Gå til innhold

Yssen eller Valla?


Tiit

Anbefalte innlegg

På samme måte som jeg støttet lederne i diverse firma da Norwegian-ansatte, sas-ansatte, Hydro-ansatte og andre-ansatte gikk til media for å få sympati, støtter jeg så klart Valla her. Patetiske mennesker kan vi ikke ha noe av. Gi oss flere sterke og kompromissløse ledere som Valla!

Valla inn i NHO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På samme måte som jeg støttet lederne i diverse firma da Norwegian-ansatte, sas-ansatte, Hydro-ansatte og andre-ansatte gikk til media for å få sympati, støtter jeg så klart Valla her. Patetiske mennesker kan vi ikke ha noe av. Gi oss flere sterke og kompromissløse ledere som Valla!

Valla inn i NHO!

Hehe. Veldig bra.

Skal du kaste deg ut i en arbeidsrettssak mot LOs juridiske avdeling, som regnes som Norges fremste miljø når det gjelder arbeidsrett, så kan du forberede deg på å tape medmindre du har en svært sterk sak.

Mobbesaker er i utgangspunktet vanskelige, og om Yssen i realiteten føler seg mobbet så skjønner jeg godt hun gikk til media. Om ikke annet så for å få avdekket et dårlig personalpolitisk miljø innad i organisasjonen. Om det skulle være tilfelle at det er så dårlig som Yssen beskriver er det absolutt i LOs interesse å rydde opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå kommet så mange sympati erklæringer for Yssen og flere tidligere medarbeidere til Valla har kommet ut av skapet og fortalt at de har opplevd det samme som Yssen, så jeg er ikke i tvil om at Valla er en ekstremt dårlige personleder utifra det som har kommet frem mediene.

Å gå ut med et internt notat fra en medabeider samtale er noe av det sykeste jeg noen gang har hørt.

At LO nå samtidig skal ut med en kampanje for "Stopp mobbing på arbeidsplassen" gjør hele organisasjonen mindre troverdig. For LO's videre framtid tror jeg derfor Valla bør forlate sin stilling så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For LO's videre framtid tror jeg derfor Valla bør forlate sin stilling så fort som mulig.

men det kommer hun nok ikke til å gjøre, for da taper hun jo ansikt... Det verste er kanskje samrøret med landets regjering, og den uuttalte støtten fra statsministeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det kommer hun nok ikke til å gjøre, for da taper hun jo ansikt...

...

I så tilfelle sier hun at hun som person er viktigere enn LO's respekt hos medlemmene og evt andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må skille på Valla som personalansvarlig og Valla som fagforeningsleder. I den første rollen har hun vel gjort en rimelig slett jobb, i den siste er hun glimrende! Jeg er selv LO-medlem og ser ikke noe poeng i at hun skal gå av pga dette. At dette kommer nå, skal man heller ikke se bort fra har med valget av valgstyre-leder i Ap, og politiske fløyer innad... I Dagsavisen var det en fin kommentar i dag, Valla-veldet består. Dagsavisen er på ingen måte politisk nøytral, men den er en glimrende motvekt til tabloidene i de aller fleste saker.

Btw: Jeg er strengt tatt Valla-motstander i Ap, da vi er på hver vår politiske fløy. Sånn sett burde jeg vel heller støtte Yssen. Men det gjør jeg da altså ikke, etter mange timer og runder med meg selv på kammerset og i diskusjon med min samboer, som er på samme sted politisk som meg, og som også har ramlet ned på samme standpunkt i denne saken. Og det skal Yssen ha: Hun klarer å splitte opp fløyene i Ap ytterligere... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Dagsavisen var det en fin kommentar i dag, Valla-veldet består.

Jeg synes det er en uting at slike aviser og kommentatorer forstyrrer den deilig tabloide catfighten med sånn informasjon og innsidekunnskap.

Vi vil ha Vallablod!

Vi vil ha jantelov!

Vi vil ha en Mann som Leder igjen!

Vi gir da faen i hva saken handler om, det er Personen vi skal ta! Linken er herved rapportert som saklig avsporing av en flott personhetstråd.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting at slike aviser og kommentatorer forstyrrer den deilig tabloide catfighten med sånn informasjon og innsidekunnskap.

Vi vil ha Vallablod!

Vi vil ha jantelov!

Vi vil ha en Mann som Leder igjen!

Vi gir da faen i hva saken handler om, det er Personen vi skal ta! Linken er herved rapportert som saklig avsporing av en flott personhetstråd.

:frustrert:

Uff, da. Avsporet jeg tråden ved å være saklig..? Va'kke meningen..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da. Avsporet jeg tråden ved å være saklig..? Va'kke meningen..... :sjenert:

OK for denne gang. Men husk at her inne skal man helst ikke sitere fra noe annet enn konflikthissende tabloidmedier. Nyanser er en fordømt uting. Valla er ei heks, og de skal brennes. Om ikke på bål, så i hvert fall med blitz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting at slike aviser og kommentatorer forstyrrer den deilig tabloide catfighten med sånn informasjon og innsidekunnskap.

Vi vil ha Vallablod!

Vi vil ha jantelov!

Vi vil ha en Mann som Leder igjen!

Vi gir da faen i hva saken handler om, det er Personen vi skal ta! Linken er herved rapportert som saklig avsporing av en flott personhetstråd.

:frustrert:

Ja, alle kommentarer som ikke er for Valla (og enige i pikken) er så klart tabloide og full av jantelov.

Og det er vel nettopp den gammeldagse mannlige lederstilen (autoritær, kompromissløs, lydighetskrevende) kritikken går ut på, så hvorfor du drar kjønn inn i dette, skjønner jeg ikke.

Og hvor er personhetsen i denne tråden? Folk kritiserer lederstilen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
J

Vi gir da faen i hva saken handler om, det er Personen vi skal ta! Linken er herved rapportert som saklig avsporing av en flott personhetstråd.

:frustrert:

Sakens innhold og håndtering av dette ser jeg på som ille! Dette ville vært like ille uanset om det er Valla som sitter der eller kongen selv! Har alltid likt Valla tidligere, så jeg syns det er synd at det er henne som får kritikk fra flere hold enn bare Yssen, for måten hun har vært å samarbeide med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor er personhetsen i denne tråden? Folk kritiserer lederstilen hennes.

Det har du faktisk overraskende mye rett i, i denne tråden er det ikke mer enn et par-tre eksempler på personhets. I motsetning til andre tråder og andre medier.

Jeg er full av selvkritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du faktisk overraskende mye rett i, i denne tråden er det ikke mer enn et par-tre eksempler på personhets. I motsetning til andre tråder og andre medier.

Jeg er full av selvkritikk.

Er det så vanskelig å sitere eksemplene? Du vet, akkurat som når det gjelder mobbing er det flere sider av saken, og sikkert forskjellige oppfatninger av hva som ble sagt/skrevet. Det er nå lettere å oppklare hvis eksemplene kommer.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg muligens spurt deg om du tok en Yssen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg så hadde jeg muligens spurt deg om du tok en Yssen.

Å "ta en Yssen" innebærer å levere oppsigelsen til VG, med kopi til arbeidsgiver. Jeg har ingen planer i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Og hvor er personhetsen i denne tråden? Folk kritiserer lederstilen hennes.

Finnes ingen personhets her! Det at det dreier seg mye om en person er sant nok!

Det som er sannheten i denne saken er at Valla ikke blir kritisert for den personen hun er, men pga. hvordan hun har taklet sin rolle som LO leder, mot en (eller flere) ansatt(e)!

Etter dagens nyheter av en annen ansatt er det vel kanskje ikke rart at hun får kritikk fra flere hold! ( Må vel gå grenser for deg også, eller ikke? - da er du standhaftig? )

Ta eks. B.Reiis Andersen!Hun orket ikke lenger å jobbe for Gerd-Liv Vallla og sa opp! Det som skjedde da Valla fikk vite dette var at hun sa: "Æ spyr, det var jo min plan å sparke deg"

Reiis fikk høre at ingen visste at Reeis hadde sagt opp, og konfontrerte Valla med dette! Reiis konfontrerer Valla om dette, hvorpå Valla løfter pekefingeren mot Reiis (mens hun lener seg over bordet mot henne) og sier: "Du Berit Reiis Hansen - æ har mektge venner"

Ja,joda akkurat!!! Valla da :riste:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yssen, helt klart. Har veldig lite til overs for Valla. Det hadde jeg fra før av også, hun er et gyselig menneske. Grøss! Det er noe med henne som ikke er helt rett, og at hun går ut på den måten, til pressen, gjør at hun ødelegger for seg selv og organisasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomt, det der med tidligere statssekretærer.

VGs tidvis utmerkede kommentator Olav Versto hadde en ganske instruktiv gjennomgang av ryktene og påstandene rundt dette allerede i fjor høst, i forbindelse med en annen sak, og den faktiske situasjonen rundt utskiftingen av statssekretærene ble beskrevet på en måte som fullt ut samsvarer med Vallas beskrivelse. Det er morsomt å observere at journalister i samme avis ikke en gang utøver såpass kildekritikk at de sjekker hva avisen tidligere har skrevet om samme sak.

Jeg regner ikke med at denne Verstokommentaren trekkes frem igjen med det første, det vil være litt flaut for enkelte journalister i samme organ. Og ikke minst ville det ødelegge en god hekseprosess.

Dog; når stormen har lagt seg kommer nok også denne kommentaren frem i lyset igjen. Her er mye godt stoff for medieanalytikere og fremtidige journaliststudenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balla er jo et eksempel på hvordan en arbeidsgiver IKKE skal være.

Har aldri hatt sansen for Valla. Hvis det Ingunn Yssen sier stemmer med virkeligheten håper jeg virkelig Valla er ferdig i LO.

Valla bør vel gå nå. :forvirret:

Edit:endret Valla fra Balla  :sjenert:

Valla må ha mistet grepet fullstendig.

For LO's videre framtid tror jeg derfor Valla bør forlate sin stilling så fort som mulig.

men det kommer hun nok ikke til å gjøre, for da taper hun jo ansikt...

I så tilfelle sier hun at hun som person er viktigere enn LO's respekt hos medlemmene og evt andre.

Har veldig lite til overs for Valla. Det hadde jeg fra før av også, hun er et gyselig menneske. Grøss! Det er noe med henne som ikke er helt rett,

Ja, det er åpenbart at det bare dreier seg om kritikk av lederstil. Ballas lederstil. Ingen personhets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Ja, det er åpenbart at det bare dreier seg om kritikk av lederstil. Ballas lederstil. Ingen personhets.

Sorry at jeg legger på en sånn :ler: , men hvorfor blar du deg tilbake til så mange tidligere skrevet innlegg, når det er så mange nye?

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...