Gå til innhold

Krympedagboka

angelou

Anbefalte innlegg

Ett lite stykke vestlandslefse. Var det noe?? Hah, jeg putta inn en hel pose chips med salt og pepper. !!! :overrasket: Ble helt paff da posen var tom.. :ler:

Men i går gikk jeg 15168 skritt!!

Vekta.. :sjenert: ingen oppgang, men heller ingen nedgang.. Først må jeg slutte med snopet jeg og.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er virkelig ikke flinke noen av oss, tror jeg. Bortsett fra angelou kanskje, men hun skal jo bli feit nå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, og på tross av at jeg ikke har vært så veldig flink så har jeg likevel holdt vekta nede. Veier 1.8 kg mindre enn jeg gjorde forrige fredag! :klø:

Hadde jo mensen i forrige uke, så det kan jo ha slått ut.

Men dette gir selvsagt motivasjon, så alt hva jeg har sagt tidligere om å kutte ut krympeboka og sånn, det gjelder ikke lenger! :ler:

Nå veier jeg 71.4 kg, og målet mitt innen 4. mai er 68 kg. Dette ser ikke fullt så uoverkommelig ut lenger!!

Skrittrapport fra denne uka:

Mandag: 14771 (inkl. 60 min. spinning)

Tirsdag: 5354

Onsdag: 14104 (inkl. 45 min. spinning)

I dag skal jeg på 75 min. intervallspinning.

Nå har jeg endelig begynt å trene litt mer styrke også. Tar øvelser for mage, rygg og armer to-tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er skikkelig lite flink om dagen. Dvs jeg spier greit nok, men jeg rører meg jo knapt. Det henger dessverre sammen med alt for mye å gjør på jobb før påske.

Men i påsken derimot blir det andre boller når det gjelder fysisk akrivitet :Nikke:

Målvekten min er jo ca 4 kg ned fra der jeg er nå, og den har jeg ambisjoner om å klare innen vi skal i bryllup i midten av juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra angelou kanskje, men hun skal jo bli feit nå!  :ler:

Døh :frustrert: Skal ikke bli feit jeg, bare hot mama :sjarmor::sminkedokke:

Bra du er kommet til bedre vett, Kylling - vurderte om jeg måtte være litt streng med deg når det var snakk om å kutte ut krympeboka, det skal vi ikke ha noe av altså!

Vært sløv i forhold til aktivitet både denne uka og forrige - forrige uke var jeg forkjøla, og denne uka krangler nakken og skuldrene slik at jeg rett og slett ikke tør å trene, ofte blir det mye verre da. Håper på mange, lange fine turer i påska, både til beins og på ski :)

Endret av angelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er skikkelig lite flink om dagen. Dvs jeg spier greit nok, men jeg rører meg jo knapt. Det henger dessverre sammen med alt for mye å gjør på jobb før påske.

Men i påsken derimot blir det andre boller når det gjelder fysisk akrivitet :Nikke:

Målvekten min er jo ca 4 kg ned fra der jeg er nå, og den har jeg ambisjoner om å klare innen vi skal i bryllup i midten av juni :)

Påska er jo perfekt til å komme seg ut på turer! :)

Jeg skal også i bryllup i juni, og jeg har en kjole i skapet som passet perfekt i fjor. Jeg vil at den skal passe like perfekt i år også!

Døh :frustrert:  Skal ikke bli feit jeg, bare hot mama :sjarmor::sminkedokke:

Bra du er kommet til bedre vett, Kylling - vurderte om jeg måtte være litt streng med deg når det var snakk om å kutte ut krympeboka, det skal vi ikke ha noe av altså!

Vært sløv i forhold til aktivitet både denne uka og forrige - forrige uke var jeg forkjøla, og denne uka krangler nakken og skuldrene slik at jeg rett og slett ikke tør å trene, ofte blir det mye verre da. Håper på mange, lange fine turer i påska, både til beins og på ski :)

:ler:

Det er bare bra at du blir streng med meg når jeg har dårlige perioder. Trenger å bli sparka bak innimellom! Og jeg har stor tro på at du blir hot mama!!! :)

Helsa kommer først, ikke sant, og trene kan du gjøre når nakken er bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på en skikkelig hard spinningtime! Svetten silte, og jeg ble helt gelé i beina etterpå. Jeg merker at formen og kondisen er ganske bra, og det er en deilig følelse! Det som er negativt er at etter at jeg begynte med spinning fast to-tre-av-og-til-fire ganger i uka, så har lårene mine blitt mye kraftigere. Leste lårartikkelen her på KG, og jeg tror grunnen er at på timene jeg drar på, så tråkker vi mye tungt. Men jeg elsker disse timene, så jeg har ikke lyst til å slutte med dem! :forvirret: Men jeg kan gjerne leve med kraftige lår, bare midjen min blir tynn! Og der har jeg et stooooort stykke igjen.... Magen er problemområde nr. 1!!! Og hvorfor er ikke rompa mi blitt større? Bruker jo rompemuskler som bare pokker! Jeg vil ha større rompe og mindre mage. Jepp! *skrive på ønskelista* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg Kylling, magen er problemområde nr 1!

Har vært alt for dårlig på å røre meg denne uka, alt for mye på jobb :( Men nå kommer påske og andre boller. Vekta viste opp i dag i forhold til mandag, men etter påske skal jeg være tilbake under 70 kg! Så det så! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omvendt - magen er ikke så verst, men jeg er så "heldig" å være født med skikkelig rompe og lår :ler: Denne krympinga mi går ihvertfall til h****** :ler: Gått opp en kilo jeg - målet mitt er jo å holde meg stabil så lenges om mulig da men :sjenert: Jaja :)

Håper dere får en sunn og slankende påske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff, før påske var jeg elendig, og påsken ble ikke helt som ønsket med tanke på aktivitet og kaloriinntak... :sjenert:

Veiedag 10.04.07 | 71.6 kg | 1 .2 kg opp | 5.6 kg igjen til endelig mål

Første delmål | 30. april | 70.0 kg

Andre delmål | 29. mai | 68.0 kg

Tredje delmål | 11. juni | 67.0 kg

Siste delmål | 15. juli | 66.0 kg

Målene skal nås ved å totalt kutte ut snop, kun blittelitt tillates på fredags- og lørdagskvelden. Aktivitetsnivået må opp. Må trene eller sykle til jobb minst 2 ganger i uka. Og de resterende dagene bør/må tilbringes med diverse utendørsaktiviteter på tomta.

Flere som er klare for å ta i et skikkelig tak nå? En liten opprydning før sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar. Har vært altfor slapp og umotivert...

Men for at ikke denne dagboka skal bli en fullstandig fiasko, så er vi nødt til å ta oss sammen. Og vi vil møte sommeren noen kilo lettere, vil vi ikke?

Jeg tør ikke å gå på vekta jeg, etter en påske med ustoppelige mengder godteri, mat og chips.. og alkohol.

Planen min nå er å spise ca 1500 kcal om dagen. Kutte ut alt av godteri og snacks, heller unne meg ekstra frukt om søtsuget er for ille. Alkohol kan nytes, men ikke så ofte som jeg pleier.

Jeg ska også spise færre raske karbohydrater, som i f.eks hvitt mel og sukker. Brød kun til lunsj og ett mellommåltid.

Jeg skal ha 10 000 skritt om dagen. De dagene jeg ikke er på trening, så skal jeg ta meg en kveldstur før sengetid.

Jeg går på vekta første gang etter påske førstkommende mandag. Denne uka skal jeg bruke på å komme inn i gode gamle vaner igjen, spise sunt og bevege meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere, vi må bli flinkere til å rapportere her. Gjerne hver kveld, eller så ofte vi har sjansen. For det vil kanskje virke enda mer forpliktende. Også når vi har syndet.

Skal vi prøve på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på full skjerpings! I går var jeg veldig flink, ble to Sibas (havrekjeks) på slutten av arbeidsdagen, men ut over det var jeg kjempeflink :)

Kommer nok til å rapportere hver morgen jeg da, mens jeg spiser frokosten på jobb ;)

Det eneste jeg ikke var flink på i går var skritta... Bare 1700... :flau:

I dag skal jeg bort på kvelden, og kjenner jeg vertinna rett servers det nok av ting som er fy-fy om dagen. Så da må jeg stålsette meg! Og så bør jeg jo absolutt få til en kveldstur da, evt ettermiddagstur før besøket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med på full skjerpings, jeg vil også ned noen kilo før sommeren....

:ler:

Men, jeg har lagt på meg to kilo jeg da, og tror det er påskegodteri og ikke graviditet som har skylda for det - så nå er det striskjorte og havrelefse. Men, jeg spser ganske sunt, for det eneste jeg har lyst på er knekkebrød med gulost. Sjokolade og andre søte saker har jeg ikke lyst på, kvalmen har nemlig tatt meg. Bakdelen er at jeg småspiser hele tiden da :sjenert:

Uansett - jeg er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, jenter!

Toblerone: Det er utrolig vanskelig å stålsette seg når mye godt blir servert.. Selv skal jeg ut og spise med jobben i morra, og det er buffét.. HUFF! Men jeg har bestemt meg for å spise til jeg akkurat er mett, og ikke mer. Selv om det er dritvanskelig når man kan spise så mye man vil...

angelou: Du har jo litt andre forutsetninger enn oss, men det er knallbra at du er med og tenker å spise sunt og bevege deg selv om du er gravid. Det gir jo bra forhold for spiren som skal vokse seg stor og sterk. :) Noen kilo pluss må du vel likevel regne med, men det er jo greit å kunne slippe altfor mange!

Jeg har litt problemer med å finne ut hva jeg skal spise.. :klø:

Er drittlei av kyllingfilet og wok. Hva annet er sunt og godt, og helst ikke tar så lang tid?

Til "middag" i dag blir det bare kjipt polarbrød med pålegg, og en del grønnsaker. Er over halvveis til skrittmålet mitt, så jeg får ta meg en tur litt senere og komme opp til 10 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bare 7866 skritt på meg i dag, og det var altfor dårlig! Gikk tur med mannen, men han frøs og ville hjem igjen. Vel, da skal jeg iallfall klare målet i morra, og vel så det! Må jo ta igjen det jeg ikke klarte i dag.

Maten har vært sånn ganske grei. Ble et stort, fint rundstykke på jobb da.. Jeg som skulle holde meg unna fine bakervarer. Hm. Men til middag hadde jeg polarbrød extrem, litt rå gulrot. Til kvelds ble det en salat med skinke og litt ost, med 3% fett-dressing. Har også spist et par appelsiner - de er virkelig knallgode nå.

Skal prøve å gjeninnta vanen om å drikke en stor kopp grønn te på kvelden. Det metter litt, og er veldig sunt (og slankende, har jeg hørt :klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag, nye muligheter..

Har veldig mye å gjøre i dag, men jeg skal ta meg tid til å skaffe meg de 10 000 skrittene. Skulle egentlig vært på spinning i kveld, men må prioritere å være sosial med jobben. Selv om det innebærer mat...

Men jeg skal virkelig gjøre en innsats for å komme i form nå. Jeg har nemlig meldt meg på en organisert sykkeltur (12 mil), som skal gjennomføres i begynnelsen av juni. Da har jeg noe å jobbe mot, og det trenger jeg!

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt usunn mat i går kveld. FY MEG! Men i dag skal jeg være flink, både med mat og trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde kjolen jeg har tenkt å bruke i bryllup i sommer, og det var noe deprimerende. Jeg fikk igjen glidelåsen, men det ble fotball-i-pølseskinn. Det er ikke mange cm som skal til før den passer bra igjen. Kun 3-4 cm tenker jeg. Det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrittelleren min er forresten gått i stykker igjen. Har klart å knuse klipsen jeg fester den til beltet på. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...