Gå til innhold

Milk and toast and honey

Lipstick

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg kjole og sko i dag, til det store julebordet på fredag. Trålte de to nærmeste sentrene, og jeg så så mye fint! Tydeligvis har andre jenter med min størrelse og fasong vært der før meg, for størrelsen min var nesten ikke mulig å finne blant festklærne. Glad jeg fant denne kjolen her, så søt ut på, og var ikke særlig dyr heller. Måtte bare ha sko i matchende farge, da. Er i lykkerus, det blir jeg utrolig nok av å sløse med penger. Some are made to earn it, and some to spend it, like me. Sånn er det bare. :)

Jeg er fremdeles sausa. Nyser og hoster, er sur og gretten. Har ikke feber lenger da, thank God! Det er en god ting. Men kan fremdeles ikke tillate meg å være borte fra jobb, vikar nummer to har brukket foten, ped leder er på ferie, ped leder to slutter i morgen og en annen assistent er 50 % sykemeldt. I'm needed. Og det er helt greit. Selv om vi strever med utagerende barn, er det en fryd å være der. De pittesmå fremskrittene barna gjør for dagen, er en stor seier, både for dem og for oss. Akkurat DET er det jeg elsker med utdannelsen min. Å se enkeltbarnet. Å oppdage hva akkurat dette barnet trenger, jobbe målrettet med det, og SE at det virker. Tusen ganger mer givende enn personalledelse. Jeg har funnet gnisten igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpt meg kjole og sko i dag, til det store julebordet på fredag. Trålte de to nærmeste sentrene, og jeg så så mye fint! Tydeligvis har andre jenter med min størrelse og fasong vært der før meg, for størrelsen min var nesten ikke mulig å finne blant festklærne. Glad jeg fant denne kjolen her, så søt ut på, og var ikke særlig dyr heller. Måtte bare ha sko i matchende farge, da. Er i lykkerus, det blir jeg utrolig nok av å sløse med penger. Some are made to earn it, and some to spend it, like me. Sånn er det bare. :)

Utrolig lekker kjole og lekre sko. Du kommer nok til å bli kjempeflott på julebordet. Ikke at jeg har penger selv til å kjøpe ny kjole og nye sko i år (skapet er for så vidt fullt nok også, til tross for nytt garderobeskap), men hvor kjøpte du kjolen og skoene?

Jeg er fremdeles sausa. Nyser og hoster, er sur og gretten. Har ikke feber lenger da, thank God! Det er en god ting. Men kan fremdeles ikke tillate meg å være borte fra jobb, vikar nummer to har brukket foten, ped leder er på ferie, ped leder to slutter i morgen og en annen assistent er 50 % sykemeldt. I'm needed. Og det er helt greit. Selv om vi strever med utagerende barn, er det en fryd å være der. De pittesmå fremskrittene barna gjør for dagen, er en stor seier, både for dem og for oss. Akkurat DET er det jeg elsker med utdannelsen min. Å se enkeltbarnet. Å oppdage hva akkurat dette barnet trenger, jobbe målrettet med det, og SE at det virker. Tusen ganger mer givende enn personalledelse. Jeg har funnet gnisten igjen. :hjerte:

Godt å høre at du har funnet igjen gnisten. Det er så deilig å se at jobben du gjør nytter, og at den betyr noe for noen. Må også si at jeg beundrer dere som har tålmodigheten til å jobbe med barn. Det er synd å si det, men jeg tror jeg ville blitt gal selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lekker kjole og lekre sko. Du kommer nok til å bli kjempeflott på julebordet. Ikke at jeg har penger selv til å kjøpe ny kjole og nye sko i år (skapet er for så vidt fullt nok også, til tross for nytt garderobeskap), men hvor kjøpte du kjolen og skoene?

Takk!! :) Kjøpte skoene på Skoringen og kjolen på Floyd. Så har jeg julekjole i år også. :)

Er ikke alle som har tålmodighet til å jobbe med barn, nei. Forstår det godt, selv om jeg liker jobben selv. Unger krever at en gir av seg selv hele tiden. Er glad jeg ikke har unger hjemme i tillegg! ;)

-

Julebordet gikk kjempefint på fredag. Men jeg stod i telefonkø i 15 minutter da jeg skulle bestille taxi, og deretter brukte taxien en halv time før den dukket opp. Var så steik forbanna, atte! Kom 20 minutter etter at julebordet hadde 'begynt'', det var flaut når jeg skulle treffe nye kolleger og alt. De var hyggelige da. En mann, resten damer, og gjennomsnittsalder 50 +. Skulle gjerne hatt en eneste kollega i 20-årene.. Men overlever vel uten og. For å se det positive i det, er dette et mennesker som har vært der lenge, som trives i jobben sin og har drøssevis med erfaring. Jeg har nok mye å lære - og så får de en person som kan stille spørsmål med rutinene deres, som kanskje kan tilføre de noe også.

I går skulle jeg absolutt IKKE ut. Sov til langt på dag, så var jeg rundt og kikket i butikker med søstra mi, kjøpte enda en julegave. Så frem til en rolig hjemmekveld full av hvile.

As if!!! :fnise: I 23-tiden fant jeg ut at jeg ville til byen og treffe H. Løp for livet til siste buss, rakk den på hengende håret, faktisk. Stress.. Er dyrt med taxi, og jeg kjenner ingen som kan kjøre meg. Natten ble lang, først drinker og hopping på dansegulvet, så bar det i vei til nattbussen som vi ikke rakk, ut i taxikøen som aaaldri tok slutt, så da tok vi pirattaxi i stedet. Nachspiel hos H ble det, der vi skjenket innpå med whisky og Irish coffee, og så musikkdvd. Sovnet ikke før rundt 10 på morgenkvisten, og da jeg stod opp igjen hadde H. laget mat til meg. Satt på en dårlig film som vi ikke gadd å se ferdig. Kom hjem til meg selv for en halv time siden. :)

Har hatt det utrolig koslig denne helgen. H er så grei, vi kommer så godt overens. Det at han er en utadvent og ærlig kar, gjør meg avslappet. Er glad for å ha han som venn. Er dette med ensomheten igjen. Føler at livet går fra meg hvis jeg sitter alene og mygler på hybelen hver bidige helg. Singeltilværelsen er travel sånn sett, for jeg har skjønt at jeg ikke treffer en mann hjemme hos meg selv en lørdagskveld. Må komme meg ut på byen, være aktiv. Og i mens har jeg det veldig moro. :) Angrer aldri på energi en har brukt, selv om en var trøtt der og da. Kan alltids ta det igjen :lur: Er i hvert fall sånn jeg opplever det, at jeg bare husker tilbake til tid der det virkelig har skjedd noe, i stedet for den tiden jeg satt hjemme for meg selv og drømte meg bort..

Får legge sammen noen klær. Forbruker som bare faen, allerede nå er det utenkelig at jeg ikke har hatt vaskemaskin tilgjengelig mer enn to timer uka de siste tre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jeg absolutt IKKE ut. Sov til langt på dag, så var jeg rundt og kikket i butikker med søstra mi, kjøpte enda en julegave. Så frem til en rolig hjemmekveld full av hvile.

As if!!! :fnise: I 23-tiden fant jeg ut at jeg ville til byen og treffe H. Løp for livet til siste buss, rakk den på hengende håret, faktisk. Stress..

Det blir som regel sånn når man planlegger en stille og rolig hjemmekveld. Kvelden blir alt annet enn rolig :)

Nachspiel hos H ble det, der vi skjenket innpå med whisky og Irish coffee, og så musikkdvd. Sovnet ikke før rundt 10 på morgenkvisten, og da jeg stod opp igjen hadde H. laget mat til meg. Satt på en dårlig film som vi ikke gadd å se ferdig. Kom hjem til meg selv for en halv time siden. :)

Høres ut som en fin helg :)

Er dette med ensomheten igjen. Føler at livet går fra meg hvis jeg sitter alene og mygler på hybelen hver bidige helg. Singeltilværelsen er travel sånn sett, for jeg har skjønt at jeg ikke treffer en mann hjemme hos meg selv en lørdagskveld. Må komme meg ut på byen, være aktiv. Og i mens har jeg det veldig moro. :) Angrer aldri på energi en har brukt, selv om en var trøtt der og da. Kan alltids ta det igjen :lur: Er i hvert fall sånn jeg opplever det, at jeg bare husker tilbake til tid der det virkelig har skjedd noe, i stedet for den tiden jeg satt hjemme for meg selv og drømte meg bort..

Sant det, man treffer ikke noen hvis man bare sitter hjemme, men synes ikke det er så enkelt å treffe folk på byen heller. Det blir gjerne bekjentskap for en kveld, eller kanskje jeg bare er fryktelig kresen? Å sitte alene en lørdagskveld er i alle fall ikke særlig minneverdig, selv om det kan være deilig og avslappende.

Jeg blir alltid så sulten når jeg leser tittelen på dagboka di, og ikke minst lengter jeg tilbake til Edinburgh. Toast med honning og te med melk var en vane jeg la meg til mens jeg var der. Har i grunnen ikke fulgt opp den etter at jeg kom hjem, tror jeg må skaffe meg brødrister og mimre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma! Er ikke lett å treffe den "rette" på byen i hvert fall, den man etablerer et forhold sammen med. Men vi kan ha det moro likevel. :) På byen finner du nesten alt, særlig i disse julebordtider. Har troen på at det går an finne flotte menn ute på byen, jeg da, selv om det ikke er lett. Foretrekker heller det enn nettdating. Kan danne et mye bedre bilde av en person vi møter i virkeligheten enn på nettet. Blir lettere å finne ut hvem som er interessant og ikke der. ;)

I dag har vi bakt lussekatter i barnehagen. Ungene er stein galne for tiden, herjer, skråler og griner, pusher grensene til det uendelige... Er det julestresset som påvirker dem? Tålmodigheten min er minimal. I dag måtte jeg jobbe overtid, i morgen må jeg åpne barnehagen. Byttet vakt med ped.leder, for hun begynner å bli syk og tar ikke sjansen på tidligvakt i morgen. Håper likevel at hun dukker opp. Vi skal på julesamling i kirken i morgen, det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid så sulten når jeg leser tittelen på dagboka di, og ikke minst lengter jeg tilbake til Edinburgh. Toast med honning og te med melk var en vane jeg la meg til mens jeg var der. Har i grunnen ikke fulgt opp den etter at jeg kom hjem, tror jeg må skaffe meg brødrister og mimre litt.

Hehe. Hadde dilla på Roxettes Milk And Toast And Honey da jeg laget ny tittel. Syns låta er søt og avslappende. Du får kose deg med toast med honning og te med melk i Edinburgh, blir nok bra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, my God, som jeg har ryddet i leiligheten! Vaskeeksperten ville ikke funnet en støvflis. Har strøket sengklær og kastet tøy som ikke blir brukt fra klesskapet mitt. Sortert bøker i bokhylla og ryddet opp i regninger og brev som har ligget og slengt. Er fint og luftig her. Lukter en blanding av sitrongulvvask og mangoduftsprayen fra Kremmerhuset. Yeah. :)

I går var søsteren min på besøk og så film hos meg. Så 28 days og Pulp Fiction. Sistnevnte må være en av de beste filmene jeg eier. Er ikke ofte jeg faller for film, heller. Mesteparten av det som blir laget, er ubrukelig, etter min mening. Uinspirerende og kjedelig.

Helgen har vært herlig så langt. Elsker lange morninger. Er ferdig ladet for en ny uke, siste i nåværende jobb. Fredag kveld reiser jeg hjem for jula, noe jeg selvfølgelig ser frem til. At jeg har fri halvannen uke i strekk, er fantastisk.

I morgen har jeg seinvakt, men om jeg gidder, skal jeg lage ristopper når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??? Ikke sett...

:)

Utvalget av menn i Bergen en lørdagskveld i julebordsesongen, er i hvert fall veldig variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sippegjøk.. Er på nippet til å grine, vært det i hele dag. Sutret akkurat på telefonen med mamma for peanuts. "Ååå, bruker laang tid på å komme til og fra jobb, buhu", "savner dere, buhu", "jeg har så vondt i tanna mi, buhu".. Og for meg selv; "Feel av Robbie Williams er så fiiin, buhu". Filleting.

Kjenner meg igjen i ungene i barnehagen, noen dager går jo bare opp i grining. Selv om de ikke er premenstruelle som meg.

Har lyst til å sprekke ballonger med navnet til alle eksene mine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva har skjedd? Er menn dumme igjen, eller er det bare vinterkulden som tar gnisten fra deg?

Som vi snakket om i går, er ikke menn dumme igjen, nei. Hehe. Er ikke noe som har skjedd. Var bare premenstruell og bitchete. ;)

Mistet internett i går, det var lurt å bli koblet fra, for da fant jeg på at jeg ville bake pepperkaker i stedet. Satte på Pepperkakebaking-CD'en som jeg og søsteren min har bakt til tre år på rad, og kjevlet i vei mens julestemningen spredte varme i hjertet mitt. :)

Torsdag. Bare en dag igjen! Så er det helg, hjemreise, julekos , champis og raketter. Gleder meg nå. Er ferdig med alle gavene, men grubler på hvordan i h.. jeg skal klare å bære det med meg til bussen i morgen. Jeg har tre store, stappfulle bæreposer med julegaver som skal bli med hjem, pluss en god del klær og toalettsaker, selvfølgelig. Hmf. Blir en stressedag, denne fredagen. Må jobbe en time overtid, dra med meg kjeledress og regntøy hjem i full fart, snu i døren, og avgårde kåre igjen med alle julegavene og meg selv for å rekke siste bussen hjem. Kommer til å være god og pest når jeg presser meg inn mellom medpassasjerene på bussen. MIsliker forøvrig sterkt tanken på at jeg må sitte på en fullastet buss med tung luft i tre og en halv time i morgen. Kan lett komme på noe som hadde vært kjekkere. Se Idolfinalen, f.eks. Heldigvis tar mamma det opp til meg.

Har kjøpt en pose twist i julegave til alle kollegene på jobben, rimlotto til ungene. Førskolebarna digger spill og trenger noe språkstimulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk og i lige måde, *Enigma*! :)

Hei hå nå er det jul igjen! :tre::kalle::tree::nissekyss:

Jeg er i barndomshjemmet med hele familien rundt meg, treet er hugget og kommet i hus og pakkene har okkupert halve den julepyntede stuen. ER så koslig! :hjerte:

Hadde en skikkelig kosedag på jobben i går også, selv om jeg forsov meg kraftig etter å ha snakket med snakkesalige H i telefonen i 3 timer midt på natta, ensom, dum og betatt som jeg er. Kom meg på jobben etterhvert da, kollegene tok det med et smil, og vi bare slakket hele dagen med den lille barnegruppen som var igjen. Ble rørt av unger som ikke ville at jeg skulle slutte. Håper jeg kommer til å trives like godt i neste barnehage som jeg har gjort her. :)

Dette blir en lat jul i hvert fall. Ser ingen grunn til å stresse med noe som helst. Kommer sannsynligvis til å bli her til 1 januar, siden guttungene til søsteren min kommer hit 2. juledag, så utnytter jeg gjerne anledningen til å være tante for noen dager og. Har bare sett de tre ganger i år, det er ikke mye. Får knipse litt bilder og bruke mye tid sammen med dem nå mens de enda er barn. De vokser så fort.. Snart begynner vel mamma og mase på meg og søster nr. 2 om ikke vi kan få ræven i gir med å skaffe samboer og unger. Som jeg sier, jeg er yngst og skal derfor føde sist, sånn er det bare. Men kunne jo tenkt meg et etablert liv snart.. Ville ikke likt å blitt 40 hvis jeg fremdeles bare drev og vimset rundt for meg selv. Glad jeg har en H i livet mitt, selv om vi ikke er definert som et par¨, og neppe blir det. Men vi har det så fint, atte! Siste to mennene i livet mitt har virkelig ''blowed my mind'' som uttrykket sier. Supergreie, begge to. I tenårene trodde jeg alle var idioter. For ikke å snakke om han jeg datet før jeg traff K, han var jo heelt blåst. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme, Kiwii! :nisseblunk:

#Spidergirl#: Jepp, går rundt og smiler hele dagen, jeg. Er herlig! :rødme:

Nå har jeg og søstra akkurat pyntet ferdig juletreet, så fint som det ble! Så har jeg sett på Grevinnen og Hovmesteren for endte gang, det fikk meg virkelig i julemodus! Har blitt klippet på håret og fått levert ut gaver til et par venninner. Har det utrolig koslig her hjemme sammen med familien min.

God jul, alle sammen! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nissevink: Lipstick

Må innom deg og ønska deg ei god jul! Ser ut som du har hatt ei travel førjulstid. Så det var Roxette sin song du hadde i dagboktittelen din! Eg har liksom høyrt den in the back of my mind kvar gong eg har lest tittelen, så artig å høyra at det var den! :)

Utruleg fin kjole og sko du hadde til julebordet! Veldig fint, kan tenka meg at du looked smashing! Høyrest ut som om du og H har det fint ilag, er det ikkje noko romantikk inne i biletet der?

Kjenner igjen singellivet, og i periodar syns eg det var noko herk men når eg les her så er det litt rart men ein savnar litt det å kunne gjera akkurat kva ein vil! Men skal kryssa fingrane for at du finn den knakandes kjekke karen i 2008 :)

Du er så flink å skriva! Du skriv så fengande! Likar å lesa i dagboka di. Håpar du hadde ei fin julafta igår og at romjula vert super :) Kjem nok innom oftare også. Leitte etter deg blant shoppingdagbøkene, hadde håpa du hadde laga deg ei bok der inne sidan sist, men nei! Kom igjen, Lipstick! Det hadde vore kjekt om du kom inn der også! :)

Ha ein flott 1. juledag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...