Gå til innhold

Deidres dagbok


Deidre

Anbefalte innlegg

PS Hvis du går HELT lei av den tråden, så kan du be en moderator om å stenge/slette den.

Jeg har fortstått det som at man ikke kan kreve noe slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bedt om at tråden blir slettet, men ingen ting skjer.Er det opp til moderatorene, da? Skal de vurdere hvor ille jeg føler dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Deidre,

jeg håper det går bra med deg! :)

Jeg syns det er en ærlig sak å ikke ønske seg (flere) barn, har selv venninner som ALDRI skal ha barn. Det at barn har det bedre med søsken; jeg har flere søsken mens min kjæreste er enebarn - begge har hatt det helt topp i oppveksten!

Jeg håper hvertfall at du får pratet med din mann om dine tanker og får en ordentlig respons på dem. Det er ikke riktig at du er alene om oppdragelsen (med eller uten aupair).

Ønsker deg en flott dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det virkelig lenge siden jeg har skrevet i dagboken min!

Det har vært fullstendig kaos her hjemme. Håndverkere på soverommet og en mann som har vært bortreist store deler av tiden.

På toppen av det hele er disse håndverkerne selvsagt forsinket! Enda godt vi har god plass, slik at vi slipper å ligge på madrasser på gulvet. Vi har rigget oss til på gjesterommet. Men likevel - det skal bli godt å komme i orden i nyoppusset rom!

Det vil forhåpentlig stå ferdig i slutten av uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående spørsmålet om familieforøkelse har jeg rett og slett resignert.

Jeg har tatt med meg alle god råd herifra, lagt frem mine synspunkter og argumentert sm best jeg har kunnet, men jeg har dessverre ikke kommet noen vei. Han er urokkelig på dette punktet.

Han mener jeg fint kan ha min karriere ved siden av to barn, fordi det jo går fint med ett barn. At to betyr dobbelt så mye arbeid mener han er en sterkt overdrivelse. Han gjør alt, vil til og med skaffe mer hjelp i huset. Alt annet enn å ofre noe personlig.

Jeg har gitt opp.

Jeg føler at han ikke ser meg eller mine behov, og at mine argumenter aldri er gode nok. Jeg føler meg nesten som et lite barn i diskusjoner med ham.

Det hele har i alle fall endt med at spiralen er fjernet. Han var så "hyggelig" å bestille time til meg, og han tok til og med fri fra arbeidet den formiddagen for å følge meg til legen.

Hvis det skjer får det bare skje, og jeg får ta en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dagen blir en slaraffen-dag. Jeg har time til manikyr kl. 14.30. Frem til det skal jeg bare slappe av og lese de nye ukebladene. Etter neglstell blir det litt shopping før jeg reiser hjem og ordner en rask middag for meg og Lillegull. Vi er alene til onsdag, da kommer min mann hjem fra reise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid lang tid på å venne meg til sommertid. Det er virkelig et ork å komme opp av sengen om morgenen. Ikke er jeg trett på kvelden heller, så det blir til at jeg sitter oppe lenger enn jeg bør.

Jeg må ha med meg Criminal Minds på TV2, så forsøker jeg å krype under dynen med en gang det er slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag i dag. Lang frokost med Lillegull og au pair'en, før de dro til barnehagen.

I dag kommer min mann hjem fra reise. Da setter han pris på en rolig middag hjemme og avslappende sofasysler før sengetid.

Jeg tror eggløsningen er underveis nå, hvis jeg kan stole på syklusen min. Og min mann er altid "opplagt" slik sett når han har vært borte fra meg noen dager. Jeg er muligens meget oppslukt av en bok i sofakroken ved sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, egentlig vet jeg jo ikke om jeg kan stole på dette med syklus når jeg nylig har fjernet spiralen. De månedlige blødningene har jo vært minimale, og egentlig aner jeg ikke hvordan denne hormonspiralen egentlig fungerer. Hindrer den eggløsning, eller hindrer den bare et evt. egg i å feste seg?

Jeg må muligens lese veldig mange bøker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei!!! Håper alt er bra med deg og barnet ditt og mannen din i påsken!! Hva skal dere!! Klemz Linnzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heeei!!! Håper alt er bra med deg og barnet ditt og mannen din i påsken!! Hva skal dere!! Klemz Linnzi

Å, hei, du. Jeg så ikke dette før i dag. Vi har vært bortreist hele påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen deilige dager på hytten, men også nokså slitsomme. Vi har tilbragt dagene med et vennepar med to småbarn, gutter på 2,5 og 5 år, og jammen er de viltre! Men foreldrene synes overhodet ikke å gjøre noe av det. De er vel vant med at det er slik det er med disse krabatene.

Vi har gått på ski, ikke så lange turene, selvsagt, siden 5-åringen er nokså fersk i sporet. Minstegutten og Lillegull fikk sitte i pulk, og de storkoste seg!

Vi har også fått til et par turer i slalombakken, siden vår au pair var med. Hun er virkelig alle tiders. :)

Det jeg setter aller mest pris på når vi har med venner på hytten, er de lange, deilige middagene etter at barna er i seng, med god vin og gode samtaler. Gode venner er virkelig gull verdt. :)

Jeg føler virkelig at jeg har fått ladet batteriene i påsken. I dag er det fri, før det er igang igjen for fullt på arbeid i morgen.

Endret av Deidre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig vanvittig mye å gjøre i dag. Vi kom hjem fra påskefjellet i går kveld med koffertene fulle av skittentøy som skal vaskes og utstyr som skal ryddes på plass.

Det er mer enn nok å bruke fridagen til, men har virkelig problemer med å komme igang.

Det er så deilig å sitte her ved frokostbordet med laptop'en og morgenavisen. og kaffekannen er ikke halvtom engang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En venninne ringte og inviterte seg selv på lunsj. :) Da får jeg skynde meg og rydde bort frokosten og gå i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å spise lunsj med G igjen!

Hun har tilbragt påsken i byen. Orket ikke hyttetur i år, siden hun er gravid og har en del plager, stakkar liten. Men mannen hennes tok med barna og reiste på hytten til sine foreldre, så fikk hun slappe av hjemme.

Jeg funderer på hva jeg skal diske opp med til middag i dag. Jeg må sjekke fryseren, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mrs Potter! Så hyggelig at du titter innom! :)

Jeg har lagt merke til at det er utrolig mange visninger i min dagbok, me av en eller annen grunn er det sjelden noen tar seg bryet med å skrive her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...