Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Sprøytene virker! :hoppe:

Nå i dag var det tre follikler som var på vei til å modne, hver på ca 13-14mm. Så da blir det Menopur i dag og i morgen også, og på fredag skal jeg ta ovitrelle, og så blir det inseminasjon på lørdag. Og klar beskjed om å ha sex søndag og mandag...

Tre var jo fint tall da, max sjanse tenker jeg da, og hadde det vært fire hadde de stoppet forsøket på grunn av risiko for flerlinger. :)

Etterpå stakk jeg innom besteforeldrene mine en tur, skravla masse! Det er så koselig å se dem igjen, det blir så altfor sjelden. De lurte jo selvfølgelig på hvorfor jeg dukket opp så plutselig, og da fortalte jeg at jeg hadde vært på sykehuset og kort om hvorfor. Da fikk jeg høre om at Mormor hadde visst slitt i flere år hun også, og vært hos gynekologer til masse undersøkelser. Fikk ikke med meg helt om hun hadde fått noe slags behandling eller ikke da... de hadde visst begynt å prøve i 1952 og moren min er født i 1956.

Vet at foreldrene mine slet også. Så en ting er veldig klart, får jeg noensinne en datter, så skal dette snakkes om. Og det skal snakkes om mens hun er tenåring, sånn at hun er helt klar over at dette er noe som ligger i familien. Mormor er enebarn også, og hadde tre barnløse tanter på morssiden... kan ikke annet enn å tro at det er mange som har slitt her.

I grunnen ganske så fælt å videreføre sånt som dette da, føler meg kjempe egoistisk. Og kjenner litt på at det kanskje hadde vært lurt å adoptere/ bruke donoregg. Men sykdom og "småfeil" er det vel i de fleste familier kanskje?

Nåhh, er jeg trøtt og sliten. Er jo et stykke å kjøre og på natterstid er det nesten alltid kjipe omkjøringer fra E6 også.... NATTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at det ser ut til å gå fremover! Håper virkelig det klaffer for dere nå.

Ser ut til at det er arvelig, ja... Men som du sier, arvelige sykdommer og skavanker er det vel i de fleste familier...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å konsentrere seg på jobben nå asså... Tenker og tenker og tenker... Og dette blir vel enda verre neste uke, for da kaaaaan det jo hende at det har klaffet. Trur jeg blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inseminert og full av håp!

Litt murringer i magen, men vet ikke om det er de berømte sommerfuglene, eggløsning eller tilfeldigheter. Tydelig EL-slim også :)

Og mannen har sett sin første GU :) Han gjorde stoooore øyne da han så speculumet, hehe. Så ut som om han syntes veldig synd på meg akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau! Ømt og vondt "inni", uten at jeg helt klarer å definere akkurat hvilken del som gjør vondt. Håper selvfølgelig at dette betyr at ting skjer inni der :)

I dag har vært en fin dag, fått ryddet og vasket litt, strøket en haug med tøy med det nye Durance strykevannet jeg kjøpte i går, luktet deilig! Også har lillebror vært her og vi spiste vafler. Ja også har det jo blitt litt (masse) :sengekos: i dag da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper veldig at det er gode vondter ja, og da skal jeg ikke klage. Men kjenner noen stikk av redsel for at det betyr at noe er galt. At jeg f.eks har fått cyster i stedet for EL eller noe. Kjenner at jeg vet for lite om dette, men har ikke lyst til å lese så mye nå heller. Står så mye fælt. Og med så diffuse smerter jeg har nå kan det jo passe på sikkert 90% av skrekkhistoriene. Det er jeg ikke sterk nok til å takle nå trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt og ømt ennå... syns det er rart :(

Kjenner det spesiellt i det jeg setter meg ned, da søkker det til og er kjempevondt. Er "på midten" altså ikke noe eggstokk-vondt. Kan det være at hun som foretok inseminasjonen har vært borti og irritert noe med sprøyta? Men nå er det jo fem dager siden, burde jo ha gitt seg til nå...

*prøve å tenke på noe annet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som gode nyheter Kvist! Disse smertene du kjenner, de kjennes ikke ut som mensmurringer? Det kan jo være et godt tegn i såfall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhh, ikke noen mensmurringer. Mer som om jeg har fått en knyttneve smelt i livmora... Dessuten er det vel for tidlig å kjenne murringer vel. Er bare 5 dager siden Ovitrellesprøyta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom er en gang i mellom, men får vel legge igjen spor etter meg denne gangen da :fnise: Vil ønske deg lykke til!!! Håper det klaffer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå glemte jeg at jeg egentlig var innom for å notere meg ømme pupper, akkurat sånn ømme de pleier å være en uke eller to før mensen...

Generelt i litt pjuskete form i dag, sovet dårlig i natt. Jeg våknet flere ganger av kramper i leggene, og det er vondt! Kan ikke huske å ha hatt det sånn før. Kjipe drømmer var det også, selv om jeg ikke husker dem husker jeg at jeg våknet med sånn kjip følelse i kroppen :(

*riste av seg* Sola skinner og jeg VIL ha en bra dag i dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*melde meg inn i bitter-nærtagende-og-barnløs-klubben*

I dag har jeg hørt

"jojo, men du har jo ikke barn du",

"men når du får unger sjøl så...",

"når det blir din tur så kommer du til å forstå",

og ikke minst ørten varianter over

"livet/verdiene/verden forandret seg totalt da jeg ble mor, men det skjønner vel ikke du..."

Og så avsluttet kjærringene med å si godordene:

"nei, du får vel komme deg hjem og se om du får med deg kællen på å... hihi... så blir det nok baby på deg også

Bare lyst til å hylgrine, kjefte og slå. Men man gjør jo ikke det med kundene sine akkurat :nei: :gråte: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg hater slike kommentarer. Jeg lurer på hva som egentlig foregår oppe i hodet på folk som klarer å lire av seg slikt. For det første er det helt idioti å si noe slik, det er bare unnskyldninger for tåpelig oppførsel/holdninger. Og for det andre så har jo ikke disse kjærringene en dritt med ditt privatliv å gjøre.. Kjenner jeg blir hissig her jeg sitter.

Ps. Kramper i leggene slet jeg med under hele graviditeten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takke kvelden og natten :fnise:

Kosa meg masse.

Sambo klaga litt på at det var vanskelig å sovne da fordi det var så tomt i senga når han la seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Snikleser innom her.

Ville bare ønske lykke til med denne pp.Må da nesten klaffe nå med så mye avansert forarbeid.Synes det er mye å huske på med bare pergoen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufokusert...

Tenker bare på én ting for tida, kjenner etter tegn og symptomer, tolker og føler og synser... Slitsomt! I dag er det 10 dager siden Ovitrellesprøyta. Lurer på når jeg kan forvente mens/positiv test jeg...

ÅÅÅÅÅ, har så lyst til at det skal være noe inni der!

Har veldig ømme pupper, men det pleier jeg jo å ha før mens, så det telles vel kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsyk, trist, deppa og lei. Orker ikke, gidder ikke, hakke lyst til noe :tristbla: Vært teit mot mannen min i dag også... Han hadde riktignok gjort noe jeg ville reagert på uansett, men det ble en mer voldsom reaksjon enn han fortjente. Kjenner jeg er litt flau over det nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...