Gå til innhold

Blir vi også heldige?

jenta27

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Tror sikkert ikke det er noe galt med prøvene dine jeg, for da hadde di nok tatt dette med deg i dag. (bare noe jeg kan tenke meg da)

Hvor langt er du i syklusen din nå da??

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leiababe, Gopia, Belle: :klem:

Liljen: Jeg er på dag 21. Så hadde jo vært kjekt å få vite noe snart, for trodde det var på rundt dag 21 de tar blodprøver for å se om man har hatt eggløsning??? Så da kunne jeg jo ha kommet innom legekontoret i dag jeg da, for evt. å ta en blodprøve?

Men jeg venter nok til i morgen med å ringe. Vil ikke mase! De sa jeg skulle ringe igjen om noen dager, så da gjør jeg det.

Håper/tror ikke det er noe gale, men ble litt i stuss siden tallene tydeligvis var utenfor normalområdet (siden sekretæren sa det var røde tall)... Så gjennstår det å se hvor mye de evt avviker da, og HVA som evt avviker. Er jo ikke sikkert det er så gale! :) Får prøve å holde motet oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, ja-...... legen hadde fått svarene på blodprøven i dag, men kunne ikke si mer ennå pga at hun ikke hadde fått tolkningsresultatet.... :sjenert: Så jeg må nok fint vente til i neste uke på å få resultatene ja.

Det eneste jeg fikk vite var at progresteron, østradiol og LH var røde tall....... :grine: Det trengte selvsagt ikke bety noe, men hun kunne ikke svare meg ennå. De må tolkes utifra hvor i syklusen jeg er! Men hvorfor i all verden kan ikke fastlegen tolke dem da???? Hvorfor må sykehuset tolke dem???

Den eneste prøven som var OK (eller glimrende som sekretæren sa) var prolaktin.

Noen som har noen som helst peiling eller trøstende ord til meg? Prøvene ble tatt på dag 14 (og jeg mener jeg hadde eggløsning på dag 12 eller 13) Eggløsningstesten var hvertfall positiv på dag 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Jeg har dessverre ikke noen som helst peiling på dette her, men håper det ordner seg for deg. Det eneste jeg kan bidra med er en :klem: , så får de som kan noe om det svare deg. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiababe :klem:

Har omsider fått svar på blodprøvene. Forstod ikke så mye. Fikk beskjed om at progresteron var for høy (9,4), østradiol for lav (443) og LH for lav (14,4). Samtidig sier de at prøvene var ok..... :sjenert:

De andre hormon nivåene var helt normale uansett.

Så jeg ble ikke så klok likevel da, men kanskje ikke meningen heller...

Nå er IKM om 2 dager, og det er jo alltid spennende! Har INGEN symptomer denne måneden heller. Absolutt ingenting. Brystene som ALLTID er ømme før mensen, er ikke ømme. Jeg er ikke særlig oppblåst, og føler ikke at mensen er på vei. Ikke vondt i korsryggen eller noe. :sur:

Men det er jo ikke alle som har symptomer da, så jeg kan jo ikke vite at jeg ikke er gravid ennå da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Håper du kan få en positiv test om et par dager da :) Og det er jo positivt at hormonnivåene var som de skulle, selv om du kanskje er enda mer forvirret enn før :klø:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg! :vinke:

Ble litt oppgitt her på din vegne når det gjelder opplevelsene dine hos legen. Synes det var unødvendig av sekretærdama å bekymre deg unødig med snakket om "røde tall" uten å utdype det, og la deg vente noen dager. Jeg hadde grublet meg ihjel! Godt at det lå innenfor normalen da. Er det ikke et godt tegn at progesteronnivået er "for høyt" da? Stiger ikke det når man er gravid? :klø:

Det kan jo absolutt være et positivt tegn på at menssymptomene uteblir da...! Blir spennende her, tror jeg ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke så mye av prøvesvarene nei. Progresteron, østradiol og LH var røde tall og 2 av dem var godt utenfor referanseområde, men jeg vet ikke hvilken. Likevel sa sekretæren at de var ok.

Til vanlig har jeg noen kuler i brystet som alltid vokser og blir utrolig ømme i uken før mensen. Samme dag som mensen kommer forsvinner ømheten. Tror det er noe hormonelt betinget. Vært sånn siste 5-6 årene. Denne måneden er kulen liten og ikke øm i det hele tatt! :overrasket:

Kjenner litt murring i ryggen nå, ellers ingenting!!!

Får nok svaret snart. Mensen er ventet torsdag morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må vente. Har testet så ofte før, men alltid negativt. Får jo svaret uansett på torsdag da! ;) Og selv om vi var veldig flink rundt eggløsning, så tror jeg ikke på klaff, men håper jo inderlig da! :)

Tror på en måte at man vil kjenne det når man er gravid, og jeg merker ingenting! Her inne leser jeg jo om alle mulige symptomer på graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mensen gitt...... :grine: 1 dag før tiden!

Så nå er jeg bare trist, trist, trist...... var et ork og komme seg på jobb i dag. Gråt en liten skvett før jeg dro, men må ta meg sammen, har det travelt på jobb og kan ikke være vekke!

Men syns verden er litt urettferdig nå, jeg som er så glad i barn! :(

Jeg som alle venninner spør om hjelp/ råd når det er noe. Jeg som alltid har vært så flink med barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leiababe

Det er ikke noe moro nei. Det var det samme med meg i går.. Men du får det til snart.. 2007 SKAL blir vårt år :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kylling, Leiababe, Gopia :klem:

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Jeg ønsker ikke bruke så mye tid på KG, føler jeg blir stresset av det. Har av og til vært innom og smuglest litt, men ikke ofte.

En liten oppdatering på hvordan denne måneden har vært til nå.

Er i dag kommet til dag 19 i denne PP. Vi har vært veldig flinke denne måneden, så skal ha klaffet med eggløsning hvertfall! ;)

Har stort sett prøvd annen hver dag som anbefalt.

De siste kveldene har jeg vært litt småurven, ikke kvalm, men litt utilfreds. I går kveld/natt derimot var jeg direkte KVALM! Hadde middagsbesøk i går, og jeg kjørte dem hjem kl. 1 i natt. Jeg følte meg i storform! Så skule jeg legge meg, og som om å skru på en bryter kom kvalmen. Ikke snikende, men brått. Jeg lå og var kvalm noen timer før jeg klarte å sovne. Trodde jeg skulle kaste opp, men gjorde det ikke.

I dag er kvalmen vekke, men jeg er "uggen" i magen, og føler meg ikke i slag. Jeg har dessuten hatt et enormt temperament siste dagene. Samboer har spurt om jeg er premenstruell! :overrasket:

Det går vel omgangssyke på disse tider, så det kan jo være det da. Ellers pleier jeg ALDRI og være plaget med kvalme, og er utrolig sjelden jeg blir smittet av omgangssyke.

Så er det et tegn på graviditet? For kvalmen var hvertfall IKKE inbilning! Men trodde ikke kvalmen kunne komme SÅ tidlig? Jeg tror jeg hadde eggløsning på dag 12, så altså for 1 uke siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Potter

Hei!

Har ikke fått med meg at du har prøvedagbok jeg! Synes det var så lenge siden jeg hadde sett deg her inne,men så har du vært her hele tiden jo! ;)

Krysser fingrene for at det klaffer for dere snart!

:klem: fra MrsP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Mrs. Potter ! :) Så koselig at du la igjen et spor i boka mi! :)

Er som sagt lite inne på KG for tiden, vil ikke ha så mye fokus på prøvingen. Men er såidt innomver dag og ser på nytt i de andre dagbøkene da, sånn at jeg holder meg oppdatert! ;)

I dag er det dag 27, så ventet IKM er i morgen. Har vært så utrolig trett i det siste, og så sint/ irritabel. Uggen i magen også. Tror denne prøvefokuset går meg på nervene.... blir sliten av det!

Jeg testet negativt på fredag, så regner ikke med jeg er gravid, men er jo spent uansett da. For jeg testet 4 dager før IKM, og det er nok litt i tidligste laget?

I dag har jeg ringt til gynekologen min, og fått time i midten av mars for å starte utredningen. Trengte ikke henvisning fra fastlegen fordi jeg har vært pasient hos gyneologen før (pga en cyste)! :)

Sambo skal til legen om 2 uker og teste seg, så nå er vi hvretfall igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg og venter på mensen jeg da, om enn så tåpelig det høres ut! :sjenert:

Er hjemme fra jobb i dag så dagen går ekstra tregt. Våknet i morges og fikk så utrolige magesmerter, eller smerter i underlivet. Svetten piplet i panna på meg. Etter noen timers ekstra søvn så følte jeg meg bedre. Jeg er ennå rar/øm i magen, men så vet jeg at det går omgangssyke (hele familien har hatt), så regner med det er det som er i anmarsj hos meg og! :(

Mensen har ikke kommet ennå, IKM er i dag. Brystene er ikke ømme lengre, så den er her nok om noen timer.... :(

Pleier ikke være sen, så den kommer nok snart...

Skal faktisk bli "godt" å bli feridg med ventetiden mellom eggløsning og IKM. Er helt grusomt hver måned. Når mensen kommer så vet jeg hvertfall at det ikke klaffet denne måneden. Nå sitter jeg jo her og innbiller meg at det kan være noe likevel, og det er slitsomt!!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...