Gå til innhold

Under ett kirsebær tre...


Gjest Cerise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Cerise

Artica: Så koselig med spor :) Ha en fin dag!

Da var vi igang med en ny uke, herlighet så tiden flyr.. Skremmende i grunnen! Ikke mange måneder igjen, så er jeg liksom ferdig utdannet, det blir litt av en overgang! Både gruer og gleder meg kan man trygt si.. Dagene går så fort at jeg føler jeg ikke alltid rekker og nyte de gode øyeblikkene, de flakser så altfor fort forbi. Men det er vel sånn livet er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Trøøøøøtt i daaaaaaaaag... Lei av skole, lei av oppgaven jeg sitter og skriver på, lei av mandager. Generelt sett litt lei! :murvegg: Har sagt ja til å jobbe i morgen, trenger pengene mot sommeren. Da slutter Lånekassen å drysse penger på meg sånn ca en gang i måneden... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Cerise:)

Takk for lesing i dagboka mi, veldig hyggelig med en så positiv tilbakemelding! Ser det går mye i skole hos deg for tiden, det gjør det her og.. Blir sikkert godt å bli ferdig til sommeren da, ferdigutdannet og greier:D Jeg tror ikke jeg blir ferdig før om 3 år, hvis det går som jeg vil...

Håper du får en fin dag:)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei på deg Cerise!!

Det må være rart å snart være ferdig med skolen... oi... føler du deg voksen da? Vi har diskutert dette i helgen... når er man voksen?? Men det må være skummelt å vite at Lånekassen ikke skal fylle opp kontoen din lenger. Liksom; hvem skal gjøre det da?? :ler:

Sender deg noen motivasjonsvibber, så kanskje du føler deg bedre i morgen og klar for en ny dag på skolen med oppgaveskriving og lesing!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Usj..ikke morsomt å jobbe når man egentlig kunne sluppet! Men som du sier, pengene vil komme godt med, og da er det best å bare bite sammen tennene!! ;)

Skal love deg at det blir deilig å la arbeidsgiver regne penger over deg istedet...for det første...den regnskuren varer bittelitt lenger, og det aller beste: du slipper å betale tilbake noe som helst av dem!! :ler:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Ell: Ja, på en måte skal det bli veldig godt å bli ferdig, på en annen måte så gir det meg litt panikk! Mye nytt som kommer til å skje de neste månedene med jobbsøking og alt :overrasket:

Mrs Potter: Takk for klemmer :klem:

Ballerina: Vel...jeg må nok innrømme at jeg ikke føler meg voksen i det hele tatt! Hehe.. Føles rart at lille meg nå er ferdig med 5 års utdannelse, og skal settes i sving i den store verden ;) Og jeg er absolutt ikke klar for å bli dumpa av lånekassen, kommer jo til å bli blakk jo! :sur: Heldigvis er kjæresten min ferdig utdannet, han ble ferdig i fjor og er i jobb. Så jeg kommer ikke til å sulte ihjel :sjarmor:

Madden: Så sant så sant, jeg gleder meg til noen begynner å gi meg penger jeg ikke må betale tilbake igjen!! Det blir noe nytt det ;) Men foreløpig klarer jeg ikke å slippe gleden helt løst, for først må jeg jo finne noen som er interessert i drysse penger over meg i ny og ne :ler:

Liljen: Takk for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Da var det atter en ny dag, håper virkelig denne dagen blir bedre enn gårsdagen. For gårsdagen var en ekte :flekke:dag!! Hvis jeg først bekymrer meg for og stresser med noe, så kommer alltid alt på en gang. Og i går var en slik dag.. Jeg er "flink" til å skyve små stressting vekk underveis, lever litt i en boble og er happygolucky. Når den boblen da sprekker så er det ikke så festlig. Stresser med faget jeg holder på med nå, eksamenene jeg akkurat har hatt som jeg gruer meg til sensuren på. I tillegg er det ekkelt å tenke på at jeg til sommeren er ferdig og må finne meg en jobb. Det er ikke bare bare her i byen i min bransje, og jeg har ikke veldig lyst å flytte på meg. Kjæresten har fått jobb her, og vi har leiligheten vår her :tristbla: Egentlig er jeg en optimistisk person stort sett, men når jeg får disse her røkkene her, så er jeg den verste pessimist som noensinne har gått på to bein! Da mister jeg litt fotfeste og vet verken opp eller ned på hverdagen, hvem jeg er og hvor jeg vil... Og ettersom hverdagen har vært travel i det siste føler jeg ikke helt at kjæresten min forstår hvordan jeg har det, og at vi glir litt fra hverandre. Det er ihvertfall ekkelt!

I dag er heldigvis en litt bedre dag. Jeg fikk snakket med kjæresten min om alle tankene mine når jeg kom hjem i går. Han hadde kjøpt blomster til meg ettersom han hadde skjønt jeg hadde en crappy dag.:hjerter_rundt: Vi snakket lenge om meg, han, skolen, fremtiden, oss og alt som lå oss på hjertet, det var godt :hjerte:

Så nå er dett bare å brette opp ermene og ta en dag om gangen, jeg vet jo innerst inne at det ordner seg for snille jenter! :heiajente:

Endret av Cerise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Hadde jeg bare vært like flink som deg til og overleve crappy dager uten å surmule og være i dårlig humør skulle jeg vært veldig glad. (Hadde kanskje hjulpet om min kjære kom hjem med blomster iblant også da...). Skjønner hva du mener med at man glir fra hverandre - men ofte er det kanskje bare følelsen DU har.... på en dårlig dag...

Sukk - at livet skal være så komplisert av og til....

Vi er nok i samme situasjon ettersom jeg også er ferdig utdannet om 2 måneder. Føles rart. Studenttilværelsen har vært så deilig. Hva er du når du er ferdig nå snart da?

Håper du har en fin fin dag idag da ;)

:kose:

Endret av arctica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Det med bosted og arbeidssituasjon er aldri helt enkelt altså!! Det er så mange hensyn å ta! Og enda verre er det hvis en av partene liksom har bestemt seg for at HER skal vi bygge og bo! (som min mann hadde....) Noen ganger blir det vanskelige kompromiss, men stort sett så ordner alt seg for snille jenter som du sier! Og blir det ikke helt perfekt med en gang, så er det mye som kan ordne seg om man gir det litt tid!!! ;)

Jeg har måttet vente i ett år på jobben jeg har fått nå..og i mellomtiden har jeg måttet jobbe 115% stilling for å ha en sjanse om å få den... Det har vært kjempetøft...men duverden så verdt det det er når jeg nå har fått stillingen! :sjarmor: Skjønn kjæreste du har som kommer med blomster da! :hjerter: Herlig!!

Håper du har hatt en fin torsdag!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise

Liljen: Vet egentlig ikke helt hva jeg vil jobbe med.. Blir vel egentlig å ta det som er tilgjengelig i begynnelsen nå, som nyutdannet og uten erfaring kan jeg desverre ikke akkurat velge og vrake på arbeidsmarkedet.. :sjenert:

Ballerina: Satser på det ja! Har fått tilbake troen på det etterhvert ;)

Artica: Vel... Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg var ikke vær i superdårlig humør på denne her drittdagen, jeg var jo nesten utrøstelig! Negativ, pessimistisk, klagete, sytete osv. Skjønner ikke hvordan omverden holder ut :ler: Heldigvis er det ikke altfor ofte disse sammenbruddene kommer, jeg er vel periodenevrotiker ;) Heldigvis langt mellom periodene, hehe. På en måte gleder jeg meg sånn til å bli ferdig etter et langt studie, samtidig kommer jeg nok til å savne det. Egentlig bestemt meg for å vær litt anonym om hva jeg studere og sånn, men plaprer jo i vei om alt mulig annet så det spiller jo liten rolle :ler: Om 3 måneder er jeg jurist, klar for å redde verden ;) Hva er du (snart) utdannet som?

Madden: Trenger noen som prenter inn i hjernen min at alt ordner seg på sikt, så takk for det :ler: Av og til er jeg så utålmodig, vil ha alt klart nå! Men på en annen måte så vil jeg ikke det, for det er jo de små omveiene og stiene man tusler på underveis som gjør livet interessant å leve! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cerise

I dag har vært en fin dag! Nydelig vær her i regnbyen, det setter vi umåtelig stor pris på! Men desto vanskeligere å få gjort noe på skolen.. :sur: hehe..

Ga meg kl tre, da gikk jeg på trening og så spaserte jeg hjem i finværet. Fått meg litt middag, og nå skal jeg faktisk være litt nerd og gjøre ferdig noe skolearbeid jeg ikke "rakk" før i dag :lese: Så skal jeg slenge meg på sofaen og se litt sopranos! Blir tidlig i seng i dag. Skal jobbe i helgen... hurra.... :ironi:

Kjæresten er vekkreist i helgen, ensooooooooooooooom! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nok du får deg jobb etterkvart, sjølv om det kan vera vanskelig å få noko i starten! Det blir jo spennande å begynna å jobba, sjølv om det også er greit å vera student.;) Eg følte det på same måten, då studenttilværelsen min gjekk mot slutten! Det enda faktisk med at eg tok eit delttidsstudie som vidareutdanning, året etter at eg var ferdig utdanna - slik at ikkje overgangen frå studentliv til jobb skulle bli altfor stor! Og så jobba eg i delttidsstilling, i tillegg til studiet. Ein heilt super start på jobbtilværelsen.:)

Året etter følte eg meg veldig klar for å vera i full jobb! Og gjett om det var godt å sleppa eksamen, når eg visste at andre studentar stressa og leste for harde livet.:) Men innimellom saknar eg fortsatt å vera student. Eksamen er det uansett herlig å sleppa, for det er ikkje mykje gøy!

Håpar du får ei fin helg, sjølv om kjæresten din er vekke! Kos deg masse. :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg prapler også alt for mye her inne :ler: , jeg er biolog og klar for å forske på dyrene våre ifht klimaendringer etc...

(heldigvis kan man slette dagboka når ting har gått for langt vet du ... )

Periodenevrotiker er definitivt en term jeg skal implementere i ordboka mi, tror det er en passelig definisjon på meg også i blant!

Kos deg på jobb i helgen!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Innom for å ønske deg en strålende helg.

Håper ikke du er altfor ensom nå som kjæresten er bortreist :)

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...