angelou Skrevet 18. desember 2006 #41 Del Skrevet 18. desember 2006 Håper du får den julegaven du ønsker deg, og du - jeg hadde ingen andre symptomer enn vanlige mensensymptomer jeg, så det går an det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #42 Del Skrevet 19. desember 2006 Gopia og Angelou! Ja da er det bare 2 dager til IKM. Jeg er selvsagt spent, men tror ikke på klaff denne måneden. Jeg kommer til å bli skuffet og lei meg dersom jeg får mensen, for jeg vet jo tross alt at vi har hatt sex rundt eggløsningen. Ineg symptomer å melde om, bortsett fra stikninger i underlivet, spesielt på venstre side, men det er nok bare luftsmerter eller et eller annet.... Jeg er så lei av å jage etter symptomer, så det gidd jeg ikke lengre. Det siste halve året har jeg jo trodd jeg har vært gravid hver måned. Jeg kommer nok ikke til å teste heller denne måneden, men mindre mensen ikke dukker opp på torsdag da! Jeg reiser vekk på juleferie på fredag, og blir vekke til nyttår. Da vil jeg sannsynligvis ikke komme til å være inne på KK i den perioden. Jeg skal uansett prøve å oppdatere dere på torsdag når jeg vet noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 19. desember 2006 #43 Del Skrevet 19. desember 2006 Er jo spennende da. Får virkelig håper det har klaffet denne måneden To dager til IKM er heldigvis ikke så lenge igjen å vente. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 20. desember 2006 #44 Del Skrevet 20. desember 2006 Så spennende, håper dere er gravide Du må love å oppdatere oss på torsdag da, jeg tar nemlig også juleferie og KG ferie fra og med fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #45 Del Skrevet 20. desember 2006 Leiababe og Angelou Tenkte litt feil i går kveld. IKM er ikke før 22. desember, og det er jo ikke før fredag det! Så det er mulig jeg ikke får oppdatert her på KG før jeg drar på juleferie. Ingen tegn til mensen ennå hvertfall, men det hadde jeg ikke trodd heller. Jeg pleier å være presis som en klokke, og regner med å få mensen på fredags morgen. Reiser i morgen kveld tipper jeg. Jeg blir VELDIG overrasket dersom jeg skulle være gravid nå, for jeg har INGEN tegn på det hvertfall. Men som sagt; jeg blir veldig skuffet uansett, for innderst inne så vet jeg jo at sjansen absolutt er der.... Hvis det ikke har klaffet nå, så kommer vi nok til å bestille time til legen ja, for vi har da prøvde 1/2 år, og jeg er over 30 år. Vil føle meg litt bedre hvis jeg får vite at det ikke er noe gale hvertfall. For jeg har begynt å bli litt skremt nå når pp etter pp går forbi. Jeg som alltid har trodd at jeg ville bli gravid med EN gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 20. desember 2006 #46 Del Skrevet 20. desember 2006 Du får ha masse lykke til da, og se om du får kommet deg på nett med en oppdatering i løpet av julen Og et halvt år er ikke uvanlig prøvetid da. Du har kanskje brukt p-piller i mange år? Men uansett kan det jo være beroligende å få vite at alt er som det skal. Tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #47 Del Skrevet 20. desember 2006 Takk for det Leiababe! Jeg har forøvrig ikke brukt p-piller på 8 år, og har alltid hatt en syklus man kan "stille klokken etter". Jeg har hatt en cyste på ene eggstokken som har vært fulgt opp siste 2 årene, men nå er den forsvunnet av seg selv. Har aldri hatt plager, ble bare oppdaget i en rutine undersøkelse. GU har tatt innvendig ultralyd mange ganger i forbindelse med cysten, og han har sagt at alt ser bra ut og at jeg nok ikke vil ha problemer med å bli gravid. Han har ved flere anledninger bemerket at jeg akkurat har hatt eggløsning. Men undersøkelsene som ble gjort den gang var i forbindelse med cysten, og ikke en utredning av eventuell fruktbarhet. Jeg får ellers alltid ømme bryst i forbindelse med mensen, og en lege har engang sagt til meg at jeg nok lett vil bli gravid pga hormonene mine. Men som sagt var dette også for lenge siden og uten at temaet graviditet har vært diskutert! Skal oppdatere før jeg drar i morgen dersom jeg får tid, men jeg er nesten sikker på at mensen ikke kommer før på fredag morgen. Uansett: Ha en god jul til alle leserne! Jeg er tilbake like før nyttår uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kardemomme Skrevet 21. desember 2006 #48 Del Skrevet 21. desember 2006 God jul til deg Jenta27! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 23. desember 2006 #49 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei hei Krysser fingrer for positiv test nå. Spennende dette Ha en fantastisk God Jul stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Belle~ Skrevet 27. desember 2006 #50 Del Skrevet 27. desember 2006 Håper at du har hatt en fin jul Jenta. Ønsker det et riktig godt nytt år og måtte det nye året gi deg det du ønsker og være fruktbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 31. desember 2006 #51 Del Skrevet 31. desember 2006 :hoppe: Godt Nytt År :hoppe: Stor Nyttårs- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 6. januar 2007 #52 Del Skrevet 6. januar 2007 Lykke til med prøving i året som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 8. januar 2007 #53 Del Skrevet 8. januar 2007 Lurer litt på hvordan det står til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 8. januar 2007 Gopia, Liljen, Belle, Litle Ladie og angelou! Takk til dere som har holdt livi dagboka mi! Godt nyttår til dere alle foresten! Jeg har vært lite inne på KG i det siste. Ønsker ikke å bli så fokusert på prøvegreiene som jeg har vært. Dessuten har jeg lovet sambo og ikke bruke så mye tid forran pcen, men heller bruke tiden på hverandre! Mensen kom den som den skulle 22. desember, akkurat presis som vanlig! Jeg ble trist, men hadde vel ikke regnet med noe klaff... Jeg er nå på dag 18 i denne prøveperioden, og månedens innsats må jeg si meg veldig godt fornøyd med! Tok 1 eggløsningstest på dag 11, og den var positiv! Det vil si at de 3 månedene jeg har testet, så harjeg hatt positiv eggløsningstest på dag 11 i alle 3 månedene. Så stabile eggløsnnger har jeg nok hvertfall! Jeg har nylig vært til legen og gitt beskjed om min bekymring, men hun ville jeg skulle være tålmodig til det ar gått 1 år. Ville ikke utrede meg før det. Var til legen for en rutinekontroll via jobben. Men hun tok nå uansett og målte hormonnivået i blodet. Skal få svar nå i løpet av uken. Det var hvertfall steg en som hun sa. Jeg skulle ta kontakt med henne ved en senere anledning dersom jeg ville begynne utredningen. Hun regnet med at jeg ikke ville ha vansker med å bli gravid, pga de har jo aldri før sett noe når jeg har vært på ultralyd, og jeg har aldri vært plaget med smerter eller noe. Dessuten regelmessig mens siden jeg var 11 år! Vi får bare vente og se om det har klaffet denne måneden da. Jeg har hvertfall vært atskillig mindre stresset i og med at vi hadde en veldig rolig og avslappende julefeiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #55 Del Skrevet 10. januar 2007 Ja da har jeg ringt legekontret for å få svar på blodprøvene jeg tok i forrige uke........ Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake om 15 minutter for legen var opptatt. Etter 15 minutter ringte jeg tilbake igjen, og fikk beskjed om at legen var opptatt og ikke hadde fått sett på resultatene ennå, men at "selv om det stod med rødt, så trengte det ikke være noe gale", sa hun i reseosjonen! Altså så fikk jeg en indikasjon på at det muligens ikke var som det skulle være, men jeg vet jo ikke mer. Fikk beskjed om å ringe igjen på fredag eller over helgen! Jeg aner egentlig ikke hvilke prøver som er tatt jeg, annet at hun skulle se på noen hormoner, og at det var avhengig av hvor i syklusen jeg var. Prøvene ble tatt på dag 14 i syklusen... Så nå er jeg litt redd jeg da, redd for at noe kan være gale, for at jeg ikke kan få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Belle~ Skrevet 10. januar 2007 #56 Del Skrevet 10. januar 2007 få svarene før du tar helt av. Jeg vet at det er vanskelig. Snakk med legen. Selv fikk jeg svar på noen blodprøver av en sekretær en gang der hun sa at alt så ut til å være i orden, bare litt over normalområdet. Jeg forlangte å snakke med legen. Legen sa det var bra et jeg hadde sagt det, og fikk vite at det litt forhøyede nivået av akkurat det hormonet kunne indikere en mulig PCOS og fikk derfor henvisning til videre utredning. Prøv å slapp av. Det finnes som regel en løsning uansett. Noen ganger må man bare gå noen omveier for å komme til målet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #57 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Belle: Takk for oppmuntrende ord! Jeg har som sagt ALLTID hatt regelmessige menstruasjoner, o ghar tatt CB eggløsningstester de 3 siste månedene, hvor alle ga utslag på dag 11. Jeg har vært til GU tidligere (siste gang for 5 måneder siden) pga en cyste jeg hadde på eggstokken som ble fulgt opp i 2 år. Ved siste kontrol var den vekke. Jeg trodde at PCOS som regel ga uregelmessig menstruasjon, og at det var mange cyster på eggstokken da? Så blir vel egentlig overrasket dersom det er det jeg har Brystene blir hvertfall utrolig ømme før mensen, noe som tyder på at jeg produserer bra med progresteron (tror jeg det er). Ja, ja, jeg får vel vente og se da. Kan jo være at jeg er gravid da, og at blodprøvesvaret ga rart resultat pga det da! er jo lov å håpe! Endret 10. januar 2007 av jenta27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 10. januar 2007 #58 Del Skrevet 10. januar 2007 Får håpe det da. Hadde jo ikke vært dumt hvis det var en liten spire i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kardemomme Skrevet 10. januar 2007 #59 Del Skrevet 10. januar 2007 Vil bare gi deg en . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Belle~ Skrevet 10. januar 2007 #60 Del Skrevet 10. januar 2007 Stor Krysser fingrene for at alt er vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå