Gå til innhold

Milk and toast and honey


Lipstick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kiwii: :fnise:

Har det bra nå. Bedre enn på lenge. Trives på jobb og har et passe actionfyllt (kjærlighets)liv utenom. Skulle ønske jeg var typen til å ta bedre vare på venninnene mine da siden jeg allerede minst har tre venner for lite. Har en venninne her i byen som jeg ikke har truffet på flere uker, fordi jeg er så jævlig lat når jeg er ferdig på jobb. Da dreier alt seg kun om å handle og gå hjem, og noen timer ut på ettermiddagen slår det meg at jeg har venninner. Men da er det for sent DEN dagen også. Skulle seriøst hatt bil. Satser på å få lappen før eller i løpet av våren/sommeren neste år. (Problemet mitt er bare at det vil koste meg cirka en milliard kroner når jeg må ha det ekstreme antallet timer som jeg må ha. Så tåpelig å legge ut alt det ekstra, bare fordi jeg er redd. Men det er jeg, altså. Livredd.)

Dagene suuser avgårde, og snart er det jul. Har faktisk ikke kommet lenger med julegavene enn sist. Men jeg er meldt på Tupperwareparty på fredag, så det kan jo hende jeg finner noe lurt der. ;) Kjøpte forresten en skjønn bamse til min venninnes sønn i fødselsgave i dag. :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

TRor eg må ringe en dag. Er litt spent på denne actionen som du snakker om i kjærlighetslivet. Tenk no har vi nesten blitt filetanter.

Må kjøpe ein gave eg også. Gratulerer med jobben. Er enig med deg at du kan vente med ped.stilling til du føler deg klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Spidergirl#: Bare til å ringe, vet du! Nå har stemmen min komt tilbake også :) Glad i deg! :klemmer:

...

Jeg må møte mitt eget tryne i døren og innsé mitt største problem den dag i dag; stress og bekymring. Jeg er i stand til å bekymre meg for alt mulig, og det gjør meg stresset. For eksempel er jeg redd for;

- Å dø. En klassiker, men hvorfor? Alle skal jo dø en eller annen gang, sånn er det bare. Er det noen som ikke lider etter et dødsfall, er det personen selv. Jeg har egentlig ingen grunn til å være redd for dette, har ikke barn en gang, står jo ikke ansvarlig for noen.

- Å kjøre bil. Dette er noe som kan læres ved å øve seg. Stort sett går det bra, selv om vi hører om dødsulykker på nyhetene. Er ikke mange ulykker i forhold til hvor mange biler som faktisk ruller på veiene.

- Å velge feil mann... Uff. Skjønner ikke problemet mitt. Tror ikke på sjelevenner eller mr. right, derimot er jeg overbevist om at det fins mer enn en bra mann der ute. Og går det ikke, så går det ikke, da går jeg.

- ...Og bli gravid med han. Kjernefamilier har blitt sjelden vare uansett, hadde ikke vært alene som alenemor heller.

- Å slite økonomisk. Ordner seg alltid.. Dessuten bor jeg i et velferdssamfunn, er alltid hjelp å få.

- Å mislykkes på jobben. Er lov å feile. Jeg er lærelysten og samvittighetsfull. Får neppe sparken med min arbeidsmoral.

- Å bli mislikt. Ingen kan like alle, det viktigste er vel at vi liker oss selv.

- Å miste noen jeg bryr meg om. Denne er vrien. Men skjer det, eller rettere, NÅR det skjer (for det går jo ikke an å vaksinere seg mot sånt) er det uansett noe en lærer seg å leve med gjennom tiden.

Heh, er redd for å dø, men er tydeligvis redd for å leve også. Ønsker å lære meg å ta lettere på ting, leve mer i nuet og ta ting som det kommer. Elsker hverdagens spontaniteter når jeg først tør å være impulsiv. Spør av og til meg selv om jeg lever i dag, eller er opptatt med å planlegge morgendagen. Vanligvis blir svaret det siste. Husker at en kamerat av meg ga meg et godt råd en gang. Du må begynne å gi mer faen. Han hadde nok rett.

Nå er det Jakten på kjærligheten. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg eye to eye med meg selv på kvinneguiden :)

Eksen min er deppa på grunn av meg. Fikk vite det av en venninne som har snakket med kameraten hans. Det svir i sjela av å tenke på at han har det vondt. Håper han vet hvor fantastisk han er. Han var en perfekt kjæreste. Forferdelig synd at han har så dårlig selvtillit i forhold til damer.

Svever for tiden, jeg. Var så ensom etter dette bruddet, og så traff jeg en som er like ensom som meg selv. Et perfekt selskap når nettene blir lange og kulda setter inn. Er udefinerbart selvfølgelig, begge er nylig blitt single og ikke klar for å bli kastet inn i en ny tvangstrøye av et forhold. Men han holdt meg varm om natta, så lå vi og småpratet i mange timer, det var så herlig! Har savnet det.

Jeg er så interessert! Sitter og drømmer meg bort mens jeg er på jobb. :rødme:

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fri i morgen! Yes! snart helg. :-D

Har fått tilsendt jobbtilbudet fra der jeg skal begynne. Må sende avgårde attester, vitnemål, politiattest og skattekort innen ei uke. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare politiattesten så raskt. Sist fredag var jeg for å få attest til den jobben jeg har nå, og fikk beskjed om at det tok minst to uker. Hm.. Jaja, ordner seg nok på et vis.

Skal se Californiacation i kveld, er nysgjerrig på hva det er for noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud hvor deilig det har vært å ha fri hele dagen! :) Har vært hos diabetessykepleier. Etterpå traff jeg ei venninne for mat, drikke og skravlings. Treffes alt for sjeldent, men vi er to travle damer.

Burde ryddet reiret siden jeg knapt blir hjemme i morgen og reiser lørdag morgen.. Får se hva jeg rekker før leggetid. Har nemlig litt lyst å trene stripaerobic også, og så må jeg se Rikets Røst.

Sender en sms til H. Trenger å flørte litt :mobil::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på besøk til en venninne med nyfødt baby. Åååh, så skjønn han var! :hjerte: Er hjemme hos foreldrene mine. Kom med bussen i dag, returnerer i morgen. Så det blir en kjapp visitt denne gangen, men snart er det jul, og da blir jeg en liten stund. Gleder meg vanvittig. :)

Har lyst å lage en glad-liste. Forrige liste var jo tragisk, bare med ting jeg er redd for. Hehe. Denne er mer ut av det blå, lyst-til-liste.

:hjertesmil: Dra til USA, leie en gammel amerikansk bil og oppleve USA på tvers gjennom Route 66. (Sterkt inspirert av Thelma & Louise, digger filmen og har alltid elsket USA.)

:hjertesmil: Bli bedre kjent med H. Fordi han er fascinerende. Og fordi jeg er trollbundet av den guttete sjarmen hans.

:hjertesmil: Trene mer stripaerobic - det gjør meg spretten og glad!

:hjertesmil: Ta den j"#¤% lappen.

:hjertesmil: Lære å danse Country Line.

:hjertesmil: Innrede mitt eget bibliotek i mitt fremtidige hus. Ingenting gjør meg mer konsentrert, avslappet og inspirert enn bøker. :)

Bare én måned til julaften i dag! Jippi! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home again. All by myself! :)

Bestillte fire ting på Tupperwarepartyet på fredag. Tror nok det går som julegaver, selv om jeg gjerne skulle beholdt alt selv. Da har jeg ikke mange igjen på lista, før julegavene er pakket og klare. Får ta meg en tur på barneavdelingen til HM eller Lindex og shoppe klær til alle småtrollene i omgangskretsen.

Deretter gjenstår det få gjøremål før jul. Har kjøpt julekort, tenkte jeg skulle skrive og sende avgårde snarest. Så; er det bare julevasken, pyntingen og kakebakingen igjen. Bare kosen, altså! :nisseblunk:

Hører på country. Turn it on, turn it up, turn me loose.. :digge: Liker godt Alan Jackson, Dwight Yokaham, Carlene Carter og Garth Brooks. Uten tvil go'musikk i mine ører. Hadde ikke den musikksmaken før, kom vel samtidig som ... mine første smilerynker?! Har vel ikke akkurat noen fysiolgiske tegn på aldring endå, når jeg tenker meg om. Men etter at jeg kom i 20-årene har både musikk- og matsmak forandret seg. Nekter heldigvis ikke å smake på grønnsakene lenger.

Må huske sende avgårde alle papirene mine til nye jobben i morgen. Er allerede i seneste laget, og mangler attest fra min forrige jobb. Får ettersende den. Tør ikke risikere å ikke få jobben på grunn av dette.

Håper jeg ser H. neste helg. No matter what, skal jeg hvert fall på byen igjen! Har nesten blitt fast inventar på visse steder. Burde bare hatt flere venner i byen, problemet mitt er jo at jeg har få venner. Og de jeg har, liker ikke så godt å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt meg til noen skikkelig dårlige vaner når det gjelder soving. På grunn av at jeg ikke klarer å holde meg våken på ettermiddagen, er jeg uthvilt om kvelden og kommer meg sjeldent i seng før 01. Selv da ligger jeg leenge og lar tankene flyte før jeg sovner. Konsekvensen blir selvfølgelig at jeg hver eneste morgen er dødstrøtt, kommer på jobb i barnehagen som en sur kjeftepedagog med kort lunte, og sovner igjen når jeg omsider har kommet meg hjem. Så er det samme leksa igjen. :nei:

Er mye jeg skulle ha gjort. Har lyst å lese ferdig den boken jeg holder på med, men da sovner jeg jo med en gang.

På jobben er det utrolig koslig, tross alt. Vi synger julesanger, øver til juleforestilling, lager julegaver. I morgen skal vi bake pepperkaker. Ungene herjer, vi voksne kjefter. Setter jeg for mange grenser? Er jeg for streng? Hvor mye løping inne orker vi? Hvor mye lyd fra høylytte barn skal vi godta? Ungene har en tendens til å gire hverandre opp. Jeg jobber mye med meg selv i mitt eget hode med grensesetting. Liker for eksempel ikke å slå ned på bråk forårsaket av barns fryd, selv om vi av og til må det også for å unngå å dra hjem med hodepine, hele gjengen.

Kjøpte meg julekalender i dag. Nemi. Blir aldri for gammel til julekalender, særlig ikke hvis den inneholder sjokolade.;) Da er jeg bare 12 år, og noen måneder (12 år og 136 måneder for å være nøyaktig).

Snart er det helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har sniklest i dagboka di ved et par anledninger. Veldig fin, kjenner meg igjen i mye. Jeg elsker lister...må herme og ha noen i min bok også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann caskr! :vinke: Hyggelig at du hilser på ;)

Fikk e-post fra min fremtidige sjef om at de hadde mottatt brevet fra meg, så nå er stillingen offisielt min.:) Ble også invitert på julebord med disse neste fredag. Sannsynligheten er stor for at jeg dør på meg av nervøsitet, men synes det er naturlig å dukke opp. Kan jo være greit å bli kjent med nye kolleger i en litt uformell setting. Det betyr mye for meg å komme godt overens med disse menneskene. Et godt arbeidsmiljø er alfa og omega, det har jeg skjønt. Spesielt om vi har tenkt å være der en stund. Er ikke lenger en student som bare går på pynt for en periode. Håper virkelig at jeg kommer til å trives der. Ser for meg at jeg kan flytte nærmere jobben etterhvert også, siden jeg ser ut til å forbli en myk trafikant en stund til, og veien uten bil er kronglete og lang, tross i en kort strekning sånn ellers.

Åh, jeg har så lyst på bil! Vedder på at dere begynner å bli drittlei av å høre meg si det, uten at jeg gir gass og kjører på. My reasons to drive;

* Jeg liker å handle. Masse. Gjerne brus, og møbler på Ikea. Men selv spinat gjør det umulig å bære møblene eller de 10 handleposene med mine bare hender, i 20 minutters gange.

* Jeg hater å fryse, og å bli våt. Liker ikke å være snørrete og gretten, eller få urinveisinfeksjon fordi jeg har vært kald på tærne.

* Bussene i Bergen er håpløse. De kommer aldri i tide, selv om busselskapet ironisk nok heter dette.

* Er misfornøyd med Haukeliekspressen også.

* Har ikke kjæreste som kan hjelpe meg å flytte lenger.

* Pleier anlegget i bilen å gå tom for batteri? Det gjør mp3-spilleren min.

* Jeg er glad i å sove frempå siden jeg bestandig legger meg for seint. Kunne sovet over en time lenger hver morgen om jeg kjørte selv.

Gleder meg noe fordervet til helgen, gjør alltid det. Trenger en oppladning. Liker å våkne av vekkerklokken, slå den av og sove videre. Noe bedre?! :) Dessuten trenger både jeg og leiligheten en seriøs shining, og jeg holder mulighetene åpne for å flørte igjen, det er jo alltid moro. :)

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laster ned musikk av denne sjangeren. Hehe. Er jo partymusikk i høyeste grad for oss som vokste opp på 90-tallet! Da denne var populær, var jeg en dødssjenert tettbygdsjente på 10-12 år som digget parfyme, munnspray, moteklær og diskotek, og som stadig var forelska i gutter jeg ikke turte å ta kontakt med. De få gangene jeg ble bydd opp til klinedans, var lykken komplett. Hadde aldri kysset en gutt, leste i Starlet og Girls for å lære meg hvordan jeg skulle kysse på riktig måte. Innbillte meg at det var veldig vanskelig. Hehe.

Skulle jeg leve denne tiden på nytt, ville jeg vært mer selvsikker. Husker en gang Crazy Duck (et firma som arrangerte diskoteker rundt omkring) var på besøk der jeg bodde. Jeg var vel ca. 13 år. Vant i en loddtrekning og måtte opp på scenen for å blåse i en alkoholtest for å få premien min, en cd-singel. Men jeg nektet, for jeg syntes det så teit ut å blåse i den med alles oppmerksomet rettet mot meg. Jeg var 100% edru, men alle trodde selvfølgelig at jeg hadde drukket. Fikk en t-skjorte i trøstepremie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør husarbeid så det synger etter meg. Snart ferdig, bare tørke støv og hive ut bosset, så sminke meg og ta meg en tur til byen. Tenkte jeg skulle få unna de siste julegavene. :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn ekkel følelse i hele kroppen i dag, men klarer ikke sette fingeren på hva det er. Er utilfreds, liksom. Akkurat som om jeg gruer meg til noe, uten å vite hva det er jeg gruer meg til. Hmf.

Pyntet akkurat til jul i stuen. Eier ikke spesielt mye julepynt, noe som er like greit til min lille leilighet. Savner et vitrineskap. Innser at jeg har få steder i leiligheten som egner seg som pyntehyller.

Ser at eksen min er pålogget på messenger. Bak navnet hans har han skrevet; Er det noen som passer for meg? Only the strongest will survive. På jakt etter nytt kvinnfolk, altså. Men hva mener han med det siste..? Har ikke snakket med han på en stund, vil gi han friheten til å ta kontakt med meg hvis han har lyst å prate. Er jo nesten bare jeg som har tatt kontakt etter at det ble slutt, mistenker at han er en smule bitter.

Er skamforkjølet også. Derfor stod jeg over fylla i går, var i stedet i byen med og på besøk hos søsteren min. Planen var å spise ute i går, men det var lysfest i Bergen i går, noe som resulterte i at alle restauranter var tjåka fulle av barnefamilier som ville ha pizza og annen junk. Så da ble det pizza hjemme hos henne i stedet. Håper jeg er frisk til neste helg, ikke bare vil jeg på julebord førstkommnde fredag, vil ut og drikke lørdagen også. Tror det må ha vært den j.., fantastisk deilige strawberry daiquiren som tok fra meg stemmen min sist jeg var ute. Drakk dette i bøtter og spann. Og drinken er jo ganske... kald. Må sørge for at halsen blir frisk nok til å tåle en ny omgang om en uke. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Spidergirl#

Hørt noe fra mystery boy i det siste. Jaja i det siste har både meg og deg vore mye ute på vift, mens vennina vår sitter heime med baby. Eg og vil drikke drinker! Håper den ekle følelsen er borte og at stemmen er påveg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og god mandagsmorgen! Takk for hilsen i boka mi!

Skal være enig i bil-lista di, men å ha bil når det snør 3 meter om dagen er ikke bare lettvint det heller. Men det snør kanskje ikke i Bergen?

Eurodance! Yeah! Nå snakker vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Spaidergøl#: Stemme har jeg, men har vært pjusk i et par uker. Målte akkurat en kroppstemperatur på 38 grader, noe som ikke er forunderlig. Skal prøve å bli frisk til i morgen, føler meg viktig, for barnehagen skal på tur og er allerede en voksen for lite. Kan bare ikke være borte fra jobb i morgen.

Vift er gøy! Mysteryboy? H, mener du? Snakker ikke noe særlig med han om hverdagene fordi han er en travel arbeidsnarkoman. Tar det rolig, både fordi jeg er smittsom, og fordi han første gangen jeg traff han var tydelig på at han ikke var ute etter et nytt forhold. (Ble slutt med eksen hans for noen måneder siden, de var sammen i 7 år.) Forstår det godt... Selv om jeg uten tvil vil bli bedre kjent med han! ;) Ringer deg en dag for skravlings :klemmer:

caskr: Hei, hei! Bil + snø = trøbbel, ja. Husker med grøss tilbake på episoder fra barndommen da foreldrene mine fikk motorstopp av ulike grunner, det er også en av grunnene til å ikke ønske seg bil. :lur: Snør sjeldent metervis i Bergen, men det hender. Stort sett preger slapsevær vintrene på Vestlandskysten, er noe dritt.

When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL answers " I'm fine " after a few seconds ... she is not at all fine.

When a GIRL stares at you ... she is wondering why you are lying. When a GIRL lays on your chest ... she is wishing for you to be hers forever. When a GIRL wants to see you everyday... she wants to be pampered. When a GIRL says " I love you " ... she means it. When a GIRL says " I miss you " ... no one in this world can miss you more than that.

Life only comes around once make sure u spend it with the right person .... Find a guy ... who calls you beautiful instead of hot. who calls you back when you hang up on him. who will stay awake just to watch you sleep. Wait for the guy who ... kisses your forehead. Who wants to show you off to the world when you are in your sweats. Who holds your hand in front of his friends. Who is constantly reminding you of how much he cares about you and how lucky he is to have you. Who turns to his friends and says, " That's her!! "

Kunne stått i skoledagboken til en niende klassing dette her, men jeg kjenner meg igjen. Likte det. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...