Gå til innhold

Deidres dagbok


Deidre

Anbefalte innlegg

I dag er det fridag. Det er deilig, siden jeg må pakke til helgeturen vår.

I går var jeg med en venninne på ridetur. Det var utrolig koselig! Vi har vært venninner i en årrekke, og red sammen i tenårene. Hun bor på en nydelig gård et stykke utenfor byen. Hun har fem hester på stallen, heldiggrisen.

Det er bare så idyllisk der. Jeg kunne byttet med henne når som helst, når jeg ser bort fra avstanden til byen og alle butikkene og kafèene, kinoene og restaurantene. Uff, nei. Det er herlig for et kort opphold, men jeg ville nok savnet byen. :)

Hun bruker all tiden sin på gården. De har to barn, men de er begge i skolealder nå, så hun har nok av tid. De kjøpte stedet for noen år siden, og da så det virkelig ikke bra ut, men de har fått til det utroligste der ute!

Jeg fikk litt småblødninger etter rideturen i går. Jeg håpet det var det månedlige som kom, men så forsvant det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannelig ikke lett å vite hva man skal pakke nå. Været og temperaturene er jo så ustabile. Det kan være lett sommerkjole, eller det kan være langbukser og halvtykk jakke.

Jeg må bare helgardere. Min mann kommer til å få sjokk når han ser megnden, men det får stå sin prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småblør litt igjen nå. Æsj, at jeg ikke den forbaskede mensen bare kan komme skikkelig! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Hvor skal dere i helga? Det høres deilig ut å bare reise bort litt!

Skulle ønske jeg hadde hatt penger og tid til det selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere i helga? Det høres deilig ut å bare reise bort litt!

Skulle ønske jeg hadde hatt penger og tid til det selv... :sjenert:

Hei, så hyggelig at du titter innom. :)

Vi skal til en europeisk storby. Ikke så langt. :) Det blir deilig med litt pause fra hverdagen nå. Vi skal nyte hverandre, late morgener i sengen og lange middager på reataurant. :)

Det er viktig å komme seg ut i verden, røre litt på seg. Man må bare prioritere det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Åh! Det høres herlig ut!!! Det minner meg forresten på at jeg har lovet mannen (vel, mest meg selv) en sånn tur i eksamensgave. Kanskje på tide å bestille...

Krysser fingrene for at mensen kommer ordentlig snart, den har sikkert bare hengt seg opp litt fordi du kanskje er litt anspent i forhold til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Det høres herlig ut!!! Det minner meg forresten på at jeg har lovet mannen (vel, mest meg selv) en sånn tur i eksamensgave. Kanskje på tide å bestille...

Krysser fingrene for at mensen kommer ordentlig snart, den har sikkert bare hengt seg opp litt fordi du kanskje er litt anspent i forhold til den.

Hei, Dallandra! :vinke:

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Det er godt å få tid til hverandre inni mellom. :)

Uff, ja, dette er jo bare tøys. Småblødninger hele tiden, også blir de borte et par dager. Jeg har hatt en mistanke om at jeg kunne være gravid, men nå vet jeg ikke. Jeg har liksom ikke lyst til å teste heller. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg omsider ferdig med pakkingen. Det ble en stor og en liten koffert for min del. Til min mann greide det seg fint med en mellomstor. Gud, han kommer til å få fnatt når hanmøter all denne bagasjen i hallen når han kommer hjem! :ler:

Men han er vant til pakkingen min nå, så jeg venter ingen protester. Det har han nok gitt opp. :)

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur :vinke:

Skulle ønske det var meg. Det jeg mest lengter etter nå er å sove en hel natt. Med en på 4mnd og en på 3 år som skal ligge i vår seng er man ikke akkurat utvilt når man våkner. Kan jeg låne praktikanten din noen dager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur :vinke:

Skulle ønske det var meg. Det jeg mest lengter etter nå er å sove en hel natt. Med en på 4mnd og en på 3 år som skal ligge i vår seng er man ikke akkurat utvilt når man våkner. Kan jeg låne praktikanten din noen dager :ler:

Å, stakkars deg! Det er vel lenge siden du har sovet en hel natt, kan jeg tenke meg? Jeg skulle mer enn gjerne lånt deg au-pair'en vår mens vi er borte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, for en uke!

Jeg føler jeg har pakket ut fra turen vår siden vi kom hjem.

Om få timer er det 17. mai og jeg var ikke fornøyd med antrekket jeg hadde kjøpt til Lillegull. Etter en hektisk butikkrunde i dag fant jeg heldigvis to andre antrekk hos Fru Lyng, så nå gjenstår det bare å velge i morgen :)

Selv skal jeg ha på meg en nyinnkjøpt drakt. Helgeturen var da enda godt for noe, selv om jeg ble sliten av å gå i timesvis hver dag. Mannen satt stort sett i telefonen, så det var ikke mye til selskap i han :forvirret:

Morgendagen tilbringes med gode venner. Heldigvis er vi invitert bort, så slipper jeg å stelle i stand noe her hjemme. Disse blødningene vedvarer og jeg er slettes ikke i form for tiden :tristbla: Merkelig at det ikke gir seg, men jeg får vel bare gi det litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt kvalitetstid helt for meg selv igjen. Mannen min er ute på reise og Lillegull sover søtt i sengen sin :)

På 17. mai var vi hos noen venner, min venninne G som er gravid med nr. tre og hennes mann. Jeg fatter ikke hvorfor de akter å få et tredje barn, de to de har fra før av er tidvis helt ustyrlige! Den yngste sølte is på min nyinnkjøpte drakt, mens den andre maste seg gjennom dagen. Enda godt at Lillegull vet hvordan man oppfører seg! Den eldste knuste til og med en tallerken fra Gs servise! Barnet fikk ikke tilsnakk engang! Jeg vet ihvertfall hvor og med hvem jeg ikke feirer dagen med neste år. Da foretrekker jeg heller å være hjemme med mannen min og Lillegull, eventuelt inviterer jeg noen barnløse vennepar.

Bunaden fikk henge i garderoben i år, føler meg så oppblåst at jeg ikke orket tanken på å gå i en bunad som får en til å føle seg om mulig ennå verre :tristbla:

Uff, disse blødningene bare fortsetter. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Det er jammen ikke greit å ha det slik over så lang tid, men jeg får vel håpe det går over snart. Det kan jo umulig vare stort lengre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo nesten å kommentere forumfornyelsen! Synes det hele var ganske spennende jeg. Artig design, men jeg vet ikke om jeg likte den 70-tallspynten øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så fryktelig lenge siden jeg har skrevet her!

Uff, det har vært så travelt i det siste, både på arbeidet og privat. Jeg har vært forferdelig sliten. På et vis er det godt å tenke på at jeg snart skal ha noen måneder fri.

Ja, jeg er gravid. Jeg ventet i det lengste før jeg foretok hjemmetesting, og jeg var fryktelig usikker på resultatet (svakt utslag), så jeg tok mot til meg og bestilte legetime. Det var ingen tvil. Men jeg aner altså ikke hvor langt jeg er i svangerskapet, pga disse tøysete småblødningene jeg har slitt med. De er i alle fall borte nå.

Det er foreløpig ikke spesielt viktig for meg å vite eksakt hvor langt jeg er. Jeg får vel uansett en ultralydtermin.

Jeg har ikke orket å fortelle noe til min mann foreløpig. Jeg vet ikke helt om jeg vil komme til å takle reaksjonen hans. Dette føles fortsatt ikke helt greit for meg. Men jeg tror jeg skal greie å glede meg over dette på sikt. Verre er dette i forhold til min mann. Jeg må bare la tiden jobbe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

:klem: Jeg har tenkt på deg.

Lykke til. Håper for din egen del og for familiens skyld at tankene dine ift barnet snur og at det nye barnet blir en velsignelse for familien. Huff, nå hørtes jeg nesten religiøs ut, det var da virkelig ikke meningen.

De sier at man aldri vil angre på de barna man faktisk får når de først er der.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig at du har tenkt på meg! :)

Uff, det var ikke meningen å virke kald og ufølsom i forhold til graviditeten. Jeg har ikke annet enn varme følelser med tanke på barnet. Det er bare alt dette rundt, alt som har vært, og mitt forhold til min mann som i kjølvannet av dette akkurat nå er noe anstrengt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jeg forstår deg godt jeg. Tolket deg ikke som kald og ufølsom i forhold til graviditeten heller, det var ikke meningen å gi inntrykk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...