Gå til innhold

Milk and toast and honey

Lipstick

Anbefalte innlegg

Gjest #Spidergirl#

Håper du fikk alt du ønska deg og meir til. Det var nok kjekt å vera samla alle saman tenkjer eg. Du er heldig som har ein som får deg til å smile. Gler meg til å sjå deg på lørdag. Har du klipt håret masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Discokula!! God jul til deg og, skal innom dagboka di etterpå :nissevink: Håper du har kost deg masse! Kanskje jeg starter en shoppingdagbok etterhvert. Har tenkt på det, men hittil har det vært greity å holde seg til èn dagbok. Takk for lykkeønskningene da. ;) Er romantikk mellom meg og H, problemet er bare at han ikke er ute etter å innlede et fast forhold, fordi han akkurat har kommet ut av et som varte veldig lenge. Trenger vel litt tid for seg selv, tenker jeg. Kan jo forstå det. :)

#Spidergirl#: Har ikke klipt meg så voldsomt mye kortere, men fikk stusset bort de slitte tuppene og laget litt lugg igjen. Deilig å slippe flokene. Føler meg ti ganger freshere bare på grunn av håret. :jepp:

Har hatt det suuuuperkoslig i jula hittil! :) Helt toppers! Fikk mye flott til jul, ekslusive hudpleieprodukter, godlukt fra Body Shop, fancy sofaputer, armbånd, lekkert undertøy, spennende bok, telysestaker, dvd, sminke, kul t-skjorte, freshed sjal, ting nevøene har laget... åh, jeg fikk så mye kjekt! I'm a lucky pig :P

Nå er de to nevøene mine på vei sørfra. De har feiret jul hos faren. Julegavene fra oss ligger under treet og venter på de, så det blir nok en sprudlende og hektisk kveld her hos oss. Jeg og mellomstesøstra har bakt lussekatter, så har jeg printet ut masse fargeleggingsark fra filmene Biler og Spiderman som ungene kan roe seg ned med i løpet av juledagene.

Så ungen til ei venninne på lillejulaften. Han er vel 5-6 uker gammel nå, en nydelig liten pjokk :)

Nå roper mamma at det er middag. Men håper jeg rekker en kort visitt innom forskjellige dagbøker likevel.. Rekker det i hvert fall ikke når guttungene har kommet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tantete dag. Har bare hatt en og en halv dag sammen med nevøene mine, men er sliten allerede. De er søte, men krevende. Det er et par hyperaktive unger søsteren min har jobben med å oppdra. Vi er uenige om mye, men det får bare være. Er ikke jeg som skal bestemme når de er på ferie uansett, får bare passe på at de får en fin tid mens de er her.

Var på lekebutikken med minstegutten i dag. Forberedte han på forhånd om at vi skulle kjøpe fargeblyanter til fargeleggingene. Han kom til kassen med et par pakker med lastebiler og biler til seg selv og storebroren som han ville ha, og jeg måtte gjøre meg selv upopulær og si at det kunne de ikke få, for det hadde jeg ikke råd til, og stakkaren ble helt på gråten. Ikke lett å sette foten ned for gråtende barn, men de har jo fått mer enn nok til jul da! Mengden julegaver de åpnet i går var endeløs. De to har nok å leke med, og trenger ikke mer akkurat nå. Så i dag har de spillt playstation, spill, fargelagt, lekt med biler, spilt på lekegitar og sunget i mikrofon og tryllet med tryllesettet som de fikk til jul. En fin dag for de to små, i morgen vil jeg ha de med ut en tur. De er typisk utebarn med stor utfoldelsestrang...

Håper på å få vært litt sosial i morgen og, kunne tenkt meg å treffe et par venner på min egen alder. Kanskje jeg til og med får kommet meg ut på byen. DET hadde vært noe. Savner utelivet i Bergen allerede nå. Mitt hittil eneste nyttårsforsett for 2008;

* Skal gå på byen. Ofte. :)

Har troen på at morsomme nyttårsforsett er lettere å oppfylle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår, Lipstick :vinke:

Så koseleg innlegg du la igjen i shoppingdagboka mi! :blomst: Beklagar at eg ikkje har vore så ofte her, er så fort at eg gløymer "vanlege" dagbøker, kanskje du faktisk bør få deg ei shoppindagbok? ;)

Forstår godt at det er kan vera upraktisk med to dagbøker, though...

Åja, er det forholdsskrekk som er problemet mellom deg og H? Då er det jo berre å ta tida til hjelp, det er jo ikkje akkurat så gøy å gå og venta, men dersom ein ventar på noko godt... ;)

Veit kva du meinar når du skriv at du føler deg freshare etter ein aldri så liten hårklipp, det same gjer eg. Håret får liksom ein liten energiboost. Eg derimot vart ganske skuffa etter min klipp før jul, panneluggen vart for kort! Til min ansiktsform så passar det ikkje så godt. Nei, frå no av skal eg satsa på laaaangt hår! Det er mitt nyttårsforsett :sjarmor:

Høyrest ut som du fekk mykje fint til jul! Kva slags eksklusive hudpleieprodukt fekk du?

Høyrest ut som ei travel jul som tante! Eg har ikkje nokre småtroll i næraste familie endå, så eg syns det såg ut som ein heildagsjobb alt det du har gjort!

Håpar du får oppfylt nyttårsforsettet med å verte eit partyanimal ;) Det er gøy å gå på byen! Eg har hatt ein laaaaaaaaaaaaaaaaaaang pause frå det, og har merka at dei siste gongane eg har vore ute har det vore kjempekjekt! Veldig dårleg dagen derpå og ein forferdeleg "fylleangst" sjølv om eg veit eg ikkje har gjort noko gale :ler:

Når det gjeld artige nyttårsforsett så las eg i Det Nye at det var ein genial idè :)

Eg må også finna meg eit artig nyttårsforsett...kjøpa meir klede? :klø: Det går truleg ikkje an økonomisk sett :fnise:

Kva musikk var det du fekk over på mp3en før gåturen din?

Godt nyttår, Lipstick! Håpar det vert eit flott år for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

No er du installert i byen igjen i vante omgivelser, alt unntatt ein ting.... Nye-jobben? Korleis går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! Leeenge siden sist.. Godt nyttår til alle! :klemmer:

Nye jobben er super! Stortrives! Tiden disse 1 og 1/2 ukene jeg har vært der, har nok gått til å bli kjent med ungene. Fra i morgen av begynner vi med grupper, turer og lignende, noe jeg gleder meg til. Det har i alt vært veldig kjekt å begynne i ny jobb i en bunnstabil barnehage. Har derimot truffet en del foreldre fra den barnehagen hvor jeg var avdelingsleder siste dagene. De er hyggelige, men vet ikke hvorfor jeg bare forsvant og det er begrenset hvor mye jeg egentlig har lov til og gjør lurt i å si, så disse møtene blir så utrolig merkelige. Hadde likt å hatt en real utblåsning om alt som skjedde, men det ville jo bare satt barnehagen i et dårlig lys... Så jeg gjør best i å smile høflig og knipe igjen som en østers.

Har fått en sykelig trang til å gå på byen i helgene. Forrige helg var jeg selvfølgelig ute, så hadde jeg planer om å lure meg til denne helgen også, men søstra orket ikke. Vi var nemlig på kino og så Rovdyr i går, en ypperlig anledning til å ta en daiquiri eller 7, siden filmen var ferdig i 23-tiden. Men den gang ei. Kanskje neste helg. Filmen var uansett glimrende til å være made in Norway, et gigantisk fremsteg fra Tante Pose. De som ikke tåler å se blodige scener bør la være å se denne filmen da. Til tider var den rett og slett jævlig. Jeg måtte holde meg for øynene, fikk vondt i kroppen av de sterke scenene.

Har en skravlete kar på msn. S. Plagsom, fordi jeg er uinteressert. Lurer på om H. oppfatter meg på samme måte? Håper ikke det. Vel, nå har jeg ikke snakket med han på lenge da, venter bare på at han selv skal ta initiativ. I mens prøver jeg å stifte nye bekjentskaper som kan overgå han. :)

Så Flashdance for endte gang i dag, elsker den!!! Kunne nesten drept for å bli like myk som Alex..

Ha en god uke, og fortsatt god helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Discokula! Takk for et langt og fint innlegg i dagboka mi:)

Heldigvis blir ikke korte pannelugger kortere, bare lenger. Er kjipt å bli misfornøyd etter et frisørbesøk. Husker da jeg skulle stripe håret mitt, syntes resultatet ble mer grått enn blondt, kommer selvfølgelig aldri til å stripe håret igjen.

Til jul fikk jeg fuktighetskrem, serum for å minske porer, nattkrem og rensekrem fra Estee Lauder, så fikk jeg leirmaske fra Artistry. Er megafornøyd! Har vanligvis umulig hud, men den har blitt bedre etter å ha brukt disse produktene en del etter jul.

Høres ut som en god plan å kjøpe mer klær. Til forrige helg var jeg på salg på HM. Kjøpte en sort/sjokkrosa stripete singel og matchende sjokkrosa tights. Pluss en basic, hvit hettegenser til hverdagsbruk. Er herlig å kle seg i noe nytt. Bruker unnskyldningen at klær tåler lite før det blir slitt, og da må jeg jo kjøpe nytt ;) Har mye jeg ikke går med fordi det rett og slett har blitt slitt.

Åå, husker nesten ikke hva jeg tok innpå. Tror det må ha vært en fin salatblanding av ulike artister og stiler.. Litt country (Dwight Yokaham), litt trance, litt Bjørn Rosenstrøm (gladmusikk!), litt Prince, Beastie Boys, Amy Diamond... Liker mye forskjellig, mener å huske at det var noe sånt jeg lastet ned :)

Har sneket mye i shoppingdagboka di i det siste, skal legge inn en hilsen snart. Veldig kjekt å lese der inne i hvertfall! Digger shoppingtipsene dine ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Spidergirl#

Hei på deg! Håper du treffer ein kjekk kar som kan overgå H. Ellers så har eg også lyst å sjå rovdyr, men det er vel griselenge til den kjem her tenkjer eg. Bra at du trivest i den nye barnehagen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av alle listene over hva som er inn og ut i disse damebladene, lager jeg enkelt og greit min egen :jepp:

Lipsticks toppliste januar 2008 :tommelsmil:

* Serien SATC. Ååå, får både trøst og latterkick av å se denne gang på gang... Kan nesten ikke vente til filmen kommer på kino.

* Te. Min absolutt favoritt styrkedrikk.

* Klær fra Emoda. Aldri vært på shopping her, men ser mye jeg liker.

* Thelma & Louise! Har fallt pladask for denne filmen.

* Leggvarmere. Gjør et hvert antrekk sporty :)

* Pannelugg. Fresher opp frisyren.

* Cowboyer. Lipsticks vesle fetish.. Kle på en mann cowboyhatt - og vips - så er han sexy!

* Sier aldri nei takk til en aldri så liten og søt Strawberry Daiquiri.

* Neglelakk. Føler meg bestandig et hakk mer sexy med lakkerte negler enn uten.

* Neonlys under bilen. Høy rånefaktor, men du verden så rått!

*Pumps. Er en dame på under 1.60. Har alltid forelsket meg i sko med høy hæl.

* Forsvaret. H har vært i Irak, mens kompis J har vært i Afghanistan. Blir fascinert av å høre H fortelle om hva han har opplevd der i krigen. Tiltrekkes av modige menn, og bærer nok preg av å ha sett for mange amerikanske krigsfilmer... Noen av det romantiske slaget også.

* Dansefilmer. Flashdance er akkurat nå nr.1.

* Lilla øyenskygge. Kler mitt blågrønne blikk. Dessuten er parfymerisminke i en klasse for seg:)

* Strip Aerobic. Fordi det er en dansbar treningsform som jeg liker.

* Har lyst å få med meg denne i London.

* Min lille svakhet.. ChickenMcNuggets. Hadde spist det hver dag om det ikke var så usunt. Og dyrt.

* Trives her når jeg er på byen. Akkurat passe upompøst med riktig musikk og riktige drinker.

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest #Spidergirl#

Vart inspirert av lista di - må laga eigen. Du verden så negativ beskrivelsen din av voksenlivet var! Eg gler meg til å få jobb, mann og stasjonsvogn eg. Studentlivet er ei boble iallefall for meg som eg veit ein gong må stikkest hol på, men eg gler meg til dei vanlige tinga også. Kom på besøk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har jeg sagt godt nyttår her mon tro?

Fin liste! Skulle ønske jeg var en kreativ listeskriver, elsker i hvert fall å lese andres.

Gratulerer med ny jobb! Bra du trives. Jeg har også fått en sykelig trang til å gå ut på byen, og jeg er gammel...haha...voksenlivet er ikke the end of the world...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...