Midnattsol Skrevet 12. juni 2007 #341 Del Skrevet 12. juni 2007 Håper du har en fin dag og at rødheten har gitt seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 12. juni 2007 #342 Del Skrevet 12. juni 2007 Må innrømme at jeg liker meg best i skyggen, men jeg liker også å få brunfarge.. Vanskelig det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #343 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Tirsdag 12. juni Er ganske fornøyd med den uttellingen, ja, Cata. Ikke for raskt, men ikke stillestående vekt heller. Rødheten er mindre framtredende i dag, heldigvis Midnattsol. Parasollen er en venn i solvarme dager, liv. Og sola skinner videre. Det har ikke vært fullt så varmt i dag, og litt vind har det også vært. Er fornøyd med arbeidsdagen i dag, for jeg fikk besatt en del nøkkelposisjoner på jobben. Så er det på plass før sommerferien. Fikk også etablert et fagteam for en del sammensatte vansker - og det ble godt mottatt av de som ble plukket ut til å være i teamet. To viktige ting på plass med andre ord. Halvdelen hadde kjøpt ny gressklipper i dag, Ikke av typen sitte på, men av typen gå etter. Med den enga vi har nå, vil det ta litt tid å få klippet hele området, men jeg fikk startet i dag. Holdt på så lange det var bensin på tanken, og kom ikke lenger, for Halvdelen fant ut at han og Poden skulle ta seg en tur over grensa, og dermed kom han ikke hjem med bensin. Litt ergelig, for jeg var i godt driv. Og i morgen skal jeg på sommeravslutning med Lillefrøkna, så da for jeg ikke gjort noe. Og gresset bare gror. Det skal bli koselig å være med på sommeravslutningen. Ungene pleier å synge litt og lese noen vers, og så er det loddsalg, grilling og kaker. Så jeg får ikke gjort noe med gresset før torsdag. Det er ikke akkurat drømmejobben for meg, for jeg blir temmelig tett når jeg holder på. Men så er det nakken og armene til Halvdelen da. De tåler ikke at han tar plenen. Får se på det som trim. Endret 12. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 12. juni 2007 #344 Del Skrevet 12. juni 2007 Ingen unger eller nabobarn som kan klippe gresset for en hundrelapp da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 13. juni 2007 #345 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg blir også tett av plenklipping. Heldigvis tar mannen det for det meste. Du får sjekke ut om det er noen som vil tjene en hundrelapp. Mine barn er nok ikke interessert. Må både true og lokke på en gang for å få de til å klippe her. En smule bortskjemte kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #346 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Onsdag 13.juni Det var en ide, liv. Kanskje jeg skal henge opp en lapp på butikken og se om noen undgommer napper. Hei Kers. Mine håpefulle måtte også lokkes og trues til å ta slike oppgaver, men siden ingen av dem bor hjemme, er det lite hjelp å få til slikt nå. I dag var jeg tett da jeg sto opp, og på vei til et møte ble det så ille at jeg måtte stoppe og ta inhalatoren fatt. Lenge siden jeg har vært så tett. Jeg var stort sett på et koordineringsmøe hele dagen. Vi skal jo nedbemanne og det betyr omorganisering, og det må planlegges. Vi kom ganske langt i dag. Vel hjemme satt jeg i gang med plenen igjen - eller rettere - enga, så høyt som gresset har blitt. Jeg holdt på i to timer, men har enda et godt stykke igjen. Det er jo ca 1 mål plen som skal klippes. Men jeg er ferdig med de fleste kroker og kriker, og er ferdig med den delen hvor planter og møbler må flyttes, så jeg har bare rette flater igjen, og det går raskere. I kveld var det sommeravslutning for Lillefrøkna. Jeg grabbet med meg ei jakke i det jeg for ut av døra, og det var lurt, for varmt var det ikke. Sola varmet når den stakk fram, men når den forsvant bak en sky, var vinden kald. Men sommeravslutning ble det, med grilling og ungene i lek. Tok masse lodd - hvor pengene går til klassekassa, men vant ingenting. I morgen skal Halvdelen og jeg være barnevakt for Nurket. Vi må ha ham med oss på jobben - Halvdelen først og jeg etterpå. Det er bare snakk om et par timer, men jeg regner ikke med å være spesielt effektiv den tiden. Men så får jeg jo vist vidunderet fram, da. Endret 17. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juni 2007 #347 Del Skrevet 13. juni 2007 Sett opp en sånn lapp du. Det er ille nok å være normalt tett og snufsete om du ikke skal gå rundt med nesa i gress som virvles opp. Trenger jo ikke provosere allergien hvis det er noen ungdommer som har lyst til å tjene noen kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. juni 2007 #348 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg blir også tett av gressklipping. Balkong uten gress kan anbefales (dog skal det innrømmes at jeg savner bakkekontakt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #349 Del Skrevet 14. juni 2007 Torsdag 14. juni Nå er lapp skrevet og klar til å henges opp på butikken i morgen, Cata. Og plenen - eller enga som den var blitt til, er klippet. Både gressklipperen og jeg hostet en del ganger. Siden gresset var så høyt, må jeg rake også. Liker ikke det, jeg. Men - det må gjøres. Tok plenen rundt huset i ettermiddag, så jeg er vel ferdig med 1/4 av plenen. Får fortsette i morgen. Var hos legen en tur i dag. Måtte ha noen nye resepter. Etterpå møtte jeg Halvdelen. Han hadde hentet Nurket, for Svigerdatter hadde en avtale på morgenen og kunne ikke ta med Nurket. Jeg tok ham med meg på jobben. Og der fikk han jo oppmerksomhet nok. Han ble litt trøtt, for det var sovetid. Så jeg satt ham i bilsetet, og satt det på gulvet under arbeidsbordet. Så gynget jeg bilsetet med foten mens jeg fikk skrevet en 3- 4 brev. Gutta på jobben ble litt imponert, men jeg fortalte dem at damer har det med å kunne gjøre minst to ting samtidig. Hadde Nurket bare et par timer før jeg kjørte ham hjem igjen og forsatte arbeidsdagen etterpå. Og ble kjempeirritert på datasystemet. Hadde skrevet et dokument nesten ferdig da jeg måtte på et møte. Det skulle være et kort møte, så jeg lagret det ikke, og i det jeg skulle skrive de siste linjene, klappet systemet sammen og jeg ble kasta ut. Blæ. Og systemet kom ikke opp igjen heller, så da pakket jeg meg sammen og dro hjem. Nå har Lillepus bestemt seg for at hun vil ligge på fanget mens jeg skriver, så hun ligger på den ene armen min. Ikke lett å få med alle bokstavene da. Og i morgen er det fredag. Da skal Halvdelen kjøpe trampoline. Det skal være bursdagsgave til Lillefrøkna. Hun har nemlig bursdag på lørdag, og den skal feires her. Halvdelen hadde foreslått det og avtalt det med Poden. Jeg fikk greie på det i en bisetning. Mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. juni 2007 #350 Del Skrevet 14. juni 2007 Hehe, snakker om å være effektiv! Ser det for meg. Du virker som en dyktig og effektiv dame du, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #351 Del Skrevet 15. juni 2007 Fredag 15.juni Kan være effektiv, Midnattsol, men har også perioder med null energi og total latskap. Akkurat nå er jeg inne i en perioden med energi og da får jeg gjort litt. Måtte steppe inn i et møte i dag. Det var en ekspertgruppe som skulle legge fram en rapport mm. Egentlig var det ikke mitt felt, men jeg var den eneste som var tilgjengelig, så da satt jeg og hørte på ekspertene. De var mange, men de hadde ikke noe nytt å komme med egentlig, men de var veldig ekspeter, da. Jeg fikk unna en del brev på jobben. Sånne småting som det skal være noe skriflit på. Bare snakk om noen få linjer i hvert brev. Sluttet av litt tidligere i dag, for jeg måtte innom banken en tur. Hjemme skiftet jeg til sommerhageklær og frant fram raka igjen. Ble nesten ferdig med å rake opp gresset etter klippinga. Skulle hatt låve, nå og noen dyr på båsen, for hittill har jeg samlet opp 30 trillebårlass med gress. Har vel en 5 - 10 lass igjen. Halvdelen og Poden kom med trampolina i kveld, så nå står den ferdig montert på plenen, klar til at Lillefrøkna kan hoppe på den i morgen. Da har hun fått oppfylt et av bursdagsønskene sine. Har noen småsaker på lur, i tillegg til trampolina, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. juni 2007 #352 Del Skrevet 16. juni 2007 Håper dere har hatt en vellykket bursdagsfeiring i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #353 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Lørdag 16. juni Jo, bursdagsbarnet var fornøyd med dagen sin, liv. Tok rufs i huset i dag på formiddagen. Må jo gjøres det også. Etterpå dro jeg for å hente Poden med familie. Stakk bare innom butikken en snartur og kjøpte noen sommergaver. Lillefrøkna ble avledet i det vi kom hjem til oss, så hun så ikke trampolinen på plenen. Da vi kom inn, fant hun kortet hengende på døra med en lang snor i, og så nøstet hun seg ut til plenen. Da hun så trampolinen var det slutt på nøstinge. Det gikk i full fart fram og opp og hopp. Inne ventet det flere gaver, og is og brus. Vi hadde to smågaver også - en lommelykt og en kurv med flotte skjell. Hun var ute ganske lenge og hoppet og lekte med de andre lekene hun hadde fått. Og så fikk hun bestemme middagen, så det ble grillmat på oss i dag. Hun fikk to filmer også, og fikk lov til å se den ene, før vi satt fram sjokoladekaka Poden hadde bakt. Halvdelen kjørte dem hjem for en stund siden, og nå har jeg ryddet etter bursdagen, så nå skal jeg slappe av resten av kvelden. I morgen skal jeg på fotballkamp. Er blitt invitert på VIP-tribunen, så det blir middag, en omgang, pause med dessert, og en ny omgang. Kan bli morsomt, det. Endret 17. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. juni 2007 #354 Del Skrevet 17. juni 2007 Hadde du det fint på kamp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #355 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Søndag 17. juni I dag var det grått og vått ute, og ganske kaldt. Sommeren har gjemt seg i dag. Formiddagen gikk i langsomt tempo. Deilig det, Og i ettermiddag var det fotballkamp. Som Vip-er, ble vi geleidet inn til vårt bord, og så kunne vi forsyne oss med maten. Dirkkevarer sto på bordet. Det var en helt grei middag, skinkestek med grønnsaker. Litt sponsorprat var det også, og noen kjente personer å se. I pausen var det kaffe og dessert og noen var heldige og fikk gaver fra hovedsponsoren. Og så var det en bra kamp - for "vi" vant. 3-0. Og vi var heldige og fikk sitteplass slik at jeg ikke hadde noen foran meg. Hjemveien ble et lite mareritt. 12000 mennesker skulle omtrent samme vei - og over en ganske smal bro. Jeg klarte meg bra fordi jeg manøvrerte meg til den ene siden. Da hadde jeg folk tett innpå meg på tre siden, men ingen på den fjerde. Så jeg fokuserte på den siden jeg ikke hadde folk rundt meg, og da gikk det ganske bra. Liker fortsatt ikke å være i en situasjon med mange mennesker Endret 17. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 17. juni 2007 #356 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er kaldt hos meg i dag også Bettie. Laget "mitt" tapte i dag. Jeg bryr meg ikke så mye om fotball, men det er jo moro når det vinner. Så fin måte Lillefrøkna fikk trampolinen på! Hun er nok fornøyd med bursdagen sin, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. juni 2007 #357 Del Skrevet 17. juni 2007 Vi vant vi også. 5-0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2007 #358 Del Skrevet 17. juni 2007 Litt småkaldt på disse kanter også. Skjønner at broer med 12000 mennesker kan gi litt klaustrofobisk følelse ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #359 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Mandag 18. juni Må jo si at fotballdagen var fin når vi vant, Midnattsol. Og laget ditt var ganske overbevisende. Trampolinen ble behørig innviet, Kers. Ikke bare hoppet Lillefrøkna på den, hun tok med seg leker ut og satt oppå den og lekte. Det var som å bevege seg i en menneskestrøm, Cata. Ikke akkurat drømmesituasjon for en med angst. I dag var jeg første kvinne på jobb. Halvdelen skulle ha bilen på verksted på morgenen, så han måtte kjøre meg tidlig. Så da fikk folket nytraktet kaffe da de kom, og jeg hadde rukket å lese gjennom mailene fra fredag. Ellers har jeg lagt grunnlaget for en haug med taler. I morgen skal vi først feire en kollega som blir 50 år - og jeg skal holde en tale. Den er ferdig. På ettermiddagen skal det være en avslutning i en av avdelingene, og da skal det være en tale - av meg. Den er ferdig. Onsdag skal vi ha sommerlunsj - og takke av 5 personer som slutter. Jeg skal holde tale for 3 av dem, så jeg har sjekket personalmappene for å finne noe å bruke - og det har jeg funnet - så det er ferdig. Det er også forventet at jeg takker avdelingene og ansatte for den jobben de har gjort og ønske folket god sommer - selv om ikke alle skal ha ferie enda. Den talen er ikke ferdig, og ikke vet jeg hvilken innfallsvinkel jeg skal velge. Så den talen må jeg mekke i morgen. I det heletatt masse oppgaver hvor jeg virkelig utfordres i forhold til min angst. Jeg kommer sikkert gjennom det (jeg later som jeg tror det) Etter jobben dro jeg til byen for i dag måtte jeg bare få klippet meg. Og klippet ble jeg, så nå er jeg temmelig kort igjen. Sammen med klippen forsvant hårfargen min, så jeg kjøpte meg ny farge og har hatt en god stund med egenpleie på badet. Så nå er jeg både kort og har mørkt hår med rødskjær. Etter klippen og litt formålsløs mysing i butikkene - fant ingenting jeg likte, stakk jeg innom Poden med familie. I dag ble Nurket 5 mnd. gammel. Du verden så fort som tiden går. Jeg hadde kjøpt et hoppeteu og en hoppestrikk til Lillefrøkna, men hun var ikke hjemme. Hun får pakka når hun kommer hjem. Ellers har det vært måle- og veiedag i dag. Hittil har jeg gått ned 4,2 kg, og har mistet 5 cm på livvidden. Er fornøyd med det. Og jeg kjenner på en del av buksene mine at jeg har minket. Jeg mister dem nesten. Hurra. Endret 18. juni 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. juni 2007 #360 Del Skrevet 18. juni 2007 Flinke vi er som minker. Du leder, men jeg er fornøyd bare jeg krymper jeg. Regner med stagnasjon neste uke. Klarer ikke holde regnskapet når jeg er på seminar og i bryllup, men etter det er jeg fit for fight igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå