Gå til innhold

Yssen eller Valla?


Tiit

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor du har din sympati i denne saken, og hvor opinionen går nå i kveld, etter Vallas uttalelser i Først og sist.

Jeg støtter Yssen. Her er noe riv ruskende galt i lederstil. Farsken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke satt meg veldig godt inn i saken, fordi jeg synes det er begrenset hvor interessant det er, og fordi det blir bare dritkasting frem og tilbake uansett. Det jo umulig å vite hvem som har mest rett og hvem som lyver (for det må jo tydeligvis en av dem gjøre), det eneste man bedømmer blir jo igrunnen hvem som framstår som mest sympatisk i media.

Så jeg har virkelig ikke peiling. Kanskje de er like ille begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Yssen, som den profilerte personen hun er, ville lyvet på seg trakassering og mobbing. At noe muligens kan ha blitt tolket feil på noen områder kan sikkert være, men jeg kan ikke la være å tro at "noe" må ha foregått.

Gerd-Liv Valla derimot har flere ganger fått kritikk for sin lederstil og personlige væremåte, seinest for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke satt meg så veldig inn i denne saken, men tror nok at sannheten ligger et sted i mellom forklaringene til Yssen og Valla.

Endret av Zari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en kommentar fra en politisk kommentator i God Morgen Norge - Valla opptrer som en fagforeningsleder i denne saken, ikke en personalleder som hun burde ha gjort. Kunne ikke bli mer enig i akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer veldig sterkt på at hun som tidligere leder går så tydelig ut i media med saken, selv om arbeidstaker har gjort det. Hun faller hardt og dypt for min del, og jeg har alltid sett opp til den dama. Hun virker nå hard som flint, og jeg ser og hører ingen ydmykhet. Hvis det noen gang har vært snakk om partipisk, så tror jeg den ligger i handa på LO-lederen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men tror nok at sannheten ligger et sted i mellom forklaringene til Yssen og Valla.

Sier meg enig her. Selv om magefølelsen min heller mer mot Yssen`s forklaringer, så har en sak som regel alltid to sider...

Forøvrig så skal du være rimelig sikker i din sak når du går så sterkt ut mot en så sentral leder som Valla, eller så er du bare stokk dum. Og DET tviler jeg STERKT på at Yssen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ha'kke peiling, for det manglet alternativet ingen av dem.

Noe må ha skjedd internt i LO. For denne konflikten blomstret rimelig kjapt, og disse damene har jobbet sammen før, i Justisdeptet. Jeg tror ingen av dem er skyldfri i denne saken, men som arbeidsgiver har Valla et større ansvar når det gjelder håndteringen av denne saken enn hva Yssen har. Men jeg er skuffet over Yssen som utleverer oppsigelsen sin til media en liten uke etter at hun sa opp. Skulle tro dama var hakket mer profesjonell.

Fint intervju med en konfliktpsykolog ang. saken i VG i dag: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178344,

dette er sakset fra saken:

- De bidrar til konflikten begge to. Man bør ikke gå ut i mediene med interne konflikter, det er i seg selv en veldig destruktiv metode - det forgifter situasjonen ytterligere. De har gjort alle bommerter som er mulige å gjøre i en slik situasjon, sier han til VG Nett.

Andersen har jobbet med konfliktløsing i arbeidslivet i 23 år, og mener det beste for begge ville være å si unnskyld.

- Den som er opptatt av prestisje er ikke sterk, men stiv. Vi har å gjøre med to grepa kvinnfolk som ligner hverandre, det gjør at de krasjer. Konflikter oppstår ikke når folk er ulike, men når de er like, påpeker Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Yssen så klart!

52% av LOs medlemmer støtter Yssens forklaring og 8% støtter V(b)alla

Hmmm, mon tro hvorfor :klø:

Balla er jo et eksempel på hvordan en arbeidsgiver IKKE skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Har aldri hatt sansen for Valla. I denne saken har hun opptrådt usedvanlig klønete og uttalt seg på en måte som ikke er en leder verdig. Av de kommentarene enkelte andre innen organisasjonen har kommet med, enda så diplomatiske noen av de har ordlagt seg, skjønner man jo at Valla har en lederstil som ikke er særlig ålreit.

Hvis det Ingunn Yssen sier stemmer med virkeligheten håper jeg virkelig Valla er ferdig i LO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Enig med deg Bodillen! Hyggelig å se deg igjen (bla.Frysepulver vet hvem jeg var før og du får også vite det selvsagt- bare spør Frysis :klem: )

Hmm, har du sett tråden vedr. her inne på "Aktuelt" "mobbet pga. graviditet"?

Merkelig nok har ingen svart etter mitt nestsiste innlegg der - mon tro hvorfor jeg ikke har sett noen av de ytterst få "Vallastøtterne" svare der!? ;)

Dinamor, ser du leser - hva sier du nå om saken da? ;)

Valla bør vel gå nå. :forvirret:

Edit:endret Valla fra Balla :sjenert:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de opptrer like tåpelig begge to jeg. Krangler som to unger i sandkassa. Slikt har ikke noe å gjøre i pressen, synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Enig med deg Bodillen! Hyggelig å se deg igjen (bla.Frysepulver vet hvem jeg var før og du får også vite det selvsagt- bare spør Frysis  :klem:  )

Ajaj!! Trenger ikke spørre pulver, jeg skjønte det med en gang!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Synes de opptrer like tåpelig begge to jeg. Krangler som to unger i sandkassa. Slikt har ikke noe å gjøre i pressen, synes jeg

Jepp, dette er elendig og flaut spesielt fra Valla sin side!

La dem gjøre opp med gjørmebryting der J.Gahr Støre er dommer ;)

(som det så fint ble nevnt i en annen tråd, etter Anne C.Hærlands utsagn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silmarill
Ajaj!! Trenger ikke spørre pulver, jeg skjønte det med en gang!!  :klem:

Gjorde du??? Vel, du er ikke den første som har gjettet riktig :ler:

Godt å "se" deg Bodillen *smask* og en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så har begge oppført seg heller stupid. Jeg synes dog det er værre å gå til media, enn å forsvare seg i media i etterkant. Jeg foretrekker derfor Valla

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så har begge oppført seg heller stupid. Jeg synes dog det er værre å gå til media, enn å forsvare seg i media i etterkant. Jeg foretrekker derfor Valla

Som om jeg skulle sagt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele saken stinker barnehagementalitet.

"Vrææææl, er du ikke snill nå så sladerer jeg til pappa (media)"

Hvis man har en sak er det naturlig å dra den gjennom rettsapperatet, ikke drive med offentlig skittentøysvask.

Når det er sagt synes jeg Valla har vært klønete også, dog noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...