Gå til innhold

Belle ønsker seg en baby

~Belle~

Anbefalte innlegg

Kjipt med negativ test da.. :klem: Men snart er d på an igjen med nye kuren og nye sjansar.. :sjarmor: Merkelig.. har liksom en rar følesle av at du ikke komme til måtte vente så lenge mer på å bli gravid.. :rosasmil:

Åssen fungerer foresten dette med pergokurer? Hvor ofte må ma "ha pause" fra den liksom? Er d noe som skjer annenhver gang gjennom hele tiden med pergo ? el bare i begynnelsen? :) Hakke peiling på sånt jeg.. sku visst litt mer siden d kan være at d blir mitt alternativ og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drua: :klem:

~Capricorn~:Takk for gode ord. Jeg vet at du vet alt om hvordan det er :klem: .

Grace: Ser sånn ut ja, håper januar blir en god måned

Gopia: Jeg har veldig tro på sommeren, stor mage er mye kjekkere om sommeren enn om vinteren ;)

Bertine: Godt at du har bestemt det, da blir det sånn da ;) . Jeg håper at du har rett Bertine.

Liljen: takk for trøstende ord. 2007 skal bli et fantastisk år, sånn er det bare med den saken :klem:

Kylling: Ble nok litt skuffet ja, selv om jeg hadde regnet med det resultatet. Kan ikke noe for å føle det sånn. :klem:

Litle Lady: Jeg er allerede i gang med provera, sånn at jeg kan få begynt på ny kur med Provera snart.

Jeg håper veldig at du har rett når du skriver at du føler at jeg ikke må vente så lenge på positivt resultat. jeg syns 20 måneder er lenge nok jeg :tristbla:

Tror nok at jeg ikke kommer til å tro det når jeg får en positiv test. Kommer nok til å tro at det er en drøm.

Pergokurer fungerer med at det gir en eggløsning. Jeg har fått beskjed om å ha pause mellom hver kur, men jeg vet at det er andre som ikke har pause. Legen min sa at Pergoen kan "henge igjen" i kroppen i en ekstra måned og dermed virker den måneden også. hvis jeg ikke har fått positivt resultat etter 3 kurer, altså 6 måneder når man regner med pausemånedene, skal jeg kontakte legen igjen for å vurdere videre behandling. Legen min sa at mer enn 3-4 kurer ikke er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Æsj, negative tester er ikke noe moro. Men nå er det et nytt år foran oss, og vi må bare tror og håpe at dette blir året for oss. Masse, masse lykke til. Nå skal det gå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal det gå. 2007 må være oss babysykes år. Nå har vi ventet lenge nok.

Jeg er i dag på dag 36 i sykluss og har derfor startet på provera igjen, har nå tatt 3 piller, tar den 4 i kveld. Jeg skal totalt ta 7 piller, så skal jeg få mensen, så kan jeg starte på Pergo igjen. Og denne pergokuren må lykkes. Jeg syns det var hardt nok første pergokur, og tror ikke at jeg orker så veldig mange. en til må jeg jo ta, og enda en dersom ikke dette virker. Men så er jeg usikker på hva som vil skje videre for oss. Har fått beskjed om at dersom 3 pergokurer ikke virker, må jeg ta kontakt med gynekologen min igjen. Så må det gjøres nye vurderinger. Håper jeg slipper det. Orker snart ikke flere nederlag :tristbla: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bare ha 3 pergokurer altså? :klø: Trodde nesten man gikk lenger jeg men.. Vet du flere metoder å sånn? Lurer litt siden legen sa til meg ifjor at d var så mange måter å få hjelp på idag.. Lurer på hva disse metodene er liksom.. :sjenert: Uff... kjenner at jeg har bare SÅ lite peiling altså! :ler: Håper d klaffer for dg snart då... kjedelig å måtte vente sånn når en går på behandling å sånn.. Hadde vært meg så hadde jeg sikkert forventa at ting skulle skjedd på minuttet liksom.. :legrine: Men snart skjer d hos dg vettu... som du sier.. 2007 er året :sjarmor: (selv om d er itt vanskelig å føle d sånn av og til.... takk for innlegget i boka mi foresten.. :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Kjære Belle : :klem:

Det skal bli vår tur i år vet du.. Om det ikke går med pergo, kan dere alltids prøve puregon og inseminasjon, eller gå for prøverør.

Vi har jo bestemt oss for 1 forsøk med inseminasjon, deretter blir det prøverør.

Vi skal bli mamma`er belle.. på en eller annen måte. :babysmokk:

Kanskje babyen blir lagd på sykehuset, eller kanskje den blir hjemmelaget, uansett... baby blir det :kose:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litle Lady: Det er mange måter å få hjelp på i dag. Det finnes også flere medisiner som stimulerer eggløsning, men det virker som Pergotime er det som er mest vanlig. Det finnes prøverør og inseminering. Du kan foresten lese mer om veldig mye på denne siden. Her står det også en del om forskjellige behandlingsformer, for menn og kvinner. Litt om undersøkelser står det også der. Ta en titt du :klem:

Bertine: Selvfølgelig skal vi bli mammaer. Optimismen lenge leve :ironi: . Men vi må jo tro på det, ellers går det jo i hvertfall ikke. Hvis vi mister troen på at det skal lykkes, hvem skal da tro på det?

Jeg må snart ta kvelden, skal tidlig opp, tidligvakt er kjempetungt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virker det å gå på pergokurer? Noen bivirkninger? Høres utroligtøft ut ogmå gå i 20 måneder uten å ha blitt gravid. Jeg har bare kommet til 7pp, men begynner å bli stresset allerede.

Krysser fingrene for deg Belle, og håper at det ordner seg for deg snart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenta27 :klem:

Litt bivirkninger har det vært, men hos meg har det artet seg mest i form av søvnforstyrrelser. Dvs søvnunderskudd, sov nesten ikke i 3 uker. sov 2-3 timer sammenhengende hver natt. Forhåpentligvis er det verdt alt sammen til slutt...

Ja det har vært tøft det siste året syns jeg, men sånn er det jo bare, noen får det til uten å prøve (og de kjenner jeg mange av) mens sånne som meg, må slite for å få til det vi vil.

Det som har vært verst har vært alle de beskjedene om hvorfor jeg ikke kan få barn helt på egenhånd, manglende eggløsning, syster, litt skjev livmor, litt feil fasong på livmoren. Det har vært veldig vanskelig å svelge, men det er godt bearbeidet nå, og nå ser jeg bare fremover. Jeg gleder meg faktisk til å begynne på neste pergokur om ikke mange dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig bra at det finnes så mange hjelpemidler for slitere. Jeg er sikker på at du blir mamma en gang. Forhåpentligvis i 2007!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling: Jeg er også kjempeglad for all hjelp vi kan få. Og mamma skal jeg bli, på den ene eller den andre måten. Har begynt å tenke i retning adopsjon også, så jeg skal bli mamma en gang uansett, koste hva det koste vil.

Dag 38 i denne syklussen. Drittlei av å vente :sur: . Vil starte ny pergokur nå med en gang.

I helgen har jeg fri fra jobb og har bestemt meg for å ta det med ro og kose meg masse. Hva kosen skal innebære her jeg ikke bestemt ennå. Var i hvertfall veldig koselig i kveld, på bar med kollegaer. Godt å se dem utenom jobben også.

Kjempe trøtt, så tror jeg skal sove litt jeg. :Gjesp::sove:

Ha en strålende helg alle dere som måtte stikke innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Leiababe. Hadde en kjempefin helg, avslappende og helt herlig. ryddet litt på søndag, men det er jo bare sånt som må til av og til...

Var i dag for å hente ut Pergo på apoteket. syns i grunnen at det var ganske pyton å måtte hente dem ennå en gang. Er i dag på dag 41 i sykluss, og har tatt en provera i en uke, tok siste pille på lørdag, så nå er det jo bare å vente. Mensen kommer jo innen en uke har jeg fått vite, men sist jeg tok provera fikk jeg mensen samme dag som siste pille ble tatt. Er dritt lei dette akkurat nå. Men det kommer seg vel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

:klem:

Kjipt å vente på mensen ja.. huff...

Jeg tok bare 3 provera piller, så kom mensen!

Men kan jo være at den allerede var på vei da jeg begynte på pillene da ;)

Du skal nok se at tante kreket dukker opp snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ventinga der må være utrolig kjip.. Og jeg som føler jeg venter meg ihjel på EL. Skjønner at jeg bare skal være takknemlig for at jeg i det hele tatt har EL.

STOR :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Gopia, Kylling og Bertine.

Takk jeg har det fint, bare ikke hatt muligheten for å være så aktiv her i de siste dagene. Jeg venter fremdeles. Skal få mensen innen 7 dager etter siste pille provera og den siste pillen tok jeg på lørdag. Så innen lørdag skal jeg få mensen. Jeg føler ikke at det er noen mens på vei, ingen symptomer på at det snart skal skje. Leste det brevet som gynekologen min ga meg, en veiledning for bruk av provera og pergo. Der sto det at dersom ikke blødning har kommet innen 7 dager etter siste provera pille, skal det taes ny graviditetstest. Det står bare ikke noe om hva jeg skal gjøre dersom jeg ikke begynner å blø og graviditetstesten er negativ. Dersom det blir sånn får jeg ringe legen på mandag å spørre. Jeg tør ikke bare å ta ny runde med provera uten at jeg har snakket med gynekologen.

Det er noe dritt å vente, vente gjør meg bare kjempeutålmodig.

Er nå på dag 44, og tålmodigheten min begynner å bli veldig liten må jeg si :tristbla: .

Ut fra dette konkluderer jeg med at dersom jeg ikke blør før lørdag, skal jeg teste på lørdag eller søndag. Jeg vet ikke helt hva jeg føler akkurat nå. Føler vel egentlig ikke noen ting akkurat nå. Ingen glede og heller ingen sorg over foreløbig uteblitt mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidshelgen begynner om noen timer. Får prøve å nyte formiddagen før jeg begynner på jobb. Snøen ligger ute i hagen, det er så lyst og fint. Får så god følelse jeg :ler: blir så glad når det er så lyst ute, det er jammen lenge siden det...

Ha en flott helg folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...