Gå til innhold

Krympedagboka

angelou

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Ja her i huset er vi i full gang altså :)

Har lokket med mannen på rensekur om en uke :ler: stakkars han gruer sei fælt. Men når han har (minst) 20 som skal bort, må man lide litt :legrine:

Jeg har trent til morgenen i dag. Dette var suksess sist gang jeg gikk ned 12 kg til bryllupet vårt. Trente en halv time før frokost :)

Innen 14 dager skal 2 kg være borte hos meg.

Ha en flott helg

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adrianna

Kan jeg henge litt her og følge med?? :lese: Har også noen kilo som bør bli borte.............. har starta friskt på denne uka med rensekur, sunn mat og trening -kjære vene, la det bare fortsette sånn! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adrianna! Du må gjerne henge deg på! Men som du ser så er vi ikke veldig aktive i denne tråden.. Oppdaterer innimellom! :)

Liljen: Hvordan går det i Liljeheimen? Er dere igang med rensekur? Er det C24-kuren? :redd: Da misunner jeg dere ikke!!

Toblerone: Og du da? Nådde du målet ditt?

Jeg henger med enda! Har ikke gitt opp håpet om noen cm og kilo mindre til bikinisesongen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kan jeg være med i deres krympebok også? :sjenert:

Jeg kan sikkert bidra med noe bra.

Jeg leser mye om det å gå ned i vekt på en sunn måte. Og det er ingenting som har motivert meg til å gjøre det som det å planlegge barn. Spesielt når jeg hører at det er lettere å bli gravid når man er slank.

Jeg er per dags dato 170 cm høy og veier 78 kg.

Har aldri veid mer enn nå. De siste årene har jeg holdt meg på mellom 74 og 76 kilo.

Første målet er å komme ned til 70 kg. Det ideele ville vært 65 kg, men jeg blir superhappy hvis jeg kommer ned til 67 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo oppdatere litt her, selv om jeg offisielt ikke krymper mer :sjenert: Kanskje dere føler dere litt ovenpå når dere bare går nedover, og jeg oppover :ler:

Har til sammen gått opp 2 kilo siden startvekt...

...men jeg er fremdeles med, for målet mitt er å ikke legge på meg for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lover å bli mer aktiv her inne!

Da jeg veide meg mandag morgen, og jeg så at jeg veide mer enn jeg har gjort på over ett år, så fikk jeg en vekker. Slik gidder jeg ikke å ha det lenger! Har jo ikke tatt slanking seriøst i hele vår.

Nå er jeg på dag 3 av en kur som går ut på å spise omtrent kun grønnsaker. Jeg spiser også litt proteiner da, i form av skinke, skalldyr o.l. Karbohydrater får jeg i form av grapefruktjuice.

Tror ikke jeg klarer så mye mer enn disse tre dagene, men det er iallfall en start. Jeg merker at jeg er motivert og klar for å ta fatt på de kiloene jeg har til overs.

Ønsker deg også velkommen, May Helen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye mer motivert ennjeghar vært på lang lang tid, etter at vekta viste alt for mye på mandag.

Om jeg klarer det gjenstår vel å se, men jeg er igang hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye aktiv på SATS og trente par ganger i uken der. Men etter at pappa døde og mye av tiden gikk på det og jeg ikke trente på noen måneder, så mistet jeg liksom lysten å gå dit. Samt at det kostet en del hver måned. Så jeg har sagt opp min abonnement hos de og begynt å løpe ute i stedet.

Og det er mye lettere å motivere seg til å løpe syns jeg. Spesielt siden jeg har hund og hun må jo ut hver dag.

Men så ble jeg overrasket over noe jeg leste i IFORM. Og det er at hvis du bruker kun løping til å gå ned i vekt så er du nødt (i gjennomsnitt ) å løpe 100 km :overrasket: for å gå ned 1 kg fett og det er forutsatt at du ikke sklir ut matmessing noen av dagene du løper.

Men hvis du får bare 1 kg mer med muskler så forbrenner kroppen 20 % mer per dag. Så jeg skal begynne med styrke øvelser hjemme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekttrening, eller styrketrening, er jo mye mer morsomt enn å jogge også :ler: Jeg gleder meg til jeg får sparka meg sjøl i gang igjen på Elixia, har lovt meg selv at fra og med neste uke skal jeg prøve å dra meg dit ihvertfall en gang eller to i løpet av helga, for da har jeg litt energi til overs. Hvis jeg prøver å gå tur nesten hver dag ellers, og får trent styrke 1-2 dager i uka, så må jeg vel greie å holde kroppen noenlunde i sjakk vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk vært veldig flink med kostholdet den siste uka, en da viser vekta stillstand :sur: Må nok til med tøff trening ser det ut til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg er det motsatt; er flink med trening, men ikke fullt så flink når det gjelder kosthold. Så da får vi skjerpe oss på hvert vårt område, Toblerone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status fra startvekt: + 2,2 kilo :sjenert: Jeg er blitt veldig flink med kostholdet, noe som er tvingende nødvendig siden aktivitetsnivået er redusert med omtrent 80 % :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg på søndag. Vekta viste 78,1 kg.

Har begynt med styrke trening og tror det hjelper. Skal trene mer styrke i dag etter jobben.

Jeg prøver å styre mitt godteri sug, men det er ikke lett. Hvis det ikke er sjokolade, så er det is. Merker at jeg veksler mellom de to. Is er egentlig bedre, da det er bare halvparten av kaloriene der i fohold til sjokolade. Men jeg tror muligens at magen min reagerer litt merkelig på melk, så jeg prøver å kutte ut melke produkter en periode. Og jeg som er helt vill etter oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink med trening de siste dagene.

Trente styrke på tirsdag og innebandy med jobben i går. Merker på kroppen i dag at jeg har tatt virkelig i de siste dagene.

Håper det gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har sagt det før, men fra nå er det full fokus her for min del altså.

Vekta viste opp i dag (igjen :roll: ) så nå har jeg meldt meg inn på vektklubb.no igjen. trenger visst å få litt kontroll på kaloriinntak og aktivitetsnivå igjen :sjenert: Håper det er sparket bak som jeg så sårt trenger :Nikke:

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff.

Jeg er heller ikke fornøyd med hva vekta mi viste i dag.

Den viste 78,8. Det er en økning på 700 g fra forrige uke.

Jeg må trene mer styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer og til å legge mest fokus på denne boka her :)

Er inne i en god periode faktisk, der vi (mannen og meg) spiser minst mulig brød, ris, pasta osv.

Mannen tar bio - t i tillegg, noe som ser ut til å hjelpe faktisk :) :)

Var 1 mil på rollerblades i går, i tillegg til 50 sit ups hver dag.

Vekta viser nå; 58,9

Antall kg til målet mitt; 4,9

Antall kg til mannens mål; 20

Dette skal vi klare, jenter!! NÅ er det skjerpings. Bikinisesongen har allerede begynt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: Hvordan går det i Liljeheimen? Er dere igang med rensekur? Er det C24-kuren? :redd: Da misunner jeg dere ikke!!

På torsdag ;) Gleder meg ikke akuratt. . Men må man så må man :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...