Gå til innhold

Blir vi også heldige?


jenta27

Anbefalte innlegg

No har eg lest gjennom heile dagboka di, og tenkte eg skulle leggja igjen ei lita helsing. :)

Eg er 30 år gammal, og kjæresten min er 33 - så me er ikkje heilt unge me heller! Ingen av oss har barn frå før, og me starta endelig prøvinga denne månaden. :-D Kjæresten min har ikkje vore klar før no, mens eg har følt meg klar for barn i mange år allerede! Eg er så redd for at eg ikkje skal bli gravid, eg som alltid har ønskja meg barn så sterkt. Men eg må jo prøva å vera positiv. Eg og kjæresten min har jo tross alt nettopp starta prøvinga. ;)

Eg har som deg alltid vore glad i barn, flink med barn - og alle har trudd at eg nok kjem til å få mange ungar. Og det er jo heller ingenting i verden eg ønskjer meg meir enn det! Håpar me snart lykkast med å bli gravide, både eg og du. :)

Eg har også fått påvist ein cyste på den eine eggstokken, uten at eg veit kva det kan bety. Den vart tilfeldig oppdaga då eg tok ultralydsundersøkelse pga gjentatte urinveisinfeksjonar. Eg skulle få henvisning til gynekolog, men eg har enda ikkje høyrt noko - og det er minst ein månad sidan. :( Er litt redd for kva det kan vera, sjølv om det virka som legen meinte at det sannsynlegvis ikkje var noko å bekymra seg for. Trur eg må ringa og sjekka om dei har gløymt heile greiene, sidan det tek så lang tid.

Korleis vart din cyste oppdaga, og kva slags cyste var det? Kor lenge hadde du den, før den forsvant?

Ser at det er lenge sidan du har skrive i dagboka di no, men eg

håpar du kjem innom og oppdaterer den etterkvart! Eg er veldig spent

på om du blir gravid snart. Ja, kanskje du allerede har blitt det?

Ønskjer iallfall deg og din kjære masse lykke til med prøvinga! Eg

håpar dåke lykkast snart. :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! :)

Takk for at dere holder liv i dagboka mi Mirabell76 og Leiababe!

Jeg har dessverre ikke blitt gravid ennå nei, men prøver aktivt hver måned. Nå har vi prøvd i 1 år allerede, og jeg begynner å bli litt nervøs for at dette ikke kommer til å gå så bra. Hver måned når mensen kommer, så blir jeg deprimert. Jeg håper at det har klaffet, men så viser det seg hver gang at det ikke har klaffet. :slåss:

I helgen var jeg i barnedåp, og jeg var gudmor og bar barnet til dåpen. Totalt var det 6 barn som ble døpt. Jeg fikk foresten mensen den morgenen, 15 minutter før jeg skulle dra i dåpen. DEt var vondt å være i kirken, og høre presten preke om barna, og hvor stor lykke det er å få barn, når jeg selv satt der og mensen hadde nettopp kommet, og vi hadde mislykkes fr 12-13 gang.... :sur:

Samtidig var det en av mine beste venninner som hadde dåp, og jeg var jo veldig glad for å få bære barnet i dåpen! :rødme: Nå er jeg gudmor til 2 stykker, og tante til 2. Jeg forguder barna, og tenker at jeg fr tilbringe mye tid sammen med dem siden jeg selv ikke får barn.

Nå er det under 2 måneder til vi gifter oss. Er veldig spent på det! ;)

Jeg har fått timer til å ta røntgen av egglederne 6. august. Er ikke helt sikker på om jeg tør å gjøre det bare 2,5 uker før bryllupet, eller om jeg bør vente til etter bryllupet. For hva om jeg får vite at jeg aldri kan få barn????

Når det gjelder cysten så hadde jeg den der vel i 1,5 år eller noe slikt. Jeg var til kontroll hver 3.måned i starten, deretter etter 6 måneder. Han klarte ikke helt å se hvilke cyste det var, men ikke en vanncyste hvertfall. Den skulle ikke forsvinne, så han ble overrasket da den var borte. Jeg brukte kvantemedisin for å få den vekk, og den forsvant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, jeg skjønner godt at du er nervør for røntgentimen rett før bryllupet. Kanskje ikke det er så dumt å utsette det til etterpå? Kommer jo litt an på hvor sterk psyke du har da... Uansett - OM de finner noe galt med egglederne, så er sjansen for graviditet stor ved prøverør. Det blir nok veien vår å gå, og selv om det har vært litt vanskelig å akseptere, så er jeg veldig glad for at metoden finnes!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du ser innom dagboka di, jenta27. :klem: Du må ikkje la det gå like lang tid til neste gang!

Trist å høyra at du fortsatt ikkje har blitt gravid. Det hadde du virkelig fortent å blitt, etter så lang prøving! Høyrest forresten litt rart ut at du ikkje blir gravid, når alt ser ut til å vera i orden både med deg og mannen. Får håpa at eggledarane dine også er fine! Men om du ikkje blir gravid på naturlig måte, så veit du jo at du har eggløysing. Og når mannen sine svømmarar er heilt fine, så burde det jo ikkje bli vanskelig å bli gravid ved kunstig befruktning, dersom det blir nødvendig.

Eg har også ei mor og ei søster som har blitt ekstremt lett gravide kvar gang. Er så redd for at det same ikkje skal gjelda meg. Likar ikkje tanken på den der cysten som ikkje er undersøkt skikkelig. Men eg får kryssa fingrane for at den er like ufarlig som den cysten du hadde! Vart cysten din oppdaga tilfeldig ved ein annan undersøkelse, eller vart du undersøkt fordi du hadde ubehag/plager pga cysten?

Koselig med barnedåp, men eg skjønnar godt dei tankane og følelsane du hadde.

Så spennande at du snart skal gifta deg. :) Du må prøva å ikkje tenka for mykje på prøving i tida framover, og heller fokusera på bryllupet! Gleda deg til det, og leggja dei negative tankane vekk for nokre månader. ;) Eg veit at det ikkje er lett, men du må iallfall prøva! Skjønnar godt at du er skeptisk til å ta den undersøkelsen så kort tid før bryllupet, i tilfelle du ikkje får det svaret du håpar på. Det må vel gå an å enten få framskynda undersøkelsen, eller få den utsett til etter bryllupet?

Ønskjer deg lykke til med bryllupet :klem: Håpar du får ein fantastisk dag!

Og så kryssar eg fingrar og tær for at du snart blir gravid! :klem1:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Kylling: Jeg har nok ikke så sterk psyke nei dessverre. Kommer til å gå hardt inn på meg dersom de finner noe gale på undersøkelsen. Samtidig så vil jeg bli ferdig med det, slik at jeg kan komme meg videre. Det ser ikke ut til at jeg har blitt gravid denne måneden heller. Venter mensen på lørdag, og tempen falt i går...... pleier å falle 4 dager før mensen kommer, så da kommer den nok på lørdag! :slåss:

Mirabella76: Cysten ble oppdaget ved en tilfeldighet. Aldri hatt noen symptomer. Ble oppdaget pga smerter i halebenet når jeg satt. Men det hadde ikke noe med cysten og gjøre.

MrsP og MrsPotter: :klem:

Jeg er klar over at sjansene sannsynligvis er store ved et prøverørsforsøk dersom vi må gå for det. Jeg har ikke noe betenkeligheter med å prøve.

Nå gifter vi oss om nøyaktig 1 måned, og det er veldig hektisk for tiden. Gleder meg masse! :)

Ha en fortsatt god sommer til dere alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at mensen sannsynlegvis er på vei denne månaden også. :troest: Urettferdig at du og din kjære skal måtte slita sånn med å bli gravide, og spesielt når legane ikkje finn noko gale. Livet er ikkje alltid rettferdig nei! Eg håpar virkelig det blir din tur snart, jenta27. :klem:

Spennande at det nærmar seg bryllup. :) Du må prøva å fokusera på det i tida framover, og kosa deg masse med bryllupsforberedelsane! Det blir nok ein fantastisk og minnerik dag. :hjerte:

Ha ein fortsatt fin sommar, du og. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

He, he, bryllups forberedelsene ja! :) Vel har nettopp kommet hjem etter utdrikkingslaget mitt. Ble kapret i går kl. 11! i forrykende :regn: Hadde en kjempekoselig dag/kveld/natt. Skikkelige greie venninner! :klem:

I morgen skal jeg til undersøkelse av egglederne. Gruer meg sååååååå masse. Ikke for resultatet, men for selve undersøkelsen. At det skal være vondt. Skal ta inn kontrastveske også rtg... tror det heter HCG rtg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å fortelle detaljer om utdrikningslaget? *nysgjerrig*

Hvordan er formen i dag da?

Du må ha masse lykke til i morra. Det går som regel mye bedre enn man tror! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av redsel for å bli kjent igjen il jeg ikke fortelle for mye detaljert om utdrikkingslaget mitt, men hadde det kjepme gøy! :) Var blant annet i et studio og fikk spilt inn en cd! :fnise: Også på make-up kurs! En helt uforglemmelig dag! :)

Nå er det under 3 uker til den store dagen. Gleder meg masse! Når bare dagen i morgen er unnagjort, så an jeg senke skuldrene litt tenker jeg. Får håpe på positivt resultat av prøvene da, men det tror jeg egentlig at det vil bli. Uansett vil jeg jo få et svar, og usikkerheten er som regel det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av redsel for å bli kjent igjen il jeg ikke fortelle for mye detaljert om utdrikkingslaget mitt, men hadde det kjepme gøy! :) Var blant annet i et studio og fikk spilt inn en cd! :fnise: Også på make-up kurs! En helt uforglemmelig dag! :)

Nå er det under 3 uker til den store dagen. Gleder meg masse! Når bare dagen i morgen er unnagjort, så an jeg senke skuldrene litt tenker jeg. Får håpe på positivt resultat av prøvene da, men det tror jeg egentlig at det vil bli. Uansett vil jeg jo få et svar, og usikkerheten er som regel det verste.

Helt enig. Å gå rundt og ikke vite hva som egentlig er galt, eller om det er noe galt i det hele tatt er verre enn å få en diagnose. Når diagnosen er satt, så får man jo den nødvendige hjelpen som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er undersøkelsen gjort, g det var absolutt INGENTING å grue seg til. Fantes ikke vondt i det hele tatt. Ikke var det noe særlig ubehagelig heller. Kjente det knapt! :)

Også var det utrolig fort over. Ingen reaksjon ennå. Har ikke vondt i magen, ikke blødd noe som helst! 3,5 timer siden jeg var ferdig! :)

Legen sa ikke så mye, men jeg forstod det slik på ham at det så greit ut, men at han var litt usikker på en av egglederne. Ikke at den var tett, men litt mer lukket. Den andre forstod jeg det sånn at var helt åpen og fin! :)

Så da er det bare og kjøre på fra i morgen av da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at undersøkelsen gjekk greit, og at alt såg ut til å vera i orden. :klem: No vart eg veldig glad på dine vegne! :)

Flott at du hadde eit supert utdrikningslag! Spennande med bryllup, som nærmar seg med stormskritt. :) Kos deg masse i tida framover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella76 og Leiababe: :klemmer:

I dag er jeg veldig lettet etter undersøkelsen ja. Jeg ringte inn for å få det endelige svaret; og begge egglederne er helt normale! :jepp:

Så nå kjører vi på med full guffe. 2 ganger dagen, eller hvertfall 1 :rødme:

Håper bare ikke det er for sent denne måneden. Undersøkelsen var på dag 9/10 og vi måtte vente med å ha sex til dagen etterpå, altså dag 10/11 (fikk mensen om natta sist, så er litt vanskelig å vite om jeg var 9 eller 10 dager på undersøkelsesdagen :fnise:

Ellers går det i bryllupsplanlegging og oppussing. Merker jeg er så glad i dag, og så full av energi! Samme dagen jeg tok undersøkelsen så ble jeg så utrolig trett utover dagen, og jeg fikk veldig vondt i hodet. Sikkert en reaksjon på at jeg hadde grudd meg sånn til prøven.

Men til alle som evt. skal gjennom samme prøve: Det fantes ikke ekkelt eller vondt! Ingen ubehag etterpå heller, hverken blødning eller smerter. Overhodet ikke noe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu:

Så fantastisk at begge eggledarane var fine. :) No slepp du iallfall å bekymra deg meir for det!

Satsar på at det klaffar med prøvinga denne prøveperioden, sjølv om dåke er litt seint ute! Lykke til vidare med prøvinga, jenta27. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...