Gå til innhold

champagne og havregrøt

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Jeg er kristen og kunne godt tilgitt deg å "shoppa en vielse" i kirka - men jeg er veldig enig i synspunktene dine. Føles det ikke riktig å stå foran Gud, så skal man ikke gjøre det. Altfor mange står i kirken og lover noe framfor en Gud de slettes ikke tror på.

Og :klappe: for å stå opp for svigermor! Håper dette forhindrer flere spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Takk for det,jenter.Og takk til deg,pusla. :klem:

Jeg skjønner folk som gifter seg i kirka pga tradisjon og slikt,og vi var jo like ved å velge det alternativet selv,men jo mer jeg tenkte over saken,jo mer feil ble det.Blir veldig feil å høytidelig love noe ovenfor en prest,og en gud vi ikke tror på.

Og nå slutter forhåpentligvis dama å mase. O har jo en samboende søster,så hun kan jo overføre presset dit i stedet. :sjarmor:

Nå skal jeg igang med vaffelrøra.I dag blir det Evelinas havregrynsvafler til dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

...sulten lillelou sitter og skribler...jeg har middagen i ovnen,i dag blir det økologiske svinekoteletter stekt med løk,gulrot og hvitløk,og servet med potetmos og brokkoli. Heeeelt okei hverdagsmat,og det passer meg godt,for jeg er ganske sliten etter å ha vært alene på jobb hele dagen,og etter å ha møtt på tidenes verste rasistkunde,som til og med overgår "Hoa Hottentott"-dama.Argh,jeg blir så oppgitt av hvor dumme og fordomsfulle mennesker kan bli! :frustrert:

Men nå: mat!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Lillelou! Den kyllingen hørtes veeeldig god ut. Men har nesten fått litt sånn.... avsmak? på kylling etter infeksjonen vi fikk i sommer... :sjenert: Synd, for det er så sinnsykt godt i bunn og i grunn!

Jeg skjønner godt valget deres ved å ikke gifte dere i kirka. Men jeg er vel ikke helt objektiv der, siden vi selv ikke er kristne og ikke hadde kirkelig bryllup.

Det jeg blir litt sånn (hakeslipp) over, er at din kommende svigermor spør og maser om dette - det er jo deres valg!

Akkurat der hadde vi det kjempeflott, var ingen som maste eller syntes masse om at vi valgte humanistisk vielse. Ikke før etterpå, da fikk vi mye skryt.

Jeg skjønner også godt at mange velger å gifte seg i kirken ut fra tradisjon, det er jo et utrolig flott bygg å ha som ramme rundt vielsen. Men som deg/dere; det ble helt feil for oss å "love og lyge".

En må jo få lov til å gjøre det en synes er mest riktig i sitt eget bryllup?

Og ja, å forgifte seg er absolutt til å anbefale ;)

Tok tilogmed det uttryket med i talen, jeg :ler: "Ja, nu e vi forgifta!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Svimle :ler::klem:

Forgifta,ja. :ler:

Godt å høre fra noen som har tenkt og valgt likt som oss. :klem: Satser også på at vårt bryllup skal bli en like fin og minneverdig opplevelse som hvilket som helst kirkebryllup.

Håper svigerfrøet er ferdig med gnaginga nå. ;) Eller....hun blir sikkert sjokka igjen når hun oppdager at jeg ikke har tenkt å bytte etternavn. :ler:

Nå sitter jeg og ser på menyen til Sponhuset . Vertshuset Festningen,som drives av de samme menneskene,har en fyldig tapasmeny,og de kan sikkert kjøre samme mat på Sponhuset som på Festningen. Hadde vært deilig med tapas i "luksusutgave" og med for eksempel crème brülèe til dessert... :sikle:

Og rosèvin...og champagne og de lekreste kaker....*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Det er bra,Sunnis. :ler:

Men blir tapas "fint nok" som bryllupsmat? Tror dere noen komme til å reagere på at vi ikke kjører traddismiddag?

*bridezillatanker* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapasen så jo rågod ut. Men du må jo finne ut om de kan ha det på sponhuset. I tillegg må du jo kanskje tenke på hvilke gjester dere får og hva du tror de liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha tapas :hoppe: Sambo får kirkebryllup og jeg får tapas, her har vi allerede begynt å inngå kompromisser ;)

Regner med alle skal finne noe de liker, så får vi heller tipse bestemødrene om hva det kanskje bør holde seg unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Okei,Sunnis. :ler:

Artig å høre at dere også skal ha tapas,Chica! Hos oss kommer ingen bestemødre på dagen (for gamle og svakelige) så de eneste "gamlisene" blir foreldrene våre,og de er egentlig relativt altetende.Elsker tapas begge to,så det blir knall! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for å bryte alle disse tradisjonene og "må ha"-greiene, så jeg heier på tapas. Det er jo kjempegodt og alle finner jo noe de liker!! Tror det blir et knallbryllup jeg, egentlig tror jeg jeg må søke om å få dra i ditt bryllup på studietur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:ler: Hihi,ja kanskje du må ha en studietur til bryllupet vårt,ja,pusla.

Jeg er også totalt imot "må ha"-greier og tadisjoner som er absolutte og ikke kan endres. Det er jo ikke en urgammel seremoni som har innvirkning på kommende års grøde vi skal gjennomføre,tvert imot (selv om "kommende års grøde" i form av skikkelig kulemage ikke akkurat er uønsket :sjenert: ) .

Nå har jeg nettop kommet fra jobb,og om litt under tre timer skal jeg tilbake igjen,for å jobbe den hittil korteste vakta i verden, fra 19.30 til 20.00. :ler:

Hadde det ikke vært for at jeg får betalt noen timer ekstra,hadde jeg garantert sagt nei. Men nå skal jeg steke meg en fetakarbonade (restedeig fra gårsdagens middag med karbonadedeig,chili og feta,og pepper,og hjemmelage hummus og grønnsaker).Litt mat må man ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tapas er sikkert helt helt knall til bryllup! Vi hadde koldtbord, men det bestod av litt utradisjonelle ting som posjert kongekrabbe, blåskjell, marinerte muslinger, en nydelig pastasalat, en fantastisk egge-og skinkesalat +++ Ingen karbonader og kylling med andre ord.

Og vi fikk fantastisk skryt for å ha kjørt utradisjonell middag også. Alle spiste seg ordentlig mette, alle fant noe de likte på bordet.

Så om dere vil ha tapas så tror jeg det vi lvære en positiv overraskelse for gjestene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Åååå,Svimle,det koldtbordet deres hørtes ubeskrivelig digg ut! Jeg blir supersulten her jeg sitter! :sikle:

Nå snør det igjen...og det bare snør og snør og snør,og jeg kan ikke fordra snø- det minner meg på hvor langt unna vi er våren. :sur:

Blæsj! *planlegger å flykte fra Trondheim med tid og stunder*

Jeg har vært flink lou og ryddet,brettet klær og støvsugd,så jeg føler jeg kan ta helg med noenlunde god samvittighet. Skulle slevsagt ha byttet støvsugerpose og støvsugd soverommet også,men jeg får det bare ikke til,og da blir jeg bare sint og sur i stedet .Manglende teknisk innsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, maten var helt fantastisk nydelig! Skal vi se, jeg skal ha menyen her et sted... *lete*

Her var den:

Roastbiff

Grillstekt svinebog med mimosasalat

Langtidsmodnet spekeskinke

Fenalår

Grillete kyllingbiter med karridressing

Pastasalat med kylling

Egge- og skinkesalat

Håndpillede reker med majones

Hvitvins dampet sjøkreps

Ferskvannskreps

Posjert Kongekrabbe

Blåskjell

Kiwimusslinger

Egghalver med rogn

Skagenrøre

Potetsalat

Frisk grønnsaksblanding med vinegrette

Baguetter

Smør

Fantastisk godt var det, aldri sett eller smakt et så fantastisk koldtbord! Har bilde av maten også, hehehe.

God helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Svimle,nå jar jeg trøkka i meg pizza og er egentlig stappmett,men dæsken døtte,nå ble jeg sulten igjen! det der hørtes bare ut som verdens beste koldtbord!Og i Troms! :overrasket: *sjokka, tror ikke foreldrene mine har hørt om kiwimuslinger en gang*

Hadde jeg visst at de mekka så bra mat oppi der for tida så hadde jeg flytta festen nordover i stedet.I stedet får vi bare lite på at den lokale fiske/kjøttbutikken klarer å trylle fram gode skinker og roastbiff. :sjarmor:

Aaaaargh...akutt lyst på grillstekt svinebog med mimosasalat! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...