Imax Skrevet 7. desember 2007 #421 Del Skrevet 7. desember 2007 Herregud, så jævla dumt av han! Helt utrolig. Skjønner godt at du blir stressa og sur og forbanna. Han er en dust. Ta det som ENDA et tegn på at du har det bedre uten ham. (og enda godt du har penere pupper! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #422 Del Skrevet 9. desember 2007 Det har vært en kjempekoselig helg. Vi har vært på hytta på fjellet sammen med barnas farmor og farfar. Og vi har hatt super julestemning. Det var masse snø, så Oliver har kost seg som bare det. Det har blitt masse aking og basing i snøen. Vi var også ute og hentet juletre, og pyntet det etterpå. På kvelden hadde vi pinnekjøtt (etter at barna hadde lagt seg). Det har vært en fin og avslappende helg, og Oliver ville ikke hjem!! Vi stoppet på Blaafarveverket på vei hjem, spiste vafler og fikk enda mer julestemning. Jeg er så utrolig heldig som har så fine svigerforeldre. Selv om de er eks... Nå sover begge barna, og jeg slapper av littegrann før jeg må se The Wire, og rydde litt. Skal ha barseltreff på det nye kjøkkenet mitt i morgen. Gleder meg til å vise det fram. Har superfullt program til uken, så uka kommer nok til å gå fort. En venninne på Olivers barselgruppe har fått kreft, og har sannsynligvis bare et par dager igjen. Det er helt uforståelig, og ufattelig tragisk. Jeg tenker mye på henne. Tenk å miste mamma'n sin når man er 2 år... Mine problemer blir brått så små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 9. desember 2007 #423 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Innom med en i en travel førjulstid. Hørtes ut som dere har hatt en flott helg! Jeg skal også ha barseltreff i morgen, men dessverre ikke noe nytt kjøkken. Har sååååå lyst på nytt kjøkken! Ufattelig å tenke på hvis jeg skulle dø fra Martin nå. Klarer ikke å tenke på det engang.... :gråte: Stakkars venninne og mammaen. Endret 9. desember 2007 av Prada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 11. desember 2007 #424 Del Skrevet 11. desember 2007 Herregud, kreft så ung! GRUSOMT (som du sier, da blir andre problemer bittesmå...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #425 Del Skrevet 14. desember 2007 Ja, ja, dagene går, og livet går jo videre. Jeg prøver å ha det så bra jeg kan, men det ligger alltid noen mørke, tunge skyer i bakhodet. Jeg blir helt skjelven av å tenke på at jeg ikke skal se barna mine annenhver helg, og en dag i uken i all evighet. Jeg takler det rett og slett ikke, så jeg har ikke klart å forholde meg til at vi må underskrive samværsavtale. Det er naturstridig for en mor å være borte fra så små barn så lenge, og så ofte. Men i kveld skal jeg ut og drukne sorgene mine i champagne. Så får jeg håpe jeg ikke angrer altfor mye i morgen, for da skal vi feire jul med pappa, b og farmor på pappas landsted. Det blir koselig, tenker jeg. Om jeg ikke har altfor vondt i hodet, da... Begge barna skal overnatte hos eksen, og det blir første gang Kaja sover der. Håper det går bra, men jeg regner egentlig med det. Hun pleier å få pupp på kvelden og morgenen, men hun får klare seg uten denne natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 16. desember 2007 #426 Del Skrevet 16. desember 2007 Stikker innom med en god til deg Siam! Har utrolig vondt av at du må igjennom alt dette trasige..det er så utrolig ufortjent..men duverden så glad du kommer til å være i ettertid når du klarer å få dette på avstand! En ser jo bare mer og mer hva slags person du egentlig var gift med! han er jo helt tragisk!!! Da kan han bare sitte der med fru Orderud og de små hengepuppene hennes! Håper førjulstiden din blir fin tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #427 Del Skrevet 16. desember 2007 Det håper jeg også, madden, men det ser rimelig håpløst ut nå. Hadde en kanontur på byen, i alle fall. Vi var ikke hjemme før kvart over sju på morgenen, og da var vi langt fra edru...! Barna ble levert en time før avtalen, og jeg var i heller laber form. Men på mirakuløs vis kom vi oss til målet, men at jeg burde kjørt var heller tvilsomt. Neste gang skal jeg ikke ha noen planer dagen etter. For neste gang blir det, for jeg hadde det supergøy. Deilig å få litt oppmerksomhet igjen, og ikke bare fra små mennesker. Jeg fikk ikke spist så mye i går, så jeg er ekstra fysen i dag... Nå ryker en del av pepperkakene. Så får Grete Roede heller se en annen vei for en stund. I kveld har vi vært på nissefakkeltog i nabolaget sammen med farmor og farfar. De hadde med ferdig middag som vi spiste først (skikkelig god service på de besteforeldrene!), og da vi kom hjem hadde vi kakao og julekaker. Det var kaldt ute, og litt dårlig organisering på nissefesten, så det var deilig å komme hjem igjen. Nå er det litt mer mandarin og pepperkakespising før det blir the Wire og rett i seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 18. desember 2007 #428 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Hei vennen! Innom med en klem! Selv om det er vanskelig, ikke bruk mye energi på eks. Han er ikke verdt det! Kos deg heller med de herlige småttisene dine og samle energi til å gjøre masse koselig sammen når de er borte fra deg Ta godt vare på deg og de små! Ønsker deg en kjempefin jul Mange klemmer Ps. grusomme nyheter om hun venninnen din, men bare to dager igjen? ( håper det ikke er noen jeg "kjenner") Endret 18. desember 2007 av cappocino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #429 Del Skrevet 19. desember 2007 Tror ikke du vet hvem hun er, Cappocino. Hun er ikke herfra. Men nå er faktisk tilstanden stabil, men hvordan prognosene er, vet jeg ikke. Så jeg fortsetter å krysse fingrene. Det er uansett altfor tidlig. Nå er vi hos mamma, og har tatt juleferie. Er ferdig med julegavene, og skal bare hjelpe til med litt forberedelser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 21. desember 2007 #430 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Siam... håper du får en fin jul, og et fantastisk nytt år! Måtte 2008 bli en mye bedre år enn 2007 har vært for din del! Stor juleklem fra shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #431 Del Skrevet 21. desember 2007 Tusen takk, shy. Det kan vel bare bli bedre, vel? Jeg har i alle fall hatt mitt livs nedtur, og det har ikke drept meg enda. Eksen og jeg var hos psykolog sammen på mandag, og da ble det bestemt at han skulle være med opp på hytta i romjula. Jeg brukte litt tid på å bestemme meg for at jeg ville det, og jeg vet egentlig ikke enda om det er noen god ide. Jeg er redd for at jeg kommer til å få den ene nedturen etter den andre. Men hva gjør man ikke for barna.... Og om ikke annet så vil vel svigerforeldrene få et bedre forhold til han etterpå, og sånn som de har det nå er ikke bra for dem. Jeg kan ikke helt se hva det vil gi meg av positive ting, men man vet aldri. Kanskje det skjer et mirakel? I dag har jeg kjøpt meg nye, varme støvletter, og jeg gleder meg til å gå ut og bruke dem. Det var mest julegave, men jeg måtte spytte i litt selv også. Og så har vi vært på McDonalds og lekt. Det var supergøy for Oliver, han fikk herjet fra seg litt i lekeland der. Mens stefar passet han fikk jeg handlet. Ganske bra deal. Oliver har forresten fått noen mystiske røde prikker over hele kroppen. Jeg tenker på vannkopper, men han har ingen andre symptomer, så vi får se. Jeg har kjøpt inn hvitvask, just in case. Kaja er ikke i form. Hun er sutrete og trøtt, og hoster ganske stygt. Og hun har sovet dårlig på natta nå noen netter. (Så jeg er rimelig trøtt....) I morgen er det pepperkakehuspynting, og det blir nok koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #432 Del Skrevet 23. desember 2007 I dag tidlig døde barselvenninnen min. Tenk, nå sitter det en liten 2-åring uten mamma'n sin... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 23. desember 2007 #433 Del Skrevet 23. desember 2007 Innom for å ønske deg en riktig god jul Siam! Håper at du får en fin feiring sammen med dine nærmeste! Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 23. desember 2007 #434 Del Skrevet 23. desember 2007 Siam, jeg snublet over dagboken din ved en tilfeldighet. Jeg er også alene med to små barn, har vært det siden i sommer. Jeg må si at jeg kjenner meg veldig igjen i mange av følelsene dine, særlig dette med hevn og å ville gjøre livet til eksen til et helvete, å ville straffe ham ved å la ham slite for å få se barna. Og bitterheten og raseriet når jeg tenker på at jeg er fratatt muligheten til å leve et familieliv sammen med min mann og våre barn... Men du har en ekstradimmensjon her som gjør det hele enda mye verre, det som har med utroskap å gjøre. Det har ikke vært inne i bildet for oss (tror jeg, da). Kanskje en svært mager trøst: Barna dine er så små at de ikke vil huske hvordan ting var før. Selv om eldstemann sikkert senser forandringene, slipper du å få høre "De andre barna bor sammen med pappaen sin! Pappaer reiser ikke fra barna sine!", som 4-åringen min hulkende sa ved middagsbordet for et par uker siden, som lyn fra klar himmel. Når først ting ble som de ble hos dere, er det bra det skjedde nå, og ikke om tre år. Barnas sår ville blitt større da. Og det er barna vi må fokusere på i all elendigheten, selv om det den første tiden er veldig, veldig vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #435 Del Skrevet 23. desember 2007 Qamelia: tusen takk for melding. Hevntanken er heldigvis ikke så dominerende nå. Før var jeg veldig forbanna. Nå er jeg bare trist. Om det er noe bedre, vet jeg ikke. Tanken på at jeg aldri får oppleve en ordentlig familie er nesten ikke til å holde ut. Foreldrene mine var også skilt, og jeg ønsket meg alltid en vanlig familie. Så det ville jeg i alle fall gi til mine barn. Men det var det dessverre ikke opp til meg å bestemme. Det er helt utrolig at han så lett som en plett byttet ut meg med en annen, uten å noen gang ta opp problemer med meg. Han antydet aldri med en mine at han var misfornøyd med noe. Jeg sliter fremdeles veldig, og i morgen er det akkurat 4 måneder siden jeg fikk vite at han skulle dra. Og jeg er veldig spent på hvordan det skal være å være på fjellet sammen med han i romjulen. Det blir nok en litt spesiell situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 23. desember 2007 #436 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er faser man skal gjennom. Raseri og hat, tristhet og håpløshet, så glimt av håp og optimisme innimellom, for så å kjenne på raseriet og tristheten igjen... Jeg er omgitt av A4 på alle kanter, ingen skilsmisser i mils omkrets. Nesten. Dermed har jeg ikke noen begrep å tenke med når det gjelder dette. Samvær, bosted, delt omsorg, "besøke pappa", det er ord som gjør så utrolig vondt å uttale, og er så utrolig uvant å bruke. Dermed har jeg ikke personlig erfaring fra skilsmisse, har egentlig aldri tenkt at "barna mine skal ikke får det slik", det har rett og slett ikke vært et tema. Men jeg gir meg ikke, jeg skal få det til igjen. Jeg akter å finne Mannen med stor M, og mekke en unge til. Eller to. Jeg vil bo sammen med en person jeg har felles barn med. Men jeg har det travelt, jeg er nok litt eldre enn deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #437 Del Skrevet 23. desember 2007 jeg er nok litt eldre enn deg... Det er ikke sikkert... Jeg er veldig i tvil om jeg vil ha fler barn. Jeg vil veldig gjerne oppleve den store gleden igjen, men jeg er livredd for å igjen bli sviktet og sitte igjen med en masse "løsunger" Og jeg har nå vært gravid, ammet og hatt småbarn i ett strekk i 3 år, og vil veldig gjerne ha en pause nå. Og da har jeg brått blitt for gammel. Og når eksen viste seg å være en helt annen etter 5 år, vet jeg ikke når jeg kan senke skuldrene med neste mann... Kanskje aldri. Får bare håpe det blir noen nestemann, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. desember 2007 #438 Del Skrevet 23. desember 2007 Ramla innom her sent en lille-julaften jeg... Og ble helt forferdet over xens oppførsel, så jeg må bare legge igjen en Håper dere får en relativt grei og fredfylt julefeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qamelia Skrevet 23. desember 2007 #439 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er ikke sikkert... Jeg er veldig i tvil om jeg vil ha fler barn. Jeg vil veldig gjerne oppleve den store gleden igjen, men jeg er livredd for å igjen bli sviktet og sitte igjen med en masse "løsunger" Og jeg har nå vært gravid, ammet og hatt småbarn i ett strekk i 3 år, og vil veldig gjerne ha en pause nå. Og da har jeg brått blitt for gammel. Og når eksen viste seg å være en helt annen etter 5 år, vet jeg ikke når jeg kan senke skuldrene med neste mann... Kanskje aldri. Får bare håpe det blir noen nestemann, da. Kanskje vi er jevngamle, da. (Jeg er 38) Tanken på å bli alene enda en gang, og dermed sitte igjen alene med barn med to forskjellige fedre, er selvfølgelig ikke akkurat forlokkende... Men alternativet er verre. Jeg ser vanskelig for meg å utgjøre en familie med meg selv, min mann, mine barn. Alternativt meg selv, min mann, mine barn, hans barn. Jeg vil ha en partner og våre barn, i tillegg til mine og evt. hans. Så jeg forventer litt av hvert av 2008... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 24. desember 2007 #440 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Hei Siam. Jeg har sendt deg melding, men vil også legge igjen noen ord her. Vil bare ønske deg en god jul og et mye, mye bedre 2008. Tenker mye på deg og hva du opplever. Vil gjerne treffes hvis du er på disse kanter. Nå er jeg klar for senga. Vi skal til svigers i morra, og det er alltid koselig. Samt at Synnemor er 4 år, tenk at ho har blitt så stor.. Hilser til lillemannen og veslejenta og håper at nissen kommer . Håper at du klarer å kose deg og ønsker deg en koselig julefeiring sammens med familien. Etter å ha lest om barselvenninna di, så er vi jo alle heldige, stakkars 2 åring og resten av familien. Masse klemmer fra mamma til 3. Endret 24. desember 2007 av Mamma til 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå