Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Din lating... ;)

Uenig!

jeg har gått masse i dag! Jeg har gått omveier til toalettet, på jobbrundene, tatt trapper overalt istedet for heis og rydda og styra litt her hjemme. Så jeg har vært i mer aktivitet i dag enn vanligvis pleier å være for tiden likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Og hvis ikke muskelknuta forsvinner snart så skal jeg på spa på torsdag og få massasje så da tipper jeg de ordner opp :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

men for å ha sagt det, jeg hadde aldri gått alene i mørket om jeg så var alene på en øde øy. Så mørkeredd er jeg! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Tjaaa ... burde nok vært her jeg også. Har aldri følt meg så feit som jeg gjør nå. Buksene er håpløse å få igjen, ja det meste av klær er faktisk for smått.

Enig, nå er det på tide at størrelsene i butikken holder "mål" for å si det sånn! Alt for små størrelser etter det jeg vanligvis bruker :sur:

Drittbutikker- alle er likedann! Jeg kan umulig ha gått opp............. :sjenert:

Var på vekta i går og den viste feil- igjen!!!!!!! :ler: ååååååååååååååå

Ja,ja, NYTT ÅR - nye tabber sier nå jeg!

Edit: skreveleif

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Søren! jeg glemte helt å kjøpe målebånd i dag!

jaja, det er jo ikke krise enda.. men hadde vært gøy å følge med fra dag en...

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 03.01: 72.6

Notere meg bak øret at jeg må kjøpe meg nytt målebånd siden mannen kasta mitt gamle i søpla.. :forvirret:

På VK har jeg plotta inn at jeg skal ned 6 kg på 9 uker, noe som gir meg et daglig inntak av 1670 kcal. Dette skal jeg greie!

Har allerede innvilget meg selv en mulig utskeielse til helga da. Fyller år og skal kanskje ha fest. Da blir det nok litt alkohol. Men for å gi meg selv lov til det, så skal jeg på spinning minimum to ganger fram til lørdag. Ingenting i livet er gratis. :ler:

Testing av ny skritteller i dag. Den virker veldig overfølsom, så jeg lurer på om den var et bomkjøp.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

Gårsdagens gode start gikk rett vest på varetellinga! Vi fikk som ventet servert pizza og brus, og hvem klarte ikke å holde fingrene fra fatet! :sur::sur::sur:

Ble langt over grensa for hva jeg burde. Så i dag er det gulrøtter, agurk og en brødskive med banan til frokost og to skiver brød med makrell i tomat til lunsj.

Og MASSE vann!!! Har allerede fått i meg en halv liter :)

Drikkinga er faktisk et lite problem.. må jo så ofte på do.. og har ikke tid til det i arbeidstiden. Hmm.. må finne på noe lurt..

Lykke til i dag alle sammen, dette skal vi klare :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

7v8:

Jeg hørte med ei sykepleiervenninne om det var mulig å få lagt inn kateter :ler:

Men er det ikke sånn at det er bare i starten man flyr så mye på do? Eller....

Ellers er skulderen like forbanna vond, og siden jeg ikke har fått nye bankkort får jeg heller ikke kjøpt meg medlemsskap på treningssenteret enda. Hater å bli frastjålet veska!!! :sur:

Men et lite lystpunkt! jeg har blitt lovet hjelp til å leite etter stepmaskina mi i ettermiddag så da får jeg iallefall den! :tommelsmil:

Jeg tror min største "problem" er å ikke veie meg hver eneste dag... jeg er sinnsykt nysgjerrig og utålmodig, så når jeg slanker meg går jeg på vekta hver dag.... Ellers holder det med en til to ganger i uka. Heldigvis er kroppen min ganske stabil og svinger ikke hvis jeg veier meg om morgenen. Den eneste fordelen er at jeg ikke blir dritskuffa dersom jeg ikke har gått ned så mye som forventet en uke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man tisser masse ekstra på starten. For dersom man ikke har drukket særlig vann i det siste og i tillegg spist veldig mye salt, har man vannansamlinger i kroppen. Så når man da begynner å drikke vann vil saltkonsentrasjonen gå ned og kroppen slipper det ekstra vannet. Så man tisser og tisser og tisser. For meg pleier det å vare i bare få dager, da, maks 3. :)

Jeg tror jeg må moderere kaffemålet mitt for i dag. Fortsatt bare halv 10 (nesten), og allerede 2 kopper... :sjenert: Og ikke noe vann... :sjenert::sjenert: Tror jeg skal traske bort og fylle opp vannfalskene nå (pleier å fylle på tre halvlitere om gangen, og da er det utrolig hvor fort det går å drikke 4 liter! :klappe: )

I dag har jeg spist frokost for første gang på en evighet, og jeg kjenner at det gjør underverker for forbrenninga, gitt. Sulten igjen nå!!! Lunsj om *gulp* halvannen time... :overrasket: Kan jeg spise papir for å døyve den verste sulten? :ler:

I kveld tror jeg faktisk at jeg skal komme meg ut på tur. Like mørkeredd som deg, jeg, Vampyra, men må bare. Får ta og låne hodelykt og refleksvest av samboer. Kommer ikke til å gå noen steder det ikke er godt opplyst, men allikevel... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Kan du ikke få med deg samboeren din da? Jeg gikk mye rundt det vannet borte ved deg, men aldri i livet om jeg gikk der etter det ble mørkt, selv med sambo :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tror jeg trenger noen middagstips i dag...

Jeg har kyllingfilet i fryseren som jeg glemte å ta opp (den tiner raskt i kaldt vann), men jeg har nesten ikke noe tilbehør...

Så jeg må i butikken en tur.

Har dere noen tips til tilberedning av kyllingfilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer liker ikke å gå tur. Dessuten tror jeg igrunnen at jeg skal ut og jogge når jeg først skal ut, og det syns han iallefall er helt forferdelig (i tillegg til at han løper fra meg...) Kommer ikke til å bevege meg i nærheten av vannet, nei. Men en runde på gamle ringvei, ned til nærsenteret og opp igjen. Ca en halvtime kjapp jogging - 45 min rask gange (anslagsvis - har aldri testet den runden før).

Vi skal ha kyllingwok i dag. Syns ofte kyllingfilet kan bli litt tørt og kjedelig, men wok er digg! :sikle:

Ingredienser: Kylling, grønnsaker (gulrot, brokkoli, løk, paprika, vannkastanjer etc., evt ferdig wok-blanding), kyllingbuljong, hvitløk, ingefær, chilipasta, soyasaus, nudler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere noen tips til tilberedning av kyllingfilet?

Gni kyllingen inn med hvitløk, salt pg pepper. Stek den i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Som tilbehør kan du ha stekte tomater, de stekes i 20 min på 200 grader og du tar på salt på de først. Serveres sammen med ris. Kjempe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et langt innlegg i går, som på mystisk vis forsvant i det som antakelig er pc'ens eget lille bermudatriangel.

Så her kommer kortversjonen.

Dag 1 startet dårlig siden det eneste spiselige i huset, etter en lang juleferie, var kornmokjeks med brunost. DEt ble frokosten, men etter det gikk det bedre.

Lunsj og middag var hhv nybakt Ingers rugbrød og fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og mager tomatsaus.

Fikk faktisk to trilleturer på tilsammen ca 1,5 time. 1/2 drassende på alle ingrediensene til rurødet, og det må da virkelig betegnes som en styrkeøkt... ;)

Hadde overhodet ikke noe søtsug, og føler meg supermotivert!!

Satser på at dagen i dag blir like grei. ;) Har planer om lang trilletur i dag. Skal prøve å finne en sportsbutikk(bør ikke være umulig i Oslo) for å få kjøpt meg ny treningsbukse (type supertøff modell som gjør at man har lyst til å trene hele tiden) og ny skritteller. Den jeg allerede har, nekter å vise mer enn 58 skritt, og det er en tanke demotiverende.

Når det gjeldet mål og vekt, så har jeg ingen av delen og kommer heller ikke til å skaffe meg det enda. Når jeg føler at jeg kan veie meg uten å få fullstendig noia av resultatetet, så skal jeg gjøre det. Inntil da får jeg gå utfra hva jeg tror jeg veier (som nok med litt margin ikke er så altfor langt fra sannheten).

Antagelig veier jeg i dag rundt 82 kg, målet er 68 kg fordelt på en litt trent kropp.

Første delmål er at jeg føler meg vel med å stille i bikini når jeg skal til syden i april!

(Blei jammen langt alikevel dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Begge forslagene hørtes bra ut! Wok kanskje,... Vi har masse boksmat iallefall!!

Eliza Doalot: Skjønner at den skrittelleren kan virke demotiverende ja :legrine: Men du har vært flink! Trilleturer er knall for da har du motstand!

Jeg håper jeg får min skritteller i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg vil også være med her!

Jeg har inngått en avtale med en venninne om å ikke spise godteri før påske. Det gjelder selvfølgelig brus og potetgull også. Det eneste som er lov er tyggis. Det blir nok tøft, for jeg er så innmari glad i godteri. Jeg spiser godteri 4-5 dager i uka...Men nå er det sluttt!

jeg har lyst til å gå ned 10 kg til sommeren. Et langsiktig mål, men håper jeg klarer det. 1. nyttårsdag ble det en lang trilletur. Igår ble det ikke noe pga av ufyselig vær. Men idag blir det en lang trilletur igjen.

Angående kosthold: middagene er utfordringen her. Jeg synes det er vanskelig å lage sunne middager som alle i familien liker. Men vi skal hvertfal prøve. Salat eller grønnsaker til alle middager, mindre farsemat og fete sauser, mer kylling, svinekjøtt og fisk. Høres ikke det greit ut?

Lykke til med en sunn dag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...