Gå til innhold

Barn og Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En nybakt mamma hadde fått kritikk for å ha drukket alkohol.

Jeg forsto det slik at det var snakk om litt - et par glass .

Er det mange her inne som mener det samme- at det er uansvarlig å ta et glass vin en kveld hvis barna er hjemme.

Eller feire nyttårsaften med unger og voksene til bords hvor de voksne drikke vin og barna bruk ?

Det blir litt hysterisk- i mine øyne

Godt nyttår by the way

Endret av Madeline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å ta seg et glass eller to sammen med barna tilstede.

Men er imot fyll med barn tilstede.

Selv drikker jeg ingenting når mine barn er tilstede. Jeg kommer fra et alkoholiker hjem så har nok noe med det. Men om mannen min tar seg en øl eller to bryr jeg meg virkelig ikke noe om.

Skrevet

Helt greit for meg, og kommer til å gjøre det selv.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er vokst opp i et hjem med alkoholikere, så her drikkes det ikke med barna hjemme. Har kanskje skjedd en to tre ganger at vi har tatt et glass eller to når de sover.

Jeg synes ingenting om fyll med barn til stedet, men et glass eller to dersom man vet man tåler det synes jeg skal være opp til hver enkelt.

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er noe galt i å drikke noen glass selv om man har barn.

Det jeg kommenterte, var at jeg hadde ikke turt at både mannen og jeg skulle sitte og drikke med ansvaret for en baby og om vi slet med spising, soving etc.

(...) jeg skrev i hvert fall noe sånn som at "mulig jeg er hysterisk, men jeg hadde ikke turt at mannen og jeg drakk når..."

Endret av Madeline
Skrevet (endret)

Er det mange her inne som mener det samme- at det er uansvarlig å ta et glass vin en kveld hvis barna er hjemme.

Eller feire nyttårsaften med unger og voksene til bords hvor de voksne drikke vin og barna bruk ?

Godt nyttår by the way

Jeg synes ikke det er greit at begge foreldre drikker flere øl eller flere glass vin flere kvelder på rad når man har spedbarn i huset.

Spesielt betenkelig synes jeg dette er hvis man har en baby som har problemer med å ta til seg mat og som gråter mye - i tillegg til søvnproblemer.

Om noen velger å droppe amminga for å drikke får være deres egen sak, jeg støtter ikke et sånt valg.

Jeg synes heller ikke noe om at folk klikker fullstendig og skjeller ut andre som synes alkohol og småbarn ikke nødvendigvis er den beste løsningen. Ingen er idiot selv om man velger å ikke drikke alkolhol med småbarn i huset.

Endret av Madeline
Skrevet

Jeg har flere slektninger som er alkoholikere, og en mor som er preget av sin oppvekst med dem. Så derfor hører ikke alkohol med når jeg feirer noe sammen med datteren min.

Om andre finner dette hysterisk så vær så god.

Skrevet

Jeg kan godt ta meg et glass vin til maten selv om ungene er tilstede. Men fyll er aldri aktuelt.

Nyttårsaften er et "unntak". Da rører jeg ikke alkohol i det hele tatt. Det er nok som kan skje,med fulle folk i gatene og raketter i hytt og pine, om man ikke skal ha redusert reaksjonevne i tillegg.....

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Godt nyttår by the way

Helt på trynet i mine øyne når det er snakk om en baby og både mor og far skal drikke.

Ellers må folk gjerne ta seg et glass selvom barna er hjemme.

Endret av Madeline
Skrevet (endret)

I mine øyne får det bli helt opp til det enkelte foreldrepar om man vil ta seg et glass til f.eks maten selv om barna er hjemme. Har vi egentlig noe med hva andre gjør?

Jeg er totalt imot fyll sammen med ungene, men det er forskjell på et glass vin man kan nyte og å drikke seg full.

Endret av Madeline
Skrevet
Jeg er totalt imot fyll sammen med ungene, men det er forskjell på et glass vin man kan nyte og å drikke seg full.

Om begge foreldrene drikker alkohol er ingen av dem kjørbare hvis noe skulle skje med babyen - og det var den problemstillingen som ble reist i saken du ikke vil kommentere (men likevel kommenterer).
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ser vel heller ikke noe galt i å ta seg litt alkohol selv med barn til stedet. Men for å dra inn den diskusjonen det linkes til så kan det jo ha noe med den aktuelle brukerens tidligere utsagn at folk reagerer ekstra kraftig...

Foreldrene mine hadde mange fester da jeg var liten! En av de begrenset alltid alkoholinntaktet selv om de drakk da vi var veldig små, men det finnes faktisk taxi og telefoner i vår verden.... Nå skal jeg ikke si noe om hvorfan jeg selv ville gjort det for jeg har ingen barn.

Skrevet (endret)

Jeg stusser over at det hver gang man diskuterer dette så snakkes det om fyll.

For meg er ikke 2-3 glass fyll og det er det det er snakk om.

Voksene mennesker som deler en flaske vin med barn hjemme.

Vi hadde fest er i går- voksen og barn , eldtste 8 år , minste 1 og et halvt.

Her var det rødvin til maten og sjampis kl 12, tenker jeg drakk ca 4 glass tilsammen i løpet av kvelden.

Er det da noen her inne som mener at jeg er unasvarlig?

Endret av Madeline
Skrevet
Om begge foreldrene drikker alkohol er ingen av dem kjørbare hvis noe skulle skje med babyen -

Det er sant da, men det finnes jo, som andre her har påpekt, både taxi og andre som kan kjøre.

Gjest Nattblomst
Skrevet

Synes det er litt uansvarlig at begge foreldrene drikker når de er alene med barnet. Det ville jeg også ha sagt til en venninne..

Mye kan skje, man vet aldri på forhånd...

Gjest Gjesta
Skrevet

For meg er fyll når man er sanseløs drita, man klarer ikke å gå skikkelig eller snakke tydelig.

så lenge man klarer å følge med hva som skjer og tenke fornuftig ser jeg ingen grunn til at man er uansvarlig.

Skrevet
Om begge foreldrene drikker alkohol er ingen av dem kjørbare hvis noe skulle skje med babyen

So?

Taxi, nabo, ambulanse...

Hva om bilen er på verksted? Hva om ingen av dem har lappen?

Skrevet
Det er sant da, men det finnes jo, som andre her har påpekt, både taxi og andre som kan kjøre.

Og hvor lang tid tar det å få tak i taxi på helligdagene?

Og hvor lang tid tar det å få tak i venner (som er hjemme hos seg selv) til å kjøre?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde fest er i går- voksen og barn , eldtste 8 år , minste 1 og et halvt.

Her var det rødvin til maten og sjampis kl 12, tenker jeg drakk ca 4 glass tilsammen i løpet av kvelden.

Er det da noen her inne som mener at jeg er unasvarlig?

Jeg mener ikke det. Men jeg vet ikke noe om hva de andre drakk. Og jeg ville ikke drukket med en halvannetåring hjemme, hvis den var min og pappaen skulle drikke. Men det er meg. Vi er forskjellige.

Skrevet
Og hvor lang tid tar det å få tak i taxi på helligdagene?

Og hvor lang tid tar det å få tak i venner (som er hjemme hos seg selv) til å kjøre?

Og hva om ingen av den har lappen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...