Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Da får du det fikset med en gang. Det er jo kjempefin trim å droppe heisen.

Jeg må maile sjefen, og hun må ta det videre med de som er ansvarlig :forvirret: Det tar iallefall to dager siden sjefen har fri i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må maile sjefen, og hun må ta det videre med de som er ansvarlig :forvirret:  Det tar iallefall to dager siden sjefen har fri i dag.

Tenk at det skal være så tungvint å bli sunn da! :overrasket:

Vi har bare to 3 etasjer på jobb, men jeg aldri heisen, uansett hvor tunge beina er. Og trapper og oppoverbakke gir jo også stram rumpe! ;)

Har blitt forkjølet jeg, men skal kle godt på meg å meg en tur ned til sentrum å handle så jeg får fylt opp kjøleskapet med masse sunn mat. Denne uken tror jeg kommer til å bli preget av kylling, fisk og salater. Skal faktisk bli kjempegodt etter all den feite julematen.

Og igår hørte jeg at man egentlig skal vente en uke etter at man er ferdig med all julematen før man veier seg. Man bruker faktisk litt tid på å få all den feite maten ut av systemet, så man er tyngre like etter jula enn man er ei uke etterpå. Kanskje vi får se store fremskritt allerede neste uke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi kan nok anta at de to første ukene gir best resultater både pga et julematen forsvinner ut av systemet og fordi vi sikkert er mest motivert og flinke i starten! Men det er alltid godt med en kickstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orinoco

Så da var jeg igang... Frokosten ble et grovt rundtstykke med lettost. Ikke at det var -så- grovt, får vel lære meg å bake tenker jeg, så jeg får dem skikkelig grove.

Gåturen til jobb var en glatt og våt affære, buksa var gjennomvåt da jeg kom frem :) Når lønna kommer om 10 dager skal jeg se om jeg finner meg en regnbukse i tynn og lett kvalitet, noen som har tips til en bra en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var jeg igang... Frokosten ble et grovt rundtstykke med lettost. Ikke at det var -så- grovt, får vel lære meg å bake tenker jeg, så jeg får dem skikkelig grove.

Gåturen til jobb var en glatt og våt affære, buksa var gjennomvåt da jeg kom frem :)  Når lønna kommer om 10 dager skal jeg se om jeg finner meg en regnbukse i tynn og lett kvalitet, noen som har tips til en bra en?

Jeg har også lyst til å bake mitt eget brød og rundstykker. Så om noen har en oppskrift på dette så mottas det med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orinoco: Jeg kjøpte meg et regnsett (bukse og jakke) fra Helly Hansen. Det var på tilbud på G-sport! Førpris var 999 kroner, men det var satt ned til 299 kr! Kjempelett og behagelig kvalitet! Er utrolig fornøyd! Nå kan jeg gå og sykle i møkkavær også!

Da var jeg også i gang forresten! Frokost bestod av 2 knekkebrød av typen "Rugsprø" med magerost og et glass eplejuice. Nå skal jeg helle på med litt vann før jeg kaster meg på sykkelen og sykler opp til treningssenteret!

Det er dårlig med frukt og grønt her akkurat nå, så jeg skal stikke innom butikken i løpet av dagen også.

Nå er jeg skikkelig gira! Dette klarer vi jenter! :klappe:

Endret av Amygdala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Bare et lite tips! Rugsprø er veldig lite mat, så man blir fort sulten! Det er ikke mye for kroppen å jobbe med,.. en rugsprø inneholder bare 30 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en deilig tråd :)

Føler meg sprek og sunn bare av å lese her jeg, men antageligvis må jeg gjøre en innsats selv også :sjenert:

Men; middagene de siste dagene har bestått av kylling og kalkun og masse deilige grønnsaker. Har blitt helt hekta på paprika - som inneholder masse C-vitamin (mer enn appelsin). Ingenting er som en deilig, sprø paprika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg har også lyst til å bake mitt eget brød og rundstykker. Så om noen har en oppskrift på dette så mottas det med takk!

Ingers rugbrød er grovt og fint! Metter masse!!

Her finner du oppskriften.

Du kan lage den som rundstykker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Det er det samme brødet som jeg spiser det Vampyra. Og i følge Inger kan man spise 5 sånne skiver ila dagen!!! Jeg spiser 2 til frokost og 2 til lunch og så enten en før middag eller litt korn evt etpar knekkebrød til kvelds, avhengig av hvor sen middagen blir. Det brødet er godt, og metter godt også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også igang ;)

Første delmål er å gå ned så mye som mulig frem til begynnelsen av mars. Da må jeg nemlig begynne å prøve brudekjoler og det har jeg ikke lyst til slik jeg er nå.

Regner med å gå ned ganske mye i januar. De siste kiloene har kommet raskt på og skal raskt av med fullstendig endring av hverdagen. Ingen usunne matvarer i huset, ingen kantinemat på jobb og jevnlig trening.

Neste delmål blir å komme ned i ønsket vekt til bryllupet. Med tanke på tilpassing av kjole etc. bør jeg nok ha stabilisert meg rundt 1. august.

Spiser rugbrødet til Godt Brød jeg ;)

Jeg har veiet og målt og registrerer mat og trening på Vektklubben til GR.

Endret av orakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingers rugbrød er kjempe godt . To rugsprø høres for lite ut for meg til frokost. Jeg liker å bruke rugsprø som mellommåltid. Rugsprø med philadelphia light er kjempe godt. Frukt hakket i biter med vannije kesam må dere prøve jenter, det er liksom lørdagsgodt for meg :) Eller kveldsmat.

Min strategi er GR-kosthold med frokost, lunsk, middag og kveldsmat. De dagene jeg trener unner jeg meg et mellomåltid. Jeg skal spise fisk to ganger i uken, min favoritt til fiskemidddag er kokt torsk med wok grønnsaker og ris. og jeg skal trene (noe jeg allerede gjør) men skal satse mer på kondisjon og mindere på yoga. Styrketrening er et must siden økt muskelmasse er det samme som økt forbrenning.

Hva er deres strategi jenter?

Dagens frokost er to skiver brød (60 gram tilsammen) med makrell i tomat. Av alle ting blir middagen juleskinke, som er rester fra i går. 8 januar begynner jeg på GR-aktiv kurs, men jeg kan jo være flink frem til da også. Og jeg skal gå til jobb hver dag (to dager i uken he he ), til skolen får jeg satse på å gå en vei siden jeg vet at jeg ikke kommer til å orke å gå klokken 07.00 om morgen :ler:

Stå på jenter, flinke er dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Da var jeg også i gang!

Fiberknekkebrød til frokost.

Var ute å handlet til jobb-kjøleskapet i dag. Ble bare magre produkter.

Til lunsj ble det to skiver grov-brød. En med Philadelphia Olivenost, salat og paprika. Mager-gulost salat og paprika på den andre.

Til middag blir det pasta med skinke, salat og brød.

Kveldsmat blir to skiver Bakerens Fiberbrød med ett eller annet pålegg.

Noe frukt og grønnsaker til mellommåltid (og ettpar rugsprø).

Forter meg inn på Grete Rode å registrerer nå.

Ps: Var innom sportsbutikken i stad og kikket på Ergometersykkel. Kosta jo bare 1600 for en bra en. Men har også vedlig lyst på en sånn Elliptisk sak- men skal kikke litt rundt før jeg bestemmer meg.

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ja det blir nesten gr på meg, jeg følger vektklubb og det er litt av det samme opplegget.

Jeg holdet meg til 1200 kcal, jeg kan sikkert spise litt mer når jeg trener, men skal prøve å unngå det hvis jeg kan. (har utrolig dårlig forbrenning). Planen er å spise ca hver 3-4 time (frokost, lunsj, mellommåltid, middag og et lite måltid til kvelds men ingen sen kveldsmat).

Og så er det helst en eller annen form for trim 4 dager i uka. Og det innebærer alt fra heftige spinningtimer til en rolig halvtime med pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med en skrikende unge i dag har det vært flere ganger like før jeg skeiet ut i dag. Men jeg har klart å holde meg :) Har spist ei brødskive med rugbrød, rett i koppen suppe og halve mangoen til dessert til lunch. Blir tidlig middag i dag så jeg regner med at dette holder frem til da.

Blir inspirert av å være med i denne tråden. Hadde jeg ikke vært med så hadde jeg nok tydd til "lettvint" løsning til lunch i dag = les sjokolade og kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til alternativer til Ingers rugbrød?

Begynte å spise dette i høst, men jeg tror det rett og slett blir for mye fiber for meg. Magen protesterer iallefall veldig :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Lily:

Magen din vil nok protestere hvis du ikke drikker masse vann ved siden av! Jeg fikk forstoppelse av brødet hvis jeg ikke drakk minimum to liter vann om dagen, helst mer.

Ellers er jo alle typer grovt brød bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Da har jeg vært og kjøpt skritteller, treningsmatte og vanntette gåsko. I går bestilte jeg treningsvideoer, og jeg håper virkelig at de kommer snart. Har planer om å dra på treningsstudioet om en time, men det er virkelig et slit å gå ut når det silregner og blåser ute. Jeg greier ikke å tvinge meg ut hver dag hvis det skal fortsette sånn, men å trene hjemme burde jeg vel greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...