Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Flott Ayrabeth!

Nå har du jo brukt masse penger på værbestandige klær så det burde vel være motivasjon nok til å komme seg ut uansett vær? ;)

Og tenk på hvor godt det er å komme inn, lage seg en god varm kopp te og et knekkebrød med brunost på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da var vi i gang :)

Har ikke gått så aller verst i dag. Startet dagen med en skive brød med gulost og eple. Lunsjen ble 2 skiver brød med kylling og tomat. Blir ingen middag i dag. Skal på varetelling på med håndballen, og da får vi mat der, sannsynligvis pizza (fått det de siste gangene), så da blir det dagens varme måltid. Tar heller en ekstra brødskive og litt frukt før jeg drar. Måtte forøvrig ha noe å gumle på nå, så da ble det druer...

Enig med deg Ida C, hadde det ikke vært for denne tråden hadde det blitt både sjokolade og annet godt i dag. Har hatt fri fra jobben i dag, og når man sitter hjemme er det veldig lett å gumle i seg alt mulig :forvirret:

Men det skal det være slutt på fra nå av :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Flott Ayrabeth!

Nå har du jo brukt masse penger på værbestandige klær så det burde vel være motivasjon nok til å komme seg ut uansett vær? ;)

Og tenk på hvor godt det er å komme inn, lage seg en god varm kopp te og et knekkebrød med brunost på?

Du har helt rett, når jeg først kommer meg ut er det kjempegodt å komme seg hjem igjen, og jeg får veldig god samvittighet. Nå er jeg også fullt utstyrt med allværsjakke og -bukse og nye sko, så det er jo ikke så ille. Men jeg må likevel tvinge meg selv for å gå ut, og jeg kjenner meg godt nok til å vite at det kan funke i et par uker, og deretter blir det sjeldnere og sjeldnere. Så jeg er avhengig av å kunne trene hjemme på de dagene der jeg bare ikke greier å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips! Rugsprø er veldig lite mat, så man blir fort sulten! Det er ikke mye for kroppen å jobbe med,.. en rugsprø inneholder bare 30 kcal...

Oj, er det ikke mer? Da tror jeg at jeg får satse på rugsprø som mellommåltid isteden! Det er jo så godt!

Da har jeg vært på trening, syklet 5,5 km hver vei, altså 11 km tilsammen. Brukte ca 30 min hver vei, det er endel bakker og mye trafikk. På senteret trente jeg styrke, et helkroppsprogram som tok ca 1 time.

Spiste en banan når jeg kom på treningssenteret, og nå når jeg har kommet hjem har nettopp spist 3 grovebrødskiver med kalkun og med leverpostei.

Jeg har aldri bakt brød før :sjenert: , men jeg ser at det er så mange som skryter av Ingers Rugbrød. Kanskje jeg skulle prøve selv? Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger forslag til trenings musikk. Må få noe nytt inn på i-poden min :)

Og forslag til hjemmetrening :)

Jeg liker å høre på dance når jeg trener, og har nettopp lastet inn Justin Timberlake-MyLove (Paul Oakenfold edit). Denne remixen er bra, også er det litt fart i den.

Har også lastet inn:

My arms keep missing you (husker ikke artist)

4 my people - Missy Elliot

Dolly song - Holly Dolly

Run - Milk Inc.

Love don't let me go - David Guetta vs. The Egg

Party all the time - Sharam

Smack that - Akon+Eminem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orinoco
En :klappe: for deg som trosset uværet!

Takk takk, trosset det på vei hjem og. Jaggu var det godt å skifte til joggebukse da jeg kom inn døra :)

Orinoco: Jeg kjøpte meg et regnsett (bukse og jakke) fra Helly Hansen. Det var på tilbud på G-sport! Førpris var 999 kroner, men det var satt ned til 299 kr! Kjempelett og behagelig kvalitet! Er utrolig fornøyd! Nå kan jeg gå og sykle i møkkavær også!

[snipp]

Nå er jeg skikkelig gira! Dette klarer vi jenter!  :klappe:

Skal sjekke ut det regntøyet, er så kjekt med skikkelig yttertøy i de månedene som kommer. Er kjempeglad jeg fikk meg allværsjakke og goretex sko til bursdagen min ;)

Dette klarer vi ja :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I dag ble middagen spansk gryte med kalkunkjøtt i og rosenkål til middag!

Jeg har vel igjen ca 200 kcal som jeg skal kose meg med litt senere i kveld, må jo få trent litt og damå jeg ha noe mat etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Når spiser dere døgnets siste måltid?

Jeg har hørt noe med at man ikke bør spise etter 8 på kvelden, men jeg vet ikke hvorfor. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nja, det har noe med kroppens system å gjøre, men jeg tror det avhenger litt av døgnrytmen. Jeg legger meg aldri før 01, og da blir det ganske lenge siden siste måltid hvis jeg ikke skal spise etter åtte. Men jeg prøver heller å sette meg en grense på ca kl 22.. Men da er det snakk om et lite lett måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får så dårlig samvittighet av å lese her nå jeg. Dere er jo så flittige alle sammen. Så nå føler meg som den verste latsabben, for jeg har nesten ikke rørt på meg i dag. Er blitt skikkelig forkjøla, så jeg føler ikke for å bevege meg ut i kulda, og har ikke meldt meg inn på treningssenteret ennå etter at jeg har flytta.

Men jeg har vært flink med maten da, 0 trøstespising. Har ikke telt kalorier, men vet fra tidligere slankekurer at jeg holder meg godt under vektklubbens kalorianbefaling.

Noen som har noen råd over øvelser/trim jeg kan ta innendørs eller bør jeg holde meg i ro til kroppen er i fin form igjen?

Ang. døgnets siste måltid så spiser jeg nok det ganske sent. Men det er fordi at jeg som regel er veldig sulten på kvelden, og da får jeg ikke sove hvis jeg ikke spiser litt. Men det er et lite måltid da, en frukt eller et knekkebrød med noe lett pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Takk takk, trosset det på vei hjem og. Jaggu var det godt å skifte til joggebukse da jeg kom inn døra :)

Nå har jeg trosset uværet jeg også. Var så sterk vind at sykkelen holdt på å velte på vei til treningssenteret.

I tillegg ble det en halvtime med ergometersykkel og tredemølle, og en halvtime med pilates.

Nå lager mannen kylligfilet og makaroni til middag. Alt i alt en fin start på et nytt og bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så flinke dere er til å trene!!!

jeg får vel leite frem treningstøyet mitt og dra på treningssenteret i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta
Når spiser dere døgnets siste måltid?

Jeg har hørt noe med at man ikke bør spise etter 8 på kvelden, men jeg vet ikke hvorfor. Noen som vet?

Man skal ikke spise de tre siste timene før man legger seg, fordi forbrenningen er veldig lav når man sover. Maten man spiser rett før man legger seg, legger man dermed mye på seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var jeg igang... Frokosten ble et grovt rundtstykke med lettost. Ikke at det var -så- grovt, får vel lære meg å bake tenker jeg, så jeg får dem skikkelig grove.

Gåturen til jobb var en glatt og våt affære, buksa var gjennomvåt da jeg kom frem :)  Når lønna kommer om 10 dager skal jeg se om jeg finner meg en regnbukse i tynn og lett kvalitet, noen som har tips til en bra en?

Jeg kjøpte meg Bergans Superlett regnbukse i sommer, og den har jeg brukt en del og er veldig fornøyd!! Den er tynn og lett, tar liten plass i sekken og god på! Den er litt høy i livet, så jeg bretter den somregel ned en gang, smak og behag, også er det glidelås og strikk nederst. Har ofte glidlåsen litt oppe så jeg har buksa over skoa... Dessuten har bergans 5 års garanti på fabrikasjonsfeil på klærne sine!!!!!

Prøver og legge med link til buksa...

http://www.bergans.no/sider/start.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare kommer til forsiden, men se på Produkter/Bekledning/Herre (for de kommer kun i unisex-størrelser, og er dermed litt store i størrelsen!!!) så finner du Superlett!

Glemte og si at det også er god bevegelighet i den buksa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, får så dårlig samvittighet av å lese her nå jeg. Dere er jo så flittige alle sammen. Så nå føler meg som den verste latsabben, for jeg har nesten ikke rørt på meg i dag.

Nei sånt må du ikke si! Du skal ikke ha dårlig samvittighet pga det. Du er jo tross alt ikke i form og har vært flink med maten. Det teller masse det og. Stå på!

Da har det blitt fisk til middag i dag, og nå har jeg spist litt mere mango. Har klart å holde meg unna søtsaker i dag. Har flere ganger vært like før jeg ga etter for lysten, men klarte å holde meg. Satse på at søthungeret blir mindre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Grete Roede teller man jo kalorier en skal ha i seg, og har du ikke fått i deg nok når kvelden kommer, så sier de nå at du skal spise uansett hva klokka er og når du legger deg.

Dette fordi man må spise for å opprettholde forbrenningen gjennom natten. Uten mat stopper forbrenningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre du har blitt syk Skya, men som Ida C sier: ikke ha dårlig samvittighet fordi du ikke får rørt så mye på deg mens du er syk, du er jo flink med maten, og det er like viktig det!

Her har det blitt lasagne til middag. Kanskje ikke akkurat det sunneste jeg kunne ha laget, men jeg hadde kjøpt inn alle ingrediensene og nå holdt de på å gå ut på dato. I morgen blir det fisk, og kanskje en time med spinning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av dere som er med i Vektklubb.no? Hvordan synes dere det er, og føler dere at dere får mye ut av det? Sitter og vurderer om jeg skal melde meg inn eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...