Gå til innhold

Lille dagbok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maya: Tusen takk for en veldig hyggelig hilsen :D Fastlegen min, som jeg har beholdt fordi han er topp (og har nestn samme sykdom som meg!), bor der hvor mamma bor, og dit skal jeg i helgen... Derfor kan jeg ikke bare ringe! Og så får jeg jernsprøyter til vanlig, siden de jerntablettene jeg har prøvd fører til magevondt...

Hadde venninnen min på besøk igår, og hun foreslo lavt blodsukker, så det skal jeg spørre legen om; eller blodtrykk kanskje!?

Skal også spørre mamma om hva det kan være; hun kan sikkert berolige meg, og hun kommer jo på besøk idag!

Hun skal bli her til i morgen, og i kveld skal vi kikke litt på en utendørs bilde-utstilling. Det blir kos... :D

Ja ja, nå sitter jeg her uten å få sove :-? Jeg er klar over at jeg lever et litt annet liv en de fleste andre voksne mennesker (pleier å sove mye lengre enn dette), men er det nødvendig at andre tar så lite hensyn til det? Svigerfar ringte klokken ti på åtte :o Han skulle bare snakke med Mannen...

Og nå nettopp, mens jeg satt og skrev, ringte jobben til Mannen! Det er jo egentlig greit nok at de ikke kan ta slike hensyn, siden det gjelder jobb og at de ikke kjenner meg så godt, men TO tidlig-telefoner på en dag tar virkelig kaka for meg :evil:

Jeg skulle ha sovet søtt i sengen min akkurat nå... :roll: Jeg er et b-menneske!

:kul: Nå røyker jeg 2 morgenrøyk på trass...

Oops... Det var ikke så lett å bruke tastaturet når man har en røyk i den ene hånda...

Igår var jeg skikkelig flink :rosaengel: Jeg gikk på H&M etter skolen, med de tankene i hodet at hvis jeg fant noe jeg hadde lyst på, skulle jeg bruke de nylig innsatte bsu-pengene mine på det... Men jeg klarte faktisk å ombestemme meg i tide, selv om det var en veldig fin genser... :wink: De pengene kan komme til nytte til mat senere, siden vi har så lite penger for tiden (eller som vanlig :oops: ). Jeg vil bare så gjerne skjemme meg selv bort litt!! Men i mai har vi endelig litt ekstra penger, og DA skal jeg kjøpe no bra sminke, og nye planter til sommeren, solkort og noen nye klær... Gleder meg! JAA!

Tror jeg skal prøve å legge meg litt igjen, jeg, for denne dagen kommer ikke til å bli bra hvis jeg ikke får ordentlig søvn først...

Lille trøtt

Dag 10 (nærmer seg el nå!?)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hei på deg !

Tusen takk for hilsen i dagboken min !

Nå er jeg på prøveren jeg og, så jeg får følge ekstra godt med her inne.

Vi får starte en egen klubb vi da siden alle nesten er i novemberklubben. Noen må jo få barn i desember også. Håper du stiller i den kategorien !

Jeg må nok pent vente og starte januar eller februarklubben. Eller juniklubben for den del. ( er så positiv i dag atte ! )

Klemmer

Gjest Mayamor
Skrevet

Håper du har sovet godt. :kysse:

Nei - i min verden er morgenstund tull i grunn... :ler:

Hverfall enkelte dager... :oops:

Kanskje dette kan gå bra med meg...

Var til legen og jeg har visstnok pådratt meg en kraftig urinveisinfeksjon... :-?

Og noen ganger kunne det føre til småblødninger... :o

Håper at det var det hele...

Nærmer seg el for deg... :hjerter:

Okey du har forbud mot KG en liten stund nå. :fy:

Nå koser du masse med lillenmannen!!! :hjerte::hjerte::hjerte:

Og det er ordre! :oops:

Vil jo bare sammenligne symptomer med alle andre jo... :ler:

Snart kommer du og Hilde og danner baktroppen for graviditetsåret 2003.

Avtale? :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

<<<<<<<<<<<<bli gravid>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Godklem fra Maya30 6+4 :wink:

Skrevet

Tusen takk Maya! Innlegget ditt gjorde meg så glad!

Jeg hadde vekkeklokka på tolv, men sovna ikke før halv tolv, så jeg sov til ett!! Ble litt stressa da jeg endelig sto opp, men nå har jeg fått vasket opp, så nå har jeg igjen kjap-vask på kjøkkengulv og å henge opp litt klær, så maskina blir ledig... Må jo shine litterann når mamma kommer... :D :oops:

Det gikk bedre forrige gang, men denne gangen kan hun jo få se litt hvordan vi har det her til vanlig!? Badet ser ikke ut! Støvet samler seg overalt, og når det blir fuktig i tillegg, så er det ikke bare å støvsuge nemlig...

Hadde forresten en skikkelig ekkel drøm, som endte med at min beste venninne sprang etter meg, og jeg var naken med bare dyne rundt meg(!), og hun ropte "jæ..a h..e, jeg trodde aldri at jeg kunne hate deg så mye!" Til å være 7 mnd gravid, sprang hun veldig fort!

Huff... Jeg er glad for at vi kan treffes i helga, så vi får ordna opp :lol:

(jeg føler ofte at jeg må ordne opp med venninner etter slike drømmer, selv om jeg vet det ikke er virkelighet. Men jeg sitter alltid igjen med en ekkel følelse, så jeg må! :oops: )

Nå får jeg ta "runden" min her inne, så jeg rekker runden i stua før skolen...

Lillen

Dag 10 (nærmer seg el, og nærmer seg langhelg borte fra Mannen... :( )

Skrevet

Nå har mamman min dratt allerede... :cry:

Men jeg ser henne jo på fredag igjen :D :D

Fotoutstillingen igår var virkelig verdt titten; helt fantastiske bilder (Earth from above, Yann Arthus-Bertrand)! Vi fikk kjøpt noen fine postkort også, og en liten plakat (med en kamel-karavane i ørkenen :) ).

Nå sitter jeg her med litt vondt i hodet; kan hende jeg har fått for lite mat eller søvn...!? :(

Menmen, det går vel over! Jeg skal jo på skolen ikveld!

Ellers har jeg en litt dårlig følelse når det gjelder graviditet akkurat nå, særlig etter å ha lest "dårlige tråder" inne på "graviditet". Får litt panikk lissom! :-?

Vi kunne vel til fordel ha ventet et par år med å få barn, men tingen er at vi ikke vil vente... Jeg har aldri vært redd for å "gi slipp" på ting i forhold til graviditet og barn, og det har ikke Mannen heller. Vi føler bare at vi er "klar" nå! (Blir jo selvfølgelig også påvirket av å se gravide venner, og venner med småbarn...) Mannen er ferdig med utdanning om to år, og jeg tror ikke det skal være vanskelig å få seg jobb. Vi har ikke akkurat dårlig økonomi nå heller, men jobben hans vil hvertfall heve den betraktelig. Og to år er ikke lenge til, når man tenker på prøvetid og svangerskap, så jeg synes egentlig det passer bra nå, jeg! :D

Akkurat nå skulle jeg bare ønske at vi ble gravide, for det er jo det jeg vil, så kunne vi bare take it from there! :) uten å fundere no mer på det!

Æsj...dette ble teit! :-?

Det eneste som egentlig får meg til å tvile iblandt, er at vi ikke eier bolig (at vi kun leier ennå)... For det ser ut som at alle andre her inne gjør det!

Men hvis man har en sånn liten tvil; skal man da begynne på piller igjen? Det vil ikke jeg! Jeg vil at vi skal bli gravid!

Æsj...dette ble enda teitere! :-?

Vi fortsetter å prøve :wink: og så ser vi hva som skjer!

Lille teit

Dag 11

Skrevet

heisann - en liten hilsen fra meg.

Jeg har også sett den utstillingen med bilder fra luften. Så den da den var i Oslo i fjor sommer. Veldig flott!

Jeg har også noen postkort derfra. Ørkenbildene er så fltot, beroligende å se på synes jeg (bl.a. det med kamelene).

Ellers; ikek noe nytt frra denne kanten. Har vært sååå mye å gjøre. Fikk ikek kommet meg innpå her i går, og siden det har det jo blitt skrevet en del kjiipe ting inne i forumet.

Jaja - det roer seg sikkert igjen.

Jeg har på følelsen at mensen er på vei, murring og kviser er kommet..

Venter ikm/mensen senest på tirsdag (14 dg. etter EL-utslaget på testen).

Er spent på om mensen vil vise seg. Håper jo ikke det, men utfra at jeg synes alt er som vanlig (på denne tiden i syklusen) så er jeg redd for det..

Ønsker ellers dere lykke til med prøvingen videre. Stå på i EL-perioden og slapp av og nyt tilværelsen!!!

:wink:

PS: Jeg er noen år eldre enn deg og har flest venner på min alder, kun et mindretall av oss har egen leil./bolig. de fleste leier ennå enten de har barn eller ikke.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kjære Lillen !

Det står vel ikke skrevet noe sted at man må eie noen bolig for å få barn ?

Vi fikk to av våre barn i studietiden og vi leide bolig. Gikk helt fint og hverken vi voksne eller barna sliter med varige men.

Leste forresetn et sted at det var derfor så mange "ble for sent ute" til å få barn. Alt skal ligge så til rette. Man skal ha hus, bil, lønn osv osv. Alt skal være perfekt.

Nei, klem til. Personlig synes jeg det er viktigere at dere føler dere klare enn at dere må eie et sted å bo. Den tiden vil komme !

Klemmer

Skrevet

Vel vel... Jeg er vel ikke så bekymret hele tiden da! Det går litt i perioder! :roll: Akkurat nå er jeg positiv, for nå har de som jeg er mest enig med "tatt over", og skriver masse oppmuntrende ting om det å være i etableringsfasen og gravid samtidig :D

Ny dag: Takk for oppmuntringer! Jeg krysser fingrene for ikm'n din; det er jo fult mulig å ha pms selv om man er gravid XXX

Hilde: Det er så deilig når noen støtter meg; det er så beroligende! :D Tusen takk... Og lykke til videre du også!

I morgen tidlig skal jeg dra hjem til mamma, tannlege og legen min... Det kan henne jeg stikker innom dagbøkene i helgen også, men er ikke sikker på hvordan det blir; er så lenge siden jeg har "holdt på med" modem (for det er det mamma har...)

Men jeg klarer vel ikke å holde meg unna, tenker jeg :wink: :oops:

Dette er et flott tilholdssted for meg (og alle dere andre) som ikke kan snakke om dette med så mange ennå :D

Jeg er så glad for at jeg fant dette stedet, og at jeg begynte med dagbok, selv om vi ikke har blitt gravide...ennå!

Kan ikke få takket alle dere jentene her nok, for at jeg får dele tankene mine med dere, og for at jeg får følge med på dere! :D Det er fantastisk befriende å være her; å komme seg bort fra "hverdagen" litt! Den gjensidige responsen, delingen, snillheten og støtten her er så utrolig!

:hoppe: SUPERGIRLS :hoppe:

Nå skal jeg legge meg med Mannen... så får vi se hva denne natten bringer! Jeg håper på en lille-lille!

Kanskje jeg skal pakke ferdig først, da, siden jeg skal veeldig tidlig opp :Gjesp: Gleder meg sånn til å komme "hjem"! Skal møte min gravide bestevenninne også, som jeg ikke har sett på nestn 2 mnd... (det blir masse blitsing med kamera mitt... :wink: Jeg synes gravide kvinner er så vakre!)

Lille takknemlig

Dag 12 (13, siden det er etter midnatt, da... :wink: )

Skrevet

Heisan,

håper du har en koselig helg sammen med mamma'n din!!

Du er vel rundt el- tider du nå, så da krysser jeg fingrene for deg og håper på en lille- lille!! :blunke:

klem til deg!

Skrevet

Klarte hun seg uten kg og lille dagbok?? Neida, selv om det går j.... tregt med modem, så må jeg stikke innom... :oops: :D

Tusen takk for lykkeønskinger, Kipa! :D Jeg ønsker deg også lykke til (jeg glemte å skrive det i boka di, men orker ikke å ta hele turen tilbake pga modemet...)

Ja, det er vel el-tider snart "desverre"... "Desverre" fodi jeg er langt borte fra Mannen, og det går visst ikke ann å sende sædceller i posten...eller per telefon :(

Men... :) ifølge min forrige (og første) syklus, og hvis det tar 14 dager fra el til ikm; så har jeg ikke el før på onsdag, så det er ennå håp, siden jeg drar tilbake til mannen på mandag... Da blir det humping i senga da!

Så vi får håpe at denne syklusen er like lang!

(Han sprøyta jo inn en dose igår også da, og de er jo ingen døgnfluer, så vi får håpe og håpe, til ikm kommer...)

Jeg var hos tannlegen idag, og han var veeldig snill og flink med meg, siden jeg har tannlegeskrekk :D Og så forklarte han en hel del ting som jeg lurte på.

Selv om jeg hadde forventet meg det verste av det verste, så hadde jeg faktisk bare et lite hull, som jeg takla helt greit uten bedøvelse...Jeg er så stolt atte! 8)

Nå har jeg bare litt vondt i munnen fordi han har herja sånn med den...

Men jeg måtte visst begynne med fluor igjen :oops: for å få bukt med den følsomme tanna mi (som jeg må pusse hver gang jeg har spist, fordi den er så ubehagelig...)! Og så anbefalte han faktisk sensodyn (eller hva det nå heter); så det er ikke bare en "tulle-reklame"!

Etterpå var jeg å besøkte min gravide beste venninne i verden! Det var kjempekos!

:D Hun kommer kanskje innom senere ikveld, siden barnefaren skal på jobb...

Det blir vel tv-kveld uansett tenker jeg; med masse sjokolade til :wink:

Jeg skal se meg litt om i restn av forumet nå, men klarer vel ikke å holde meg unna til jeg kommer hjem til adsl, så jeg er vel tilbake iløpet av helgen!

Lille glad

Dag 13

Gjest Mayamor
Skrevet

Du vet at sædcellene kan ligge på lur i 3 døgn (noen sier til og med 5... :o ) - så det er ikke ute med alt håp enda... :wink:

Gå hjem nå og vær kaniner !!! :fy:

Og det er en ordre... :ler:

Klem fra Maya30 7+2 (det går fremover... :hoppe: )

Skrevet

Maya: :D Takk for et koselig oppmuntrende innlegg, som alltid! Ja, det er bare å tviholde på håpet nå! Skal leke kanin i morgen... :wink:

Føler meg litt kvalm idag, men det er i så fall alt alt for tidlig til at det kan være et symptom... :(

Ellers har jeg jo hatt en koselig helg!

Bortsett fra at venninne N fant ut igår at hun er blitt gravid... Og hun har ingen kjæreste; bare en hun har truffet jevnt og trutt i forbindelse med fest! De har alltid brukt prevensjon, men sist, den eneste gangen uten, ble hun altså gravid! Tenk at det kan "klaffe" sånn; med sjelden sex, og bare en gang uten prevensjon!!? Det er helt utrolig... MEN; hun er jo ikke klar for barn; de er ikke sammen, og kjenner hverandre ikke så godt, og livssituasjonen har gjort at hun har tatt det vanskelige valget...abort. Hun har det veldig kjipt akkurat nå... :cry:

Jeg tror hun skjemmes litt over å ha vært "uansvarlig", og gruer seg veldig til legetime...

Så der satt jeg, i går kveld, med mine to gravide gode venninner; ei som snart skal føde, og ei som ikke vil være det; og jeg som prøver og prøver (vel vel, har ikke holdt på så lenge ennå da...så jeg skal ikke klage!) Venninne N vet ikke at vi prøver... Men kanskje jeg skal fortelle det...vet ikke helt hva som er best, jeg! Vi må nok ta oss en ordentlig prat, når alt roer seg litt...

Men vi klarte jo å ha det koselig likevel, vi da!

Vi holdt f ex på å flire oss ihjel av å "leke" med ""gåseøyne"" :lol::lol:

Vi gjorde som Joey i friends, og brukte de "på" helt feile ord, og lo "oss" skakk! "Veldig" morsomt! :lol::lol:

Tror jeg skal gjøre det "flere" ganger! Når jeg møter Mannen i morgen, skal jeg si; Hei, "du"! Jeg har savna deg "så"!

Idag har jeg bare slappa av det meste av tiden, bortsett fra at jeg har gjort noen matte-oppgaver og blitt forbanna på den j.... kalkisen! Jeg hater den :evil: All matte på papiret går helt greit, men med en gang jeg skal gjøre noen på kalkulatoren, går alt galt... Skal visst trenge å være teknisk begavet også nå, for å kunne gjøre matte! :(

Dette er heldigvis siste gang (før påske ihverfall...) at jeg må sitte her med det trege modemet! Gleder meg så masse til å komme hjem til Mann og adsl! :D Det blir braaa!

Og så skal jeg til legen min i morgen, og spørre og grave om litt av hvert, så det blir også braa! Jeg liker legetimer, og han er yndlingslegen min! :)

Skriver mer en annen dag; dette ble jo langt allerede! :-?

"Lillen"

Dag 15 (eller 16 siden det er etter midnatt og leggetid for meg!)

Skrevet

Åhh... Endelig hjemme!

Men så måtte Mannen selvfølgelig rett på jobb, da!! Ja ja, da blir det enda mere forsømt å ta igjen i kveld... Kanin-Mannen min :hjerte:

Men etter jobben hans, skal vi først på en liten visitt til svigers. Svigermor er så søt og snill; hun ringte meg igår, da de var på vei hjem fra Amsterdam(!), og spurte om det var en spesiell parfyme jeg ønsket meg... :D Og det passet så perfekt, for yndlingen min er snart tom (og dessuten flere år gammel, så den lukter ikke lenger slik den skal...) :D Håper bare de fikk tak i den...

Det begynner heldigvis å ordne seg for venninne N nå, for hun fikk god hjelp og støtte da hun ringte AAN før idag, og vi snakket mye på toget! :) Men jeg fikk meg ikke til å fortelle at vi er prøvere...

Nå skal jeg kose meg litt inne på kg, for det er så deilig med adsl igjen, og "mykt"(med mangel på bedre ord) tastatur...

Var forresten hos legen idag, og jeg følte meg så stresset at jeg fikk ikke svar på alt jeg lurte på :-? Men "klumpen" på livmortappen har lissom skrumpet litt inn, så jeg tok ikke gu. Skulle bare si ifra hvis den ble større igjen!

Skal få blodtypen min sendt i posten, så jeg vet om jeg er rhesus negativ... Det sto ingenting på data'n hans om at de hadde sjekket det ved aborten, eller gitt meg noe sprøyte mot antistoffer (eller hva det nå er de gir), så jeg vet ikke jeg! Bare venter på svar...

Nå går jeg!

Lille hjemme

Dag 16

(el har forhåpentligvis ikke vært her allerede, men følte at jeg hadde no lignende el-slim igår :-? Men vet ikke helt hvordan det kjennes ut ennå, da jeg aldri har kjent det før...)

Skrevet

Hei Lillen.

Har lest igjennom hele dagboka di og ville bare si at jeg syns du virker som en toppers jente.

Lykke til med prøvinga!

Klem jente 29.

Skrevet

Oi, et nytt "fjes" for meg! Hei og takk for innlegg; det var virkelig koselig! :D Og takk for lykkeønskinger!

Idag kan jeg endelig slappe ordentlig av... Matteprøven i går gikk helt fantastisk! Den gleder jeg meg til å få igjen :wink:

Etter prøven kom svigermor og hentet meg :D , og vi dro på en liten shoppingtur! Det var kjempekoselig :D

Jeg tenker mye på el for tiden; leter bl a etter el-slim, som jeg ikke "finner"... Det er vel, ifølge min forrige syklus, akkurat ca nå jeg skal ha det. Men lutealfasen (eller hva det nå heter) min vet jeg jo ingenting om! Vi kosa litt mangag, og forhåpentligvis blir det også kos idag :erter: (må bare lære å legge oss før vi er stuuptrøtte... :Gjesp: )!

Tror jeg skal gå å finne meg en matbit nå jeg! Det er vel på tide med frokost; klokken er snart tre... :o

Jeg skriver mere senere (hvis det er noe mer å skrive om); og stikker hvertfall innom, for nå er jeg så spendt på Maya's UL!! Jeg vil ha noen hurra-rop inni boka hennes idag!

Lille spendt

Dag 18

Annonse
Skrevet

*hoppe rundt lillen og sende ut mange bli gravid vibber, har en del av de*

Hei! Har du det bra!?

Jeg har det ganske mye bedre nå, og regner med at jeg kommer innom her litt oftere. Og om tre uker så har jeg også bredbånd hjemme, så da slipper jeg å dra på skolen hele tiden. Skole er kjedelig. Og så er det to

fortsatt 2 mnd igjen til eksamen... Så det går så greit atte.. Jaada.... Pyttsann, kjemi er ENKELT!!! :o

Ellers så er jeg fortsatt gravid.Merker det på trange bukser, vonde pupper (skulle gjerne lagt de fra meg om natten, og jeg som ELSKER å sove på magen...) og tja det er vel stort sett det. Skal ikke klage.

Men nå synes jeg det er på tide at du også blir gravid. Da du fortalte om hun venninnen din som ble gravid på ett treff, så tenkte jeg; kan ikke du bare putte den over i din mage da? Så er hun kvitt den og du fått en?? Jeg syntes det var UTROLIG lurt!!!

Jada, nå skal jeg gå for vi får snart besøk hjemme i den NYE leiligheten som bare er blitt sååååå fin! JIPPI!!!!!!!

Dere får være flinke i sengen da. Jeg mener å huske at vi bare hadde sex en gang den siste tiden før EL, og derfor ble jeg nok litt overrasket da jeg plutselig var gravid. Det var jo ikke meningen at jeg skulle bli det den mnd... Menmen, det får vi bare glemme nå... :kul:

Mange klemmer fra

Magnhild

Skrevet

Takk for hilsener, lillen.

Sier som magnhild, skulle bare putte frøet frs venninnens mage over i din. Tror jeg hadde blitt litt bitter, jeg, hvis en venninne var blitt ufrivillig gravid mens jeg var prøver.

Men det er det jo ingen vits i, for vips så er det en liten en i magen din også. Nemlig!

Skrevet

Magnhild: Ja, jeg har det bra... :D Så fint å høre gode nyheter fra deg, og at du er her igjen! Bra at du slipper å gå på skolen for å skrive snart... Men du må vel på skolen masse uansett, nå som det er eksamenstider snart...!?

Klips: Så du er her fortsatt...! Jeg er ikke bitter i det hele tatt...synes bare synd på hende! Er kanskje bitter fordi noen blir gravid lettere enn andre bare!!

Skulle ønske det var så enkelt som å si VIPS, så er det en liten en hos meg også...kanskje det er så lett; VIPS, VIPS, VIPS!! :lol: (ønsker meg ikke trillinger, altså; prøver bare å tredoble sjansene... :lol: )

Nå må du komme deg på fødestua snart, vennen!

Vi våknet ikke før klokken kvart på to idag...!!! Grunnen er at vi satt oppe så lenge igår, og han ble dermed også altfor trett til å hoppe i høyet... Jeg prøvde, men det var forgjeves; han sovnet før jeg klarte å oppnå noe som helst! :(

Nå MÅ vi være flinke!

Føler at livmortappen er ganske så myk nå, så i løpet av dagen måå det "bli no på meg"! :D Hvis ikke blir jeg forbanna på oss begge, for ikke å ha prøvd nok... Burde jo virkelig benytte oss av at jeg akkurat nå føler meg veldig fruktbar!

Tror jeg skal lage litt frokost-middag til oss snart; så har vi resten av dagen til å gjøre andre ting... Dårlig middagsfantasi nå, så det blir nok taco - atter en gang (vi har det ganske ofte) - men da må vi også ha cola (ingen taco uten cola; jeg mener det!), så jeg får sende han på en liten handletur snart! :wink:

Er ikke så mye å skrive akkurat nå...

Lille fruktbar

Dag 19

Skrevet

:hoho:

Lo så tårene trillet til din lek med Joeys "gåseøyne"..

Det var jo bare så bra :ler:

Lykke til med prøvingen ;)

Håper det ordner seg...

Klem

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...