Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dallandra

Nå har jeg etter 2 ryvita med brunost klart å presse dagens opp i 1113 kcal...

Tar med god samvittighet et til da, og husker til i morgen at jeg må putte i meg litt flere sånne snacks ila dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Du verden så fort denne tråden vokser! Men det er jo bra da, for da kan vi virkelig motivere hverandre. Jeg har trillet en rask tur på 45 minutter idag og tror ikke jeg har skeiet ut noen spesielt i kostholdet. Har spist ryvita med magerost, tomatsuppe, kyllingkjøttboller, litt pasta og masse frukt og grønt.

Jeg har bestemt meg for å veie på mandager. Da må jeg nemlig holde meg i skinnet i helgene... ;)

Noen flere mandagsveiere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er dere som har trent eller gått tur i dag :klappe:

Jeg har ikke gjort noe spesielt i dag. Var som sagt på varetelling i går, ikke hjemme før etter midnatt. Og i morgen er det håndballtrening igjen, så da har jeg tatt det med ro med god samvittighet i dag.

Ferdig å bake nå. Det ble muffins. Var på Rema 1000 og der kom jeg over økonomiposer med ferdig blanding. Enkelt og greit å bare blande med olje/smør og vann. Det geniale med muffins, kontra om jeg skulle bakt kake, er at nå lagde jeg kun en til hver, dvs at hvis jeg spiser noen i kveld får ikke alle sammen i morgen. Så jeg må bare holde meg i skinnet :ler::ler::klappe:

Så for å dempe det søtbehovet jeg fikk da jeg lagde de måtte jeg skjære opp litt frukt og ha på en ss vaniljekesam. Utrolig godt :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig å bake nå. Det ble muffins. Var på Rema 1000 og der kom jeg over økonomiposer med ferdig blanding. Enkelt og greit å bare blande med olje/smør og vann.  Det geniale med muffins, kontra om jeg skulle bakt kake, er at nå lagde jeg kun en til hver, dvs at hvis jeg spiser noen i kveld får ikke alle sammen i morgen. Så jeg må bare holde meg i skinnet :ler:  :ler:    :klappe:

Haha, så utrolig smart! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant :)

Gruer meg litt til å dra på treningssenteret jeg.. Har tenkt å dra og registrere meg som medlem imorgen. Men føler meg som en knallrød klump, klønete og ufiks og i det hele tatt... Håper betjeninga er hyggelig iallefall.

Godt det ikke bare er meg som føler sånn! Det er faktisk en av grunnene til at jeg aldri har klart å gjennomføre sånne treningsopplegg. Jeg hater rett og slett de første ukene!

Men nå SKAL det bli annerledes! (Forresten noen som har tips til hva slags saltrening (kondisjon) som er lett å starte med... Sånn at jeg får opp treningsselvtilitten min?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå SKAL det bli annerledes! (Forresten noen som har tips til hva slags saltrening (kondisjon) som er lett å starte med... Sånn at jeg får opp treningsselvtilitten min?)

Hmm, det er sikkert veldig individuelt hva som passer. Jeg synes spinning og step er moro (har ikke trent så veldig mye step da). Jeg eier ikke koordinasjon, så jeg trenger noe uten for mye trinn. Step var helt grusomt den første gangen, jeg stod heelt bakerst og fikk ikke til en dritt, men etter gang nr. 2 og gang nr. 3 ble det myhyye bedre. Da husket jeg noen av trinnene, og merket at jeg ble mye mer sliten (sikkert fordi jeg ikke trengte å konsentrere meg så grønnj**** om å få til trinnene). Også får man jo så lekker rumpe av det vet du! :ler:

Endret av Amygdala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trøste deg med at størstedelen av de nye medlemmene deres føler seg like elendig som deg! :troest:

:ler:

Jeg er ikke alene mener du? Du har vel rett i det. Men man føler seg ikke særlig høy i hatten likevel.. :sjenert:

Godt det ikke bare er meg som føler sånn! Det er faktisk en av grunnene til at jeg aldri har klart å gjennomføre sånne treningsopplegg. Jeg hater rett og slett de første ukene!

Men nå SKAL det bli annerledes! (Forresten noen som har tips til hva slags saltrening (kondisjon) som er lett å starte med... Sånn at jeg får opp treningsselvtilitten min?)

Jeg tenkte å begynne på spinning jeg. Det er jo ikke vanskelig, og frem til jeg er kjent på treningsstudioet og sånn føler jeg meg tryggere på en sykkel enn i en sal med armer og bein fram og tilbake og alle veier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å prøve meg på spinning, ja. Dessuten er nok ikke step noe dårlig forslag, heller. Har danset jazzballetti ørten år (før, altså) så jeg tror det skal gå greit med trinn og sånt.

Så da er det bare å få kvinnet seg opp til å melde seg inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tenkt å foreta noe veiing før om et par uker. Jeg trenger noen uker på å få i gang forbrenninga, og så trenger jeg sikkert noen uker på å forbrenne... men så er ikke jeg så keen på hele veie-greia da. Har ikke vekt en gang. Så får bare veid meg på treningssenteret ;)

Men uansett så er vekta på 70 nå. Så får vi se om en måneds tid.

Har greit å kvele det verste sukkersuget også, bortsett fra i går, da jeg måtte ha en spiseskje nugatti ;)

I morgen blir det mer trening. Om jeg ikke er støl ennå... er faktisk ikke så ille i dag som jeg hadde trodd. Pilates etter trening funker bra på musklene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du regnbukse når det snør da? :klø:

Ja, fordi snøen smelter jo når det kommer på buksen min, og da er det ikke noe behagelig å gå ute :ler:

Men jeg skjønner ikke helt dette med kalorier jeg! Jeg har lest flere steder at kvinner skal ha ca 2500 kalorier per dag. Hvis man spiser veldig mye mindre kalorier får kroppen "sjokk" og begynner å spare på fettet i stedet for å forbrenne det.

Så hvor mange kalorier er det i en grov brødskive med mager hamburgerrygg da? 80-100 kalorier? Hvis jeg teller antall kalorier jeg har spist i dag ligger jeg vel på ca 1800 kalorier. Dette er vel for lite? :klø: Skjønner ikke helt hvordan man grovt skal regne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nei, du har nok misforstått ja! et menneske forbenner igjennomsnitt 2000-2500 kcal i døgnet og får å gå ned i vekt må man innta værre kalorier enn man forbrenner, MEN dersom man spiser får få da stopper forbrenningen (anbefalt inntak er minimum 1000-1200kcal...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå trua på at forbrenninga går ned (når man tar inn mindre kalorier ennfør) uansett jeg da... men uansett om den forholder seg normal, så er det vel bedre å øke forbrenninga, da kan man jo i teorien spise det man vil og likevel gå ned i vekt? ;)

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, skal ha tunga rett i munnen for å følge med på denne tråden her.

Når det gjelder meg og saltrening så liker jeg de timene med intervalltrening jeg, og har da brukt å deltatt på StramOppPuls og StepStyrke, den siste en ganske intens time. Men begge timene er veldig morsomme, for jeg trenger variasjon i treningen min.

Har nettopp flytta, så må gjøre meg kjent med et helt nytt senter i en nesten helt ny kjede. Det er vel en av grunnene til at jeg utsetter å gå ned dit å melde meg inn. Nå som jeg hadde begynt å blitt kjent med de på det gamle senteret og ikke følte meg fullt som dum lengre må jeg starte på nytt.

Men nå er formen bedre og nå er jeg offisielt igang, har gått en tur på 55 minutter og 7000 skritt. :tommel:

Og i morgen skal jeg ta med meg treningstøy på jobb og prøve å få til en økt der m/spinning & styrke.

Vampyra: Når du sier at du skal holde deg til et visst antall kalorier er det etter at du har trukket fra trening eller holder du deg til et visst antall uansett? Jeg har nemlig det problemet at jeg har vanskelig å klare å spise opp kaloriene mine når jeg er i slankemodus. Da spesielt på dager når jeg trener og trekker ifra de. Da får jeg alltid for lite kalorier på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Litt både og, stort sett spiser jeg de ikke opp, men hvis jeg er veldig sulten gjør jeg det med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt både og, stort sett spiser jeg de ikke opp, men hvis jeg er veldig sulten gjør jeg det med god samvittighet!

Vektklubben mener nemlig at jeg skal ha i meg 2000 kalorier, det høres bare så utrolig mye ut! Føler meg ikke på slanker'n i det hele tatt jo, mulig det bare er et luksusproblem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...