Gå til innhold

BI Bedøk-case

Fremhevede innlegg

Skrevet

På oppgave 2 har jeg

a) lønnsom

b) ca 14%

c) 500 000

d) alternativ er mest lønnsom

På oppgave 4 har jeg

a) 1 mill og 33,33%

b) 450 kr inkl mva

Oppgave 3 og 5 orker jeg ikke prøve å skjønne når jeg ikke har fått de til hittil - dessuten tror jeg disse oppgavene er langt vanskeligere enn de vi får på eksamen.

Lykke til folkens ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja, og derfor må den verdien føres ut av regnskap...Forskjellen mellom den og salgsprisen skal jo føres på Gevinst ved salgs AM

Ok,den skal visst det ;)

Skrevet
På oppgave 2 har jeg

a) lønnsom

b) ca 14%

c) 500 000

d) alternativ er mest lønnsom

På oppgave 4 har jeg

a) 1 mill og 33,33%

b) 450 kr inkl mva

Oppgave 3 og 5 orker jeg ikke prøve å skjønne når jeg ikke har fått de til hittil - dessuten tror jeg disse oppgavene er langt vanskeligere enn de vi får på eksamen.

Lykke til folkens ;)

Mener du 5 000 000på c?

Jeg tok 1500000,etter LVP.....

Hva har dere andre gjort?

Skrevet

Hvordan fikk du tallene på oppg 4?...Alle...gjør bare feil jeg nå..

Pliiis

Frøya.. På oppg c er det 500 000 mer lønnsomt enn 600 000-

50 000 x (1/0,1) = 500 000.

:bukke:

Skrevet (endret)
Hvordan fikk du tallene på oppg 4?...Alle...gjør bare feil jeg nå..

Pliiis

Frøya.. På oppg c er det 500 000 mer lønnsomt enn 600 000-

50 000 x (1/0,1) = 500 000.

:bukke:

Det er oppg d som blir 500000,for der har jeg gjort som deg.....

A)lønnsom,fikk 12098962

B)14%

C)1500000 tok LVP

D)500000

Endret av -frøya-
Skrevet

Ja, jeg surrer vist..

Men.. Oppg 4 Dumper

a) 1 million i kroner og 33.33%

b) 450 inkl.mva

Men jeg skjønner ikke IB og UB og sånt på A - Noen som kan vise meg regnestykket 4 A og 4 B?

MÅ bare skjønne den..

Skrevet
Ja, jeg surrer vist..

Men.. Oppg 4 Dumper

a)  1 million i kroner og 33.33%

b) 450 inkl.mva

Men jeg skjønner ikke IB og UB og sånt på A - Noen som kan vise meg regnestykket 4 A og 4 B?

MÅ bare skjønne den..

A)Bruttofortj. i krone=salgsinntekt:3750000- varekostnad:2500000=1250000

Bruttofortj i %= 1250000*100/3750000

Lagerreduksjonen skal du bare bry deg om hvis du skal finne f.eks varekostnad:da er det IB +kjøp -UB

B)Ta 300 og trekk fra mva=240

Høres kanskje litt rart ut,men da er 240=33,3%

Så du må plusse på 66,7% (100%-33,3%)

da blir det 240/0,667 *1,25=449,7

Skrevet

Lagerreduksjonen skal du bare bry deg om hvis du skal finne f.eks varekostnad:da er det IB +kjøp -UB

Skal bruttofortjenesten i kr regnes inkludert mva? Jeg tok uten mva og da fikk jeg 1 mill.. på b fikk jeg likt svar som deg

Skrevet

B)Ta 300 og trekk fra mva=240

Høres kanskje litt rart ut,men da er 240=33,3%

Så du må plusse på 66,7% (100%-33,3%)

da blir det 240/0,667 *1,25=449,7

Sikker på dette?

Hva med MVA - skal ikke den trekkes fra her? Fikk 750 000 og 25%.

Pris på prod fikk jeg til 400...

Skrevet
hmm....nå ble jeg usikker.....

Skal være uten.....

Har så lett for å glemme mva :(

Skrevet

Det er lov med programmerbar kalkulator med formler på?

*sånn passe lei*

Skrevet
Det er lov med programmerbar kalkulator med formler på?

*sånn passe lei*

Jepp det er det :)

*Sånn litt over passe lei*

Skrevet

fyyy! nå er jeg fornøyd uansett ståkaraktet...bare klar for jul jeg:P føler jeg bare kan regnskap og ikke bedøk

Skrevet
Jepp det er det :)

*Sånn litt over passe lei*

Du sier til Frøya at det er lov med programmerbar kalkulator med formler på, men er det lov til å skrive inn tekst? Jeg klarer ikke programmere inne formlene selv om jeg har bruksanvisningen - ja, vet det er teit ;) Derfor tenkte jeg skrive inn formlene - er det lov da?

Sjekker de kalkulatorene? Har hatt en eksamen før hvor jeg kunne ha med ordbok og da ble ikke den sjekket...

Skrevet (endret)
fyyy! nå er jeg fornøyd uansett ståkaraktet...bare klar for jul jeg:P føler jeg bare kan regnskap og ikke bedøk

Uff,jeg også.....

Men skal jobbe til og med 22,så får ikke dratt hjem før det da :(

Endret av -frøya-
Skrevet

Har forelserne deres sagt noe hva de tror kommer på eksamen i år?

Min tror opptjenings og sammenstillingsprinsippet kommer i år,også mener han at spørsmål om ordrer bør aksepteres eller ikke kommer hver gang....

Skrevet
Du sier til Frøya at det er lov med programmerbar kalkulator med formler på, men er det lov til å skrive inn tekst? Jeg klarer ikke programmere inne formlene selv om jeg har bruksanvisningen - ja, vet det er teit ;) Derfor tenkte jeg skrive inn formlene - er det lov da?

Sjekker de kalkulatorene? Har hatt en eksamen før hvor jeg kunne ha med ordbok og da ble ikke den sjekket...

Nettlæreren har sagt at det er lov å ha med programerbar kalkulator og man kunne programmere den som man ville. Regner da med at skriving også går under det.

Sa ingenting om at de skulle sjekke eller slette det som var på kalkultaoren før eksamen nei.

Kan ikke programmere min heller, så jeg bare skriver inn formlene, det gjør samme nytten for meg, bare jeg skjønner det imorgen så er jeg fornøyd. :)

Skrevet
Nettlæreren har sagt at det er lov å ha med programerbar kalkulator og man kunne programmere den som man ville. Regner da med at skriving også går under det.

Sa ingenting om at de skulle sjekke eller slette det som var på kalkultaoren før eksamen nei.

Kan ikke programmere min heller, så jeg bare skriver inn formlene, det gjør samme nytten for meg, bare jeg skjønner det imorgen så er jeg fornøyd. :)

Ok, det var betryggende. Har prøvd å finne ut av dette, men ikke fått noe svar fra noen. Jeg skriver også bare inn formlene så da satser jeg på at det går fint! Takk for svar og lykke til :)

Skrevet

Uff,må lese noe før jeg tar kvelden jeg....så nå melder jeg meg ut!!

Dere får ha lykke til imorgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...