Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Kult :) Bilder sier mer enn tusen ord, så det var kjekt å få lastet opp de.. Er ikke så vanvittig god på å beskrive ting så det blir litt lettere med bilder ja. Liker Juicy, syns det er god kvalitet på klærne.. så da får de heller koste litt mer. Genseren er superdeilig! T-skjorten har jeg ennå ikke fått brukt dessverre.. men det kommer vel :)

legger inn noen flere bilder mens jeg er i gang jeg..

* Lacoste piqué - så mye billigere i USA. Veldig rosa den også, men jeg liker rosa jeg :rødme:

* Mere sminke fra Sephora og Macy's..

* Mikke Mus t-skjorte - fra Urban Outfitters..

* Miss Sixty jeans på salg, herlig!

* Blonde tunika fra Nordstrom

* Sort quilted veske fra Only

* Hvite pumasko - kjøpt på Outlet

* To sjal på salg fra Accessorize

* Starbucks saker - kaffe og kaffekopp

* Hettegenser fra Steve & Barry's

* To topper

fra HM og BikBok

* T-skjorte fra David & Goliath

* Sorte lave UGGs - folk får mene hva de vil, de er uansett herlige vintersko

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk takk :)

I dag har jeg vært på Ikea og handlet litt ..det ble gardiner (endelig!) - litt sære, i lin.. men tror de kan passe inn fordi de er ganske delikate og lette, vi har laange vinduer så det kan fort bli mye gardin + at leiligheten er ganske liten. Også ble det noen lamper, kleshengere og permer + diverse annet man kjøper når man er på Ikea. Dessuten så spanderte min snille mamma noen kjøkkenredskaper og grytekluter fra Jernia på meg:) Er fortsatt mye som mangler, men vi klarer oss ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

UGGs er kjekt. Det er uansett fortsatt moderne (for dem som er opptatt av det). :P

Jentene i Manchester sprada rundt i det midt på sommern, og jeg syns ikke de er så stygge, jeg. De er kjekke, og litt stygg-fine. Samme i Paris. Mange gikk i det der og. Føler de er ganske tidløse egentlig. Vi er kanskje bare litt på etterskudd her. ;p

Masse fine bilder, av fine klær. :)

Du har en veldig kul, og fin klessmak.

Veldig enig med deg angående Juicy Couture også. God kvalitet på klærne. Synd det er så dyrt her i Norge.

Endret av Frøken Titt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frøken Titt! Du kjøper mye jeg kunne tenkt meg.. så kan vel si at jeg også syns du har en bra stil :)

I dag handlet jeg et par brune knehøye støvletter (sånne uten hæl) - skal prøve å få postet bilde senere. Trengte en trøstepremie ettersom jeg var på et slags intervju og endte opp mer forvirret enn da jeg kom. :sprettoy:

Jeg tror UGGs er kommet for å bli.. når jeg kjøpte de i USA så hadde de nettopp fått de inn (for sesongen) og jenta på Nordstrom sa at hun hadde solgt nesten hele partiet i løpet av noen få dager. Tror rett og slett ikke folk bryr seg om at de kanskje ikke er estetisk vakre, noen ganger er komfort viktigst!! Syns jo selv de er søte jeg da, om de kombineres riktig hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener de ser best ut med smale bukser eller skinny jeans, har sett flere som har brukt joggebukse og det ser ikke bra ut :S Synes også egentlig det ser best ut å bruke skoene til genser, en stor boblejakke blir for mye. Men dessverre trenger jeg skoene i vinter så spørs om jeg bare kan vandre rundt i genser da.. Har ingen fler konkrete eksempler på hvordan de skal kombineres for at det ser fint ut. Det viktigste er å unngå joggebukser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Enig i at de må kombineres riktig.

Jeg syns også det er finest med skinnyjeans til jeg og, eller nå som det er shortser å se både vinter, og sommer kan det være fint til UGGs, også.

Jeg har et par lave i fargen tan. Kunne tenke meg et par høye i sort jeg, da. Og brunt og svart, og jadda. :fnise:

Endret av Frøken Titt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som overhodet ikke kan ha skinny jeans? Det fungerer vel greit med vanlige smale også vil jeg tro. Bare ikke skinny, ser ut som jeg har tredd på meg et pølseskinn, og det er ikke lekkert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har faktisk ikke skinny jeans selv.. bruker som regel slim modell :) Men satser på at det går greit. Bare man ikke bruker boot cut, de blir for løse og vide i bena.

Dagens shopping: et sort lakk hårbånd fra Oasis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mischa :hallo: Eg kjem innom boka di så snart eg kan, eg ser at eg ikkje har vore her på lenge :rodme: Huffameg! Ikkje meininga å ikkje "besøka" deg, lilla venn :) I mellomtida må du ha det superkoseleg, så skrivast me snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Discokula :) Har vært litt busy i det siste med flytting og nå jobbsøking, så har dessverre ikke fått fulgt med så mye som jeg ønsket i shoppingdagboken din. Skal bli flinkere ;)

Kjøpte meg noen nye clips-øredobber (har ikke hull i ørene!) her om dagen. De var formet som små blomster, med grå og blanke glitrende stener. Veldig søte. Eneste problemet er at etter noen timer så begynner det å gjøre ganske vondt, så kan bare bruke de noen få timer om gangen før jeg må ha en lang pause ;) Vet ikke hvorfor jeg ikke har hull i ørene, tror jeg ble litt skremt av å se mamma slite med allergiske reaksjoner og verk, og i tillegg til at jeg har så små øreflipper at jeg føler jeg egentlig ikke kler øredobber.

Kjøpte også noen søte klistremerker som skal brukes som dekor til mitt kommende fotoalbum. Har samlet klistremerker og annet stæsj i to år nå, i tillegg til å ha kjøpt inn 2-3 fine fotoalbum.. Men kommer liksom aldri i gang! Er så tiltak å dra frem alle bilder og klippe/lime..

Var på IKEA i går. Ganske morsomt å se hvordan andre oppfører seg på IKEA. I går så jeg et ungt par som skulle handle hvor gutten ble lei og uinteressert, og jenta ble sint og irritert fordi han ikke brydde seg og fordi hun mente at "nå skulle de kose seg".. Det er ikke lett ;) Heldigvis hadde vi flaks i går.. og ble enige om et lite skap - vi har nemlig problemer med å finne oppbevaringsplass for en del av klærne våre. Det er to store skap men de egner seg ikke for små plagg, derfor ønsket vi en kommode eller noe annet. Kommoden var lekker, men kostet 1600 kr, og siden vi ikke vet om vi skal beholde den om vi kjøper leilighet så var det litt mye penger for en midlertidig løsning. Skapet kostet "bare" 500 kr, så det er litt lettere å avse de pengene.. I tillegg ble det litt diverse typiske Ikea-ting som en plante, potte til planten, kroker til en stang på kjøkkenet, ekstra kleshengere, noen telys med telysholdere og en bitte liten tv-benk. Skulle egentlig ha et kurvstativ også, men det var bare to kurver igjen, og vi trengte 3 :S Sånn sett er Ikea ganske håpløst, man vet liksom aldri om de har det man har planer om å kjøpe.. men så ender man opp med å kjøpe en hel del uansett om man får tak i det man egentlig skulle ha eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Klistremerker er jo kjempe gøy. Jeg har kjøpt flere fra papirloftet og ebay. :)

Kjenner til de irritable personene på ikea, men noen ganger kjenner jeg meg igjen og. Jeg blir så utålmodig der. Spesielt hvis det er overfullt. Men så har man dem som virkelig ikke bryr seg om andre ser irritasjonen dems da. Litt morsomt og, men jeg hadde ikke begynt å krangle fordi vi skulle kose oss på ikea. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Mischi Masch! Hopp og hei på deg :)

Kor langt er de komen i flyttinga? Er alt på plass? Fått inn det viktigaste? Korleis går det med jobbsøkinga? Kjenner så godt til det der, det er litt av eit stress å halda seg oppdatert på ledige stillingar, senda ut søknadar og ikkje minst venta på svar! Og all nervøsiteten rundt eit eventuelt ( :hoppe: ) jobbintervju og tida etterpå. Det tek skikkeleg på det der, men det er jo ganske spennande også, men ikkje akkurat idet det står på! Eg ønskar deg lykke til og tvi tvi :)

At ein ikkje er så oppdatert i shoppingdagbøker kjenner eg meg også igjen i! Uff, eg er så treig i periodar, har så lyst å skriva svar her og der og diskutera plagg og sminke, men tida strekk ikkje alltid til :kjefte:

Har du nikkelallergi? Er det difor du klør slik av øyrepynt? Eg har også det, og holdt på å klø meg ihjel av juggel, men no har jo HM (som er den einaste plasse eg kjøper juggelbuggel) fått nikkeltesta og det merkast! Kan jo ikkje bruka dei så lenge (maks ein dag), men betre enn før. Det verste er jo at dersom ein ikkje bryr seg men går med sånt som klør så blir det jo forverra. Fæle greier. Du skal berre vera glad til at du beholdt dei søte små øyreflippane dine naturlege og hollause ;)

Har du mange klipsøyrepynt?

Åååh, det er så gøy å fiksa og styra med bilete og klistermerker og sånt! Ehm no skal ikkje eg skryta på meg at eg er så kjent innanfor dette området (har ikkje laga eit einaste fotoalbum sidan eg gjekk i 9.klasse, då eg sette nokre bilete inn i eit lite album :ler: ). Men eg har så lyst å bli flinkare til å ta bilete og ikkje minst å setta dei fint inn, slik at minna kjem strøymande tilbake berre ein ser boka (eg veit at eg ikkje skal begynne setningar med "men" og "og" for den saks skuld...pytt pytt eg gjer det ooooofte her inne :) ).

Har du gjort det mykje? Det er vel dette som er scrapbooking? :klø:

:ler: Syns eg ser for meg det IKEA-paret... Jenter og gutar har ikkje alltid same oppfatninga omkring ting og tang. Måtte le litt for meg sjølv i helga når eg gjekk forbi HM på eit kjøpesenter i Bergen, der "hang" minst fem gutar ved gelenderet utanfor og såg skikkeleg utslitte ut. Nokon skreiv meldingar, andre stod berre og såg tomt framfor seg...

Bra de fekk tak i eit skap til å ha ekstra klede i, det treng visst me også, men eg har ikkje gidda å bry meg med det endå :kaffe: Alt får venta her i gården til me sit der med vår eigen leiligheit, så får berre kleda ligga og slenga i mellomtida :skratte: Neida, no overdriv eg litt :) Det er vel meir det at me ikkje har plass til noko ekstra skap at the moment...

Eg må nesten halda meg vekke frå IKEA også, sidan eg kjøper så mykje skrot som iallfall gjer det vanskeleg å få plass til ekstra klesskap! Får heller kjøpa klede :rødme:

Forresten eg må kjøpa meg ein hårspray, har du tips?

Du får ha det fint så lenge, Mischa! Lykke til med gjeremåla dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med langt innlegg :)

Har ikke tid til å skrive et veldig langt innlegg akkurat nå, har litt mye å tenke på..

Ble nettopp innkalt på et intervju gjennom et rekrutteringsselskap, burde vært hoppende glad, men jeg har aldri vurdert en lignende stilling tidligere og det ligger utenfor Oslo, så det gjør at jeg er ganske skeptisk.

I tillegg har jeg vært på et intervju i dag, til drømmejobben.... men jeg måtte jo bare høre hvor mange søkere det var, og det var visstnok nærmere 100 stykker, så da spørs det om jeg har sjans. Følte ikke jeg gjorde et så bra intervju, slappet nok litt for mye av fordi jeg visste ikke at det var såå mange søkere, så tenkte kanskje det ikke var så farlig.. Så nå er jeg ganske stresset og sliten, og gruer meg litt til å ta fatt på ett ny intervju..

Så mine innkjøp har kun vært en grå singlet til å ha inni dressjakke (men jeg kledde den ikke, så it's going back), en sort dressjakke (har lyst å returnere den og, den er ikke meg), en sort genser med hvit krage (hvis jeg må se anstendig og preppy ut så var det den som passet meg best) og en sort trench! :)

Håper jeg overlever morgendagen.. er utslitt! Intervjuer er ikke noe for meg.. selv om det er litt deilig å snakke om seg selv i en time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Frøken Titt

Hehe. :D

Du får ha lykke til. Litt sent kanskje, men bedre sent enn aldri. :)

Endret av Frøken Titt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja ;)

Det er litt sent, men takk likevel.. Nå gikk det ikke så veldig bra, eller altså det gikk så bra som jeg kunne prestere der og da, men de valgte ikke meg.. men jeg ble egentlig bare lettet, fordi det var en svært omfattende jobb, man måtte regne med mye overtid + at det var et stykke unna Oslo, så jeg ville fått lang reisevei.. og det var egentlig ikke drømmejobben heller. Men men :) Var stas å få være på intervju.. var et stort og anerkjent selskap.. Har fått et annet intervju neste uke, gruer meg for jeg vet de egentlig ser etter folk med veldig gode karakterer.. og det har ikke jeg - jeg har middels :S

Når det gjelder shopping har det blitt lite av det i det siste. Jeg har ikke så mye penger for tiden. Kjøpte en Coconut Hand Wash fra Body Shop.. litt luksus i hverdagen ;) Og en blush kost, men syns egentlig den var altfor myk, følte ikke at jeg hadde kontroll over den i det hele tatt! Kanskje det bare er uvant. Ellers har jeg lagt inn et bud på eBay nå, på Biotherm Celluli-Choc.. har prøvd to andre typer og savner Celluli-Choc, syns den er så deilig og oppstrammende på huden :P

Kjøpte også en silketopp i sort, hvit, lilla, oransj.. fra HM. Syns den var dritstilig, men er redd jeg kanskje drukner litt i de sterke fargene, så må teste ut med ting jeg har fra før.. se hvordan det blir!

Det er mange fristelser der ute... så jeg kunne ønske jeg hadde mer penger å bruke.

Ønsker meg blant annet noen metalliske ballerinasko med strasspynt fra Bianco, og de har også noen pumps i blått/hvitt/sort rutete mønster som er kule.. Jeg har lyst på en mørk neglelakk fra Chanel, og nye Miss Sixty jeans. Og så så jeg en lilla lakkveske fra Friis Company på tv, den var så tøff, men har ikke sett den i butikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh.. kjøpte et par skinny jeans i sort fra Zara.. de var veldig veldig tighte, så trange at jeg vet ikke om jeg kan beholde de, selv om de satt som pølseskinn.. problemet var vel litt overspill, fikk skikkelig muffin top av å gå med de. Men heldigvis er det lang deponering på Zara da, har vel 30 dager!

Ellers har jeg kjøpt en helt enkel sort boblejakke fra HM. Bare fordi jeg måtte ha et eller annet å slenge på meg når det blir litt kaldere. Kjøpte også en mørk grønn silkekjole/tunika fra Gina Tricot. Den var på grensen til å ligne en nattkjole, men vi får satse på at jeg klarer å pull it off!

Fikk også en bok i posten, Instyle Parties. Elsker slike partybøker for inspirasjon og ideer :)

Bestilte den tidlig i august, så det har tatt litt tid da, men den kom til slutt :)

Har lyst på Pure Inventions Green Tea extract.. ser at Dr.Brandt sin Pomengrate et eller annet har kommet til butikkene, men det koster 545 kr. Dyrt!! Tror jeg kan finne billigere på eBay! Vet ikke om det funker men det skal styrke immunforsvaret og være spekket med anti-oksidanter + + :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og sturer litt fordi jeg fikk avslag på drømmejobben. :gråte:

Følte selv at jeg var den perfekte kandidat og fikk intervju, men klarte å rote det til da når jeg først fikk sjansen :grine: Fikk bare et brev i posten om at det ikke ble meg :sur:

Jaja, nok om det! Er bare så ergelig for det er så langt mellom drømmejobbene.. *sukk* Liker ikke jobbsøking. Kunne nesten ønske jeg skulle fortsette å studere! Men men, for hvert intervju jeg går på blir det en del trøsteshopping.

Til nå har det blitt:

* Sort trenchcoat fra HM

* Mørk blåturkis høyhalset strikkegenser med glitter fra HM

* Grå strikket lang wrapcardigan fra HM

* Rosa lakkveske i mock-croc mønster fra HM

* Sorte tights fra Vero Moda

* Sort tørkle med blomstermønster fra Vero Moda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Mischa!

:troest: Stakkar, Mischa...det er ekstra kjipt å få avslag på noko som framstår som draumejobben! Det er ekstra drit når ein sjølv veit at dette hadde vore perfekt, men at ein ikkje får vist seg frå si beste side! Det er ikkje alltid sånn at intervjudagen fell saman med dagen når ein verkeleg vil gi alt! Men ikkje ver trist, Mischa! Det kjem fleire moglegheitar, og då er du kanskje glad for at du ikkje fekk denne :) Eg trudde alt gjekk rett vest, og så plutseleg fekk eg den eg ville ha! Så det er berre å søka vidare på draumejobbar, fordi det er jo dei ein har størst moglegheit for å få også, sidan det er lettare å visa at ein verkeleg vil ha den ved at ein automatisk viser seg frå si beste side. Så kanskje dette ikkje var draumejobben likevel?? Brev i posten eller mailar med "takk for at du søkte, men..." er drit å få! Ikkje ver lei deg, Mischa! Sånn som du har det no er noko alle må gjennom ein eller annan gong...

Trøsteshopping er jo gøy...av og til må det til :) Kjenner veldig godt til det!

Korleis ser trenchcoaten frå HM ut? Ligg den ute på rowells også? Kul høghalsa gensar også, kuuul hals!

Den veska der har eg vore usikker på om eg likar kjempelenge! Det er eitt eller anna som gjer at eg likar den, men eg har liksom ikkje heilt vurdert å kjøpa den heller. Men no når du har gjort det, så blei eg litt interessert igjen :ler: Er den veldig stiv? Det er ikkje glidelås øverst? Tights må eg også få meg, kva kosta den på Vero Moda?

Høyrest ut som du har kjøpt deg mykje fint :) Det fortener du, Mischa :) Eg ønskar deg lykke til vidare med jobbsøkinga, har vore gjennom alt det der sjølv så veit korleis det er. Men ikkje mist håpet, gå for gull :klem:

Endret av Discokula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...