Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
For en lite gjennomtenkt beskyldnind av alenemødre!!

Jeg har en karriere, et sosialt liv, min store hobby er hunder som jeg konkurerer med , jeg er alenemor for en gutt  som nå er blitt 12 år, ofte dønn sliten når jeg kommer fra jobb.  Enten skal jeg på trening eller 12-åringen skal kjøres på trening!  Og dette livet skal gjøre meg voldelig!!!  Neppe, jeg tror at foreldre som slår barna sine har andre problemer enn å være slitne! 

Hvorfor skal alenemødre være noe mere slitne enn "familie"mødre!

Tullprat fra ende til annen!

:klappe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Det finnes andre måter å "flørte" på enn å fotfølge enkeltbrukeres utsagn. :ler:

:overrasket: Oppfatter du det som flørt? Jeg synes kanskje du skulle respektere at ikke alle godtar at grupper stigmatiseres, at ikke alle godtar at det blir framsatt usannheter, beskyldninger og sverting av mødre såvel som ekser.

I dette tilfellet godtar iallfall ikke jeg at noen fritt får lov til å hevde at alenemødre ikek er skikket til å både være mødre, være i jobb og ha et sosialt liv, uten at de begynner å slå barna sine.

Om du godtar slikt vås, får være opp til deg. Men hold deg for god til å gjøre narr av de som ikke godtar det, og som krever at slike vanvittige påstander blir dokumentert. Som vi ser, så har det ikke kommet non link ennå...

Endret av Superma
Skrevet
Her snakker du om noe helt annet, tidligere har du spesifikt sagt at alenemødre ikke kan kombinere karriere, det sosiale liv og livet med barn, for de blir frustrerte og slitne, og slår derfor barna sine.

Det gjør jeg ikke. Jeg sier derimot at jeg tror slitne aleneforeldre er overepresentert blandt de aleneforeldre som bruker vold mot barna.

Klart det går an å kombinere karriere og omsorg. Men det er større sansynlighet for bruk av vold om en er utslitt.

Jeg spør igjen: Kan du dokumentere at alenemødre slår barna sine i større grad enn andre? Du mener alenemødre har lavere terskel for å mishandle barna i ren frustrasjon, og jeg forlanger at du viser oss hvor vi kan finne belegg for dine påstander. Hvis du ikke kan dokumentere dette, så får du heller holde kjeft.

Jeg sier i et av mine innlegg (synd du ikke leser dem) at det er mindre fokus på kvinner/alenemødre som bruker vold enn det er på menn som bruker vold. Og jeg synes det et synd at det skal være en slik skjevdeling av fokuset. Mange barn ville sansynligvis fått det bedre om de hadde unngått å stadig få nye ørefiker, etc.

Jeg kan naturligvis ikke dokumentere dette. I hovedsak fordi myndighetene og andre frivillige insitusjoner ikke har fokus på denne typen problemstillinger. Og det er vel en offentlig statisikk utarbeidet av myndighetene du ønsker.

Til slutt vil jeg bare si at hvis alle skulle dokumentere sine meninger/påstander i et forum som dette tror jeg vi hadde sett svært få debatanter her inne. Så lenge jeg ikke bryter regelverket ved å gå til personangrep på ikke offentlige personer, etc, mener jeg at jeg har like stor rett til å mene noe om tingene som alle andre. At du mener at enhver påstand skal dokumenteres er noe du selv får stå inne for

Gjest Gjesta
Skrevet
At du mener at enhver påstand skal dokumenteres er noe du selv får stå inne for

Selvsagt skal alvorlige påstander dokumenteres. Ellers kunen du bare spredd så mye løgn, edder og galle som du ville, og noen ville ha trodd deg på lødnene bare du argumenterte godt nok. Jeg aksepterer ikke usannheter, og hver gang jeg tar deg eller andre i å fortelle en løgn, så kommer jeg til å reagere.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jo, mange mister beherskelsen overfor barna fordi de er tynnslitt inn til beinet, både fysisk og psykisk, og kommer inn i en ond sirkel.

Jeg tror verken mor eller barn har godt av at barna skal ha alenesamvær om far ikke er til å stole på. Det er ikke akkurat avslappende å lure på om barna har det greit i helgen eller ikke.

Det sier jeg ikke med det utsagnet. Jeg bare tilbakeviser en påstand om at det er til mødrenes beste å bli tvunget til å la barnet ha utstrakt samvær med far, fordi de da får avlastning. Å være redd for barnets ve og vel har mer med tortur å gjøre enn med hvile og rekreasjon.

Gjest Mayamor
Skrevet
Det gjør jeg ikke. Jeg sier derimot at jeg tror slitne aleneforeldre er overepresentert blandt de aleneforeldre som bruker vold mot barna.

Klart det går an å kombinere karriere og omsorg. Men det er større sansynlighet for bruk av vold om en er utslitt.

Jeg sier i et av mine innlegg (synd du ikke leser dem) at det er mindre fokus på kvinner/alenemødre som bruker vold enn det er på menn som bruker vold. Og jeg synes det et synd at det skal være en slik skjevdeling av fokuset. Mange barn ville sansynligvis fått det bedre om de hadde unngått å stadig få nye ørefiker, etc.

Jeg kan naturligvis ikke dokumentere dette. I hovedsak fordi myndighetene og andre frivillige insitusjoner ikke har fokus på denne typen problemstillinger. Og det er vel en offentlig statisikk utarbeidet av myndighetene du ønsker.

Til slutt vil jeg bare si at hvis alle skulle dokumentere sine meninger/påstander i et forum som dette tror jeg vi hadde sett svært få debatanter her inne. Så lenge jeg ikke bryter regelverket ved å gå til personangrep på ikke offentlige personer, etc, mener jeg at jeg har like stor rett til å mene noe om tingene som alle andre. At du mener at enhver påstand skal dokumenteres er noe du selv får stå inne for

Jeg har sagt det samme: en voldelig mor/far er like ille.

Det denne debatten handlet om er at far har kommet på banen.

Og det har far. Men han må mer på banen.

Min samboer er i aller høyeste grad på banen.

Men jeg vet at det ikke er helt vanlig.

Men vanligere etterhvert.

Hvorfor fotfølges ikke mine innlegg når de er temmelig like?

Jeg er ikke enig i at enslige mødre slår sine barn, men kan ikke finne det. Men kom nå bare med en link du - så skal jeg se på det.

For du leser tydligvis mer enn meg.

Og om jeg ikke er like god i norsk som andre debattanter - og kan dokumentere alt i følge stortingsmelding dittendatten - har jo ingenting med vanlig debatt å gjøre. Annser ikke Kg som det stedet en bør være usedvanlig smart og kan finne få brukere som oppfyller de kriteriene i denne tråden.

Sunn fornuft kommer en langt med.

Vanlig folkeskikk er ikke oppskrytt.

Litt humor er kjekt. ;)

Gjest Mayamor
Skrevet
Det sier jeg ikke med det utsagnet. Jeg bare tilbakeviser en påstand om at det er til mødrenes beste å bli tvunget til å la barnet ha utstrakt samvær med far, fordi de da får avlastning. Å være redd for barnets ve og vel har mer med tortur å gjøre enn med hvile og rekreasjon.

Jeg bare påpekte at det er ikke nødvendigvis slik at den ene har rett i sine syn. Den kan være farget av sin motvilje mot eksen. Men ikke nødvendigvis da det finnes drittsekker av begge kjønn.

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk og personangrep.

Mette - forumansvarlig

Skrevet

Tråden stängd!

/Furstina (moderator)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...