Gå til innhold

Blir vi også heldige?


jenta27

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har vi prøvd denne måneden på ordentlig. Dvs. at jeg har tatt eggløsningstester, fått positivt svar, og hatt sex 3 dager på rad! Så nå er det bare og vente og se. Er bare på dag 13 i dag i syklusen min som pleier og være på 27 dager, men er nesten helt sikker på at eggløsningen er over. Begynte å teste med eggløsningstester på dag 10, og den var positiv på første test jeg tok. Testet for sikkerhetsskyld på kvelden på dag 10 også, og den var fremdeles positiv. Så testet jeg på kvelden på dag 11, og da var den negativ....... Hvis jeg har forstått riktig, så må eggløsningen da ha vært ca på kvelden på dag 11???

Så etter dette berømmelige eggløsningsslimet også, og det hadde jeg på dag 9,10 og om morgenen på dag 11. Etter den tid har jeg ikke hatt antydning til eggløsningsslim.

Sengekos på dag 9, 10 og 11 får jeg håpe holder da, også kanskje en dag til i kveld? ;)

Unskyld alle detaljene i dette innlegget, men jeg er helt fersk når det gjelder å teste og se etter tegn på eggløsning, så håper noen kan tyde litt av det jeg skrev.

Er inne i 4 pp. nå, men har i de andre periodene ikke sett etter tegn til eggløsning, og bare hatt tilfelid sex. Jeg har alltid trodd jeg hadde eggløsning på dag 13 eller 14, men ser ut til at jeg kan ha tatt feil der da gitt.

Lykke til til dere andre i dette forumet, så håper jeg at vi er mange som får klaff denne måneden! :)

Endret av jenta27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Får prøve å tolke litt av denne syklusen da..

Joda, du kan nok ha hatt EL på dag 11. Samtidig kan du nok ha hatt EL på dag 13-14 i andre sykluser. For det er ikke dagen mellom første dag med mens og frem til EL som er stabile hver syklus. Men dagene mellom EL og neste mens (lutealfasen) er stabil hver gang. Gjennomsnittet har en lutealfase på 14 dager. Jeg merker når jeg har EL, og da får jeg alltid mens akkurat 14 dager etterpå. Så noen ganger kan jeg ha EL på dag 12 og andre sykluser på dag 18. Dette gjør at jeg kan ha sykluser mellom 26-32 dager. Men lutealfasen er stabil hver syklus.

Og eggløsning sakl være på siste dag med slim. Så hvis du hadde det morgenen dag 11, vil ja anta det da var EL dag 11.

Får håpe på full klaff nå da. Unner ingen å måtte prøve i årevis.

Blir ihvertfall spennende å følge med fremover da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten og hilsen Capricorn! :)

Jeg kan fortelle litt om oss. Jeg er 30 år, han er 35 år (altså på høy tid med å få barn). Vi har vært samboere i 2 år, og kjøpt leilighet sammen. Ingen av oss har barn fra før.

Det siste året har vi vært litt av og på når det gjelder å prøve å få barn. Den ene måneden har begge villet, neste måned bare jeg, og måneden etterpå bare han. Derfor har det vært litt av og på med prøvingen. Vi har prøvd npen måneder, men ikke fått klaff. Noen måneder har vi prøvd litt sånn halvhjertet også, men det teller vel ikke helt med?

Dette er altså første måneden med skikkelig prøving! :) Sex på dag 9, 10, 11 og 13 bør vel holde for å treffe eggløsningen hvertfall. Og hvertfall siden jeg er nesten helt sikker på at eggløsningen var på dag 11!

Alle rundt meg er gravide, ja faktisk så er det ikke en eneste venninne som ikke venter barn nå, eller som nettopp har født. Det er litt slitsomt igrunn. Jeg for min del tror ikke jeg kan bli gravid da, eller frykter hvertfall at jeg ikke kan.

Både min søster og min mor ble gravid bare en mann lå seg ned ved siden av dem, så hadde jo håpet at dette skull egjelde meg og?

Grunnen til at jeg er litt negativ er nok fordi vi har tross alt vært temmelig uforsiktige i 4 måneder uten at noe har skjedd.... og jeg har ekstremt stabile sykluser på 27 dager. Kan som regel stille klokken etter når IKM er!

Dag 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker litt. Har ingen følelse på om det har klaffet eller ei denne måneden, men tviler vel på det. Jeg er nok blant dem som er overbevist om at jeg ikke kan få barn. Det har jeg nok vært siden jeg var liten.

Jeg ønsker meg sterkt barn, så får håpe det bare er frykten som sier at jeg ikke kan få barn.

Det bekymrer meg også at jeg ikke er blitt gravid allerede, selv om jeg vet at det er helt normalt og prøve inntil 1 år. Det er bare det at alle rundt meg har blitt gravide innen 3-4 måneder....

Og jeg har alltid kunnet stille klokken etter mensen. Slik har det vært omtrent helt siden jeg fikk mensen for første gang. Vi har riktignok ikke prøvd sånn veldig aktivt før denne gangen, men det har no hvertfall vært 4-5 måneder vi har hatt sex rundt eggløsning, bare ikke så hyppig...;) Så aktiv prøving har det vel bare vært 2 ganger før, men da uten eggløsningstest.

Dag 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trett gitt.... får ikke konesentrert meg på jobben. Sliten!

Rar følelse i magen, men det har jeg jo hatt de andre gangene også når jeg har "trodd" jeg har vært gravid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liljen: :klem: Så kjekt å se at flere leser dagboka mi! :)

Og jeg har fulgt med i din og; kjempespennende!!!

Jeg har for min del ingen spesiell følelse av at det har klaffet denne måneden, men håpet er jo der! Jeg innbiller meg liksom at jeg er gravid, og blir skuffet dersom det viser seg at jeg tar feil (selv om jeg egentlig ikke føler meg gravid). Denne måneden VET vi jo at vi traff eggløsningen, så denne måneden er jeg ekstra spent ja.

Har vært på hotellferie i 2 dager, og slappet av og kost meg. I dag regner det og lyner som bare det. Tenkte meg en liten tur til byn likevel.

Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Ja, det skal bli ei spennende uke å følge med deg. Gleder meg jeg :hoppe:

Hvordan er formen i dag??

ÅÅ hotellferie er jo så romantisk og koseli da :) Det skal vi og snart, og gjett om jeg gleder meg.

Ha en strålende søndag.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liljen :)

Formen er god den. Har vært og svømt i dag, ble faktisk 1200 meter og det er jeg veldig fornøyd med. Har ikke svømt på åresvis! Fant ut at jeg hadde vært altfor lat i det siste, og knapt beveget meg, så noe måtte gjøres. Jeg er ikke glad i å gå tur/jogge nå på høsten, så det og svømme passet meg ypperlig! :)

Når det gjelder IKM, så vet jeg ikke. Jeg er vel en ekspert på å kjenne etter jeg og, men har egentlig ikke noe tro på at noe skjer. Hvorfor skal liksom JEG bli gravid nå? Vi har jo vært uforsiktige lenge uten at noe har skjedd.... eneste forskjellen denne gangen er at jeg nå vet at jeg hadde eggløsning, og at vi har hatt MYE sex! ;) Mye mer enn vanlig rundt eggløsningen.

Brystene er hvertfall ømme nå da, men det er ikke uvanlig før mensen. Eneste som er litt spesielt er at BEGGE er ømme, mens det som regel bare er den ene som pleier å være øm. Ellers merker jeg ikke stort. Er opplagt, godt humør, har masse energi osv. Men har vært litt ør noen dager, men DET kan jo skyldes så utrolig mye annet også, som at jeg er stresset på jobben.... :sjenert:

Dag 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det litt merkelig ja.....

Har litt mens smerter i korsryggen og nederst i magen..... men det er jo 6 dager til jeg skal ha mensen jo! :overrasket: Pleier å få sånn følelse jeg har nå 1-2 dager før mensen kommer.......

Også er jeg trett.... enda jeg la meg tidlig og har sovet godt. I natt drømte jeg faktisk at jeg var gravid. Enmerkelig drøm.

Jeg er ganske gretten av meg også for tiden, og litt "nervøs"/uro. Vet ikke hvorfor. Jeg har vært plaget med mye angst opp gjennom tidene, men ikke i det siste årene.

Men alle disse rare følelsene jeg kjenner nå, kan jo skyldes så mye annet enn en graviditet også! Jeg tror ikke jeg er gravid nemlig, for har jo ikke blitt det før, så hvorfor nå???

Men jeg tenker endel da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liljen :klem:

Vet ikke helt hvordan det går... Jeg har vært sikker på å være gravid denne måneden, men nå tviler jeg. Tok en graviditetstest i går morges, med Quick respons, og den kom det opp to streker på, men tror den kan ha vært ugyldig fordi jeg bomma litt med strålen..... kom litt for langt opp... :sjenert: (Se innlegg under graviditet).

Tok en ny test på ettermiddagen, denne gangen Clear Blues digitale test, og den var negativ.

Så nå vet jeg ikke da. De ømme puppene er ikke så ømme lenger, og det kan kjennes ut som om mensen er på vei om ikke så lenge.

Dag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er svaret endelig her..................................................................

Nei, jeg er ikke gravid, fikk mensen nå nettopp! :grine:

Jeg er så lei nå, for hvorfor skal ikke JEG klare å bli gravid så lett som ALLE vennene rundt meg gjør?

Var på besøk på klinikken til ei venninne i går som nettopp har født. Jeg begynner å bli lei alt babysnakk rundt meg. Jeg er nå i den situasjonen at ALLE rundt meg NETTOPP har blitt mamma! Siste 4 månedene har 3 av mine beste venninner + min søster fått baby, mens en annen venninne av meg blir mamma i januar. Selvfølgelig er jeg glad på dems vegne, men det kjennes ekstra sårt ut for meg når ikke jeg har klart å bli gravid! :grine:

Så nå er jeg den eneste i venneflokken uten barn..... og alle mine venninner her jeg bor er nå hjemme i permisjon med nyfødte. Bare en av dem strevde med å bli gravid, resten ble gravid på 1.-3. forsøk....

Merker jeg blir trist jeg, Er 30 år, føler at jeg ikke har all verdens tid på meg. Så hadde det vært så kjekt å ha små barn samtidig som alle dem rundt meg har det! Både søsera mi og mor mi ble jo utrolig lett gravide, så hvorfor ikke jeg???? :grine:

Det er jo JEG som alle sier er sååå flink med barn, som ALLTID har elsket barn!!! Alle rundt meg maser også på om ikke JEG snart skal få barn...... og det er tungt å høre på.

Jeg trodde faktisk at det klaffet denne måneden, men nei......

Det er vondt! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenta!

Har lest dagboken din :klem: .

Jeg forstår deg godt, men tenk positivt. Dere har jo ikke akkurat prøvd så lenge, men det er likevel sårt når testen slår ut negativt og man får det fullstendig bekreftet med at mensen starter for fullt.

Jeg ønsker deg lykke til med prøving, og kommer nok til å følge litt med her inne i dagboken din ;)

Se på mensen som en åpen dør til en ny prøveperiode og dermed nye muligheter :klem:

Hold motet oppe, hev hodet og tenk gode tanker. Det kan i hvertfall ikke skade.

Endret av ~Belle~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fallhøyden er nok stor når man prøver så hardt man kan å lage en liten en, men jeg synes det hjelper litt å tenke på at det er helt vanlig å bruke opp til ett år. Når jeg tenker på det så slapper jeg av og greier å se mer positivt på det. Eller som Scorpina sa, ikke ta sorgene på forskudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle og Angelou :klem:

Formen er bedre den nå, ogmensen er snart overstått. Klar for ny prøveperiode, og håper på en fin julegave! IKM er 22. desember, så håper det blir positivt da.

Jeg har i dag vært og tatt litt solarium til jeg skal på julebord med jobben på fredag. Gleder meg masse! :) Var også og kjøpte nye fin sko jeg skal ha på meg.

Hadde det litt tøft på jobben i dag, men det ordner seg nok.

Ellers er det lite spennede og skrive om. Ute regner det som bare det, og vinden uler. Er litt lei av alt det regnet som har vært i det siste, men men, snart kommer nok sola igjen! ;)

Tenker jeg får gå ned til sambo og legge meg nå. Han ligger og venter! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...