Gå til innhold

Nytt år nye muligheter!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og hvor mye skal du gå ned over hvor lang tid? Og hvor mye veier du nå?

Veier 78,3 og skal ned i 70 før midten av mars (Edit: 26. mars).

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

dvs... 8 kg på 13 uker ca...

Hmm... da må du ha et underskudd på 4200 kcal i uka... (ca)

Jeg synes kanskje 2000 er i overkant mye ja, tror jeg ville lagt meg en del lavere, og heller økt hvis du ser at du går ned fortere enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvs... 8 kg på 13 uker ca...

Hmm... da må du ha et underskudd på 4200 kcal i uka... (ca)

Jeg synes kanskje 2000 er i overkant mye ja, tror jeg ville lagt meg en del lavere, og heller økt hvis du ser at du går ned fortere enn planlagt.

Det var det jeg trodde, går jeg ned fortere enn planlagt så er jo det bare bonus! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, sånn er det, her er jeg!

Satt her og leste og ble så imponert over hvor flinke dere er, og fant ut at jeg også vil være flink, så i morgen den dag skal jeg ned og kjøpe meg en skritteller!

Jeg vil:

*Bli flinkere til å bruke de ressursene jeg har her hjemme til å lage sunn og god mat, ikke alt dette halvfabrikatdritet.

*Jeg har fantastiske omgivelser rundt meg med masse skog og godt brukte stier, bikkjer som elsker å bevege seg, og både sko og klær som holder ute vann og vind. En sykkel som støver ned står uti her også, makan til tull at jeg ikke skal benytte meg av det! :forvirret:

Jeg er ikke så opptatt av kilo og centimeter egentlig, jeg har slitt med mitt tidligere, og vet at vekt er dumt av meg å begynne med, så det må jeg la være. Det jeg er opptatt av nå er å komme inn i alt det fine tøyet mitt som ligger bakerst i skapet, og ikke minst kjenne meg komfortabel med kroppen min :)

Jeg skal:

*bevege meg mer

*spise jevne måltider, og ikke to porsjoner per dag sånn som nå.

*spise minimale mengder snop og begrenset til helgene evt.

*ikke bake kaker som er så greie å ha i frysa...

*erstatte cola(jeps er cocacoliker deluxe) med annet drikke, litt vann(store mengder blir jeg kvalm av), eplejuice og sunnere alternativer.

Tror jeg sier meg fornøyd med det jeg, sånn til å begynne med i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Jeg husker da jeg meldte meg inn hos GR og skulle finne ut av dette her med daglige kcal, og sånt, så ble jeg så forvirra, og ville bare gi opp. Jeg kom meg inn i det tilslutt, og det var egentlig ganske lett.

Men, da kom sjokket, jeg skulle jo spise så mye.. 1600 kcal for dagen, og det var for å slanke seg.

Jeg klarte det etterhvert, hadde noen mellommåltider, og tok litt ekstra pålegg på.

Og jeg spiser ca 1500-1600 kcal for dagen uavhengig om jeg trener eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fantus

Ferdig å bake nå. Det ble muffins. Var på Rema 1000 og der kom jeg over økonomiposer med ferdig blanding. Enkelt og greit å bare blande med olje/smør og vann.  Det geniale med muffins, kontra om jeg skulle bakt kake, er at nå lagde jeg kun en til hver, dvs at hvis jeg spiser noen i kveld får ikke alle sammen i morgen. Så jeg må bare holde meg i skinnet :ler:  :ler:    :klappe:

Så for å dempe det søtbehovet jeg fikk da jeg lagde de måtte jeg skjære opp litt frukt og ha på en ss vaniljekesam. Utrolig godt  :smile:

Smart muffinstriks ;) Og vaniljekesam og frukt er fint mot søtsug.

Så hvor mange kalorier er det i en grov brødskive med mager hamburgerrygg da? 80-100 kalorier?      Hvis jeg teller antall kalorier jeg har spist i dag ligger jeg vel på ca 1800 kalorier. Dette er vel for lite?  :klø: Skjønner ikke helt hvordan man grovt skal regne det ut?

Ja, det er omtrent 80-100 kalorier i grovbrød med hamburgerrygg. Ca 1800 kalorier syns jeg høres ok ut jeg. Passe lite til å ikke gå for fort ned i vekt og passe mye til at man ikke blir kjempesulten hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det med kalorier tror jeg er litt individuelt. Jeg kan ikke spise så mye som vektklubb sier for da går jeg ikke ned i det hele tatt. (prøvde i 2 mnd i fjor) Jeg må ligge helst under 1200 kcal, om dagen med max to dager med ca 1500 kcal i uka for å gå ned i underkant av en kg.

Prøv dere frem litt, og finn ut hva som passer best for deg! :)

Og velkommen til Vimse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Å gurimalla det gjør jeg også Honey!!

:overrasket:

Jeg har etterhvert skrevet ned de som har meldt sin interesse (de aller fleste iallefall) og vi nærmer oss 30 stk!! :overrasket:

Det hadde jeg aldri trodd! Jeg håper virkelig at vi er like mange som holder på om en stund! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper virkelig jeg også, for det var skikkelig motiverende å lese disse sidene før jeg skrev mitt innlegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Men jeg er forferdelig sulten i dag!! :forvirret:

har så lyst på mat, men ligger mellom 1200 og 1300 kcal så jeg vil ikke spise mer...

Burde vel legge meg så forsvinner det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er forferdelig sulten i dag!! :forvirret:

har så lyst på mat, men ligger mellom 1200 og 1300 kcal så jeg vil ikke spise mer...

Burde vel legge meg så forsvinner det :sjenert:

Er du sikker på at det er bra å gå sulten? Jeg synes "alle" tar til orde for hyppige, men små og sunne, måltider, slik at du ikke går sulten, men stimulerer forbrenningen. Er man sulten, så går forbrenningen ned. Er det ikke sånn?

Men på den annen side - jeg vet selv at de periodene jeg går ned, er de periodene hvor jeg tillater meg å være litt sulten uten at det er krise. (Sitte på toget hjem uten sjokolade, fordi jeg vet at jeg overlever likevel.... :sjenert: )

Ja,ja. Jeg teller overhodet ikke kalorier. Har veldig mye tro på South Beach, men vet også at det stiller endel krav til de to ukene jeg skal gå på fase en - det funker dårlig i stressende jobb-perioder. Så nå kjører jeg en moderert fase 2, med minimalt med raske karbs, men mer grønnsaker, mye fisk og rent kjøtt, hyppige måltider, og små yoghurter, knekkebrød, skinke og ost etc til mellommåltider.

Vekten er stabil. Veide 61,7 mandag morgen, idag 61,5. Har trent hardt både igår og idag, både styrke og kondisjon, så dette begynner bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg tror nok det er mest en overgangsfase for meg disse to første ukene. Jeg må bare venne kroppen til det nye inntaket så går sulten over.

Jeg spiser ofte, lite og sunt som man skal, men stopper når kalorikvota sier stopp. Da får jeg finne et annet alternativ som ofte er vann, te, kaffe eller å legge seg for natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nå har jeg også fått muskelknute ved skulderbladet, så jeg får ikke sove. Vurderer å ringe legen i morgen, for det er utrolig vondt.

Var ganske flink i dag også, gikk tur på 1 time og 10 min, og prøvde å spise ofte og sunt. Prøver å legge inn hva jeg spiser på vektklubben.no, men synes det er veldig vanskelig med middager og sånt. Jeg aner ikke hvor mye ting veier, og synes det er litt få matvarer og retter. Det blir også vanskelig å legge inn porsjoner, når jeg har spist f.eks 1 1/2 porsjon. :forvirret:

Vgs vektklubb er vel bedre, men synes det er litt dyrt. Det ser i hvert fall ut til at jeg spiser ca 1200 kcal/dag, men jeg synes det virker litt lite. Jeg spiser jo helt normalt, bortsett fra at jeg ikke får i meg noe godis eller noe usunt.

Har planer om å kjøpe meg en kjøkkenvekt snart i hvert fall, så det blir litt lettere å vite vekten på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i gang med en av de verste dagene: de jeg er på jobb. Det er lange dager der jeg må spise flere måltider enn vanlig, da jeg står opp kl 5 og ikke er i seng før utpå natta en gang. Så etterpå må jeg dra på butikken og kjøpe inn masse grønnsaker som jeg kan knaske mellom måltidene og mellommåltidene.

Og kommer søtsuget så skal jeg prøve ut Vaniljekesam m/frukt, høres utrolig godt ut. :sikle:

Jeg kan også gå på vekta hver morgen, men har funnet ut at det er lite vits i det. Derfor har jeg lagt ned veieforbud på alle andre dager enn mandager. Gleder meg til mandag allerede! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flinke dere er alle sammen :klappe: Hos meg går det overraskende bra. Spiser sunt og holder meg unna snop. Tre dager uten snop er leeeenge for min del, så jeg er litt stolt av meg selv der ja :)

I går hadde jeg litt kalorier til gode så jeg unnet meg en caffe mocca, med bittelitt sjokolade i da jeg var på cafe.

Gleder meg til mandag for å se resultatet.

Skya : det er nok lurt å kjøpe litt grønnsaker å knaske på ja. Du kan jo også skjære opp frukt hjemme og ha det med på jobben i en boks. Jeg er ihvertfall sånn at jeg har mer lyst på både frukt og grønnsaker når det er oppskjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 2 overstått :klappe:

1355 kcal i går, fornøyd med det selvom jeg helst vil under 1300. Men jeg sliter med at jeg er så sulten, så da tenker jeg at det er bedre å spise litt mer nå i begynnelsen slik at kropp og ikke minst mave kan vende seg til litt mindre mat.

Og så er jeg veldig stolt over at jeg klarer å slanke meg til tross for at jeg egentlig er ganske nedfor om dagen.. Fikk en veldig dårlig nyhet i romjula og min instinktive måte å takle triste ting på, er å spise. Jeg er en typisk trøstespiser :sjenert: Men det har jeg altså klart å la være denne gang.

Synes jeg fortjener litt ros for det, eller hva?

Helga blir min første store utfordring. Vi skal på hyttetur med et vennepar og da blir det alltid altfor mye mat.. (Hvorfor må mat og kos henge sånn sammen? sukk..) Noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan overleve helga??

Jeg veide meg i dag morges. Litt juks, jeg vet.. Men jeg hadde allerede gått ned 700 g!! På 2 dager. Hurra!! Regner med at det meste er vann, men likevel.. En bra start.

Endret av Gummi Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 2 overstått  :klappe:

1355 kcal i går, fornøyd med det selvom jeg helst vil under 1300. Men jeg sliter med at jeg er så sulten, så da tenker jeg at det er bedre å spise litt mer nå i begynnelsen slik at kropp og ikke minst mave kan vende seg til litt mindre mat.

Og så er jeg veldig stolt over at jeg klarer å slanke meg til tross for at jeg egentlig er ganske nedfor om dagen.. Fikk en veldig dårlig nyhet i romjula og min instinktive måte å takle triste ting på, er å spise. Jeg er en typisk trøstespiser  :sjenert: Men det har jeg altså klart å la være denne gang.

Synes jeg fortjener litt ros for det, eller hva?

Helga blir min første store utfordring. Vi skal på hyttetur med et vennepar og da blir det alltid altfor mye mat.. (Hvorfor må mat og kos henge sånn sammen? sukk..) Noen som har noen gode tips for hvordan jeg kan overleve helga??

Jeg veide meg i dag morges. Litt juks, jeg vet.. Men jeg hadde allerede gått ned 700 g!! På 2 dager. Hurra!! Regner med at det meste er vann, men likevel.. En bra start.

Ja, den fortjener du virkelig en applaus for. :klappe:

Vet selv hvor fort det er å spise når man føler seg nedfor. Men så lenge man er såpass bevisst på det så tror jeg det er enklere å takle den trangen og.

Du kan kanskje prøve å få de til å bli med på masse sunn mat, det tar ingen skade av, enten man er på slanker'n eller ikke. Ellers så kan du ta mindre av det usunne og mer av det sunne av en middag, ikke ta så mye av den fete sausen osv.

700 g er jo kjempebra, kan tenke meg du ble enda mer motivert nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg snikveide meg i dag jeg og....

Og jeg har gått ned de 400 grammene jeg la på meg til 2 januar + 400 gram ekstra! :overrasket:

jada det er helt sikkert masse vann men utrolig gøy likevel! :hoppe:

Gummi Tarzan:

Jeg synes du er kjempeflink!!

Og når det gjelder hytteturen, så må du bare passe på å droppe godterier... Spis gjerne et par flak potetgull, men stopp der! popcorn er et mye sunnere alternativ og da kan du spise noen never før du får de store kalorimengdene

Når det gjelder middager så kan du passe på å fylle store deler av tallerkenen din med grønnsaker, og skal du ha saus, ta bare litt. Husk å spise en god frokost og frukt innimellom måltidene så tipper jeg det går lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...