot betaling.

7. i Hongkong har konen til en utro mann lov å drepe ham – dersom hun gjør det med sine bare hender. Elskerinnen derimot kan konen drepe slik hun vil.

8. i Cali, Colombia, her kvinner bare lov å ha sex med sin ektemann. Første gang dette skjer skal moren hennes være i samme rom for å bevitne forøkelsesaktiviteten.

9. i Santa Cruz, Bolivia, er det ulovlig for en mann å ha sex med en kvinne og hennes datter samtidig.

10. i Maryland, øst i USA, er det ulovlig å selge kondomer på vareautomater. Unntaket er i lokaler der alkoholholdige drikkevarer selges.

:overrasket::overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det punktet undr nr 7 var jo ganske så bra då.. :sjarmor:

Så du har møtt på typens famile å greier ja... d var vel litt spennande tenke eg... og sikkert litt skummelt.. ;)

Begynt å komma i mål med oppgaven og greier el? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litle Lady: Det var skummelt, men de var jo kjempekoslige mot meg, så da ble det ikke så skummelt likevel. Brødrene hans er jo gode gutter begge to, og søsteren (som jeg ikke har truffet enda) har jeg bare sett rommet til, men på bakgrunn av det liker jeg henne allerede. Hun hadde nemlig veldig mange gode bøker på rommet sitt. Jeg liker også godt å lese.

Tja, den oppgaven, ja. Begynner å skimte et lite lys i enden av den tunnellen. Vet i hvert fall at jeg blir ferdig. Dillet lenge og laget til en fin forside i går, og vips, så ble det morsommere å skrive. Det jeg har skrevet hittel ser greit ut. Sørger for å bli ferdig noen dager før, siden oppgaven skal være innbundet i tre utgaver. Må høre med et trykkeri hvor lang tid det vil ta, for jeg har jo ærlig talt ikke peiling.

Må faktisk tilbake til oppgaven nå. Skal ha på God Morgen Norge i bakgrunnen, er så koslig. :hjertesmil:

Får slenge ut noen søknader på jobber i dag også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat farget håret mitt :tommel: Når søsteren min kommer hjem skal jeg spørre henne om hjelp til å ta i noen lyse striper. Skal bli så fint, så ;)

Driver ellers på med tre prosjekter på en gang; shine opp kåken, skrive på bacheloroppgaven og spise frokost. Jah, og så sitter jeg her da. Skulle hatt meg en tur i butikken også. Har alltid noe å gjøre. Lurer på hvordan det blir når jeg får barn?! :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg og lurt på..... når vi får barn :gravid: en gang så får vi vel ikke tid til noenting tenker jeg.. :ler:

Ble hårfargen bra eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det ser greit ut sånn som det er nå. Men gleder meg til å få i stripene, blir mer liv i frisyren da. ;) Håper du har det bra, Litle Lady! Var koslig å snakke med deg på telefonen i går, er ikke så ofte vi snakker sammen lenger. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Håper du har det bra! Kva har du gjort i helga? ( vært med typen kanskje:)) :) Har du ikkje hustrykkeri på skulen som kan binda saman oppgåva for deg?Det har me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har ikke hustrykkeri på skolen, Spider ;) Skal klare å få fingeren ut og bli ferdig i tide.

Skjer lite for tiden. Er jo mye hjemme og skriver på den oppgaven, er så lei at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og så rastløs at det føles komplett umulig å sitte på ræva i mer enn 2 minutter i slengen. Men nå sitter jeg og laster ned hardrock som jeg skal ha i bakgrunnen mens jeg skriver. Iron Maiden funker godt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå en uke og to dager til oppgaven skal være innlevert. Da skal jeg begynne å pugge til eksamen i organisasjon og ledelse. Er mye mer avslappende å bare lese, enn å skrive samtidig. Det krever mer når jeg hele tiden må jobbe med formuleringene mine. Etter eksamen blir det jo bare fryd og frihet! Da skal jeg lese helt andre bøker igjen. Fikk en Anne Holt bok til jul som jeg ennå ikke har tatt meg tid til. Og så har jeg lyst å lese om vikinger, av en eller annen grunn. Har alltid vært fascinert av vikingtiden og norrøn mytologi, men vet ikke mer om det enn hva jeg lærte på grunnskolen.

Lurer forresten på hva jeg driver med om ett år frem i tid? :vetikke: Liker å lure... ;)

Håper jeg er ansatt i en spennende barnehage og stortrives der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føle du at oppgaven er blitt bra da el? :) Håper du føler at du har fått d gått til og greier da.. ;) Sikkert godt å bli ferdig med den skrivinga tenker jeg.. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal jeg levere oppsigelsen til ekstrajobben min. Det føles deilig, selv om kollegene mine der er en kjempetrivelig gjeng. Kommer til å savne dem om jeg begynner i jobb med et dårlig arbeidsmiljø. Pytt, pytt... Life goes on! And I'm :hjerte: it! ;)

Litle Lady: Begynner å nærme meg ferdig. Med et skippertak i helga og på mandag, så har jeg den klar. Håper du har det bra!!! Kan sikkert ringe deg i helgen! :):klem:

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!!! Strålende!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Har levert inn bacheloroppgaven! Skal på studieplassen på mandag, så har jeg fri derfra helt til 22. mai for å lese på eksamen. Blir dødsdeilig!!

Det er fiiiint maivær, jeg skal snart til byn og shoppe! OG jeg har fått slengt inn 5 jobbsøknader i dag, håååper på positivt svar på minst èn av dem. Vil på intervju! ;)

Så, jeg har det helt topp! :tommel: Tross i pollenallergi og det dritet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...