Gå til innhold

Deidres dagbok


Deidre

Anbefalte innlegg

Jammen skal jeg ha meg en dagbok, jeg også. :)

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ta meg tid til å skrive her, vi får se.

I kveld har jeg i alle fall godt med tid. Mannen min er på reise og lillegull er i seng for lengst.

Det blir lange dager og kvelder når mannen min er ute og reiser. Men desto bedre når han endelig kommer hjem, da! Vi rekker liksom aldri å gå lei av verandre, vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg lager en link til dagboken som blir synlig nederst i innleggene mine, sånn som jeg ser andre her har.

Jeg må vel bare prøve meg frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det altså ikke til, jeg. Jeg skrev inn det Marianne sa jeg skulle i signaturfeltet, men alt jeg kommer til når jeg klikker på linken, er kontrollpanelet mitt.

Dette forstår jeg virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det altså ikke til, jeg. Jeg skrev inn det Marianne sa jeg skulle i signaturfeltet, men alt jeg kommer til når jeg klikker på linken, er kontrollpanelet mitt.

Dette forstår jeg virkelig ikke.

Hei og velkommen som dagbokskriver.

Det ser ut som du har kopiert feil adresse i linken. Hvis du åpner dagboken din og kopierer den linken, så går du til kontrollpanelet og limer inn så skal du komme til dagboken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig! :)

Jeg har fått enda en forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette (og den ligner ikke på det du sier), men det gikk heller ikke.

Jeg tror jeg gir opp. Eller kanskje jeg forsøker igjen i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gørrkjedelig kveld. Ingen verdens ting å se på TV, de siste ukebladene er lest fra perm til perm. Jeg begynte på en bok, men den var jammen kjedelig den også.

På tide å gå til sengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom jeg meg ikke ut av sengen før klokken var 9.30!

Lillegull var allerede fulgt i barnehagen, så det ble frokost alene.

Nå skal jeg ta meg en lang dusj og stelle meg, før jeg rusler ned til byen for møte to venninner til lunsj. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hyggelig lunsj med mine to venninner i går.

G hadde nyheter: hun er gravid med nummer 3! Hun virket veldig lykkelig over tingenes tilstand, men jeg kan bare ikke fatte at hun virkelig har overskudd til enda et barn. Fra før har de barn på 4 og 2 år, to meget aktive gutter. Jeg tror hun har fryktelig lyst på en datter, og at hun ikke ville fått flere barn hvis hun allerede hadde hatt det.

Jaja, henne om det.

Min elskede kom hjem fra reise i går kveld, og vi hadde en deilig, romantisk middag, bare vi to, etter at lillegull var vel i seng.

I dag skal vi på familiebesøk hos hans søster med familie. Lillegull gleder seg til å leke med sine to små søskenbarn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten om G's graviditet har fått fart i min manns mas om å få et barn til. Jeg tenkte umiddelbart at jeg ikke burde ha fortalt det, men han ville jo selvsagt før eller siden ha funnet det ut likevel.

Jeg føler at han bombarderer meg med argumenter for dette. Mine argumenter slår han lettvint i hjel, eller ler av dem. Saken ble ikke bedre av at hans søster og hennes mann stilte seg "på hans side" i saken da vi var på besøk hos de tidligere i dag. De har jo selv to barn, og ser ikke annet enn at det er den største lykke på jord.

Uff, dette ødela helgen litt for meg. Vi som skulle ha en stille og fredelig helg, også blir det bare diskusjoner og dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en fridag etter en krevende dag på arbeid i går. :)

I dag skal jeg bare kose meg hjemme, ta en hårkur, sette de siste bildene inn i album og lese de nye ukebladene jeg kjøpte inn i går.

Mannen min er ikke i humør. Vi hadde en heftig diskusjon om dette med familieforøkelse på søndag kveld, og det hele endte regelrett i en krangel. Dette tærer virkelig på.

Tanken på å si at jeg går med på det, for så å fortsette med pillen, har slått meg. Det er nå engang slik at ikke alle lykkes med å få fler enn ett barn. I alle fall kunne jeg gjøre det på denne måten en stund, slik at jeg får mer tid på meg. Jeg liker ikke tanken på å lure ham, men dette maset orker jeg ikke lenger. Han forstår ikke mine argumenter, og er heller ikke spesielt villig til å lytte til mine tanker rundt dette.

Vel, vel. Jeg har heldigvis også andre ting å tenke på for tiden. Vi får håndverkere om 3 uker. Soverommet skal tapetseres om, og i forkant kommer interiørarkitekten for å hjelpe meg med løsninger i forhold til tapet/maling/nytt møblement. :)

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en travel uke. Masse møtevirksomhet på jobb, og dessuten møte med interiørarkitekten på den ene fridagen min. Hun kommer med et forslag til soverommet vårt kommende uke.

Den andre fridagen tilbragte jeg med shopping og lunsj med mor. Det var faktisk nesten like krevende som å være på arbeid. Hun kan være temmelig irriterende og masete.

Hun skulle kjøpe nytt badetøy til en tur hun og far skal på i påsken. Hun er nok sur for at hun har mistet fasongen og ikke kan kle seg i hva som helst lenger. Det skulle da bare mangle når man nærmer seg 60!

Det ble ikke kjøpt noe badetøy, i alle fall.

Mors humør bedret seg betraktelig under lunsjen, heldigvis. :)

Jeg tror badetøy-shopping med mor er en oppgave jeg må overtale min søster til å gjøre. Hun er mye flinkere til å styre og overtale mor enn det jeg er.

Min mann har vært mye bortreist denne uken, så jeg har heldigvis sluppet unna babymaset. I helgen er han på hyttetur med en kameratgjeng. Jeg venter ham ikke hjem før i morgen kveld, og da er han vel så sliten at han bare vil ligge på sofaen og lese aviser eller titte på TV, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ulykkelig. Rett og slett ulykelig.

Dette med å få flere barn føles som et krav fra mannen min. Han har vel nesten gitt meg et ultimatum.

Men jeg har bestemt meg. Jeg orker ikke tanken på et barn til.

Selv om svangerskapet gikk fint, syntes jeg det var strevsomt. Jeg la på meg hele 15 kg, og det tok nesten fire måneder før jeg var nede i nogenlunde normalvekt igen.

Brystene mine så dessuten katastrofale ut, enda jeg kuttet ut ammingen etter 3 uker. Jeg har hatt en operasjon og fått lagt inn proteser. Allerede den gangen jeg gjorde det tenkte jeg nok at det ikke skulle bli flere barn, ellers ville jeg nok ventet.

Jeg ønsker å leve livet mitt også, på mine premisser. Jeg har en lang utdanning som jeg ønsker å bruke, og jeg har en livsstil jeg ønsker å opprettholde. Jeg vil ha tid til reiser, shopping, trening og venninnetreff.

Den eneste løsningen er å la være å ta ut spiralen. Jeg har faktisk lovet å ta den ut, men det blir ingenting av. Så får jeg bare håpe min mann godtar at naturen har sine luner, og at det ikke alltid blir som vi ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er ny jeg, regga meg i går!! Ser du får masse kjeft å sånn i den diskusjonen om unger skjønner deg godt jeg!!

Klemz Linnzi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så hyggelig! Det er første gang noen andre har skrevet i dagboken min! :)

Ja, jeg får ufortjent mye kjeft, føler jeg, men jeg ser jeg har fått støtte fra deg, og det er alltid hyggelig med støtte. Takk for det, du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg skulle visst aldri postet den tråden om min avgjørelse i forhold til dette med flere barn. Jeg har tullet det til ved å skrive her inne at jeg bruker pillen, mens jeg i tåden har skrevet spiral!

Jeg har brukt pillen helt fra jeg var tenåring og frem til ganske nylig, og i alt oppstuset har jeg vært sløv og byttet om på preventivene! Nå tror de jo at jeg er en idiot. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvelden har gitt meg hodepine. Nå vet jeg at jeg kommer til å bli liggende i morgen til langt ut på dagen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det nå ikke, men det kan være det samme. En glipp er en glipp, og tror de ikke på meg, får det så være.

Som om jeg skulle være en løgner av natur om jeg glemte meg og sa jeg kjører Honda fordi det var det jeg hadde inntil for en måned siden - at jeg for øyeblikket kjører Peuguot kan jeg fort glemme, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...