Gå til innhold

champagne og havregrøt


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Takk,snille jenter som toger og står på i boka mi! :kyss:

Ja,durtens dager er virkelig talte! 1 februar blir en stor dag for både pusla og meg. ;)

Nå har jeg sett på Grand Prix sammen med O, og vi har spist French onion no soup :ler: , som faktisk var veldig godt. Ekstremt mektig,og i bunn og grunn bare et "dagen derpå"-smørbrød for velstående mennesker,men som sagt,veldig godt. :sjarmor:

Nå sitter vi med hvert vårt glass rødvin og ser oppbyggelige program på tv. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest lillelou

:hoho: :hoho: Hva er det for en vinke-galskap som foregår i boka mi? :hoho:

Men det var artig å komme i boka og finne den,da. ;)

Nei,jeg stod ikke opp.Har vært oppe og igang i flere timer,drevet av ryddenazien O og hans prosjekter. Det verste er egentlig at mens disse prosjektene pågår,så ser verden alldeles forjævlig ut...og jeg kommer ikke til med støvsugeren. :sur:

Noen som vil låne en ryddesyk trønder noen dager? Han lager veeeldig god ostekake og perfekt sjokoladefondant,kan lage syke små rim og nei,dere får ikke lov til å kose på han! :tronderbart:

Søsterfrøet kommer på middag,og i dag blir det sitronkylling,namnam! Tenker det også er god mulighet for vafler til dessert. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å lage en vinke-PYRAMIDE da, men pga slett oppfølging fra de andre ble den aldri fullført.

En sånn ryddesyk trønder kunne kommet godt med her egentlig i dagene som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

O er lykkelig uvitende om mine planer...nå går han rundt og smårydder og smiler. :sjenert:

Og jeg har skrubbet komfyren! Vår neste komfyr skal definitivt ikke være av den typen som står på gulvet, her skal det være bare en koketopp,og så en ovn bygget inn i et skap eller noe,for sånn gulvstående er noe herk å vaske. :sur:

Pinny er full av trøkk,og vil ta skiskytterne på tv.En som heter Frode ligger skikkelig dårlig an nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

...og så var det sitronkyllingen:

Jeg tar

* en fersk kylling ( av type Prior gourmetkylling),ca 1.5 kg

* en sitron

* 1 ss havsalt (ca,jeg tar ofte litt mindre)

* 50 gram smør (IKKE margarin)

Skyller kyllingen innvendig og fjerner eventuelt "løsguff" som måtte være inni der.Klapper den tørr utvendig med tørkepapir.Så deler jeg en sitron i to,og den ene halvdelen i båter,som jeg stapper inn i kyllingen,sammen med saltet.Smører kyllingen utvendig med smøret,og slenger den i ovnen,i en ildfast form på 225grader. Steker i 1 time og 15 minutter,ca.Så tar jeg kyllingen ut av forma og legger på fat,og skviser den andre halvdelen av sitronen over,strør på litt havsalt. La kyllingen hvile ca 10 minutter.Så har jeg litt vann i stekeforma og setter den tilbake i ovnen ca 5 minutter, tar den ut,og siler innholdet i forma.Dette bruker jeg som saus.Jeg peier å servere med hjemmelaget potetmos med litt muskatnøtt i tillegg til salt og pepper,og kokte erter(vanlige frosne fra frysedisk).Syns det er perfekt tilbehør-de søte ertene og kyllingen går sammen som hånd i hanske.Potetmos er digg!Er sikkert godt med strimlet gulrot også til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O er lykkelig uvitende om mine planer...nå går han rundt og smårydder og smiler. :sjenert:

Tenk så glad han blir når han finner ut at han kan få lov til å fortsette å rydde et annet sted!!

Og jeg har skrubbet komfyren! Vår neste komfyr skal definitivt ikke være av den typen som står på gulvet, her skal det være bare en koketopp,og så en ovn bygget inn i et skap eller noe,for sånn gulvstående er noe herk å vaske. :sur:

Pinny er full av trøkk,og vil ta skiskytterne på tv.En som heter Frode ligger skikkelig dårlig an nå.

Vi får sånn innebygd komfyr i huset vårt :sjarmor::tunge1:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite oppklarende spørsmål før jeg evt. bestiller: Er det O som rydder, eller setter han folk rundt seg i sving også - for da tror jeg ikke jeg vil ha'n ;) .

*lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er den kyllingen vi fikk da vi var på besøk, så er den SYKT god!!!!!!! Har aldri spist hel kylling med slik andakt og innlevelse før :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite oppklarende spørsmål før jeg evt. bestiller: Er det O som rydder, eller setter han folk rundt seg i sving også - for da tror jeg ikke jeg vil ha'n ;) .

*lat*

En viktig presisering, det der. Jeg trenger forøvrig både en som rydder OG en som får meg til å rydde jeg da, men jeg så for meg at Lillelou ble med som heiagjeng :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

O rydder en god del selv,men styrer også med å organisere andre. :sjenert:

Jeg blir gjerne med som heiagjeng!

Hildis,det er ikke den kyllingen dere fikk, den pleier vi vanligvis å lage på sommeren,og på grillen.Vanvittig god oppskrift,det er det. :sjarmor:

Nå har svigerfrøet vært her,og for øøøøørtifjørtiende gang spurt om vi ikke kunne vurdere kirkebryllup i stedet.Og jeg har servert mine mest tungtveiende grunner mot kirkebryllup,og det er:

* verken jeg eller O er kristne

* det blir meningsløst for oss å motta velsignelse fra en gud vi ikke tror på

* vi synes det er respektløst ovenfor folk som faktisk er kristne,og hvor kirkebygget betyr noe å "shoppe en seremoni" der.

Jeg sa også at jeg skjønte det betyr mye for henne med kirke og velsignelse,men at det er vårt forhold,og det er vi som må leve med det i ettertid. Hun ble en del spakere da. Jeg tror jammen meg det er 7.gangen hun kommer og spør... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...