Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

jeg går ikke ned etter vektklubb sine beregninger, men det er vel individuelt.

Jeg ville lagt meg litt lavere og sett hvordan kroppen reagerte på det og heller justert etterhvert.

Da gjør jeg det... Veiedag på vektklubb på mandag, så får jeg vel et visst innblikk, så justerer jeg heller etterhvert :) Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fantus

Puh... Det er vanskelig å ikke veie seg hver dag når man er på slankern. Har så lyst til å se resultater med en gang.

Men jeg har klart å fortsette med mellommåltider i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Nå blir jeg så inspirert at jeg skal sjekke timeplaner for nærmeste treningssenter for å se om det er gjennomførbart å få trent noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg så inspirert at jeg skal sjekke timeplaner for nærmeste treningssenter for å se om det er gjennomførbart å få trent noe i det hele tatt.

Så bra! Det er alltid muligheter for å få trent litt :klappe:

You go girl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og trent 1 time på treningssenteret. Jogget i 40 min og trent styrke i 25 min. Utrolig sliten, men veldig deilig å ha gjennomført den første treningsøka på lang tid. Dette skal jeg klare 3 ganger i uken. Det er hvertfall målet mitt.

Nå er det knekkebrød med skinke, paprika og agurk. og et stort glass vann.

Faktisk ganske så godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra
Nå blir jeg så inspirert at jeg skal sjekke timeplaner for nærmeste treningssenter for å se om det er gjennomførbart å få trent noe i det hele tatt.

Så bra! Det er alltid muligheter for å få trent litt  :klappe:

You go girl ;)

Vel. Så lenge jeg hater apparat-trening så er det bare en ting å si om den saken: :tristbla: No such luck.

På den annen side så sparer jeg de kronene og får heller piske meg ut å gå samt bruke pilatesvideoen min. Men ikke i kveld. I kveld er jeg migrenerekonvalesent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Så lenge jeg hater apparat-trening så er det bare en ting å si om den saken: :tristbla: No such luck.

På den annen side så sparer jeg de kronene og får heller piske meg ut å gå samt bruke pilatesvideoen min. Men ikke i kveld. I kveld er jeg migrenerekonvalesent.

Trening trenger jo ikke nødvendigvis å forekomme på et treningssenter! Svøm, sykle, gå, jogg, tren pilates hjemme, da slipper du apparatene hvis det er dem du ikke liker. Ellers kan jeg anbefale frivekter, det er knallmoro å pumpe jern (enten det er med innkjøpte manualer hjemme eller på senter).

EDIT: skriveleif

Endret av Amygdala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Nei, såklart. Trening behøver slettes ikke å foregå på treningssenter. Men jeg synes step og aerobic er gøy og kunne godt tenkt meg sånn trening igjen. Dessverre var ikke min og sentrenes timeplan forenlig. Når det gjelder vekter så synes jeg det er pyton, så hver sin smak. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur før det bærer i seng :sove:

Vært på to timers håndballtrening i dag. Godt å få rørt litt på seg :)

Var ganske flink på jobben i dag i forhold til muffinsene. Da ungene hadde tatt hver sin var det flere igjen, så jeg smakte på en. Og de resterende havnet på arbeidspulten min. Men der klarte jeg ikke å ha de, hadde bare lyst til å spise dem. Så jeg ga de til noen kolleger. Et skritt i riktig retning å ikke spise dem selv :klappe:

Ellers synes jeg at jeg har vært flink med maten i dag. Helt fram til i kveld etter trening. Da var jeg skikkelig sulten, så det gikk ned to brødskiver og en liten tallerken med oppskåret frukt. Ikke at det var så usunt, heller mengden sånn rett før sengetid. Men jeg kjenner meg selv, så hadde jeg ikke spist skikkelig nå, ville jeg våknet i natt, -skrubbsulten og kvalm.

Synes det er utrolig mnotiverende å være her inne, det gjør mye å være flere i samme situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært for mye på jobb til at jeg har kommet i gang med trening hittil. Jeg har derimot skjerpet meg med maten og fulgt GR-meny 2 på 1600 kcal. så å si slavisk. Merker på fordøyelsessystemet at det er bra med sunn mat etter halvannen ukes juleferie med masse snop og kaker.

Jeg har meldt meg på Grete Roede Aktiv-kurs :) Det holder til på treningssenteret mitt så da blir jeg ihvertfall pushet igang med trening kommende mandag. Jeg har aldri gått GR-kurs hvor jeg treffer folk før, har kun tatt internettkurs. Internettkursene funket veldig bra men i sommer, etter halvannet år på slanking var jeg drittlei. I tillegg fikk jeg adskillig mer å gjøre på jobb så i høst har treningen fullstendig sklidd ut og det samme med maten. Nå er jeg motivert for å fortsette igjen, selv om jeg har noen ekstra kilo som må vekk. Litt kjedelig er det å tenke på at jeg var kjempeveltrent og hadde den kondisen i juni i fjor og nå er muskelmasse blitt erstattet av fett og kondisen ikke det den en gang var. Men men, det kan kun gå fremover heretter ;) Når jeg først kommer igang og kommer over den første kneiken med at det er tungt å begynne på nytt så elsker jeg å trene. Når jeg først kommer ned på senteret og igang så tror jeg det skal bli deilig å trene vekter igjen, selv om jeg regner med å bli rimelig støl de første ukene. Å få kondis nok til å løpe skal også bli deilig. Når jeg er i god nok form synes jeg jogging/løping er helt topp kondisjonstrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er en av antijoggerne :ler:

Jeg haaaater jogging! Men det kan komme av at jeg aldri har vært i så god form at det har kjentes som noe annet enn et helvetes pes :sjenert:

Hvem vet, kanskje jeg liker jogging når kondisen går opp og vekta ned?

Jeg har ikke trent i dag, men holdt meg innafor kalorgrensa mi. Og så gikk jeg opp trappene til leiligheten da jeg kom hjem i stad :) Det har faktisk blitt litt lettere allerede! Nå trengte jeg ikke stoppe og trekke pusten i 3 sek før 7 etasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av antijoggerne :ler:

Jeg haaaater jogging! Men det kan komme av at jeg aldri har vært i så god form at det har kjentes som noe annet enn et helvetes pes :sjenert:

Mee too :sjenert: Men i perioder har jeg vært i god form, og da går det bedre. Jogging er en effektiv måte å forbrenne på for du slipper å bruke så mye tid på distansen.

Hvordan trene seg opp? Løp intervall til å begynne med. Dvs.: gå en lang tur, og så løper du bittelittegrann i noen slake nedoverbakker eller flater. Slutt med en gang det blir ubehagelig, fortsett å gå.

Etterhvert øker du hyppigheten og lengden på løpeintervallene. Nå har jeg en lang, seig oppoverbakke som jeg bruker for å tyne kondisen. Noen turer blir det bare ett intervall i bakken, andre ganger klarer jeg flere.

Det ideelle tror jeg er å løpe i 4 minutter, gå i 4, og gjenta hver del 4 ganger. Da får man en drøy halvtimes tur, og maks forbrenning.

Kanskje jeg skal begynne så smått med det imorgen...... idag har jeg kun hatt resitusjon - har vært for støl etter for hard treningsstart. Skal ihvertfall ikke trene styrke imorgen - musklene verker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er vel den eneste med fredagsveinger her inne så da får jeg sjansen til å være først eller sist denne uka, alt ettersom man ser det ;)

Jeg veide i dag 71,3 kg (målet mitt er 65 før slutten av juni, med 68 som delmål før mars). Jeg begynte på 73,6 i oktober så jeg har gått ned et par kilo før jul også.

Denne uka har vært veldig bra så jeg bare fortsetter i samme spor, drikker mye, er i bevegelse og spiser lite og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet alle sammen.

I dag skal jeg på spinning time med pulsklokke. blir gøy å se hvordan det fungerer. Frokosten i dag var en skive rugbrød med banan og en kopp te. Gleder meg til å komme skikkelig i gang på mandag. I dag er jeg utrolig trøtt og sliten, ser frem til seminar på skolen :ler:

Ha en fin fredag alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Da ble det fedonbrød og banan til frokost igjen, så skal jeg straks sykle til 3T og trene litt pilates. Deretter skal jeg til fysioterapi, så kanskje ryggen min fungerer igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser en ganske solid frokost. Merker at det hjelper i forhold til det å klare å la være å sprekke utover dagen hvis man blir utsatt for fristelser.

Jeg spiser en tynn skive rugbrød (30-40 gr) med sild (20-30 gr), ca 150 gr oppskåret frukt og en yoplait 0,1 yoghurt m/müsli og drikker vann til. Det blir litt i overkant av 300 kcal. Litt mer en det GR anbefaler men det funker for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en ganske solid frokost. Merker at det hjelper i forhold til det å klare å la være å sprekke utover dagen hvis man blir utsatt for fristelser.

Jeg spiser en tynn skive rugbrød (30-40 gr) med sild (20-30 gr), ca 150 gr oppskåret frukt og en yoplait 0,1 yoghurt m/müsli og drikker vann til. Det blir litt i overkant av 300 kcal. Litt mer en det GR anbefaler men det funker for meg ;)

Hvor skal du gå på GR-aktiv? I Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en ganske solid frokost. Merker at det hjelper i forhold til det å klare å la være å sprekke utover dagen hvis man blir utsatt for fristelser.

Jeg spiser en tynn skive rugbrød (30-40 gr) med sild (20-30 gr), ca 150 gr oppskåret frukt og en yoplait 0,1 yoghurt m/müsli og drikker vann til. Det blir litt i overkant av 300 kcal. Litt mer en det GR anbefaler men det funker for meg ;)

En solid frokost er et must for meg også! Ellers er det ikke snakk om å holde ut til lunsj!

I går trente jeg en time pilates. Merker det godt på musklene i dag, så det hadde nok sin effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på senteret og trent 45 min styrketrening, kjempedeilig måte å starte dagen på! Nå har jeg laget meg en deilig omelett med tomater og kokt skinke som jeg skal spise. Det ble visst en litt tidlig lunch i dag, men jeg må ha i meg litt proteiner nå etter at jeg har trent.

Det er så motiverende å høre hvor flinke dere er med maten og treningen!

Jeg hadde litt vondt i en muskel mellom skulderbladene i dag tidlig, men det hjalp godt å få gjennomsirkulert den litt med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...