Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Ja mandager er iallefall veiedag for de fleste av oss Miracl3.

Tenk nå er vi egentlig i gang med første offisielle slankedag! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg i gang med nytt år, nye muligheter - og forhåpentligvis en ny slank kropp :)

Etter å ha fortært uante mengder med både potetgull og sjokolade i går (var enormt fyllesyk), er jeg nå i gang med en slankere hverdag.

Jippi! :hoppe:

Jeg både gruer meg og gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Da var vi igang da jenter!! :klappe:

Jeg startet dagen med en grov skive rugbrød med leverpostei på, og nå koser jeg meg med en klementin!

Klementiner er kalorifattige og kjempegode, selv om jeg tviler litt på at vektklubb har riktig vekt pr stk... Jeg veide 3 stk og de veide 350 gram med skall, men vektklubb mener at en veier 53 gram... Jeg tviler på at skallet veier så mye? :klø:

Dagens plan er å drikke masse vann når jeg blir fysen, og blir det for ille får jeg ty til pepsi max. Jeg har planer om å gå en del på bygget her idag for å få igang litt bevegelse! Og hvis jeg finner stepmaskina og dvd'ene mine tror jeg at jeg skal ta en en runde på den og en halvtime pilates etterpå.

edit: Så forresten at vekta hadde økt med enda en halvkg i dag tidlig, men jeg håper det er mensen som har skylda :sjenert:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang jenter!!!

Vi har vært bortreist til i dag tidlig så jeg fikk ikke veid meg verken i går eller i dag, skal gjøre det i morgen. MEN jeg vet at vekta har økt i julen :forvirret::forvirret: Merker at klærene strammer mer og magen er større :(

Nå har jeg spist par knekkebrød med makrell til frokost og til middag skal vi ha ovnsbakt laks :sikle:

Har en del snop i huset, og en del kaker, men vi får besøk i dag så jeg regner med at kakene blir spist opp da (jeg skal holde meg unna :sjarmor: ) Snopet har jeg lagt i en pose og lagt vekk så jeg ikke ser det.

Denne uken har jeg ikke mulighet til å komme meg ut på tur, så jeg skal satse på å klare å gå ned noen gram ved hjelp av kostholdet.

Vampyra jeg skal skaffe meg skritteller til uka jeg og, for da skal jeg begynne med trilleturer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg får ikke skrittelleren min i dag :sur:

Sjefen har tatt seg fri og da får jeg ikke julegaven før tidligst i morgen. Søren og, da forsvinner jo hele gleden av å labbe rundt på dette bygget...

Men jeg skal ut å gå litt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere skrittellere her inne? kanskje det er litt gøy og motiverende å fortelle hvor mange skritt man går om dagen?

Jeg fikk skritteller i julegave, og den bruker jeg hver dag. Tenkte å sette en minimumsgrense for antall skritt jeg skal gå hver dag. Så på dager der jeg er i mindre aktivitet så MÅ jeg ta en tur ut på kvelden for å nå denne grensen. Men jeg vet ikke hva som er et overkommelig mål?

Var inne å så på denne skritteller-tråden her inne, men der går jo alle så utrolig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Tja, hvor mye går du på en vanlig dag da?

Kan du ikke sette deg som mål å gå like mange skritt ekstra som du bruker på en halvtimes eller times tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvor mye går du på en vanlig dag da?

Kan du ikke sette deg som mål å gå like mange skritt ekstra som du bruker på en halvtimes eller times tur?

Jeg vet ikke, for i jula så har det ikke vært vanlig dager. Da har jeg kun gått 1000-2000 skritt, og da som oftest til og fra matbord.

Men innbiller meg at jeg har hørt at 10 000 skritt er 7 km, uten at jeg blir noen klokere av det. Kanskje jeg skal bruke denne uken som en prøveuke. På jobb igår gikk jeg iallefall nesten 6000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/1-07

Høyde 1.66

Vekt 61,7

Midje (navle) 83,5 ( :grine::frustrert: ) Det er riktignok "bare" 81,5 2 cm over navlen.

Hovedmål: 55 - 56 kilo før sommeren - og stabilt over sommere (noe som antagelig vil være det vanskeligste)

Delmål 1:

60 kilo 15. januar (disse to første kiloene kommer til å gå greit)

Delmål 2:

58 kilo 15. februar (Her gir jeg megselv litt tid, for jeg vet at det kommer til å knipe)

Delmål 3:

57 kilo 15. mars (dette blir tøft, for på dette tidspunktet kommer jeg til å begynne å bli fornøyd med meg selv, og dermed slappere med prinsippene......)

Jeg henger meg på her hvis tråden forblir seriøs. For meg har det fullstendig sklidd ut hva gjelder mat og trening det siste halve året og de siste månedene spesielt. Først og fremst pga jobb, men nå skal trening langt opp på prioriteringslisten igjen :)

Samme her :sjenert:

Vampyra legger du meg til listen oxo....

Så er det bare å motivere seg jenter!!!

Det verste etter alt dette jule gottet er at man blir såååå

sukker avhengig!!! :frustrert:

Samme her :sjenert::sjenert:

Jeg startet beinhart ved midnatt nyttårsaften, og merket sukkerabstinensen ekstremt allerede i går. Har en teori om at det er fordi jeg har hatt så ekstremt høyt sukkerinntak i jula (noe midjemålet mitt bekrefter.....)

Gårsdagen ble fullstendig ødelagt av hodepinen som kommer av sukkerabstinensen, men allerede idag er jeg mye bedre.

Ikke bli skremt av at jeg skriver dere opp, men jeg gjør det mest for å få litt oversikt sidenv i har blitt så mange, og for at det skal forplikte litt.

(Dere kan naturligvis be meg fjerne dere fra lista hvis dere ønsker det)

Fint å være litt streng, helt enig i at vi bør ha en seriøs tråd. Alt for mange tråder sklir ut, og så bare trøster vi hverandre når vi sprekker, istedet for å være strenge.

Mitt ultimate tips for motivering: Igår tok jeg på meg min nyinnkjøpte, sorte, smale bukse.... Den ble kjøpt i høst og passet akkurat såvidt (med litt godvilje) - nå ser den bare helt forj**** ut (eller kanskje det ikke er buksa...?) Fettet tytter over kanten, den er tilogmed for trang i leggene!

Vel: jeg fikk kjæresten til å ta bilde av meg i den buksa og BH - forfra, fra siden og bakfra. Han ba på sine knær om å få slippe ("du kommer til å synes det er så fælt"). Vel, det ser fælt ut - og det bildet tenker jeg på hver gang jeg får lyst på sjokolade.

Planen er selvfølgelig å ta tilsvarende bilde hver søndag fremover - i den samme buksa. Hvis jeg får til å legge ut bilder, så håper jeg at jeg skal kunne legge ut "før" og "etter" bilder til sommeren - det er også en motivasjon :) .....for da bør jo "etter"-bildene se noe bedre ut, ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg vet ikke, for i jula så har det ikke vært vanlig dager. Da har jeg kun gått 1000-2000 skritt, og da som oftest til og fra matbord.

Men innbiller meg at jeg har hørt at 10 000 skritt er 7 km, uten at jeg blir noen klokere av det. Kanskje jeg skal bruke denne uken som en prøveuke. På jobb igår gikk jeg iallefall nesten 6000 skritt.

Ja det hørtes lurt ut! regn ut hva du gjennomsnittlig går på en uke uten turgåing. Så går du en times tur og ser hvor mange skritt det blir. Hvis du passer på å gå en ekstra halvtime eller time hver dag skal du se det gir resultater ved siden av et sunt kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål etter en fryktelig usunn og stillesittende jul:

Høyde: 1.76

Vekt: 75

Midjemål: 79

Delmål 1: 1/3-07: 72 kg

Sluttmål: 1/6-07: 70 kg

Ellers er det egentlige målet å gå ned en klesstørrelse til - fra 42 til 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Twigi: Det buksebildetrikset var kjempelurt!!!

Tror jammen jeg skal ta på meg en ny bukse jeg også kjøpte i høst som da var litt liten...Da veide jeg riktignok 5 kg mindre enn nå, og den var litt i trangeste laget. Tipper den sitter fint om 8 kg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg tok heisen opp til sjefens kontor for å levere timelister i stad, og da jeg skulle ned kom jeg på at jeg burde jo ta trappa de 7 etasjene! Men tror dere ikke adgangskortet var sperret inn i trappeoppgangen da!! :overrasket:

Så da måtte jeg ta heisen... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta
De aller fleste sportsbutikker har vel, men de er kanskje litt dyre? Clas olson har garantert!

Fant ut at de har en på en sportsbutikk nå, så skal nok ta meg en tur dit. Det er bare litt langt dit i dette været, men jeg kan vel ikke la det stoppe meg. Det er bare 3 min å gå til Clas, men den de har der har kommet veldig dårlig ut i test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok heisen opp til sjefens kontor for å levere timelister i stad, og da jeg skulle ned kom jeg på at jeg burde jo ta trappa de 7 etasjene! Men tror dere ikke adgangskortet var sperret inn i trappeoppgangen da!! :overrasket:

Så da måtte jeg ta heisen... :sur:

Da får du det fikset med en gang. Det er jo kjempefin trim å droppe heisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Foreløpig går det strålende i matveien. Ikke så mye å skryte av etter å ha vært våken i 3 timer, men en god frokost har nok hatt en god virkning!

Må si jeg gruer meg til kvelden for det er da sukkersuget er værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...