Gå til innhold

Milk and toast and honey

Lipstick

Anbefalte innlegg

Ny dagbok. Igjen. ;)

Milk and toast and honey make it sunny on a rainy Saturday, he-he-hey

Milk and toast, some coffee take the stuffiness out of days you hate, you really hate

Slow morning news pass me by

I try not to analyze but didn't he blow my mind this time

Didn't he blow my mind?

(Here he comes)

To bring a little lovin', honey

To take away the pain inside

Is everything that matters to me

Is everything I want from life

Fra Roxettes låt med samme tittel. Dagboka har fått sitt navn etter denne sangen, som minner om meg selv... Kanskje fordi jeg stadig vekk er betatt av en eller annen, akkurat som en 14-åring.

Prøvde fra begynnelsen av å være minst mulig personlig, men har nok skeiet ut en del ganger. :ler:

Velkommen hit! :vinke:

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp hatt en lengre samtale med mamma i telefonen. Koslig. Savner henne. Men så skal jeg besøke dem i helgen også da. Første besøk siden jula! :)

Har kjøpt tre CD'er i dag og. Audioslave, Green Day og Dolly Parton. Fin blanding! Hørte på CD'er på full guffe her i helgen, og det var faktisk veldig moro, siden det er noe jeg sjeldent bedriver. Hører veldig mye på mp3 og veldig lite på CD. Fint å dra frem masse gamle slagere fra 90-tallet og tusenårsskiftet igjen. Får meg til å mimre tilbake til den tiden da jeg digget den musikken.

Blir dødsherlig med studiedag i morgen! Har mye, MYE arbeid å ta igjen. ER så umotivert... Må bare prøve å motivere meg selv litt mer, altså. Har aldri strøket på en oppgave før, og det skal ikke skje denne gangen heller. Bank i bordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolly Parton ja, hun har mye fint faktisk! :)

Lenge siden jeg har kjøpt CD'er, laster bare ned.. :sjenert::sjarmor:

Skulle tro det var 1.april ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg meg på trening igjen. Merker at det ikke er det letteste jeg kan gjøre, mye kjekkere å bli sittende i sofaen. Men så har jeg den gode samvittigheten etter treningen ;) Skriver opp en liste over de tingene som driver meg til å trene. Håper på å dra de frem igjen de dagene motivasjonen er dårlig.

:trene: Jeg får flatere mage.

:trene: Blodtrykket blir lavere.

:trene: Insulinbehovet mitt synker.

:trene: Jeg får fastere rumpe.

:trene: Kondisen blir bedre.

:trene: Armene blir sterkere.

:trene: Jeg blir sjeldnere syk.

:trene: Mindre sjanse for diabetesskader.

:trene: Mindre sjanse for å få celulitter.

:trene: Kroppen frigjør endorfiner og humøret stiger.

:trene: Blodsirkulasjonen blir bedre.

:trene: Jeg får mer energi.

:trene: Jeg sover bedre.

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

I dag har jeg satt av hele dagen til å gjøre et skippertak på bacheloroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Spidergirl#
:klem: Grattis med ny dagbok :) Eg må lasta ned litt ny musikk snart, er lei av den gamle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home, sweet home :hjerter_rundt:

Har akkurat fått den beste kosen av senegalpapegøyen min og snakket løst og fast med pappa som jeg ikke har sett siden juleferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:  Grattis med ny dagbok :) Eg må lasta ned litt ny musikk snart, er lei av den gamle.

Hallaien og velkommen skal du være! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg endelig ikke har noe å klage over, skriker jeg det ut her: Jeg har det FAKTISK vanvittig bra om dagen! Formen er ubeklagelig, og til tross et gedigent prosjekt av en skoleoppgave som jeg ikke har tid til, stresser jeg ikke. Jeg føler meg alt annet enn pen med alle kvisene som har bombandert trynet mitt siden i høst og, men det gjør meg faktisk ingenting.

Jeg er ikke singel lenger. Rar tanke. Har jo definert meg selv om den singleste av de single i over to og et halvt år. Jeg var vel litt kresen, tenker jeg. Det var som med gutter som med klesshopping, jeg så meg ut det kulste på stativet og prøvde det på, men så passet det ikke helt likevel. Så da måtte jeg endre strategi. Og det funker i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bilde av en idealkvinne som jeg ønsker å være. Hun er omtrent sånn:

* Hun er omgjengelig, har mange venner, både damer og menn, og har ofte besøk.

Jeg har ikke mange venner. Har alltid vært glad i å tutle rundt for meg selv, og dårlig på å holde kontakt med andre. Prøver å presse meg selv til å ta mer initiativ til å være sammen med andre, selv om det ikke alltid går etter planen. Men jeg må bli flinkere til å treffe vennene mine, til å invitere, til å bli med på fest og bli bedre på smalltalk.

* Hun trener regelmessig for å ta vare på seg kroppen og utseendet sitt.

Joda, jeg har begynt å trene. Må vel prioritere dette mer også ;)

* Gjør det over gjennomsnittet bra på jobben/ i studiet.

Jeg ta meg sammen og jobbe litt hardere. Presterer nok ganske gjennomsnittlig her. Men jeg vet at jeg kan, for jeg har fått gode karakterer mange ganger når jeg har skjerpet meg før. Latskap er nok min dødssynd.

* Hun velger sunn og næringsrik mat fremfor godteri og junk.

Ja. Min sterke side er at jeg er flink til å ikke kjøpe det jeg har mest lyst på som ikke er bra mens jeg er i butikken. Og da spiser jeg det heller ikke. Derimot blir det altfor mye mauling på godteri dagen lang. På grunn av medisinene og hyppig lavt blodsukker er jeg jo nødt til å kjøpe inn snop som jeg må ha lett tilgjengelig når det blir krise. Problemet er at jeg har en tendens til å spise dette før jeg trenger det, fordi jeg ikke klarer å behersker meg. I tillegg er nok fet gatekjøkkenmat noe av det beste jeg vet om. Ikke bare er det deilig, det er billig også. Skjerpings.

* Hun ser bra ut til hverdags også.

Merker at veldig mange jenter alltid ser bra ut. Håret er satt opp og ordnet, sminken sitter perfekt og klærne harmonerer. Sånn er ikke jeg. Selv velger jeg ofte komfort før stil når jeg springer ut døren om morningen. Er det sur og kaldt, så tar jeg på meg den digre, uformelige allværsjakken. Håret mitt gidder jeg som regel aldri å gjøre noe spesielt med, og så sminker jeg meg naturlig med pudder, maskara, kajal og leppestift (ofte bare lypsyl). Burde kanskje bli bedre på å ta på meg smykke og øreringer, neglelakk og sette håret opp. Føler meg mye penere de gangene jeg tar meg tid til det. :) :sexy:

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig nye dagbok prosjekter på gang du.. ;) Ville bare si at min prøve dagbok kommer til å bli stengt (hvis eg får d til.. :ler: ) fordi eg syns d ble bare tull i den.. var der og altof lite.. å så blir eg igrunnen litt deppis av det heila...Så eg tar en dagbokpaus... værtfall fra d temaet.. :sjenert: Men kan hende at eg dukker opp med vanlig dagbok igjen.. ;)

He en god helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattblomst

Hei Lipstick!

Ville bare si fra at jeg har fulgt med her en stund- ehm, jeg mener, i den forrige dagboken din. Og denne nye som jeg nettopp oppdaget har begynt veldig bra, så jeg fortsetter å følge med. :ler:

Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver, forresten.

Jeg har også et bilde i hodet av en idealkvinne jeg ønsker å være. Noen ganger prøver jeg meg på ting og finner ut at hey- hun harmonerer faktisk med det som egentlig er meg på dette området. Andre ganger finner jeg ut at det bare ble helbom. :sjenert:

Ellers er din døddsynd min, nøyaktig den samme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å få dagbokbesøk! Kjekt at folk kjenner seg igjen i ting jeg skriver og. Men, Nattblomst, hvor ble det av deg? :)

Nå har jeg altså nesten lagt opp en av buksene mine selv med noen instrukser fra mamma. Har ekstremt lite tålmodighet på husarbeid som krever nøyaktighet, merker jeg. Hvordan skal det gå med meg, lurer jeg litt på. Ikke kan jeg legge opp bukser, ikke strikker jeg, ikke kan jeg brodere, ikke kan jeg lage mat fra bunnen av. Tingen er at dette interesserer meg midt i ræva, men jeg skulle ønske jeg kunne det likevel. Bare fordi det hadde vært nyttig å kunne.

Har tenkt å treffe en venninne i sentrum i morgen, bare for å skravle om lite og stort og for å overrekke en bursdagsgave. Så har jeg fått vite at en annen gammel kjenning befinner seg i sentrum. Hun har termin om 4 uker, kjemperart :ler: Vi var gode veninner på ungdomsskolen, og etter det har vi kanskje snakket sammen et par ganger i året. Vurderer å sende henne en sms. Håper ikke hun synes det er teit. ;)

Lurer på å møte en annen kjenning og, av typen "Farlig. Hold deg unna"... Men er ikke så sikker på om det er farlig lenger i og med at jeg har fått meg type nå og er rimelig sikker på ingenting vil skje. Og så synes jeg det er moro å treffe folk som er ulik meg. Nå er vel dette ting jeg ikke burde skrive igjen... Jeje.

Argh... lavt blodsukker :sur: Må finne meg noe å spise.

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjører på med noen raske uttalelser fra Madonna, en av de artistene jeg virkelig kunne tenkt meg å se live:

I'm not interested in being Wonder Woman in the delivery room. Give me drugs.

It is difficult to believe in a religion that places such a high premium on chastity and virginity.

I'm tough, I'm ambitious, and I know exactly what I want. If that makes me a bitch, okay.

To be brave is to love someone unconditionally, without expecting anything in return. To just give. That takes courage, because we don't want to fall on our faces or leave ourselves open to hurt.

That consciousness is everything and that all things begin with a thought. That we are responsible for our own fate, we reap what we sow, we get what we give, we pull in what we put out. I know these things for sure.

I stand for freedom of expression, doing what you believe in, and going after your dreams.

Madonna er kanskje en av mine største forbilder i øyeblikket. Kul, kuuul veteran som tør å si det mange tenker, men ikke tør å si ;)

Har kanskje postet sitater av henne før også... Overrasker meg ikke. Lette etter noe å ha i signaturen min, og gjett om jeg fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger Madonna-sitatet du har i signaturen din. Hun er virkelig ett forbilde med stor F!

Liker forresten dagbok-skriveriene dine. Gleder meg til du forteller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne studiedagen har bare flydd hittil. Er nødt til å vaske hybelen, nemlig... I morgen kveld kommer jeg ikke til å orke noe som helst etter jobben, så da må det bli gjort i dag hvis jeg vil ha ren leilighet til helgen. Må jobbe på lørdag også, og etter jobben får jeg overnattingsbesøk. Planen er å spise middag ute, og etter det ta en drink eller ti, og feire en 18-årsdag. Gleder meg :danse:

Nå står det da også i agendaen at jeg skal trene styrke i dag, får se om jeg får tid. Bacheloroppgaven blir forsømt gang på gang, og i kveld har jeg deler som må leveres inn, som jeg bare så vidt har begynt på. Det må jeg ta meg tid til. Mandag er det obligatorisk veiledning igjen.

Har forresten skrevet flere søknader nå, men har enda ikke fått tilsendt attesten fra et av de tidligere arbeidsstedene mine. Begynner å få dreisen på å "selge" meg selv da. Hehe. Hvis ikke jeg får jobb, søker jeg meg inn til pedagogisk vikarsentral. De kan i alle fall gi meg en fot innenfor barnehagesektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...