Gå til innhold

BI Bedøk-case

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

noen som har gjort 1 e og f? For å finne flaskehalsen i f, skal man dele på 4 og 5 kg pr enhet? Eller?

Endret av -frøya-
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg og de andre jeg har jobbet med fikk at prod B lønte seg begge ganger.

Husker ikke helt hvordan akkurat nå har ikke papirene akkkurat her nå. Skal lese på del 3 på oppgave 5 nå. Del 2 på oppgave 5 synes jeg var veldig grei lurer på om det er lurespørsmål hehe.

Har ikke fått til det siste differensiering i marked på oppgave 3 enda. Har som mål å gå igjennom disse tingene i helgen sånn at jeg hvertfall kan det som er tatt opp i caset - alt annet må bli bonus..

Lykke til folkens. Kommer til å sjekke innom her underveis i helgen sikkert...

*we can do it..!* ;)

Edit:

Fant papirene her nå likevel. Vi delte på direkte lønn på den første og på materialkostnadene på den andre og kom til B begge ganger.. noen som har gjort det samme?

Endret av BI-student
Skrevet (endret)

Hvordan har dere kommet frem til totale enhetskostnader og salgspris på oppgave 3? Sikkert dumt spørsmål,men står helt fast :sur: Blir det mengde endring*DEK/DEI?

Endret av -frøya-
Skrevet

Hvordan kommer man frem til svaret på 1H om hva omsetning må være for å få overskudd på kr 5 000 000???

Skrevet
Hvordan kommer man frem til svaret på 1H om hva omsetning må være for å få overskudd på kr 5 000 000???

Målsatt oms.=FK+Måls.fortj/Gj. DG

Skrevet

Er det noen av dere som er helt sikre på at Texas Ti-83 plus er tillat å ha med?

Skrevet
Målsatt oms.=FK+Måls.fortj/Gj. DG

Hva fikk du at omsetningen ble???

Skrevet

Jeg fikk 76006410 som svar på h)....Men hvordan har dere funnet frem til totale enhetskostnader og salgspris på oppgave 3?

Skrevet
Jeg fikk 76006410 som svar på h)....Men hvordan har dere funnet frem til totale enhetskostnader og salgspris på oppgave 3?

jeg fikk 76176085...hva har du som dg på produkt a og b, og gj. dg?? faste kostnader??

Hvordan går man frem på j??

Skrevet
jeg fikk 76176085...hva har du som dg på produkt a og b, og gj. dg?? faste kostnader??

Hvordan går man frem på j??

Dg A: 30,5

Dg B: 31,7

gj. Dg: 0,312

faste kostnader: 18714000

På j må du ta salgsprisen - vk

Skrevet
Dg A: 30,5

Dg B: 31,7

gj. Dg: 0,312

faste kostnader: 18714000

På j må du ta salgsprisen - vk

da kom du frem til hvilke tall, og det var lønnsomt ikke sant??

Skrevet

Noen som har begynt på oppgave 5?? må vi passe hvilke posteringer som er i november og hvilke som er desember, og dele de på to regnskap, eller kan vi bare føre alt inn etter posteringsnummer??

Hva fikk folk som resultat og balanse??? Greit å ha noen tall å sammenligne med!

Skrevet
da kom du frem til hvilke tall, og det var lønnsomt ikke sant??

kom frem til 538 og at det var lønnsomt

Skrevet

Er det så få som vet om tråden eller?? Hva har dere fått som svar på oppg 4?

Skrevet

Kom igjen her da! sleng inn litt synspunkter og spørsmål!

Skrevet

Er nok bare oss 2 her.....På oppg 4 har jeg fått 33,3 på a og 494 på b Hva har du fått?

Har du gjort oppgave 3?

Skrevet

Noen som skjønner 3?? hvordan vi skal finne totale enhetskostander og salgspris??

Skrevet
Er nok bare oss 2 her.....På oppg 4 har jeg fått 33,3 på a og 494 på b Hva har du fått?

Har du gjort oppgave 3?

Åssen gjorde du denne? så du bort fra varelagerets reduksjon? åssen fikk du 494?

Skrevet
Åssen gjorde du denne? så du bort fra varelagerets reduksjon? åssen fikk du 494?

Varelagerets reduksjon har ikke noe å si...

Innkjøpsprisen er 330 og siden dg er 33,3,så vil det si at 330=33,3% så da må du legge på resterende 66,7%

Så da blir det 330/0,667=494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...